17 Φεβ 2004

Grand Prix du Canada Καναδάς


Μήκος πίστας: 4,361 χλμ.
Γύροι: 70
Συνολική απόσταση: 305,270 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:13.622 (Rubens Barrichello, Ferrari, 2004)
Iστοσελίδα: www.grandprix.ca
TAYTOTHTA
Το Κανδικό Grand Prix αποτελεί μέρος τους καλανταριού της Formula 1 από το 1967. Λόγω της αντιπαλότητας των Γαλλοκαναδών με το μέρος του πληθυσμού της χώρας που έχει ως επίσημη γλώσσα τα αγγλικά, ο τόπος διεξαγωγής του αγώνα εναλασσόταν μεταξύ του Mosport και του Mont-Tremblant μέχρι το 1970, όταν αποφασίστηκε ότι η «γαλλική» πίστα ήταν πολύ επικίνδυνη και το Mosport ανακηρύχθηκε νικητής της διαμάχης, φιλοξενώντας τον αγώνα μέχρι το 1977. Εκείνη τη σεζόν έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 o Gilles Villeneuve και οι Γαλλοκαναδοί, ενθουσιασμένοι από την άμεση επιτυχία που απόλαυσε ο συμπατριώτης τους (καθώς για το δεύτερο μόλις αγώνα της καριέρας του ο Enzo Ferrari τον κάλεσε στην ομάδα του) αποφάσισαν ότι πρέπει να ανακτήσουν τον αγώνα. Το ενδεχόμενο κατασκευής μιας καινούριας πίστας αποκλείστηκε αμέσως ως ασύμφορο και εντέλει επελέγη το τεχνητό νησί του Notre Dame λίγο έξω από το Μόντρεαλ για να φιλοξενήσει το γεγονός. Το Ile Notre Dame είχε κατασκευαστεί το 1967 και το 1976 φιλοξένησε τους κωπηλατικούς αγώνες των Ολυμπιακών Αγώνων που διοργάνωσε εκείνη τη χρονιά ο Καναδάς, ενώ έπειτα μετετράπη σε δημόσιο πάρκο. Οι αρχές της πόλης επένδυσαν 2 εκατομμύρια δολάρια για την ανακατασκευή και την ένωση των δρόμων του νησιού, οδηγώντας στη δημιουργία της πίστας (την οποία σχεδίασε ο Roger Peart) που φιλοξένησε το Καναδικό Grand Prix στις 8 Οκτωβρίου 1978 και συνεχίζει να το κάνει μέχρι σήμερα. Μάλιστα, ο τοπικός ήρωας, Gilles Villeneuve κατάφερε σε αυτό τον αγώνα να σημειώσει την πρώτη νίκη της καριέρας του, εμπρός από ένα εκστασιασμένο κοινό! Ο αγώνας του 1982 ήταν θλιβερός όχι μόνο λόγω της απώλειας του Villeneuve ένα μόλις μήνα πριν (προς τιμή του οποίου η πίστα πήρε το όνομά του) αλλά και λόγω του θανάτου του Riccardo Paletti μέτρα μετά την εκκίνηση… Το Grand Prix πλήττεται πολύ συχνά από βροχή, γεγονός που οδηγεί αρκετά συχνά σε απρόβλεπτα αποτελέσματα. Επίσης πρόκειται για τη μόνη πίστα που φιλοξενεί αγώνες Formula 1 και CART με την ίδια χάραξη.

Η χάραξη της πίστας του Μόντρεαλ, η οποία ουσιαστικά αποτελείται από πολλές μεγάλες ευθείες ενωμένες με αργές στροφές, καταπονεί ιδιαίτερα τα φρένα τα οποία τέσσερις φορές στο γύρο έχουν την αποστολή να επιβραδύνουν το μονοθέσιο από τα 300+ χ.α.ώ. Το γεγονός αυτό ανάγει σε ύψιστο πρόβλημα τη φθορά των δίσκων οι οποίοι στον Καναδά υποβάλλονται στις μεγαλύτερες πιέσεις του Πρωταθλήματος. Για τη σωστή ψύξη των συστημάτων πέδησης, οι ομάδες διαμορφώνουν όσο το δυνατό μεγαλύτερα ανοίγματα στους αεραγωγούς των φρένων. Λόγω των τεράστιων ευθειών, η επίτευξη της όσο το δυνατό υψηλότερης τελικής ταχύτητας αποτελεί κρίσιμο παράγοντα και για αυτό το λόγο οι ομάδες αγωνίζονται με αεροδυναμικά πακέτα χαμηλής παραγωγής κάθετης δύναμης, ενώ επικεντρώνονται πολύ στη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης με την εφαρμογή ειδικών πτερυγίων τα οποία χρησιμοποιούνται και στην Ινδιανάπολη. Οι χαμηλές τιμές κάθετης δύναμης οδηγούν στην πιο «χαλαρή» απόκριση του μονοθεσίου, γεγονός που αποδεικνύεται κρίσιμος παράγοντας στα βίαια φρεναρίσματα, καθώς ο πιλότος πρέπει να εμπιστεύεται το μονοθέσιό του για να πιέσει στο όριο και για να γίνει αυτό θα πρέπει να έχει πετύχει το ιδανικό στήσιμο που θα παρέχει σταθερότητα στα βίαια φρεναρίσματα χωρίς υποστροφή στις χαμηλές ταχύτητες. Οι υψηλές τελικές ταχύτητες υποβάλλουν τους κινητήρες σε ιδιαίτερες πιέσεις στην υψηλότερη περιοχή στροφών, ενώ δύσκολη είναι και η ρύθμιση των σχέσεων στο κιβώτιο (όπου ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στην 7η ταχύτητα) καθώς απαιτείται παράλληλα και καλή καμπύλη ροπής κατά την έξοδο από τις αργές στροφές. Τα ελαστικά δεν υπόκεινται σε υψηλές πιέσεις λόγω της απουσίας γρήγορων στροφών και το λείο οδόστρωμα των δημόσιων δρόμων επιτρέπουν την επιλογή μαλακών γομών. Λόγω της σπάνιας χρήσης της πίστας τα επίπεδα πρόσφυσης είναι αρκετά χαμηλά και φυσικά τείνουν να αυξάνονται κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, καθώς η αγωνιστική γραμμή στρώνεται με λάστιχο.

Το πιο προκλητικό σημείο της πίστας για τους πιλότους είναι φυσικά ο «τοίχος των Πρωταθλητών» στην εξωτερική του τελευταίου chicane ο οποίος είναι πάντοτε έτοιμος να τιμωρήσει ακόμη και το πιο μικρό λάθος σε αυτό το σημείο... Ο τοίχος αυτός ονομάστηκε έτσι από το Grand Prix του 1999, όπου προσέκρουσαν σε αυτόν οι Michael Schumacher, Jacques Villeneuve και Damon Hill.


Canada Grand Prix -Προηγούμενοι Νικητές



YearTrackWinnerTeamEngine
2010 Circuit Gilles Villeneuve Lewis Hamilton McLaren Mercedes
2008 Circuit Gilles Villeneuve Robert Kubica BMW Sauber BMW
2007 Circuit Gilles Villeneuve Lewis Hamilton McLaren Mercedes
2006 Circuit Gilles Villeneuve Fernando Alonso Renault Renault
2005 Circuit Gilles Villeneuve Kimi Räikkönen McLaren Mercedes
2004 Circuit Gilles Villeneuve Michael Schumacher Ferrari Ferrari
2003 Circuit Gilles Villeneuve Michael Schumacher Ferrari Ferrari
2002 Circuit Gilles Villeneuve Michael Schumacher Ferrari Ferrari
2001 Circuit Gilles Villeneuve Ralf Schumacher Williams BMW
2000 Circuit Gilles Villeneuve Michael Schumacher Ferrari Ferrari
1999 Circuit Gilles Villeneuve Mika Häkkinen McLaren Mercedes
1998 Circuit Gilles Villeneuve Michael Schumacher Ferrari Ferrari
1997 Circuit Gilles Villeneuve Michael Schumacher Ferrari Ferrari
1996 Circuit Gilles Villeneuve Damon Hill Williams Renault
1995 Circuit Gilles Villeneuve Jean Alesi Ferrari Ferrari
1994 Circuit Gilles Villeneuve Michael Schumacher Benetton Ford
1993 Circuit Gilles Villeneuve Alain Prost Williams Renault
1992 Circuit Gilles Villeneuve Gerhard Berger McLaren Honda
1991 Circuit Gilles Villeneuve Nelson Piquet Benetton Ford
1990 Circuit Gilles Villeneuve Ayrton Senna McLaren Honda
1989 Circuit Gilles Villeneuve Thierry Boutsen Williams Renault
1988 Circuit Gilles Villeneuve Ayrton Senna McLaren Honda
1986 Circuit Gilles Villeneuve Nigel Mansell Williams Honda
1985 Circuit Gilles Villeneuve Michele Alboreto Ferrari Ferrari
1984 Circuit Gilles Villeneuve Nelson Piquet Brabham BMW
1983 Circuit Gilles Villeneuve René Arnoux Ferrari Ferrari
1982 Circuit Gilles Villeneuve Nelson Piquet Brabham BMW
1981 Circuit Île Notre-Dame Jacques Laffite Ligier Matra
1980 Circuit Île Notre-Dame Alan Jones Williams Ford
1979 Circuit Île Notre-Dame Alan Jones Williams Ford
1978 Circuit Île Notre-Dame Gilles Villeneuve Ferrari Ferrari
1977 Mosport Park Jody Scheckter Wolf Ford
1976 Mosport Park James Hunt McLaren Ford
1974 Mosport Park Emerson Fittipaldi McLaren Ford
1973 Mosport Park Peter Revson McLaren Ford
1972 Mosport Park Jackie Stewart Tyrrell Ford
1971 Mosport Park Jackie Stewart Tyrrell Ford
1970 Mont-Tremblant Jacky Ickx Ferrari Ferrari
1969 Mosport Park Jacky Ickx Brabham Ford
1968 Mont-Tremblant Denny Hulme McLaren Ford
1967 Mosport Park Jack Brabham Brabham Repco

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa