15 Φεβ 2004

Santander British Grand Prix Αγγλία


Μήκος πίστας: 5,900 χλμ.
Γύροι: 51
Συνολική απόσταση: 300,900 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:18.739 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
Ιστοσελίδα: www.silverstone-circuit.co.uk


TAYTOTHTA
 Όπως και οι περισσότερες πίστες της Αγγλίας, έτσι και το Silverstone, αρχικά αποτελούσε πολεμικό αεροδρόμιο, για τις ανάγκες του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Μετά τη λήξη των εχθροπραξιών, οι λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού έψαχναν μέρη να διοργανώσουν αγώνες και καθώς το Donington Park είχε καταλήξει στρατιωτική χωματερή, ενώ το Brooklands ήταν πλέον περιουσία της αεροναυπηγικής, το Silverstone ήταν η μόνη επιλογή. Κατά συνέπεια, η πίστα έγινε ο τόπος διεξαγωγής του Βρετανικού Grand Prix το 1948, ενώ φιλοξένησε τον πρώτο αγώνα που προσμετρούσε στο πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, το 1950. Από τότε, μόνο άλλες δυο πίστες έχουν φιλοξενήσει το Grand Prix της Βρετανίας (το Aintree και το Brands Hatch) με το Silverstone να το φιλοξενεί αδιάκοπα από το 1987. H χάραξη της πίστας έχει δεχθεί σημαντικές τροποποιήσεις ανά τα χρόνια. Μετά την τεράστια καραμπόλα που προκάλεσε στους πρώτους γύρους του αγώνα το 1973 ο Jody Scheckter, αποφασίστηκε να χτιστεί ένα chicane έτσι ώστε τα μονοθέσια να διανύουν με λιγότερα χιλιόμετρα τη Woodcote. Οι συνεχώς αυξανόμενες ταχύτητες ανάγκασαν τους ιδιοκτήτες της πίστας να κατασκευάσουν και μια στροφή πριν το προαναφερθέν chicane, ενώ το 1991 πραγματοποιήθηκαν οι μεγαλύτερες αλλαγές στη χάραξη της πίστας με τη μετατροπή της Becketts σε γρήγορο chicane, τη δημιουργία ενός πιο αργού τμήματος με chicane μετά τη Stowe και πριν την Club το οποίο ονομάστηκε Vale και τη δημιουργία ενός ακόμη πιο αργού κομματιού πριν την Woodcote με την προσθήκη 5 στροφών! Από τότε, η χάραξη έχει δεχθεί περαιτέρω παρεμβάσεις (κυρίως στην Abbey) χωρίς όμως να αλλοιωθεί σημαντικά ο χαρακτήρας της.

Παρά τις παρεμβάσεις που έχει δεχθεί, το Silverstone διατηρεί ακόμη τα στοιχεία εκείνα που το κάνουν μια από τις κορυφαίες πίστες του Πρωταθλήματος και μεταξύ των αγαπημένων των οδηγών, λόγω των προκλήσεων που προσφέρουν μερικές από τις πιο γρήγορες στροφές του καλανταριού. Με τα οκτακύλινδρα μονοθέσια, οι οδηγοί σε έναν καλό γύρο δε χρειάζεται να ακουμπήσουν το πεντάλ του φρένου από τη Woodcote μέχρι τη Stowe (!). Αυτό έχει δημιουργήσει ανησυχίες μεταξύ των πιλότων όσον αφορά τα επίπεδα ασφάλειας που παρέχουν οι περιοχές διαφυγής και οι μπαριέρες της πίστας…

To Silverstone, λόγω του διχασμένου χαρακτήρα της (πολύ γρήγορο πρώτο μισό, πολύ αργό τελικό τμήμα) είναι εξαιρετικά απαιτητική σε όλα τα μέρη του μονοθεσίου, καθώς ελαστικά και κινητήρας δοκιμάζονται στα όριά τους, ενώ παράλληλα χρειάζεται η χρυσή τομή μεταξύ καλής συμπεριφοράς στις γρήγορες στροφές και καλή πρόσφυσης στις αργές, γεγονός που ξεχωρίζει τα πολύ καλά σασί από τα απλώς καλά. Οι σχετικά μικρές ευθείες σημαίνουν και μικρά φρεναρίσματα, για αυτό και οι ομάδες αγωνίζονται με όσο το δυνατό μικρότερους αεραγωγούς φρένων, έτσι ώστε να βελτιώνεται η αεροδυναμική απόδοση. Οι μηχανικοί στήνουν έτσι τα μονοθέσια ώστε το μηχανικό ζύγισμα τον αναρτήσεων να κλίνει προς τον εμπρός άξονα με άκαμπτο εμπρός μέρος και πιο μαλακό πίσω. Αυτό προσδίδει στο μονοθέσιο καλύτερη απόκριση στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, ενώ η μαλακή ρύθμιση στην πίσω ανάρτηση βελτιώνει τα επίπεδα πρόσφυσης κατά την έξοδο από τις αργές στροφές του τελευταίου τμήματος. Ως πρώην αεροδρόμιο, το Silverstone είναι εκτεθειμένο στους ανέμους και η απότομες αλλαγές διεύθυνσης του τελευταίου μπορούν να διαταράξουν το αεροδυναμικό ζύγισμα των μονοθεσίων ιδιαίτερα στις γρήγορες στροφές, κάτι το οποίο ο οδηγός πρέπει να προβλέπει και να αντιμετωπίζει… Ο κινητήρας δουλεύει… υπερωρίες στη βρετανική πίστα, ενώ πρέπει να αποδίδει εξίσου καλά τόσο στις υψηλές στροφές (έτσι ώστε οι οδηγοί είτε να διανύουν με τέρμα γκάζι είτε να τηλεγραφούν με το πόδι τους στις πρώτες, εξαιρετικά γρήγορες στροφές), όσο και στις χαμηλές για να επιτυγχάνεται καλή επιτάχυνση στην έξοδο από τις αργές στροφές του τελευταίου


Great-Britain Grand Prix -Προηγούμενοι Νικητές



YearTrackWinnerTeamEngine
2010 Silverstone Mark Webber Red Bull Renault
2009 Silverstone Sebastian Vettel Red Bull Renault
2008 Silverstone Lewis Hamilton McLaren Mercedes
2007 Silverstone Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari
2006 Silverstone Fernando Alonso Renault Renault
2005 Silverstone Juan Pablo Montoya McLaren Mercedes
2004 Silverstone Michael Schumacher Ferrari Ferrari
2003 Silverstone Rubens Barrichello Ferrari Ferrari
2002 Silverstone Michael Schumacher Ferrari Ferrari
2001 Silverstone Mika Häkkinen McLaren Mercedes
2000 Silverstone David Coulthard McLaren Mercedes
1999 Silverstone David Coulthard McLaren Mercedes
1998 Silverstone Michael Schumacher Ferrari Ferrari
1997 Silverstone Jacques Villeneuve Williams Renault
1996 Silverstone Jacques Villeneuve Williams Renault
1995 Silverstone Johnny Herbert Benetton Renault
1994 Silverstone Damon Hill Williams Renault
1993 Silverstone Alain Prost Williams Renault
1992 Silverstone Nigel Mansell Williams Renault
1991 Silverstone Nigel Mansell Williams Renault
1990 Silverstone Alain Prost Ferrari Ferrari
1989 Silverstone Alain Prost McLaren Honda
1988 Silverstone Ayrton Senna McLaren Honda
1987 Silverstone Nigel Mansell Williams Honda
1986 Brands Hatch Nigel Mansell Williams Honda
1985 Silverstone Alain Prost McLaren TAG
1984 Brands Hatch Niki Lauda McLaren TAG
1983 Silverstone Alain Prost Renault Renault
1982 Brands Hatch Niki Lauda McLaren Ford
1981 Silverstone John Watson McLaren Ford
1980 Brands Hatch Alan Jones Williams Ford
1979 Silverstone Clay Regazzoni Williams Ford
1978 Brands Hatch Carlos Reutemann Ferrari Ferrari
1977 Silverstone James Hunt McLaren Ford
1976 Brands Hatch Niki Lauda Ferrari Ferrari
1975 Silverstone Emerson Fittipaldi McLaren Ford
1974 Brands Hatch Jody Scheckter Tyrrell Ford
1973 Silverstone Peter Revson McLaren Ford
1972 Brands Hatch Emerson Fittipaldi Lotus Ford
1971 Silverstone Jackie Stewart Tyrrell Ford
1970 Brands Hatch Jochen Rindt Lotus Ford
1969 Silverstone Jackie Stewart Matra Ford
1968 Brands Hatch Joseph Siffert Lotus Ford
1967 Silverstone Jim Clark Lotus Ford
1966 Brands Hatch Jack Brabham Brabham Repco
1965 Silverstone Jim Clark Lotus Climax
1964 Brands Hatch Jim Clark Lotus Climax
1963 Silverstone Jim Clark Lotus Climax
1962 Aintree Jim Clark Lotus Climax
1961 Aintree Wolfgang von Trips Ferrari Ferrari
1960 Silverstone Jack Brabham Cooper Climax
1959 Aintree Jack Brabham Cooper Climax
1958 Silverstone Peter Collins Ferrari Ferrari
1957 Aintree Stirling Moss / Tony Brooks Vanwall Vanwall
1956 Silverstone Juan Manuel Fangio Ferrari Ferrari
1955 Aintree Stirling Moss Mercedes Mercedes
1954 Silverstone José Froilán González Ferrari Ferrari
1953 Silverstone Alberto Ascari Ferrari Ferrari
1952 Silverstone Alberto Ascari Ferrari Ferrari
1951 Silverstone José Froilán González Ferrari Ferrari
1950 Silverstone Giuseppe Farina Alfa Romeo Alfa Romeo

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa