¨Όσον αφορά τις τεχνολογικές εξελίξεις στον αγώνα της Γερμανίας , την πρωτιά την παίρνει η red Bull και κατόπιν η αντιγραφή και εφαρμογή του ίδιου σχεδίου και από την Ferrari. Μιλάμε για τον ντόρο των τελευταίων ημερών για τις κινούμενες πτέρυγες. Η FIA εξέτασε την ευλυγισία των φτερών κι τις έκρινε νόμιμες, αλλά μετά από παράπονα άλλων ομάδων θα επανεξετάσει το θέμα. Τι γίνεται όμως με αυτές τις πτέρυγες? Στις πτέρυγες δίνεται μια κλήση που επιτρέπει το σταθερό κράτημα του μονοθεσίου. Όταν αυτές είναι εύκαμπτες στις μεγάλες ταχύτητες γέρνουν προς τα πίσω δίνοντας έτσι λιγότερη αντίσταση στο μονοθέσιο και επομένως περισσότερη τελική. Όταν όμως φρενάρει και μειώνεται η ταχύτητα αυτές ανασηκώνονται και έτσι δίνουν περισσότερη αντίσταση στο μονοθέσιο για να φρενάρει πιο γρήγορα. Το 2000 η FIA αύξησε το ύψος του μπροστινού φτερού για να μειώσει την αποτελεσματικότητά του. Ακόμη μετά το 2009 για να αποφύγει την ελαστικότητα και τα τεχνάσματα των ομάδων επέβαλε ένα έλεγχο φορτώνοντας 50 Kgr σε κάθε πλευρά του φτερού και αυτό δεν έπρεπε να λυγήσει περισσότερο από 10 mm. Στην προκειμένη οι άλλες ομάδες ισχυρίζονται ότι η Red Bull και η Ferrari βρήκαν λύση ώστε μέχρι τα 50 κιλά να αντέχουν και ότι σε μεγαλύτερα φορτία γίνονται πιο ελαστικές. Αυτό είναι μάλλον που θα εξετάσει ξανά η FIA.
McLAREN
Μετά τα προβλήματα σε Silverstone για την McLaren , στην Γερμανία έφεραν μια αναβαθμισμένη έκδοση , λιγότερο ευαίσθητη και επίσης αντιμετωπίζει καλύτερα την θερμότητα στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, παρέχοντας παράλληλα περισσότερη κάθετη δύναμη (Downforce) καθώς η ροη κάτω από τον διαχύτη αυξάνεται. Ένας κολπίσκος επιτρέπει, στην περίπτωση του ζεστού αέρα που κινείτε γύρο από τον διαχύτη, να περάσει στη συνέχεια ,μέσα από τον διαχύτη ευνοώντας ακόμα περισσότερο την κάθετη δύναμη. Αλλάζοντας το Τ3 πάτωμα για το σύστημα εξατμίσεων, αναγκάστηκε να αλλάξει και την ανάρτηση σε μια διαγώνια φορά για να μην επηρεάζεται από τον θερμό αέρα.
WILLIAMS
Η Williams μαζί με την Ferrari ήταν οι πρώτες των ομάδων που αντέγραωαν το σύστημα εξατμήσεων από την Red Bull. Εντούτοις σε Hockenheim η ομάδα εισήγαγε μια σημαντική αναπροσαρμογή (EBD), με το άνοιγμα του μετώπου του διαχύτη να επιτρέπει τον καπνό της εξάτμησης να πηγένει κατευθείαν κάτω από αυτόν. Φαινομενικώς το υπόλοιπο παραμένει το ίδιο, αλλά κανονικά συνεχές τμήμα του πατώματος που διαμορφώνει την ροή μεταξύ του πατώματος και του διαχύτη διαμορφώνει έναν μεγάλο ανοικτό κολπίσκο. Αυτός ο κολπίσκος είναι πολύ μεγαλύτερος από το πάτωμα της Red Bull . Αν και ο αέρας πάνω από την κορυφή του διαχύτη δημιουργεί ένα πολύ ακλό αποτέλεσμα , η πιθανότητα να φυσήξει μέσα στο διαχύτη είναι ένας πολύ ισχυρότερος τρόπος downforce.
MERCEDES GP
Μαζί με την Williams, η Mercedes τροποποίησε την οργάνωση EBD τους για να δημιουργήσει έναν ανοικτό διαχύτη. Όπου όμως η Williams έκανε τον κολπίσκο τους ορθογώνιο, η Mercedes ανύψωσε ολόκληρη αιχμή του διαχύτη από το επίπεδο πάτωμα, αν και με έναν λιγότερο επιθετικά ταξινομημένο κολπίσκο. Πάλι ο διασκορπιστής γίνεται περισσότερο φτερό που διαμορφώνεται στο δευτερεύον σχεδιάγραμμα, με την εξάτμιση να φυσά κάτω από την αιχμή της επιφάνειας. Αυτό επιταχύνει τη ροή κάτω από το διαχύτη που δημιουργεί μια χαμηλότερη πίεση για περισσότερο downforce. Μαζί με το νέο πάτωμα, η Mercedes είχε ένα νέο οπίσθιο φτερό. Ένας στενός κολπίσκος 15cm διαμορφώνεται στη μέση του οπίσθιου τμήματος, που πλαισιώνεται από τους διογκωμένους τοίχους. Με τον αέρα της πρόσθετης αυλάκωσης δημιουργείται ένα φτερό με τρία στοιχεία, που επιτρέπουν να είναι πιό απότομο για περισσότερο downforce.
TORO ROSSO
Μέχρι τώρα η Toro Rosso δεν είναι η ομάδα με τις συνταρακτικές εξελίξεις στην αναβάθμιση του μονοθεσίου. Μέχρι τώρα μόνο ένας αναβαθμισμένος διαχύτης και ενός επιπέδου footplate .. το φτερό στην ουσία μπροστά από τον μπροστινό τροχό.
Στην Γερμανία το footplate αναβαθμίστηκε περαιτέρω. Δανεισμένη λύση από την Renault διαχειρίζεται την ροή γύρο από το εμπρός ελαστικό του μονοθεσίου. Έκανε την παλιότερη οριζόντια προεξοχή, στενότερη και να δείχνει προς τα κάτω και με μια στρογγυλεμένη άκρη για να τηρεί τα όρια του κανονισμού.
VIRGIN
Όπως με την Lotus έτσι και η Virgin συνέχισε την εξέλιξη μετά το Silverstone. Μικρές λεπτομέρειες, βασικές όμως για την εξέλιξη του αυτοκινήτου . Μια αναβάθμιση που είδαμε σε αυτό τον αγώνα ήταν στην μπροστά αεροτομή και τα bargeboards. Η προηγούμενη αεροτομή ήταν απόλυτα επίπεδη, ενώ η νέα είναι έτσι διαμορφωμένη ώστε να διοχετεύει καλύτερα τον αέρα κάτω από το σασί του μονοθεσίου. Στον αγώνα της Γερμανίας στην ουσία πρόσθεσαν ακόμα κομμάτια ώστε να διαμορφώσουν την ροή του αέρα γύρο από το μπροστά ελαστικό και να μειώσει έτσι την αντίσταση.