Μήκος πίστας: 5.543 μ.
Γύροι: 56
Συνολική απόσταση: 310,408 χλμ.
Ρεκόρ πίστας (σε αγώνα): 1:34.223 (Juan Pablo Montoya, Williams-BMW, 2004)
Iστοσελίδα: www.malaysiangp.com.my
Γύροι: 56
Συνολική απόσταση: 310,408 χλμ.
Ρεκόρ πίστας (σε αγώνα): 1:34.223 (Juan Pablo Montoya, Williams-BMW, 2004)
Iστοσελίδα: www.malaysiangp.com.my
Στα μέσα της δεκαετίας του ’90, ο Πρόεδρος της Mαλαισίας, Mahathir Mohamad, ξεκίνησε μια πολιτική η οποία αποσκοπούσε να αναδείξει τη Μαλαισία ως μια πλήρως βιομηχανοποιημένη χώρα μέχρι το 2020. Μέρος του προγράμματος ήταν η χορήγηση της ομάδας της Sauber από την εθνική πετρελαϊκή εταιρία Petronas, καθώς και η κατασκευή της πίστας της Sepang. Η πίστα ήταν η πρώτη προοριζόμενη για τη Formula 1 που σχεδίασε ο Γερμανός Herman Tilke. Η κατασκευή ξεκίνησε στις αρχές του 1997 και ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο του 1999, χρονιά κατά την οποία διεξήχθη και ο πρώτος αγώνας Formula 1 εκεί, ως ο προτελευταίος γύρος της σεζόν εκείνης. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός δεν ήταν πρωτόγνωρη εμπειρία για τη χώρα, καθώς το 1986 η πίστα του Shah Alam φιλοξένησε ένα γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Σπορ Πρωτοτύπων και το 1991 ένα γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Μοτοσικλετών. Ωστόσο ήταν προφανές ότι το Shah Alam δε πληρούσε τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για τη διεξαγωγή ενός αγώνα Formula 1.
H Sepang παρουσιάζει μερικές από τις πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις ανάμεσα στις πίστες που απαρτίζουν το καλαντάρι, ενώ είναι εξαιρετικά φαρδιά (25 μέτρα το πλατύτερο σημείο της) πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχουν διάφορες ιδανικές γραμμές για την κάθε στροφή. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τη φύση της χάραξης (μεγάλες ευθείες με κλειστές στροφές) ευνοεί τα προσπεράσματα, ενώ κάνει το στήσιμο του μονοθεσίου ιδιαίτερα δύσκολο. Οι γρήγορες καμπές 5, 6 και 12 αποτελούν ιδιαίτερη πρόκληση για τους οδηγούς, οι οποίοι «τηλεγραφούν» με το πόδι τους το γκάζι (κάτι που αν δε γίνει με το σωστό τρόπο μπορεί να προκαλέσει ζημιές στα πιστόνια) ενώ παράλληλα ασκούνται στα ελαστικά ιδιαίτερα υψηλές φορτίσεις των οποίων ο ρυθμός φθοράς παίζει πάντοτε σημαντικό ρόλο σε αυτό τον αγώνα. Οι υψηλές τιμές θερμοκρασίας και υγρασίας που επικρατούν στην Κουάλα Λουμπούρ συνήθως σημαίνουν ότι οι κινητήρες παράγουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους σε υψηλότερο εύρος στροφών από το συνηθισμένο, ενώ οι αυξημένες ανάγκες για απαγωγή θερμότητας απαιτούν διαφοροποιήσεις στα αμαξώματα και περιορίζουν σε μικρό βαθμό την απόλυτη απόδοση. Λόγω των προαναφερθέντων συνθηκών, η Μαλαισία αποτελεί ισχυρή πρόκληση και για τη φυσική κατάσταση των οδηγών οι οποίοι πολλές φορές αφυδατώνονται, καθώς χάνουν μέχρι και 4 λίτρα σωματικών υγρών κατά τη διάρκεια του αγώνα. Για αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντικό να λειτουργεί σωστά το σύστημα που τους παρέχει τα ειδικά πόσιμα υγρά!
H Sepang παρουσιάζει μερικές από τις πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις ανάμεσα στις πίστες που απαρτίζουν το καλαντάρι, ενώ είναι εξαιρετικά φαρδιά (25 μέτρα το πλατύτερο σημείο της) πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχουν διάφορες ιδανικές γραμμές για την κάθε στροφή. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τη φύση της χάραξης (μεγάλες ευθείες με κλειστές στροφές) ευνοεί τα προσπεράσματα, ενώ κάνει το στήσιμο του μονοθεσίου ιδιαίτερα δύσκολο. Οι γρήγορες καμπές 5, 6 και 12 αποτελούν ιδιαίτερη πρόκληση για τους οδηγούς, οι οποίοι «τηλεγραφούν» με το πόδι τους το γκάζι (κάτι που αν δε γίνει με το σωστό τρόπο μπορεί να προκαλέσει ζημιές στα πιστόνια) ενώ παράλληλα ασκούνται στα ελαστικά ιδιαίτερα υψηλές φορτίσεις των οποίων ο ρυθμός φθοράς παίζει πάντοτε σημαντικό ρόλο σε αυτό τον αγώνα. Οι υψηλές τιμές θερμοκρασίας και υγρασίας που επικρατούν στην Κουάλα Λουμπούρ συνήθως σημαίνουν ότι οι κινητήρες παράγουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους σε υψηλότερο εύρος στροφών από το συνηθισμένο, ενώ οι αυξημένες ανάγκες για απαγωγή θερμότητας απαιτούν διαφοροποιήσεις στα αμαξώματα και περιορίζουν σε μικρό βαθμό την απόλυτη απόδοση. Λόγω των προαναφερθέντων συνθηκών, η Μαλαισία αποτελεί ισχυρή πρόκληση και για τη φυσική κατάσταση των οδηγών οι οποίοι πολλές φορές αφυδατώνονται, καθώς χάνουν μέχρι και 4 λίτρα σωματικών υγρών κατά τη διάρκεια του αγώνα. Για αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντικό να λειτουργεί σωστά το σύστημα που τους παρέχει τα ειδικά πόσιμα υγρά!
Malaysia Grand Prix -ΝΙΚΗΤΕΣ
Χρον | Πιστα | Νικητής | Ομάδα | Κατασκευαστής |
---|---|---|---|---|
2010 | Sepang | Sebastian Vettel | Red Bull | Renault |
2009 | Sepang | Jenson Button | Brawn GP | Mercedes |
2008 | Sepang | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari |
2007 | Sepang | Fernando Alonso | McLaren | Mercedes |
2006 | Sepang | Giancarlo Fisichella | Renault | Renault |
2005 | Sepang | Fernando Alonso | Renault | Renault |
2004 | Sepang | Michael Schumacher | Ferrari | Ferrari |
2003 | Sepang | Kimi Räikkönen | McLaren | Mercedes |
2002 | Sepang | Ralf Schumacher | Williams | BMW |
2001 | Sepang | Michael Schumacher | Ferrari | Ferrari |
2000 | Sepang | Michael Schumacher | Ferrari | Ferrari |
1999 | Sepang | Eddie Irvine | Ferrari | Ferrari |
Pole Position : MARK WEBBER (RED BULL) 1:49.327
GP Μαλασίας 2010: Aγώνας | |||||||
Α/Α | Νο | Οδηγός | Ομάδα-Κινητήρας | Γύροι | Χρόνος/Διαφορά | Μ.Ω.Τ. | Θ. Εκ. |
1 | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 56 | 1:33:48.412 | 198.541 | 3 |
2 | 6 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 56 | 4.849 | 198.370 | 1 |
3 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes | 56 | 13.504 | 198.065 | 2 |
4 | 11 | Robert Kubica | Renault | 56 | 18.589 | 197.887 | 6 |
5 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 56 | 21.059 | 197.801 | 4 |
6 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 56 | 23.471 | 197.716 | 20 |
7 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 56 | 27.068 | 197.590 | 21 |
8 | 1 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 56 | 37.918 | 197.212 | 17 |
9 | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 56 | 1:10.602 | 196.081 | 14 |
10 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 56 | 1:13.399 | 195.985 | 5 |
11 | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 56 | 1:18.938 | 195.795 | 13 |
12 | 9 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 55 | 1 γύρος | 193.555 | 7 |
13 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 54 | Κινητήρας | 197.166 | 19 |
14 | 25 | Lucas Di Grassi | Virgin-Cosworth | 53 | 3 γύροι | 185.431 | 24 |
15 | 20 | Karun Chandhok | HRT-Cosworth | 53 | 3 γύροι | 184.856 | 22 |
16 | 21 | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 52 | 4 γύροι | 183.396 | 23 |
17 | 18 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 51 | 5 γύροι | 179.943 | 18 |
Δεν κατετάγη | |||||||
- | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 46 | 10 γύροι | 162.888 | 15 |
Εγκαταλείψεις | |||||||
- | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 32 | Κιβώτιο | 192.663 | 11 |
- | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 12 | Γκάζι | 171.027 | 10 |
- | 3 | Michael Schumacher | Mercedes | 9 | Μπουλόνι | 192.658 | 8 |
- | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 8 | Κινητήρας | 190.129 | 9 |
- | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 2 | Σύγκρουση | 177.525 | 16 |
Δεν εκκίνησε | |||||||
- | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari | Κινητήρας | 12 | ||
Ταχύτερος γύρος | |||||||
- | 6 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 53 | 1:37.054 |
2009
GP Μαλαισίας: Αποτελέσματα αγώνα | |||||||
Α/Α | Νο | Οδηγός | Ομάδα-Κινητήρας | Γύροι | Χρόνος/Διαφορά | Θ. Εκ. | |
1 | 22 | Jenson Button | Brawn-Mercedes | 31 | 55:30.622 | 1 | |
2 | 6 | Nick Heidfeld | BMW Sauber-BMW | 31 | 22.722 | 10 | |
3 | 10 | Timo Glock | Toyota | 31 | 23.513 | 3 | |
4 | 9 | Jarno Trulli | Toyota | 31 | 46.173 | 2 | |
5 | 23 | Rubens Barrichello | Brawn-Mercedes | 31 | 47.360 | 8 | |
6 | 14 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 31 | 52.333 | 5 | |
7 | 1 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 31 | 1:00.733 | 12 | |
8 | 16 | Nico Rosberg | Williams-Toyota | 31 | 1:11.576 | 4 | |
9 | 3 | Felipe Massa | Ferrari | 31 | 1:16.932 | 16 | |
10 | 11 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 31 | 1:42.164 | 15 | |
11 | 7 | Fernando Alonso | Renault | 31 | 1:49.422 | 9 | |
12 | 17 | Kazuki Nakajima | Williams-Toyota | 31 | 1:56.130 | 11 | |
13 | 8 | Nelson Piquet jr. | Renault | 31 | 1:56.713 | 17 | |
14 | 4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 31 | 2:22.841 | 7 | |
15 | 15 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 30 | Έξοδος | 13 | |
16 | 12 | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 30 | Έξοδος | 20 | |
17 | 20 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 30 | 1 γύρος | 19 | |
18 | 21 | Giancarlo Fisichella | Force India-Mercedes | 29 | Έξοδος | 18 | |
Εγκατέλειψαν | |||||||
- | 5 | Robert Kubica | BMW Sauber-BMW | 1 | Κινητήρας | 6 | |
- | 2 | Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | 0 | Έξοδος | 14 | |
Tαχύτερος γύρος | |||||||
22 | Jenson Button | Brawn-Mercedes | 18 | 1:36.641 |