16 Φεβ 2004

Βαλένθια Telefonica Grand Prix of Europe


Μήκος πίστας: 5.440 μ.
Γύροι: 57
Συνολική απόσταση: 310,080 χλμ.
Ρεκόρ πίστας (σε αγώνα): -
Ιστοσελίδα: www.valenciastreetcircuit.com

TAYTOTHTA
Όταν το μεγάλο αφεντικό, ο Bernie Ecclestone, είχε επισκεφτεί την πίστα Ricardo Tormo δεν είχε μείνει ενθουσιασμένος από τις περιορισμένες δυνατότητές της. Εντούτοις, όταν οι άνθρωποι που τον είχαν προσκαλέσει εκεί τον έβγαλαν για δείπνο στη μαρίνα Juan Carlos I της πόλης, η οποία είχε αναδιαμορφωθεί προσφάτως για τη διοργάνωση του America’s Cup (τον πιο διάσημο ιστιοπλοϊκό αγώνα του κόσμου) του 2007, ο δαιμόνιος Βρετανός επιχειρηματίας οραματίστηκε τη διεξαγωγή ενός παραθαλάσσιου αγώνα.

Οι Ισπανοί ανέλαβαν να πραγματοποιήσουν το όραμα του Ecclestone και η επιστροφή του Ευρωπαϊκού Grand Prix στην Ισπανία (και η παραμονή του εκεί για 7 έτη), είναι πλέον γεγονός. Η διαμόρφωση των χώρων για κατασκευή του «ισπανικού Μονακό» κόστισε 80 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία οι ιθύνοντες πιστεύουν ότι θα αποσβεστούν σχεδόν άμεσα, καθώς περιμένουν κέρδη 70 εκατομμυρίων από τον πρώτο κιόλας αγώνα. Η διαμόρφωση της μαρίνας συμπεριέλαβε και την κατασκευή μιας γέφυρας, από την οποία θα διέρχονται τα μονοθέσια, τα οποία οι προνομιούχοι θα μπορούν να παρακολουθούν από τα γιωτ τους και από τις δυο πλευρές, παρέχοντας παράλληλα και μερικά μοναδικά τηλεοπτικά πλάνα!

Ξεχωριστό χαρακτήρα προσδίδουν και τα γκαράζ των ομάδων, τα tinglados, τα οποία είναι παλιά ψαράδικα που δεν χρησιμοποιούνταν. Οι Ισπανοί αποφάσισαν να τα διατηρήσουν ανέπαφα, διαμορφώνοντας το εσωτερικό τους κατάλληλα, έτσι ώστε να πληρούν τις ανάγκες των ομάδων. Η χωρητικότητα της πίστας όσον αφορά τους θεατές αγγίζει τους 112.000, ενώ η περιοχή θα παραμείνει κλειστή για 11 ημέρες, για λόγους ασφάλειας.

Η χάραξη της μήκους 5,4 χλμ. πίστας θυμίζει έντονα… πάπια, το οποίο είναι και το χαϊδευτικό όνομα με το οποίο το αποκαλούν οι ιθύνοντες του εγχειρήματος. Παρουσιάζει 25 στροφές (14 δεξιές, 11 αριστερές, μεταξύ των οποίων πολλές με τυφλή είσοδο) και τα έχει… όλα! Μεγάλες ευθείες, αργά chicane και φουρκέτες, γρήγορες, προκλητικές (οδηγικά) στροφές, ευκαιρίες για προσπεράσματα (με μέγιστο πλάτος 14 μέτρα). Με την μέση ωριαία ταχύτητα να αγγίζει τα 201 χ.α.ώ (και τη μέγιστη να ξεπερνάει τα 320), η Βαλένθια θα είναι από τις ταχύτερες πίστες του καλανταριού και οι χρόνοι στο γύρο αναμένεται να κυμαίνονται στην περιοχή του 1:37. Όσον αφορά το στήσιμο του μονοθεσίου, κάποιοι το χαρακτηρίζουν παρόμοιο με τον Καναδά, λόγω της υπέρμετρης φθοράς που αναμένεται να προκαλεί στα συστήματα πέδησης και της καλής πρόσφυσης που απαιτείται στην έξοδο των αργών στροφών, εντούτοις τα επίπεδα παραγωγής αρνητικής άντωσης αναμένεται να κυμαίνονται στην (χαμηλή) περιοχή της πίστας του Μπαχρέιν. Τα kerb είναι ιδιαίτερα χαμηλά και πιθανότατα θα επιτρέπουν στους οδηγούς να ακολουθούν αγωνιστικές γραμμές όπου το μεγαλύτερο μέρος του μονοθεσίου να περνάει επάνω από αυτά. Λόγω της μηδαμινής –αγωνιστικής- χρήσης της, η άσφαλτος αναμένεται να είναι ιδιαίτερα ακάθαρτη στην αρχή του τριημέρου και να εξελιχθεί κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, αλλά η τραχεία υφή της προβλέπεται να παράγει ικανοποιητικές τιμές πρόσφυσης. Οι αυξημένες θερμοκρασίες που επικρατούν στην περιοχή τον Αύγουστο αναμένεται να δυσκολέψουν το έργο των –μαλακών- ελαστικών, τα οποία ίσως παρουσιάζουν graining στο τελευταίο τμήμα της πίστας. Η στροφή 10 έχει χαρακτηριστεί ως η πιο σημαντική, καθώς οδηγεί στην πιο μεγάλη ευθεία της πίστας. Η γέφυρα, που βρίσκεται μεταξύ των στροφών 9 και 10 αποτελεί το πιο στενό σημείο της πίστας, όπου αν γίνει ατύχημα πιθανότατα θα πρέπει να σταματήσει ο αγώνας, καθώς η απομάκρυνση ακινητοποιημένων μονοθεσίων θα είναι δυνατή μονάχα με φορτηγά που θα πρέπει να εισέλθουν στην πίστα. Στη γέφυρα, κατά τη διάρκεια του αγώνα Formula 3 παρουσιάστηκαν προβλήματα με την άσφαλτο και αν τα πράγματα δεν έχουν βελτιωθεί, η κατάσταση αυτή αναμένεται να επαναληφθεί (σε μεγαλύτερο βαθμό φυσικά) και στο Grand Prix της Formula 1. Λόγω των αρκετών και μεγάλων χώρων διαφυγής, οι πιλότοι κρίνουν ότι η πίστα κλίνει περισσότερο σε μια μόνιμη παρά σε ένα σιρκουί πόλης.  


Europe Grand Prix -Προηγούμενοι Νικητες



YearTrackWinnerTeamEngine
2010 Valencia Sebastian Vettel Red Bull Renault
2009 Valencia Rubens Barrichello Brawn GP Mercedes
2008 Valencia Felipe Massa Ferrari Ferrari
2007 Nurburgring Fernando Alonso McLaren Mercedes
2006 Nurburgring Michael Schumacher Ferrari Ferrari
2005 Nurburgring Fernando Alonso Renault Renault
2004 Nurburgring Michael Schumacher Ferrari Ferrari
2003 Nurburgring Ralf Schumacher Williams BMW
2002 Nurburgring Rubens Barrichello Ferrari Ferrari
2001 Nurburgring Michael Schumacher Ferrari Ferrari
2000 Nurburgring Michael Schumacher Ferrari Ferrari
1999 Nurburgring Johnny Herbert Stewart Ford
1997 Jerez Mika Häkkinen McLaren-Mercedes Mercedes
1996 Nurburgring Jacques Villeneuve Williams Renault
1995 Nurburgring Michael Schumacher Benetton Renault
1994 Jerez Michael Schumacher Benetton Ford
1993 Donington Park Ayrton Senna McLaren Ford
1985 Brands Hatch Nigel Mansell Williams Honda
1984 Nurburgring Alain Prost McLaren TAG
1983 Brands Hatch Nelson Piquet Brabham BMW

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa