O Giancarlo Fisichella κατέκτησε την πρώτη pole position στην ιστορία της Force India, μια ομάδα που δεν έχει καταφέρει ακόμα να σημειώσει βαθμό στη Formula 1, σε μια από τις πιο απρόβλεπτες διαδικασίες κατατακτήριων δοκιμών των τελευταίων δεκαετιών. Ο Ιταλός επέστρεψε στην πρώτη θέση εκκίνησης για πρώτη φορά από τη Μαλαισία το 2006 και θα πλαισιωθεί πλαισιωμένος από το συμπατριώτη του, Jarno Trulli (Toyota) στην πρώτη σειρά εκκίνησης (για πρώτη φορά από την Αυστραλία το 2005 δυο Ιταλοί βρίσκονται στην πρώτη σειρά εκκίνησης, όπου και πάλι αυτοί οι δυο οδηγοί εκκίνησαν πρώτοι). Την απρόβλεπτη κατάταξη συμπλήρωσε με την τρίτη θέση που κατέλαβε ο Nick Heidfeld, εμπρός από τον πρώτο εκ των διεκδικητών του τίτλου, Rubens Barrichello. O Robert Kubica, που θα εκκινήσει αύριο 5ος, υπογράμμισε το δυναμικό που έχει στο Spa η BMW Sauber, ενώ ο Kimi Raikkonen, από την 6η θέση, είναι ο πρώτος οδηγός που διαθέτει KERS, το οποίο θα αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμο στην έξοδο από την La Source, στην ευθεία -ουσιαστικά, καθώς διανύεται με τέρμα γκάζι- μέχρι τα φρένα για την Les Combes. Ο Timo Glock, κατετάγη 7ος, αποδεικνύοντας ότι η Toyota τα πηγαίνει πολύ καλά σε αυτές τις συνθήκες, χωρίς όμως να γνωρίζει το γιατί, ενώ οι δυο Red Bull που αναμενόταν να κυριαρχήσουν σε αυτή την πίστα, βρίσκονται μόλις στην 8η και 9η θέση. Ίσως το φορτίο καυσίμου τους να δικαιολογεί αυτή την εμφάνιση. Την πρώτη 10άδα συμπλήρωσε ο Nico Rosberg, έπειτα από μια εκπληκτική προσπάθεια, σε μια πίστα που είναι εμφανές ότι η Williams δεν είναι ανταγωνιστική. Πρώτος εξ αυτών που επιλέγουν το φορτίο καυσίμου με το οποίο θα εκκινήσουν τον αγώνα (11ος) είναι ο team mate του poleman, Adrian Sutil, ο οποίος δεν κατάφερε για ελάχιστο να περάσει στο Q1. O Γερμανός θα εκκινήσει εμπρός από τους Lewis Hamilton και Fernando Alonso, ενώ ιδιαίτερα απογοητευτική -δεδομένης της 4ης θέσης του team mate του- ήταν η 14η επίδοση του επικεφαλής της βαθμολογίας, Jenson Button. Παρά το γεγονός ότι ο καιρός δεν έκανε τα γνωστά του σε αυτή την περιοχή τερτίπια (υπήρχε μονάχα μια συννεφιά που στο τέλος της διαδικασίας υποχώρησε, αυξάνοντας τη θερμοκρασία του οδοστρώματος κατά μερικούς βαθμούς), η διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών του Βελγικού Grand Prix ήταν από τις πιο απρόβλεπτες που έχουν συμβεί ποτέ. Πολύ σημαντικό να αναφερθεί είναι ότι οι 15 πρώτοι του πρώτου σκέλους χωρίζονταν μεταξύ τους από μόλις 6 δέκατα του δευτερολέπτου, σε μια πίστα της οποίας ο χρόνος γύρου είναι 1:45! Επίσης, η διαφορά απόδοσης των δυο διαθέσιμων (διαδοχικών σε σκληρότητα) γομών ήταν αμελητέα, κάτι που προξένησε μια πολύ περίεργη κατάσταση στο Q3, όπου ενώ όλοι οι οδηγοί ξεκίνησαν ένα γρήγορο γύρο με τα μαλακά ελαστικά, τον παράτησαν για να επιστρέψουν στα pits και να μεταβούν στη σκληρή γόμα, με αποτέλεσμα, μέχρι το 6ο λεπτό (από τα 10 συνολικά), να έχει σημειώσει χρόνο μονάχα ένας οδηγός! Η πολύ μικρή διαφορά στις επιδόσεις τόσο των ελαστικών, όσο και των μονοθεσίων, έφερε μεγάλες ανακατατάξεις. Από τις ελεύθερες δοκιμές, οι Force India και οι Toyota έδειχναν δυνατές, αλλά κανείς δεν περίμενε ένα από τα ινδικά μονοθέσια στην pole position, ούτε η ίδια η ομάδα. Ο Fisichella παραδέχθηκε ότι το μονοθέσιό του ήταν πολύ καλό στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, όπου κατετάγη 6ος. Σήμερα το πρωί οι μηχανικοί του κατάφεραν να βελτιώσουν το στήσιμο της VJM02, ωστόσο στις κατατακτήριες δοκιμές η συμπεριφορά της ήταν ακόμη καλύτερη από ότι θα μπορούσε να προβλέψει ο Ιταλός οδηγός, ο οποίος πάντοτε ήταν καλός σε αυτή την πολύ απαιτητική πίστα. Ο Fisichella σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στo Q1, τον 4ο στο Q2 και ήταν φυσικά και πάλι ταχύτερος στο Q3 για να επιστρέψει στην pole position έπειτα από 3 χρόνια. Το ίδιο έκπληκτος με την απόδοση του μονοθεσίου της Toyota ήταν και ο Jarno Trulli, ο οποίος ανέφερε ότι η ομάδα δεν έχει κατανοήσει τις τεράστιες διαφορές δυναμικού που παρουσιάζει η TF109 σε διαφορετικές συνθήκες και πίστες, δεδομένου ότι η ιαπωνική ομάδα δεν παρουσίασε αναβαθμίσεις σε αυτό τον αγώνα. Ο Ιταλός συμπλήρωσε ότι οι πολύ καλοί χρόνοι του στις ελεύθερες δοκιμές είχαν επιτευχθεί με υψηλό φορτίο καυσίμου και ευελπιστεί ότι διαθέτει αρκετά καύσιμα για το πρώτο stint του αυριανού αγώνα. Οι Toyota έδειχναν δυνατές καθ' όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου και απόδειξη αυτού είναι ότι και ο Timo Glock βρίσκεται στην πρώτη 10άδα, εμπρός μάλιστα από τις δυο Red Bull. Τονωτική ένεση για την εικόνα της προς πώληση BMW Sauber ήταν η σημερινή επίδοση, καθώς αποτέλεσε την καλύτερη ομαδική εμφάνιση, αφού αμφότεροι οι οδηγοί της εισήλθαν στην πρώτη 5άδα. Ο Rubens Barrichello, κατάφερε για μια ακόμη φορά να επισκιάσει τον team mate του σε συνθήκες οι οποίες είναι εμφανές ότι δεν είναι ιδανικές για το μονοθέσιο της Brawn και είναι πρώτος εξ αυτών που έχουν ελπίδες για τον τίτλο. Ερχόμενος από την πρώτη του νίκη έπειτα από 5 χρόνια και γνωρίζοντας αυτή την πίστα καλύτερα από τον καθένα (εδώ άλλωστε έχει κατακτήσει την πρώτη του pole position, το μακρινό 1994), ο Βραζιλιάνος εκκινεί 4 θέσεις εμπρός από τον κοντινότερο αντίπαλό του στη βαθμολογία, Sebastian Vettel. Η μόνη ανησυχία του Barrichello θα πρέπει να είναι ο Kimi Raikkonen. Εκτός από το γεγονός ότι ο Φινλανδός πάντα αποδίδει άψογα σε αυτή την πίστα (είναι άλλωστε και ο μοναδικός νικητής του αγώνα που συμμετέχει στο φετινό Grand Prix), διαθέτει και KERS, το οποίο αναμένεται να τον βοηθήσει πάρα πολύ να ανακτήσει θέσεις στον πρώτο γύρο στο κομμάτι μετά την πρώτη πολύ κλειστή φουρκέτα της La Source. Οι Red Bull απογοήτευσαν με την επίδοσή τους, αλλά θα πρέπει να περιμένει κανείς και τη δημοσιοποίηση των φορτίων καυσίμων για να βγάλει τελικά συμπεράσματα. Γεγονός είναι ότι αυτή η πίστα θα έπρεπε να αποτελεί το μέρος όπου θα ανέκαμπταν θεαματικά, πρωταγωνιστώντας και πάλι. Αντιθέτως, η ομάδα αναγκάστηκε να αντικαταστήσει ακόμα έναν προβληματικό κινητήρα της Renault (αυτή τη φορά στο μονοθέσιο του Webber, ο οποίος έμεινε, όπως και ο team mate του, με μονάχα μια καινούργια μονάδα -εκτός αυτής που χρησιμοποίησε στις κατατακτήριες δοκιμές- για το υπόλοιπο της σεζόν) και δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις της σε όλο το σαββατοκύριακο... Αξίζει να σημειωθεί το βήμα πίσω στην εξέλιξη της RB5, με την επιστροφή στο ρύγχος που είχε χρησιμοποιηθεί μέχρι το Silverstone, η οποία μάλλον έχει γίνει επειδή η συγκεκριμένη λύση παρουσιάζει μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση, σημαντικός παράγοντας στην επίτευξη της υψηλότερης δυνατής τελικής ταχύτητας. Ο Nico Rosberg είχε αναφέρει ότι το μονοθέσιό του δε συμπεριφερόταν όπως ο ίδιος θα ήθελε στις ελεύθερες δοκιμές. Η 18η θέση του team mate του, καθώς και το γεγονός ότι ο Γερμανός πάλεψε σκληρά για να φτάσει στο Q3, υποδηλώνουν ότι οι συνθήκες του Spa δεν ευνοούν ιδιαίτερα τις Williams. To ίδιο συμβαίνει και με τις McLaren, όπως είχε προβλέψει εχθές ο Lewis Hamilton, o οποίος βρέθηκε στη 12η μόλις θέση του grid. Tα βρετανικά μονοθέσια χάνουν πάρα πολύ χρόνο στο μεσαίο κομμάτι της πίστας, που παρουσιάζει τις περισσότερες γρήγορες καμπές και όπου η αεροδυναμική απόδοση διαμορφώνει τον κυρίαρχο ρόλο στη διαμόρφωση των χρόνων. Εκεί, οι Red Bull και οι Toyota αποδίδουν πολύ καλά, ενώ οι McLaren υστερούν, ανακτώντας λίγο από το χαμένο χρόνο στα άλλα δυο τμήματα της πίστας, όπου χρησιμοποιούν το KERS. Oύτε οι Renault κατάφεραν να παράγουν τις εμφανίσεις στις οποίες μας έχουν συνηθίσει, με τον Fernando Alonso να σημειώνει τη χειρότερη φετινή του επίδοση σε κατατακτήριες δοκιμές και τον Romain Grosjean να μην καταφέρνει κάτι παραπάνω από την 19η θέση. Δε μπορεί να ειπωθεί το ίδιο και για την Brawn όμως, δεδομένης της επίδοσης του Barrichello. O Jenson Button δεν κατάφερε και πάλι να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του μονοθεσίου του σε μη ιδανικές συνθήκες και έμεινε για πρώτη φορά φέτος εκτός του Q3, με πολλούς να αμφισβητούν τη θέλησή του να κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο. Ο Βρετανός έχει στους ώμους του τη μεγαλύτερη πίεση από οποιονδήποτε οδηγό του grid, όντας επικεφαλής στη βαθμολογία και παρά το ότι δεν έχει καταφέρει να κάνει έναν καλό αγώνα στα τέσσερα τελευταία Grand Prix, παραμένει αρκετά μπροστά στον πίνακα του πρωταθλήματος. Αύριο όμως, η διαφορά του ενδέχεται να ψαλιδιστεί σημαντικά, αν οι αντίπαλοί του καταφέρουν να σημειώσουν καλά αποτελέσματα... O Luca Badoer ήταν και πάλι απογοητευτικός, καθώς εκτός του γεγονότος ότι θα παραταχθεί τελευταίος στην εκκίνηση του αυριανού αγώνα, κατέστρεψε και το μονοθέσιο της Ferrari, έπειτα από μια έξοδο... ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ |
Euro NCAP: Κανένα αστέρι στο Fiat Punto
Πριν από 6 χρόνια