| Συναρπαστική μάχη έδωσαν καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα οι Raikkonen και Fisichella | | | Επιστροφή στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου έπειτα από 16 μήνες για τον Raikkonen | | | Aπό την Ιαπωνία το 2006 είχε να ανέβει στο βάθρο ο Fisico | | | Kαλύτερος εκ των διεκδικητών του τίτλου ο Vettel | | | To μονοθέσιο του Barrichello στο parc ferme, έπειτα από το σβήσιμο της φωτιάς που προκάλεσε η διαρροή λαδιού των τελευταίων γύρων | | | Αγώνα τέλος για τον Button από τον πρώτο γύρο... | | | Επεισοδιακή ήταν η εκκίνηση | | | To ατύχημα των Hamilton-Alguersuari | | | To προσπέρασμα που έκρινε τον αγώνα | | | Πολύ καλή η εμφάνιση των BMW Sauber | | | Eντυπωσιακή ήταν η ανάκαμψη του Kovalainen | |
Την πρώτη φετινή νίκη της Ferrari (και την πρώτη προσωπική του από πέρυσι στην Ισπανία) κατάφερε να σημειώσει ο Kimi Raikkonen στο Βέλγιο, όπου διεξήχθη ένας πολύ θεαματικός αγώνας. Ο Φινλανδός γνώρισε ασφυκτική πίεση καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα από τον Giancarlo Fisichella, ο οποίος σημείωσε τους πρώτους βαθμούς και φυσικά βάθρο της Force India στη Formula 1. To βάθρο συμπλήρωσε ο Sebastian Vettel, ο οποίος ήταν ο καλύτερος από τους διεκδικητές του τίτλου, που είχαν όλοι τους δύσκολο αγώνα. Πίσω από το Γερμανό, τερμάτισαν οι δυο BMW Sauber με τους Robert Kubica και Nick Heidfeld, ενώ στην 6η θέση είδε την καρό σημαία ο Heikki Kovalainen. Δυο βαθμούς κατάφερε να σημειώσει ο Rubens Barrichello έπειτα από μια καταστροφική εκκίνηση και μια διαρροή λαδιού που ταλαιπώρησε το μονοθέσιό του στους τελευταίους γύρους. Ο Nico Rosberg συμπλήρωσε τη βαθμολογούμενη οκτάδα εμπρός από τον Mark Webber που έμεινε μόλις εκτός αυτή για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα, έπειτα από την ποινή διέλευσης από το pit lane που εξέλαβε, ενώ ο επικεφαλής της βαθμολογίας, Jenson Button έμεινε θεατής από τον πρώτο γύρο, έπειτα από επαφή με τον Romain Grosjean.
Δεκαέξι μήνες έπειτα από την τελευταία φορά που γεύτηκε τη χαρά της νίκης, ο Raikkonen ανέβηκε ξανά στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, στην ίδια πίστα όπου πέρυσι είχε χάσει τη νίκη και την ψυχραιμία του από τις πράξεις του Lewis Hamilton, για τις οποίες εντέλει ο Βρετανός τιμωρήθηκε χάνοντας τη νίκη. Σε μια πίστα την οποία η πλειονότητα των οδηγών θεωρεί την ύψιστη οδηγική πρόκληση, το οδηγικό στυλ του Raikkonen πάντοτε παρήγαγε καλά αποτελέσματα και ο Φινλανδός παραμένει ο άρχοντας των Αρδεννών από τους εν ενεργεία πιλότους, έχοντας νικήσει στο Βέλγιο 4 φορές και ενώ οι συνολικές του νίκες είναι 18. Όπως συνηθίζει, το Spa-Francorchamps φιλοξένησε και πάλι έναν θεαματικό αγώνα, ιδιαίτερα αγωνιώδη, καθώς η διαφορά μεταξύ των δυο πρώτων δεν ανέβηκε ποτέ πάνω από τα 2 δευτερόλεπτα! Ο Raikkonen, στην επανεκκίνηση μετά την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας έπειτα από τα ατυχήματα του καθοριστικού πρώτου γύρου, εκμεταλλεύτηκε το KERS της Ferrari για να περάσει επικεφαλής. Παρά το γεγονός ότι ο Φινλανδός δεν οδηγούσε το ταχύτερο μονοθέσιο σήμερα, κατάφερε να διατηρήσει πίσω του έναν εντυπωσιακό και αλάθητο Fisichella, αν και παραδέχτηκε ότι χρειάστηκε πολλή προσπάθεια για να τα καταφέρει.
Παρά το εκπληκτικό αποτέλεσμα για τη Force India, η οποία πριν από αυτό τον αγώνα δεν είχε σημειώσει βαθμό στη Formula 1, o Fisichella είχε ανάμικτα συναισθήματα μετά τον αγώνα, καθώς γνώριζε ότι θα μπορούσε να έχει νικήσει, καθώς ήταν ταχύτερος. Ο Fisichella έχασε την πρωτοπορία λόγω του KERS της Ferrari και το γεγονός ότι αμφότεροι οι οδηγοί μπήκαν στα pits για τους ανεφοδιασμούς τους και τις δυο φορές στον ίδιο γύρο, δεν υπήρχε δυνατότητα για τον Ιταλό να ανακτήσει την 1η θέση. Η Force India έχει καταφέρει να εξελίξει πολύ καλά το μονοθέσιό της κατά τη διάρκεια της σεζόν, δεδομένου και του περιορισμένου budget της σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες ομάδες, ενώ το αεροδυναμικό πακέτο που παρουσιάστηκε στη Βαλένθια, όπου λόγω της χάραξης της πίστας, δεν υπήρχε η δυνατότητα να αποδείξει πόσο είχε βελτιώσει την απόδοση της VJM02. Στο Spa ωστόσο, όπου η καλή αεροδυναμική απόδοση στις γρήγορες στροφές και οι υψηλές τελικές ταχύτητες ανταμείβονται, σε συνδυασμό με μέσες θερμοκρασίες, ευνόησαν πέραν κάθε προσδοκίας το μονοθέσιο της Force India. Eπίσης, ο Fisichella κατάφερε να δώσει το κάτι παραπάνω σε μια πίστα στην οποία πάντοτε τα πήγαινε καλά και η ινδική ομάδα κατάφερε να σημειώσει τους πρώτους της βαθμούς με μια δεύτερη θέση, η οποία θα μπορούσε να είναι και νίκη!
Από τους διεκδικητές του τίτλου, μονάχα ο Sebastian Vettel (ο οποίος δεν είχε τερματίσει στους δυο τελευταίους αγώνες) κατάφερε να σημειώσει ένα καλό αποτέλεσμα, ανεβαίνοντας στο βάθρο έπειτα από την επιτυχή εκτέλεση της στρατηγικής της Red Bull. O Γερμανός εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι η RB5 κατάφερε να βρει έναν πολύ καλό ρυθμό μετά το πρώτο pit stop, ωστόσο, δεδομένου ότι ήταν ταχύτερος από τους προπορευμένους του, θα μπορούσε να έχει σημειώσει ένα καλύτερο αποτέλεσμα, αν δεν έχανε χρόνο στο πρώτο stint, πίσω από τον Rosberg. Aυτό οφειλόταν εν μέρει και στη μέτρια απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές.
Στην άλλη πλευρά του γκαράζ της Red Bull, όπου ο Mark Webber τερμάτισε και πάλι 9ος, η ομάδα επανέλαβε τα λάθη της, όταν απελευθέρωσε τον Αυστραλό από το πρώτο του pit stop στο διάβα του Nick Heidfeld. O Webber έκλεισε το Γερμανό οδηγό της BMW Sauber, αναγκάζοντάς τον να φρενάρει εντός του pit lane και παρά το γεγονός ότι παρέδωσε πίσω τη θέση που είχε κερδίσει μέσω της διαδικασίας των ανεφοδιασμών, οι αγωνοδίκες του επέβαλαν ποινή διέλευσης από το pit lane, στερώντας του τη δυνατότητα να σημειώσει βαθμούς.
Ο Rubens Barrichello από την πλευρά του, ο καλύτερα τοποθετημένος στη σειρά εκκίνησης εκ των διεκδικητών του τίτλου, έχασε αμέσως το πλεονέκτημα αυτό, όταν δεν κατάφερε να ξεκινήσει με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων και έπεσε στις τελευταίες θέσεις. Πρόκειται για την τρίτη φορά φέτος που συμβαίνει κάτι ανάλογο στον Barrichello και όπως και στις προηγούμενες περιπτώσεις, όταν απελευθέρωσε το συμπλέκτη, το σύστημα πρόληψης σβησίματος του κινητήρα παρενέβει και το μονοθέσιο δεν κινήθηκε για μερικά δευτερόλεπτα. Ο Βραζιλιάνος κατευθύνθηκε προς τα pits όταν παρενέβη το αυτοκίνητο ασφαλείας, φόρτωσε το μονοθέσιό του με καύσιμα και κατάφερε να επανακάμψει έως την 7η θέση. Στους τελευταίους γύρους πίεζε τον Heikki Kovalainen για την 6η θέση, ωστόσο μια διαρροή λαδιού από τον κινητήρα της Mercedes στους τελευταίους γύρους τον ανάγκασε να κόψει ρυθμό για να διασφαλίσει ότι θα δει την καρό σημαία. Ο κινητήρας του Βarrichello έπιασε φωτιά κατά την επιστροφή στο parc ferme.
O Jenson Button τέθηκε εκτός αγώνα στον πρώτο γύρο, καθώς τον χτύπησε από πίσω ο Romain Grosjean στον πρώτο γύρο στην έξοδο της Les Combes. O Βρετανός ίσως είχε αποφύγει το συμβάν αυτό, αν είχε καταφέρει να πλασαριστεί σε υψηλότερη θέση στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Button, όντας πολύ πιο ευγενικός προς τα ελαστικά του (κάτι που συνήθως θεωρείται προτέρημα), έχει δυσκολίες να αναπτύξει σε αυτά τις κατάλληλες θερμοκρασίες σε κρύες συνθήκες με την Brawn BGP001, λόγω του ήπιου οδηγικού του στυλ και αυτό επηρεάζει ιδιαίτερα τις επιδόσεις στις κατατακτήριες δοκιμές, όπου απαιτείται γρήγορη προθέρμανση, για να επιτευχθεί ο ταχύτερος δυνατός γύρος στη συνέχεια.
Ο Vettel δήλωσε ότι σε αυτό το απρόβλεπτο πρωτάθλημα, βλέπει τη μάχη του τίτλου ακόμα ανοιχτή, με 5 αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωσή του και τον Button να παραμένει επικεφαλής, 16 βαθμούς εμπρός από τον team mate του, Barrichello. O Vettel ακολουθεί, 19 βαθμούς πίσω από τον Βρετανό, ενώ ο Webber έπεσε 4ος, 20,5 βαθμούς πίσω.
Τα συμβάντα της εκκίνησης και του πρώτου γύρου καθόρισαν κατά πολύ την έκβαση του αγώνα. Η αδυναμία του Barrichello να εκκινήσει και η πτώση του στις πιο πίσω θέσεις, με τον Raikkonen που ήταν παραταγμένος πίσω του να τον αποφεύγει την τελευταία στιγμή ήταν πολύ σημαντική στιγμή. Ενώ μπροστά ο Fisichella έστριβε άνετα πρώτος, ο Heidfeld στριμώχτηκε στην εσωτερική του Jarno Trulli και αμφότεροι, ανοίξανε πάρα πολύ τη γραμμή τους στην έξοδο της La Source, επιτρέποντας στον Kubica να προσπεράσει και τους δύο, αφού νωρίτερα είχε μια μικρή επαφή με τον Raikkonen, ο οποίος βγήκε εκτός πίστας, αλλά εκμεταλλευόμενος την άσφαλτο που υπάρχει στο συγκεκριμένο σημείο, καθώς και το KERS, κατάφερε να περάσει εμπρός από τον Πολωνό μέχρι την Les Combes, για να πλασαριστεί δεύτερος. Εντωμεταξύ, ο Trulli είχε χτυπήσει από πίσω τον Heidfeld, προκαλώντας ζημιές στην εμπρός αεροτομή της Toyota. Αυτή ήταν η αρχή του τέλους του αγώνα του Ιταλού που ήλπιζε σε ένα καλό αποτέλεσμα σήμερα. Στις πιο πίσω θέσεις, επαφή υπήρξε και μεταξύ των Rosberg και Sutil με το Γερμανό της Force India να γυρνάει στο διάβα του Alonso, ο οποίος πάτησε την εμπρός αεροτομή της VJM02 (καταστρέφοντάς τη) και προκάλεσε ζημιά στο κάλυμμα της ζάντας του εμπρός αριστερά ελαστικού του. Η ζημιά αυτή προκαλούσε κραδασμούς στη Renault του Ισπανού, ενώ στο πρώτο του pit stop υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση καθώς δεν κούμπωνε το κάλυμμα. Εντέλει, η Renault κάλεσε τον Alonso στα pits να εγκαταλείψει, διαπιστώνοντας ότι υπήρχε πρόβλημα στο συγκεκριμένο τροχό και ο Ισπανός δήλωσε ότι έχασε μια ευκαιρία να ανέβει στο βάθρο.
Και ενώ φαινόταν ότι τα χειρότερα στον πρώτο γύρο είχαν αποφευχθεί στην πολύ στενή La Source, στην έξοδο της Les Combes χάος ξέσπασε, όταν ο Grosjean εμβόλισε τον Button. H Brawn του Βρετανού γύρισε ανάποδα στην πίστα και στην προσπάθειά τους να την αποφύγουν, οι Lewis Hamilton και Jaime Alguersuari συγκρούστηκαν μεταξύ τους. Και οι τέσσερις οδηγοί τέθηκαν εκτός μάχης και το αυτοκίνητο ασφαλείας επενέβη για να καθαριστεί η πίστα από τα θραύσματα. Η επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας επέτρεψε στον Barrichello να αλλάξει τη στρατηγική του και να σώσει την ημέρα, ανεβαίνοντας ως τη βαθμολογούμενη οκτάδα εντέλει.
Η παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας ήταν καθοριστική και για την τελική έκβαση του αγώνα, του πρώτου στον οποίο η νίκη κατακτήθηκε χάρις στο KERS. Εάν δεν είχε μπει στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Raikkonen δε θα είχε ποτέ την ευκαιρία να πλησιάσει τόσο κοντά στον Fisichella στην Eau Rouge για να επιχειρήσει το προσπέρασμα στην ευθεία Kemmel, το οποίο έκρινε το τελικό αποτέλεσμα του αγώνα. Ο Φινλανδός γνώριζε ότι μονάχα στο γύρο μετά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας θα είχε τη δυνατότητα να προσπεράσει τον Fisichella με τη βοήθεια του KERS και εκτέλεσε άψογα την κίνηση που του χάρισε τη νίκη.
Οι BMW Sauber έκαναν έναν πολύ καλό αγώνα για να τερματίσουν για πρώτη φορά φέτος αμφότερες εντός της βαθμολογούμενης οκτάδας, μόλις έξω από το βάθρο, το οποίο τους στέρησε ο Vettel, όντας ταχύτερος στους λίγους παραπάνω γύρους που παρέμεινε στην πίστα πριν από κάθε ανεφοδιασμό του, για να περάσει εμπρός από τον Heidfeld στον πρώτο και εμπρός από τον Kubica στο δεύτερο.
Αντίθετα, η Toyota δεν κατάφερε να σημειώσει ούτε ένα βαθμό, παρά τις υψηλές προσδοκίες που είχε λόγω των θέσεων εκκίνησης των δυο οδηγών της. Ο αγώνας του Trulli καταστράφηκε στην πρώτη στροφή ουσιαστικά, ενώ ο Timo Glock βρισκόταν 4ος πριν το πρώτο του pit stop, στο οποίο η αντλία ανεφοδιασμού αρνιόταν να εισχωρήσει στην ειδική υποδοχή του μονοθεσίου (ενώ στο pit stop του Trulli, o οποίος βιάστηκε να ξεκινήσει, η αντλία δεν έβγαινε από το μονοθέσιο...), με το Γερμανό να χάνει πολύτιμο χρόνο, ο οποίος τον έριξε εκτός βαθμολογούμενης οκτάδας.
Πολύ καλό αγώνα ανάκαμψης πραγματοποίησε ο Heikki Kovalainen, ο οποίος είχε εκκινήσει με ένα εξαιρετικά βαρύ φορτίο καυσίμου και πραγματοποίησε μονάχα έναν ανεφοδιασμό. Ο Φινλανδός κατάφερε να ανέβει από την 15η θέση εκκίνησης στην 6η ως τον τερματισμό, ανακτώντας τις περισσότερες θέσεις από οποιονδήποτε άλλο οδηγό.
Aκόμα ένα τερματισμό στους βαθμούς (τον 8ο κατά σειρά) κατάφερε να σημειώσει ο Nico Rosberg, ο οποίος είχε εκκινήσει με βαρύ φορτίο καυσίμου και κατάφερε να κερδίσει τρεις θέσεις στον πρώτο γύρο. Ο Γερμανός ήταν ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα, καθώς το μονοθέσιό του αντιμετώπιζε προβλήματα διατήρησης της ιδανικής θερμοκρασίας στα ελαστικά. Η Williams υστερούσε αισθητά στο Spa σε σύγκριση με τους προηγούμενους αγώνες κάτι που οφείλεται πιθανότατα και στις διαφορετικές αεροδυναμικές απαιτήσεις της πίστας. |