Μήκος πίστας: 4.655 μ.
Γύροι: 66
Συνολική απόσταση: 307,104 χλμ.
Ρεκόρ πίστας (σε αγώνα): 1:22.680 (Felipe Massa, Ferrari, 2007)
Γύροι: 66
Συνολική απόσταση: 307,104 χλμ.
Ρεκόρ πίστας (σε αγώνα): 1:22.680 (Felipe Massa, Ferrari, 2007)
Iστοσελίδα: www.circuitcat.com
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
Tέσσερις πίστες φιλοξένησαν το Grand Prix της Ισπανίας πριν την κατασκευή της πίστας της Καταλονίας: η Pedralbes, το Montjuich, η Jarama και η Jerez. Το ατύχημα του Rolf Stommelen το 1975 στο Montjuich που κόστισε τη ζωή τεσσάρων θεατών σήμανε τη λήξη της διεξαγωγής του Ισπανικού Grand Prix στην περιοχή της Καταλονίας… Έχοντας όμως ισχυρό αγωνιστικό παρελθόν (που εκτείνεται μέχρι το 1908), η κυβέρνηση της Καταλονίας ψήφισε την κατασκευή μιας πίστας προδιαγραφών Formula 1 τον Οκτώβριο του 1986. Ως τόπος επελέγη το χωριό του Montmelo στα προάστια της Βαρκελώνης και οι εργασίες για την κατασκευή της πίστας ξεκίνησαν το Φεβρουάριο του 1989 και ολοκληρώθηκαν μόλις μέρες πριν το πρώτο Grand Prix λάβει χώρα σε αυτήν, το Σεπτέμβριο του 1991. Οι ομάδες και οι οδηγοί γνωρίζουν την πίστα καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη του καλανταριού, καθώς εκεί διεξάγεται μεγάλο μέρος των δοκιμών εξέλιξης κατά τη διάρκεια της σεζόν αλλά και των χειμερινών προετοιμασιών τους, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούν στην ιβηρική χερσόνησο σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη εκείνους τους μήνες.
Το γεγονός ωστόσο ότι πιλότοι και μηχανικοί γνωρίζουν την πίστα σαν την παλάμη τους δε μειώνει το βαθμό δυσκολίας του αγώνα, καθώς ακόμη και οι παραμικρές αλλαγές στη θερμοκρασία και την κατάσταση της πίστας μπορεί να απαιτήσουν την αλλαγή κατεύθυνσης στο set-up και φυσικά οι συνθήκες που επικρατούν κατά το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο ουδεμία σχέση έχουν με αυτές που έχουν αντιμετωπίσει οι ομάδες κατά τις δοκιμές εξέλιξης, όσο πρόσφατα κι αν έχουν αυτές πραγματοποιηθεί. Όντας ένα πλήρες σιρκουί με μεγάλες ευθείες, γρήγορες αλλά και αργές στροφές και άσφαλτο που καταπονεί σε μεγάλο βαθμό τα ελαστικά, το στήσιμο του μονοθεσίου είναι ιδιαίτερα δύσκολη αποστολή στη Βαρκελώνη… Η ισπανική πίστα αναδεικνύει την αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων, ξεχωρίζοντας τα καλοσχεδιασμένα σασί, αν και στις αεροτομές οι μηχανικοί επιλέγουν υψηλές τιμές κάθετης δύναμης. Οι αναρτήσεις απαιτείται να είναι αρκετά σκληρές για τη βέλτιστη απόκριση των μονοθεσίων στις αλλαγές κατεύθυνσης, αν και η πίσω ανάρτηση είναι ελαφρώς μαλακότερη για να επιτυγχάνεται όσο το δυνατό καλύτερη πρόσφυση στις εξόδους από τις στροφές. Η πίστα της Καταλονίας είναι ιδιαίτερα σκληρή προς τα ελαστικά, καθώς πέραν της φθοροποιού ασφάλτου της, η χάραξή της διαθέτει πολλές γρήγορες στροφές, οι οποίες ασκούν υψηλότατες πιέσεις ιδίως στον εμπρός αριστερό τροχό. Κατά συνέπεια, οι ομάδες θα προσέξουν πολύ το ρυθμό φθοράς των ελαστικών. Αν και δεν υπάρχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις από τους κινητήρες, καθώς υπάρχουν λίγες επιταχύνσεις από χαμηλές στροφές, σημαντική είναι η ομαλή παροχή ισχύος. Για το λόγο αυτό, ιδιαίτερα δύσκολη είναι η επιλογή του μήκους των σχέσεων του κιβωτίου, η ρύθμιση των οποίων καταλαμβάνει μεγάλο μέρος της εργασίας των ομάδων κατά τις ελεύθερες δοκιμές, καθώς παραμονεύει ο κίνδυνος της υπέρβασης του ανώτατου ορίου στροφών με την 7η σχέση στη μεγάλη ευθεία, ιδίως αν πνέουν ισχυροί άνεμοι, ή όταν ο οδηγός βγαίνει από το slipstreaming του προπορευόμενού του.
ΑΠΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
GP Ισπανίας 10-5-09
A/A | No | Οδηγός | Ομάδα-Κινητήρας | Χρόνος/Διαφορά | Θ. Εκ. |
1 | 22 | Jenson Button | Brawn-Mercedes | 1:37:19.202 | 1 |
2 | 23 | Rubens Barrichello | Brawn-Mercedes | 13.056 | 3 |
3 | 14 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 13.924 | 5 |
4 | 15 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 18.941 | 2 |
5 | 7 | Fernando Alonso | Renault | 43.166 | 8 |
6 | 3 | Felipe Massa | Ferrari | 50.827 | 4 |
7 | 6 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | 52.312 | 13 |
8 | 16 | Nico Rosberg | Williams-Toyota | 1:05.211 | 9 |
9 | 1 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1 γύρος | 14 |
10 | 10 | Timo Glock | Toyota | 1 γύρος | 6 |
11 | 5 | Robert Kubica | BMW Sauber | 1 γύρος | 10 |
12 | 8 | Nelson Piquet jr. | Renault | 1 γύρος | 12 |
13 | 17 | Kazuki Nakajima | Williams-Toyota | 1 γύρος | 11 |
14 | 21 | Giancarlo Fisichella | Force India-Mercedes | 1 γύρος | 20 |
Eγκαταλείψεις | |||||
- | 4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | Υδραυλικά | 16 |
- | 2 | Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | Κιβώτιο | 18 |
- | 9 | Jarno Trulli | Toyota | Σύγκρουση | 7 |
- | 12 | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | Σύγκρουση | 15 |
- | 11 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | Σύγκρουση | 17 |
- | 20 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | Σύγκρουση | 19 |
Ταχύτερος γύρος | |||||
- | 23 | Rubens Barrichello | Brawn-Mercedes | 1:22.762 |