Μήκος πίστας: 5.067 μ.
Γύροι: 61
Συνολική απόσταση: 309,087 χλμ.
Ρεκόρ πίστας (σε αγώνα): Kimi Raikkonen - 1' 45'' 599 (2008)
Ιστοσελίδα: www.singaporegp.sg
TAYTOTHTAΓύροι: 61
Συνολική απόσταση: 309,087 χλμ.
Ρεκόρ πίστας (σε αγώνα): Kimi Raikkonen - 1' 45'' 599 (2008)
Ιστοσελίδα: www.singaporegp.sg
H χώρα της νοτιοανατολικής Ασίας δεν είναι ξένη στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς το 1961 φιλοξένησε το Ανατολικό Grand Prix στο σιρκουί πόλης Thomson, για μονοθέσια της Formula Libre, ενώ την επόμενη χρονιά ο αγώνας μετονομάστηκε σε Μαλαισιανό Grand Prix. Όταν το κράτος-νησί απέκτησε την ανεξαρτησία του το 1965, ο αγώνας μετονομάστηκε σε Grand Prix Σιγκαπούρης, το οποίο συνεχίστηκε να διεξάγεται μέχρι και το 1973, αγώνας έπειτα από τον οποίο αποφασίστηκε η διακοπή του, λόγω των προβλημάτων μποτιλιαρίσματος που προκαλούσε στην πόλη αλλά και των θανάσιμων ατυχημάτων που είχαν προκληθεί τα δυο τελευταία χρόνια.
Το Νοέμβριο του 1988, οι Ong Beng Seng και Colin Syn πρότειναν στον Bernie Ecclestone να διοργανώσουν ένα Grand Prix στη Σιγκαπούρη, στο East Coast Parkway, εντούτοις τον Ιανουάριο του 1989, αποφασίστηκε να μην προχωρήσει το σχέδιο, λόγω των χαμηλών νούμερων τηλεθέασης του μηχανοκίνητου αθλητισμού εκείνη την εποχή. Το 2006, οι διαπραγματεύσεις ξεκίνησαν ξανά και το Μάιο του 2007, ο Ecclestone έκλεισε πενταετή συμφωνία με την κυβέρνηση της Σιγκαπούρης για τη διεξαγωγή ενός Grand Prix σε αυτήν και μάλιστα, για να βολεύει το ευρωπαϊκό τηλεοπτικό κοινό, μέρος της συμφωνίας ήταν η διεξαγωγή του αγώνα σε νυχτερινές ώρες, ένα όνειρο που είχε εδώ και αρκετά χρόνια ο ισχυρός άνδρας της Formula 1. O αγώνας θα διεξαχθεί στους δρόμους της μαρίνας του λιμανιού της Σιγκαπούρης και θα περνάει και από το εμπορικό της κέντρο. Η κυβέρνηση του κράτους ανέλαβε να καταβάλλει το 60% των 150 εκατομμυρίων δολαρίων που απαιτήθηκαν για τη διαμόρφωση του σιρκουί.
Πρόκειται για την τρίτη αριστερόστροφη πίστα του πρωταθλήματος μετά από αυτές της Τουρκίας και της Βραζιλίας. Το πλάτος της πίστας κυμαίνεται από 10-15 μέτρα, αλλά και πάλι, τα προσπεράσματα θα είναι εξαιρετικά δύσκολα, καθώς απουσιάζει μια πολύ μακριά ευθεία. Οι μηχανικοί στήνουν τα μονοθέσια για την μεγαλύτερη δυνατή παραγωγή αρνητικής άντωσης, καθώς οι μέσες ωριαίες ταχύτητες είναι χαμηλές (περίπου 170 χλμ/ώρα) εντούτοις, τα ανυψώνουν αρκετά από το έδαφος, καθώς η άσφαλτος είναι η πιο ανομοιόμορφη που συναντάται στο φετινό πρωτάθλημα. Τα kerb είναι επίσης πολύ υψηλά, προκαλώντας την απογείωση των μονοθεσίων που θα περάσουν άτσαλα από πάνω τους. Οι οδηγοί διασχίζουν δυο γέφυρες (της Merlion και της Esplanade) και ένα τούνελ κατά τη διάρκεια του γύρου, ο οποίος αποτελείται από 23 στροφές (13 αριστερές, 10 δεξιές), οι οποίες στη συντριπτική πλειονότητά τους είναι 90 μοιρών. Εντούτοις, οι οδηγοί πρέπει να παραμένουν απόλυτα συγκεντρωμένοι ανά πάσα στιγμή, καθώς οι τοίχοι παραμονεύουν και δε συγχωρούν το παραμικρό λάθος. Ένα από τα χειρότερα σημεία της πίστας είναι η είσοδος και η έξοδος του pit lane, οι οποίες είναι εξαιρετικά επικίνδυνες…
Μερικά από τα μνημεία από τα οποία περνάνε μπροστά οι οδηγοί είναι αυτό στη μνήμη των θυμάτων του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο καθεδρικός ναός St Andrew, το δημαρχείο και το ανώτατο δικαστήριο της πόλης, το κέντρο των τεχνών και το θέατρο Victoria, το Merlion (ένα γλυπτό λιονταριού), τα εντυπωσιακά μοντέρνα θέατρα Esplanade και φυσικά τη γιγαντιαία ρόδα της πόλης.
Μονάχα το μήκους 1,2 χιλιομέτρων κομμάτι που περικλείει τα pits και τα paddock και αποτελεί την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού (από τη στροφή 20 έως τη στροφή 3) έχει κατασκευαστεί εκ νέου με ολόκληρη την υπόλοιπη πίστα να αποτελείται από τους δρόμους της πόλης. Οι δρόμοι αυτοί θα είναι για λόγους ασφάλειας κλειστοί από τις 20 Σεπτεμβρίου έως τις 2 Οκτωβρίου. Η ασφαλτόστρωση (15.000 τόνοι ασφάλτου!) πραγματοποιήθηκε νυχτερινές ώρες (12 το βράδυ με 6 το πρωί) έτσι ώστε να μην παρακωλύσει την κυκλοφορία της πόλης και η Shell ήταν υπεύθυνη για την κατασκευή του ασφαλτοτάπητα, ο οποίος στρώθηκε με πολυμερώς τροποποιημένο συγκολλητικό, το οποίο προσφέρει 20% περισσότερη πρόσφυση και ελάχιστη ζωή πέντε έτη.
Παρά το ότι οι οδηγοί βρίσκονται στην Ασία, εξακολουθούν να λειτουργούν με ωράριο Ευρώπης, ξυπνώντας αργά το μεσημέρι και πηγαίνοντας για ύπνο χαράματα σχεδόν, έτσι ώστε να είναι ξεκούραστοι για τη νυχτερινή δράση.
Η ιταλική εταιρία Valerio Maioli Spa έχει αναλάβει την κατασκευή του φωτιστικού συστήματος το οποίο παρέχει τέσσερις φορές υψηλότερη φωτεινότητα από αυτήν των κανονικών σταδίων, παράγοντας 3.000 lux. Οι στύλοι φωτισμού είναι τοποθετημένοι από την μια πλευρά της πίστας μονάχα, για να μην αποπροσανατολίζονται οι πιλότοι ακόμα και στην περίπτωση ενός τετ-α-κέ, ενώ οι περιοχές διαφυγής δεν είναι το ίδιο φωτεινές (1.000 lux πιο σκοτεινές). Η πίστα παρουσιάζει 1.602 ξεχωριστά σχεδιασμένους (για να καλύπτουν τις ανάγκες του συγκεκριμένου σημείου) προβολείς (ισχύος 2.000 Watt), 1.485 στην πίστα και 117 σε τούνελ, οι οποίοι απέχουν μεταξύ τους 4 μέτρα και λειτουργούν σε θερμοκρασία 4.200 βαθμών K, για «θερμό» φως. Η πίστα περιβάλλεται από 240 ατσάλινους πυλώνες (με σκελετό από τσιμέντο), ύψους 8-12 μ. οι οποίοι υποστηρίζουν τέσσερις προβολείς ο καθένας. Οι πυλώνες απέχουν 32 μέτρα μεταξύ τους και ενώνονται με αλουμινένιες δοκούς (συνολικού μήκους 6.282 μ.), που φέρουν τους προβολείς. Ολόκληρο το σύστημα φωτισμού έχει ισχύ 3.180.000 Watt και ηλεκτροδοτείται από καλώδια συνολικού μήκους 108.423 μ. Το ρεύμα για την τροφοδότηση του συστήματος φωτισμού παράγεται από 12 διπλές γεννήτριες που βρίσκονται σε ηχομονωμένο και προστατευόμενο χώρο για την αποφυγή σαμποτάζ, ενώ όλες οι πληροφορίες λειτουργίας του μεταδίδονται μέσω οπτικών ινών μήκους 26.283 μ. Οι γειτονικοί προβολείς δεν ηλεκτροδοτούνται από την ίδια πηγή ισχύος, έτσι ώστε, σε περίπτωση αστοχίας κάποιας γεννήτριας οι πιλότοι να μην αντιληφθούν μεγάλη διαφορά. Παρά τον εξαιρετικά λεπτομερή σχεδιασμό, ο φωτισμός δεν είναι απόλυτα ομοιόμορφος σε όλο το μήκος της πίστας και υπάρχουν μερικά πιο σκοτεινά σημεία, όπως για παράδειγμα στη στροφή 5.