Μήκος πίστας: 5.338 μ.
Γύροι: 58
Συνολική απόσταση: 309,396 χλμ.
Ρεκόρ πίστας (σε αγώνα): 1:24.770 (Juan Pablo Montoya, McLaren Mercedes, 2005)
Iστοσελίδα: www.istanbulparkcircuit.com
Γύροι: 58
Συνολική απόσταση: 309,396 χλμ.
Ρεκόρ πίστας (σε αγώνα): 1:24.770 (Juan Pablo Montoya, McLaren Mercedes, 2005)
Iστοσελίδα: www.istanbulparkcircuit.com
TAYTOTHTA
H πίστα του Istanbul Park, βρίσκεται δίπλα από το αεροδρόμιο της Πόλης, στην Ασιατική πλευρά του Βοσπόρου. Οι εργασίες για την κατασκευή της πίστας, την οποία σχεδίασε και πάλι ο Herman Tilke, ξεκίνησαν το Σεπτέμβριο του 2003. Το Istanbul αποτελεί μια από τις τρεις αριστερόστροφες πίστες στο καλαντάρι μετά το Interlagos και τη Σιγκαπούρη. Η πίστα αποτελεί κλασικό παράδειγμα μοντέρνου σχεδιασμού στα πρότυπα του Μπαχρέιν και της Σαγκάης. Ένα από τα χαρακτηριστικά στοιχεία της είναι οι πολυάριθμες ανωφέρειες και κατωφέρειες που παρουσιάζει, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις οδηγούν σε στροφές με τυφλή είσοδο ή έξοδο. Η πιο απαιτητική στροφή είναι φυσικά η 8η, μια παρατεταμένη αριστερή 4 κορυφών, η οποία ασκεί στα σώματα των οδηγών πλευρικές επιταχύνσεις της τάξεως των 4 g επί 7 δευτερόλεπτα! Η ανομοιομορφία τους οδοστρώματος σε αυτό το σημείο της πίστας αναγκάζει πολλές φορές τους οδηγούς να τροποποιούν τις γραμμές τους για να αποφεύγουν τα μέρη που προκαλούν τους περισσότερους κραδασμούς στο μονοθέσιο, αντί να διαφοροποιήσουν το στήσιμό του. Η απόδοση στο υψηλό φάσμα στροφών του κινητήρα ρυθμίζεται έτσι ώστε να αποφευχθεί η πιθανότητα διατάραξης του ζυγίσματος του μονοθεσίου στη στροφή 8. Το γκάζι παραμένει τέρμα πατημένο για περίπου 67% του γύρου, ενώ η επιφάνεια του ασφαλτοτάπητα δεν είναι ιδιαίτερα φθοροποιός (ωστόσο τα ελαστικά που επιλέγονται είναι σκληρά λόγω των πλευρικών φορτίσεων στη στροφή 8). Παράλληλα, ούτε τα kerb είναι ιδιαίτερα ψηλά, επιτρέποντας στους μηχανικούς να έχουν σκληρές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις και η απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος να είναι μικρή. Κρίσιμο παράγοντα στο στήσιμο των μονοθεσίων αποτελεί η μεγάλη ευθεία (16 δλ. τέρμα γκάζι), η οποία οδηγεί σε ένα σκληρό φρενάρισμα για το chicane 12, πριν από το οποίο οι πιλότοι επιλέγουν συνήθως να εξαπολύσουν τις επιθέσεις τους στις μάχες με τους αντιπάλους τους.
Tο Grand Prix του 2006 έχει μείνει στην ιστορία για το θράσος των Τούρκων που κάλεσαν τον πρόεδρος του κατεχόμενου ψευδοκράτους της Κύπρου, Mehmet Ali Talat να παραδώσει το τρόπαιο του νικητή στο Massa, πράξη η οποία κόστισε στους οργανωτές –μόλις- 2,5 εκατομμύρια ευρώ, έπειτα από την τιμωρία της FIA για την προσβολή της ουδέτερης πολιτικής της στάσης.
Turkey Grand Prix - Previous winners
Year | Track | Winner | Team | Engine |
---|---|---|---|---|
2010 | Istanbul | Lewis Hamilton | McLaren | Mercedes |
2009 | Istanbul | Jenson Button | Brawn GP | Mercedes |
2008 | Istanbul | Felipe Massa | Ferrari | Ferrari |
2007 | Istanbul | Felipe Massa | Ferrari | Ferrari |
2006 | Istanbul | Felipe Massa | Ferrari | Ferrari |
2005 | Istanbul | Kimi Räikkönen | McLaren | Mercedes |