O μεγαλύτερος σε ηλικία -μόνιμος- και εμπειρότερος οδηγός του grid, Rubens Barrichello, επέστρεψε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου έπειτα από πέντε χρόνια, για να κατακτήσει τη νίκη (την οποία αφιέρωσε στον τραυματία συμπατριώτη του, Felipe Massa) στο Ευρωπαϊκό Grand Prix. Τη νίκη χάρισε ουσιαστικά στον Barrichello η McLaren, αφού δεν είχε προετοιμασμένα τα ελαστικά του Lewis Hamilton (που είχε κυριαρχήσει στον αγώνα μέχρι εκείνη τη στιγμή) στο δεύτερο pit stop του Βρετανού... Το βάθρο συμπλήρωσε ο Kimi Raikkonen, που ανεβαίνει σε αυτό για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα. Πίσω από τον Φινλανδό τερμάτισε ο συμπατριώτης του, Heikki Kovalainen, υπό πίεση του Nico Rosberg στα τελευταία στάδια του αγώνα. O Fernando Alonso αντάμειψε τους συμπατριώτες του με την 6η θέση, εμπρός από τον Jenson Button που έκανε καταστροφική εκκίνηση, αλλά παρά την κακή του εμφάνιση, διατηρεί το ίδιο βαθμολογικό προβάδισμα (αυτή τη φορά έναντι του team mate του και νικητή του αγώνα), αφού αμφότεροι οι οδηγοί της Red Bull δεν κατάφεραν να βαθμολογηθούν, με τον Robert Kubica να στερεί στον Mark Webber το βαθμό της 8ης θέσης και τον Sebastian Vettel να βλέπει άλλο έναν κινητήρα να αστοχεί στην πλάτη του... Η Brawn κατάφερε να επιλύσει τα προβλήματα που αντιμετώπιζε με την ανάπτυξη επαρκούς θερμοκρασίας στα ελαστικά της, ευνοούμενη και από τον καυτό καιρό που επικρατούσε στη Βλαένθια αυτό τριήμερο, αλλά και τη χάραξη της πίστας, που δεν αρμόζει στις Red Bull. Η Brawn BGP001 είχε τη δυνατότητα να φέρει τον οδηγό της στη νίκη, ωστόσο αυτός δεν ήταν ο Jenson Button όπως είχε συμβεί σε όλες τις προηγούμενες περιστάσεις στις οποίες η ομάδα επικράτησε. Ο Βρετανός στριμώχτηκε στην πρώτη καμπή, αναγκάστηκε να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι και έχασε πάρα πολλές θέσεις, τις οποίες δεν κατάφερε να ανακτήσει. Αντιθέτως, ο Barrichello κατάφερε να παραμείνει τρίτος (δεδομένου ότι οι McLaren μπροστά του διέθεταν KERS δεν υπήρχε περίπτωση να κερδίσει θέσεις) και να διατηρηθεί εμπρός από τον Raikkonen (επίσης με KERS). O Βραζιλιάνος ακολουθούσε από κοντά τον Kovalainen στο πρώτο stint, ενώ μπροστά ο Hamilton έχτιζε μια μικρή διαφορά, γνωρίζοντας ότι διαθέτει περισσότερα καύσιμα και από τις δυο McLaren. Έπειτα από τον πρώτο ανεφοδιασμό, είχε περάσει εμπρός από τον Kovalainen και είχε μειώσει τη διαφορά που τον χώριζε από τον επικεφαλής Hamilton (o οποίος αντιμετώπιζε πρόβλημα με το δεύτερο σετ ελαστικών του) στα 4 δευτερόλεπτα. Λίγο πριν τον ανεφοδιασμό του Βρετανού, ο Barrichello άρχισε να ψαλιδίζει αυτή τη διαφορά. Ωστόσο, στο δεύτερο ανεφοδιασμό του Hamilton, η McLaren πιάστηκε απροετοίμαστη, με τους μηχανικούς της να φέρνουν τα καλυμμένα στις θερμαντικές κουβέρτες τους ελαστικά αφότου ο Hamilton είχε σταματήσει για το pit stop, χάνοντας αυτά τα πολύτιμα δευτερόλεπτα που τον κρατούσαν επικεφαλής. Έπειτα από το δικό του ανεφοδιασμό, ο Barrichello επέστρεψε στην πίστα επικεφαλής και με τη νίκη στα χέρια του, καθώς παρά το ότι ο Hamilton πίεζε στο όριο στο τελευταίο stint, δεν κατάφερε να πλησιάσει σε απόσταση βολής και να απειλήσει τον Βραζιλιάνο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η McLaren ακολούθησε εντελώς διαφορετική στρατηγική όσον αφορά τα ελαστικά της (μαλακή-μαλακή-σκληρή γόμα) σε σύγκριση με την Brawn (αλλά και τη Red Bull). Στο δεύτερο ανεφοδιασμό, μια θέση έχασε και ο Heikki Kovalainen, από τον Kimi Raikkonen, ο οποίος ανέβηκε για τρίτη φορά φέτος στο βάθρο. Η Ferrari και ιδιαίτερα η McLaren αποδεικνύουν πλέον με τις τελευταίες τους εμφανίσεις πόσο μεγάλες ομάδες είναι, καθώς έχουν εξελίξει τα μονοθέσιά τους ταχύτερα από όλους τους υπόλοιπους. Η McLaren εξακολουθεί να επενδύει στο φετινό μονοθέσιο, ενώ η Ferrari έχει στρέψει την προσοχή της στο 2010. Η εξέλιξη της MP4-24 είναι τόσο μεγάλη, που θα μπορούσε σήμερα να έχει νικήσει το δεύτερο συνεχόμενο αγώνα της, αν δεν είχε γίνει το λάθος στα pits και αυτό είναι ένα αξιοσημείωτο επίτευγμα, αν αναλογιστεί κανείς το γεγονός ότι στους πρώτους αγώνες οι οδηγοί της McLaren αντιμετώπιζαν δυσκολίες να προαχθούν στο δεύτερο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών. Ο Nico Rosberg έκανε ακόμα μια σταθερή και επιτυχημένη εμφάνιση, δίνοντας το παρών στους βαθμούς για 7ο συνεχή αγώνα. Ο Γερμανός ξεκίνησε καλά, με πολύ βαρύ φορτίο καυσίμου και πίεσε τον Kovalainen στους τελευταίους γύρους. Ο Fernando Alonso έκανε έναν ήσυχο αγώνα, χωρίς να έχει τη δυνατότητα να απειλήσει τους προπορευμένους του. Στον πρώτο γύρο μονομάχησε με τον Button, με το Βρετανό να κάνει μια απέλπιδα κίνηση προσπεράσματος η οποία δεν πέτυχε. Αντίθετα, κόστισε στον Button μια θέση, καθώς αναγκάστηκε να κόψει ένα chicane για να διατηρηθεί εμπρός από τον Mark Webber. Συνεπώς, η Brawn τον συμβούλεψε να παραδώσει τη θέση του στον Αυστραλό, για να αποφύγει το ενδεχόμενο να τιμωρηθεί με ποινή από τους αγωνοδίκες. Παρά το γεγονός αυτό, ο Button βγήκε κερδισμένος στη βαθμολογική κατάταξη, καθώς καμία από τις δυο Red Bull δε βαθμολογήθηκε. Ο Sebastian Vettel τέθηκε εκτός μάχης όταν η αντλία ανεφοδιασμού δε λειτούργησε στον πρώτο του ανεφοδιασμό και αναγκάστηκε να ξαναμπεί στα pits στον επόμενο γύρο. Ωστόσο, ο Γερμανός δέχθηκε ένα ακόμα πλήγμα όταν είδε για δεύτερη φορά μέσα σε δυο ημέρες έναν κινητήρα της Renault να αστοχεί στην πλάτη του... Πλέον, ο Γερμανός έχει μόλις 2 (από τους 8 συνολικά) καινούργιους κινητήρες για τους υπόλοιπους έξι αγώνες της σεζόν και αν χρησιμοποιήσει 9η μονάδα, θα δεχθεί ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης εκείνου του αγώνα... Ο Mark Webber είχε ξεκινήσει από τις πιο πίσω θέσεις, έχοντας επιλέξει ένα αρκετά πιο βαρύ φορτίο καυσίμου από τον team mate του, γνωρίζοντας ότι η Βαλένθια δεν ευνοεί την RB5, ωστόσο έπεσε πίσω στην κατάταξη με την εξέλιξη του αγώνα, για να μείνει στην 9η θέση, πίσω από τον Robert Kubica o οποίος βαθμολογήθηκε για δεύτερη μόλις φορά φέτος. Ίσως η Red Bull καταφέρει να ανακάμψει την επόμενη εβδομάδα στο Bέλγιο, όπου επικρατούν συνήθως χαμηλές θερμοκρασίες, ενώ η χάραξη του Spa-Francorchamps παρουσιάζει πολυάριθμες γρήγορες καμπές, οι οποίες αποτελούν το δυνατό σημείο της RB5. Πολύ καλή ήταν η εμφάνιση του Adrian Sutil, ο οποίος τερμάτισε 10ος, ενώ έκπληξη προκάλεσε το γεγονός ότι ο Timo Glock σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα δυο περάσματα πριν τον τερματισμό και ενώ οι Toyota δεν κατάφεραν να πλησιάσουν την κορυφή της κατάταξης σε κανένα σημείο του αγώνα. Ένα σε γενικές γραμμές ήσυχο ντεμπούτο στη Formula 1 έκανε ο Romain Grosjean, ο οποίος ωστόσο ενεπλάκη -χωρίς να φταίει, καθώς ο Glock έχασε στιγμιαία τον έλεγχο της Toyota, ξεκινώντας το συμβάν) στο ατύχημα του πρώτου γύρου, όπου προκάλεσε (όπως και ο Sebastien Buemi) ζημιές στην εμπρός αεροτομή της Renault. Ο Γάλλος κατάφερε να παραμείνει στον ίδιο γύρο με τους πρωτοπόρους και είχε μονάχα ένα τετ-α-κέ κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο Jaime Alguersuari απέφυγε για μια ακόμη φορά τα λάθη και κατάφερε να τερματίσει εμπρός από άλλα δυο μονοθέσια: του απογοητευτικού Luca Badoer (ο οποίος διέγραψε δυο τετ-α-κέ και έλαβε ποινή διέλευσης από το pit lane επειδή πάτησε τη γραμμή που οριοθετεί το όριό του κατά την επιστροφή του στην πίστα από το δεύτερο ανεφοδιασμό του και ενώ είχε παραχωρήσει αδικαιολόγητα τη θέση του στον Grosjean) και του Kazuki Nakajima του οποίου το πίσω αριστερό ελαστικό αστόχησε, χάνοντας πολλούς γύρους στην προσπάθειά του να φτάσει ως τα pits και να το αντικαταστήσει. |
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ