Πέρασε σχετικά εύκολα τον Nico Hulkenberg στην αρχή του αγώνα και από κει και πέρα δεν απειλήθηκε από κανένα σε κανένα σημείο του αγώνα.
"Είμαστε μία σπουδαία ομάδα και μπορούν όλοι να είναι υπερήφανοι για αυτό που πετύχαμε σήμερα. Ήταν ευχαρίστηση για μένα να οδηγώ αυτό το μονοθέσιο φέτος. Είχαμε καλές αλλά και κακές στιγμές, δεχθήκαμε κριτική, άλλοτε σωστά κι άλλοτε άδικα, αλλά διαρκώς προσπαθούσαμε να κάνουμε ταχύτερο το μονοθέσιό μας. Πιέζαμε συνεχώς στον τομέα της εξέλιξης και είχαμε πάντα αναβαθμίσεις, ακόμα κι αν αυτές προσέφεραν ελάχιστη βελτίωση. Όλοι έχουν αξία σε αυτή την ομάδα και είμαι περήφανος για εκείνους αλλά και για τον εαυτό μου σήμερα. Είχαμε ένα απροβλημάτιστο αγώνα και διατηρήσαμε τον έλεγχο σε όλη τη διάρκειά του."
Ο Nico Hulkenberg ο οποίος είδαμ χτές να κατακτά την Pol Position έπαιξε τον ρόλο του αφού μετά τον Vettel και Webber μπόρεσε να κρατήσει πίσω του αρκετή ώρα τους Alonso, Hamilton καθορίζοντας τις αποστάσεις από τους πρωτοπόρους. Ο Hamilton κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον Alonso αλλά ο έμπειρος Ισπανός τον οδήγησε σε οδηγικό λάθος ( ένα από τα πολλά που έκανε φέτος) και κατάφερε να τον περάσει... από κει κει πέρα ο Ισπανός έκανε και αυτός ένα μοναχικό αγώνα διασφαλίζοντας την θέση που ήθελε.. την 3η. Ο Hamilton όταν βγήκε το Αυτ/το ασφαλείας και άλαξε ελαστικά δεν μπόρεσε να το εκμεταλευτείο λόγο του κυκλοφοριακού και έμεινε τελικά στην 4η θέση.Την δεκάδα έκλεισαν οι Button (5os) Rosberg (6os) Schumacher (7os) Hulkenberg (8os) Kunbica (9os) & Kombayashi (10os)
Στην βαθμολογία φωτιά παίρνουν τα σενάρια με 3 βασικούς διεκδικητές και μαθηματικά και τον Hamilton που με νίκη και ... εγκατάλειψη όλων των άλλων ίσως να βγει αυτός πρωταθλητής. ( Φυσικά φέτος με τις εξελίξεις που είδαμε μονο για γέλια δεν είναι ενα τέτοιο σενάριο..)
Στο Κατασκευαστών η Ιστορία έχει τελειώσει, αφού η Red Bull πανηγύρισε το πρώτο της πρωτάθλημα . Η μάχη μένει μόνο για την δεύτερη που δύσκολα η McLaren θα χάσει.
Ο ΑΓΩΝΑΣ
Στον αγώνα, αμφότερες οι Red Bull κατάφεραν να απαλλαγούν από το εμπόδιο του Hulkenberg άμεσα. Ο Sebastian Vettel προσπέρασε το συμπατριώτη του στην πρώτη στροφή, κάνοντας καλύτερη εκκίνηση, ενώ ο Mark Webber πήρε το slipstreaming στην πίσω ευθεία και πέρασε μπροστά από την Williams στη στροφή 4.
Ο Alonso εντωμεταξύ πίεζε όσο μπορούσε τον Hamilton για την 3η θέση και όταν ο Βρετανός άνοιξε κατά λάθος τη γραμμή του υπερβολικά στη στροφή 4 στο 2ο γύρο, ο οδηγός της Ferrari δε χρειάστηκε δεύτερη πρόσκληση για να περάσει μπροστά. Στη συνέχεια όμως, ο Hulkenberg αποδείχθηκε πιο σκληρός αντίπαλος. Ο Γερμανός υπεράσπιζε σωστά τη θέση του στη μεγάλη ευθεία, καλύπτοντας την εσωτερική και διατήρησε πίσω του τη Ferrari μέχρι τον 7ο γύρο, κοστίζοντας στον Ισπανό περίπου 10 δλ.
Αυτή η διαφορά καθόρισε το αποτέλεσμα του αγώνα, αφού ο Alonso δεν είχε πλέον τη δυνατότητα να πλησιάσει τις Red Bull. O Vettel διατηρούσε τον team mate του σε απόσταση ασφαλείας άνω των 2,5 δλ. και η μοναδική ανησυχία του μετά το πέρας των pit stop, ήταν οι πολλοί ντουμπλαρισμένοι συνδυασμοί που συναντούσε. Ωστόσο, αυτοί ήταν που του εξασφάλισαν το προβάδισμα όταν παρενέβη στον αγώνα το αυτοκίνητο ασφαλείας στον 51ο γύρο, έπειτα από το ατύχημα του Vitantonio Liuzzi στο S do Senna.
O Vettel είχε προλάβει να δώσει γύρο στους Hulkenberg και Kubica πριν το κάνει και ο Webber, oπότε τα δυο μονοθέσια παρέμειναν μεταξύ τους υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Vettel είχε διατηρήσει τα ελαστικά του σε καλή κατάσταση και έπειτα από την επιστροφή του αυτοκινήτου ασφαλείας στα pits, εκμεταλλεύτηκε το περιθώριο που είχε αφήσει, για να αυξήσει τη διαφορά του από την άλλη Red Bull έως τα 5 δλ. Την ίδια στιγμή, ο Webber αντιμετώπιζε προβλήματα υπερθέρμανσης με τον κινητήρα του και αναγκάστηκε να μειώσει την απόδοσή του 8κύλινδρου Renault για να κατεβάσει τη θερμοκρασία λειτουργίας του. Μονάχα στους δυο τελευταίους γύρους του δόθηκε η άδεια από το pit wall της Red Bull να πιέσει όσο θέλει.
Εντούτοις, ο Alonso δεν κατάφερε να απειλήσει τον Webber, αφού μεταξύ τους είχαν «παγιδευτεί» 7 ντουμπλαρισμένα μονοθέσια υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, δημιουργώντας και πάλι μια σημαντική διαφορά για τις Red Bull. Ο Ισπανός της Ferrari πίεσε στους τελευταίους γύρους, αλλά δεν κατάφερε να πλησιάσει αρκετά τον Webber. O Alonso όμως πηγαίνει κατά το σχέδιό του όσον αφορά τη μάχη του τίτλου, ανεβαίνοντας στο βάθρο των τελευταίων 5 αγώνων και τώρα χρειάζεται μονάχα απλά μια 2η θέση στο Αμπού Ντάμπι για να στεφθεί Πρωταθλητής για τρίτη φορά, αφού έχασε μονάχα 3 βαθμούς σε σχέση με τον Webber στη Βραζιλία.
Για να κατακτήσει τον τίτλο στο Αμπού Ντάμπι ο Αυστραλός, θα πρέπει να νικήσει τον αγώνα και να τερματίσει 2ος κάποιος άλλος πέραν του Alonso. Συνεπώς, αν η κατάταξη διαμορφωθεί στο Aμπού Ντάμπι ακριβώς όπως συνέβη από τον 7ο γύρο και έπειτα στο GP Βραζιλίας (με τον Alonso 3ο), ο Vettel θα είναι υποχρεωμένος να παραχωρήσει τη νίκη στον Webber, αφού ο ίδιος δε θα μπορεί να κατακτήσει τον τίτλο, ενώ ο Αυστραλός θα στέφονταν Πρωταθλητής.
Όταν ρωτήθηκε αν η Red Bull θα έπρεπε να ανταλλάξει θέσεις μεταξύ των μονοθεσίων της σήμερα, ο Webber απάντησε: «Θα βοηθούσε, αλλά δεν είναι αυτή η φιλοσοφία της ομάδας, η οποία ακολουθεί τη στάση που υιοθετούσε πάντα στην αγωνιστική πλευρά». Ερωτούμενος αν περιμένει ο Vettel να κάνει στην άκρη για αυτόν στο Αμπού Ντάμπι, ο Webber απάντησε: «Εξαρτάται από την κατάσταση στον τελευταίο γύρο». Ο Webber δήλωσε επίσης ότι ο αγώνας αποφασίστηκε στις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές: «τις παλιές ημέρες, μπορούσες να παίξεις με τη στρατηγική, να κάνεις περισσότερους ή λιγότερους γύρους πριν τον ανεφοδιασμό, αλλά δεν είναι έτσι τώρα».
Όταν ο Vettel κλήθηκε να απαντήσει αν θα παραχωρούσε τη νίκη στον Webber στο Αμπού Ντάμπι εφόσον ο Alonso βρισκόταν στην 3η θέση, ο Γερμανός απάντησε: «Σίγουρα, θα πρέπει να κρίνεις σύμφωνα με την κατάσταση. Ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο, νομίζω ότι και οι δυο μας γνωρίζουμε πώς να ενεργήσουμε, υπάρχουν στιγμές που πιθανότατα δεν ήταν αντιπροσωπευτικές και τις οποίες μάλλον δε θέλουμε να επαναλάβουμε. Νομίζω ότι θα δείτε εκεί (στο Αμπού Ντάμπι). Έχω πάει σχολείο, οπότε γνωρίζω τι μπορώ να απαντήσω και ειπώθηκαν πολλά πριν από αυτό τον αγώνα. Σαν παιδί ποτέ δε μου άρεσε όταν οι γονείς μου με πείραζαν και δεν απαντούσαν την ερώτησή μου, οπότε τώρα βρίσκομαι σε θέση να πειράζω εσάς για τις ερωτήσεις σας».
Ακόμα δεν τελείωσε ο αγώνας και μιλάμε για το Αμπού Ντάμπι, αλλά εκεί ακριβώς έχουν ήδη στρέψει την προσοχή τους όλοι: στο επόμενο σαββατοκύριακο, που θα κριθεί ο τίτλος στο Αραβικό Εμιράτο. Για αυτό το λόγο ο Lewis Hamilton ήταν εντελώς απογοητευμένος μετά τον αγώνα. Ο Βρετανός βρίσκεται πλέον 24 βαθμούς πίσω από τον Αlonso και χρειάζεται «ένα θαύμα» πλέον, καθώς δηλώνει ότι «θα συνεχίσω να προσπαθώ, δεν έχουμε τίποτα να χάσουμε τώρα. Δεν ήμασταν αρκετά γρήγοροι εδώ και δε θα είμαστε αρκετά γρήγοροι στο Αμπού Ντάμπι. Ήταν ένας σκληρός αγώνας. Το μονοθέσιο δε βρισκόταν πουθενά, δεν είχα καθόλου πρόσφυση. Αισθάνομαι αρκετά τυχερός που τερμάτισα 4ος».
Στην τύχη του Βρετανού συνέβαλε και η άριστη στρατηγική της McLaren και για τους δυο οδηγούς της. Αφότου ο Alonso προσπέρασε τον Hulkenberg, ο Hamilton δεν είχε την πρόσφυση να κάνει το ίδιο και περίμενε μέχρι το 14ο γύρο, έως ότου ο Γερμανός μπει δηλαδή στα pits της Williams. Στη συνέχεια, ο Hamilton έχοντας ήδη χάσει αρκετά δευτερόλεπτα από τον Alonso, παραπονούνταν ότι τα ελαστικά του είχαν «τελειώσει» έπειτα από τόσους γύρους πίσω από άλλα μονοθέσια, αλλά η McLaren τον διατήρησε -ορθώς- εντός πίστας μέχρι τον 20ό γύρο. O Hamilton έπειτα από το pit stop του, προσπέρασε με αρκετή ευκολία τον Kobayashi στον 26ο γύρο και επέστρεψε στην 4η θέση.
Από την πλευρά του, ο Button, κέρδισε δυο θέσεις στην εκκίνηση, αλλά ο Schumacher κατάφερε να τον προσπεράσει ξανά. Βλέποντας τον οδηγό της παγιδευμένο στη 10η θέση, η McLaren τον έφερε στα pits στο τέλος του 11ου γύρου. Η Ferrari απάντησε στον επόμενο γύρο με τον Massa (8ος μέχρι τότε), ωστόσο ο Button πέρασε… γύρω από τον Βραζιλιάνο καθώς αυτός έβγαινε από τα pits. Οι πρώην προπορευόμενοι του Button, όταν επέστρεφαν από τα pits στην πίστα βρίσκονταν πίσω του, επειδή ο Βρετανός είχε βρεθεί σε καθαρό αέρα με καινούργια ελαστικά. Συνεπώς, οι δυο McLaren βρέθηκαν η μια πίσω απ’ την άλλη, καθώς ο Hamilton επέστρεψε στην πίστα έπειτα από το δικό του pit stop (εκπληκτικά βολικά…) ακριβώς μπροστά από τον team mate του.
Ωστόσο, ακόμα και τα σκληρά ελαστικά των McLaren «καταστράφηκαν» αρκετά γρήγορα, με τον Hamilton να τα έχει πιέσει υπερβολικά ίσως στους πρώτους γύρους ζωής τους, κάνοντας δυο συνεχόμενους ταχύτερους γύρους στην προσπάθειά του να καλύψει τη διαφορά από τον Alonso. Μάλιστα, ο Hamilton είχε χάσει τόση πρόσφυση που νόμιζε ότι δε λειτουργεί σωστά το σύστημα stalling της πίσω αεροτομής του, καθώς είχε δυσκολίες να προσπεράσει ντουμπλαρισμένους συνδυασμούς. Όταν ο Liuzzi προκάλεσε το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, οι McLaren είχαν αναπτύξει αρκετή διαφορά από τη Mercedes του Schumacher για να εξασφαλίσουν ένα επιπλέον pit stop χωρίς να χάσουν τις θέσεις τους, οπότε κλήθηκαν στα pits, με τον Hamilton να επιλέγει στη σκληρή γόμα και ο Button τη μαλακή για τους τελευταίους 20 γύρους.
Ο Nico Rosberg, που είχε εκκινήσει μόλις 13ος κατάφερε να τερματίσει πίσω από τον Button, στην 6η θέση. Ο Γερμανός πραγματοποίησε το πρώτο του pit stop στους ίδιους γύρους με τους τρεις πρωτοπόρους (στον 26ο) και έχοντας βρεθεί σε καθαρή πίστα αφότου ο team mate μπήκε στα pits, κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα μπροστά από την άλλη Mercedes. Κατά την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, έγινε το μπέρδεμα που αναφέραμε στην αρχή με τα ελαστικά του Rosberg, αλλά εντέλει ο Γερμανός κατάφερε να τερματίσει πρώτος «από τους υπόλοιπους» (πέραν των τριών κορυφαίων ομάδων δηλαδή), εμπρός από τον team mate του στη Mercedes, Michael Schumacher, ο οποίος τον άφησε να περάσει, λόγω του πλεονεκτήματος της φρέσκιας γόμας.
Στην 8η θέση είδε την καρό σημαία ο poleman, Nico Hulkenberg, που εχθές είχε κάνει την καλύτερη δουλειά στην προθέρμανση των ελαστικών του στο Q3. O Γερμανός αμύνθηκε πολύ καλά κατά την υπεράσπιση της θέσης του και ήταν 4ος πριν το pit stop του, το οποίο ήρθε αρκετά νωρίς, ως αντίδραση σε αυτό του Button και όλων των υπόλοιπων γύρω του. Ο Hulkenberg έπεσε στη 10η θέση έπειτα από το pit stop του και όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα, μόλις είχε δεχθεί γύρο από τον Vettel, γεγονός που τον παγίδευσε 50 δλ. πίσω από τον προπορευόμενό του στην κατάταξη, χωρίς καμία ελπίδα να διεκδικήσει κάτι καλύτερο. Ο 23χρονος αντιμετώπιζε δυσκολίες με ισχυρούς κραδασμούς στη Williams του.
Ο Robert Kubica διένυσε ολόκληρο τον αγώνα πίσω από κάποιο άλλο μονοθέσιο και δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες της Renault. O Kamui Kobayashi από την άλλη, καθυστερώντας το pit stop του έως τον 50ό γύρο, κατάφερε να φτάσει έως και την 5η θέση πριν το μέσο του αγώνα, αλλά σύντομα άρχισε να χάνει τις μάχες που έδινε, καθώς αντιμετώπισε έλλειψη πρόσφυσης και υπερβολική υποστροφή. Στους τελευταίους γύρους με τα καινούργια μαλακά ελαστικά, ο Ιάπωνας κατάφερε να προσπεράσει τις δυο Toro Rosso για τον τελευταίο βαθμό.
Σε αυτό το γκρουπ μονοθεσίων, η επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας προκάλεσε ένα χάος, με ντουμπλαρισμένους οδηγούς μεταξύ αυτών που βρίσκονταν κανονικά στην κατάταξη. Μερικές φορές δε οι οδηγοί δε γνώριζαν ποιον είχαν πίσω τους και αυτό συνέβη και στον Nick Heidfeld, o οποίος εμπόδισε τον Rosberg ενώ βρισκόταν ένα γύρο πίσω του και δέχθηκε ποινή διέλευσης από το pit lane.
Οι Βραζιλιάνοι οδηγοί ήταν άτυχοι σήμερα... Ο Rubens Barrichello βρισκόταν στην 7η θέση, όταν ένα πρόβλημα στο μπουλόνι του πίσω δεξιού τροχού κόστισε αρκετό χρόνο κατά το pit stop του. Στον 35ο γύρο, ο Barrichello είχε μια επαφή με την Toro Rosso του Jaime Alguersuari, η οποία προκάλεσε την αστοχία του εμπρός αριστερού ελαστικού της Williams, απαιτώντας ένα επιπλέον pit stop. Συνεπώς, ο Βραζιλιάνος κατέληξε στη 14η θέση, εμπρός από τον συμπατριώτη του, Felipe Massa.
Ο οδηγός της Ferrari βρισκόταν στην 8η θέση μέχρι το pit stop του στο 12ο γύρο, κατά το οποίο βιδώθηκε στραβά το μπουλόνι του εμπρός δεξιού τροχού. Ο Massa το αντιλήφθηκε αμέσως μόλις επέστρεψε στην πίστα και στον επόμενο γύρο μπήκε ξανά στα pits, με τους μηχανικούς της Ferrari να αντικαθιστούν μονάχα αυτό το ελαστικό. Ο Βραζιλιάνος έπεσε στην 23η θέση και υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας μπήκε ξανά στα pits για ένα φρέσκο σετ μαλακών ελαστικών. Αυτό του επέτρεψε να κερδίσει δυο θέσεις, μέχρι να βρει την… άλλη Toro Rosso στο διάβα του, αυτήν του Sebastien Buemi, με τον οποίο είχε μια επαφή, χάνοντας μια θέση ξανά, για να τερματίσει εντέλει 15ος…
rally.gr
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΓΩΝΑ ΒΡΑΖΙΛΙΑΣ 2010 The Brazilian Grand Prix Interlagos, Sao Paulo, Brazil; 71 laps; 305.909km; Weather: Sunny. Classified/ΚΑΤΑΤΑΞΗ: Pos Driver Team Time 1. Vettel Red Bull-Renault 1h33:11.803 2. Webber Red Bull-Renault + 4.243 3. Alonso Ferrari + 6.807 4. Hamilton McLaren-Mercedes + 14.634 5. Button McLaren-Mercedes + 15.593 6. Rosberg Mercedes + 35.300 7. Schumacher Mercedes + 43.400 8. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1 lap 9. Kubica Renault + 1 lap 10. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1 lap 11. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 12. Sutil Force India-Mercedes + 1 lap 13. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 14. Massa Ferrari + 1 lap 15. Petrov Renault + 1 lap 16. Barrichello Williams-Cosworth + 1 lap 17. Heidfeld Sauber-Ferrari + 1 lap 18. Kovalainen Lotus-Cosworth + 2 laps 19. Trulli Lotus-Cosworth + 2 laps 20. Glock Virgin-Cosworth + 2 laps 21. Senna HRT-Cosworth + 2 laps 22. Klien HRT-Cosworth + 6 laps Fastest lap: Hamilton, 1:13.851 Not classified/ΕΓΚΑΤΈΛΕΙΨΑΝ : Driver Team On lap Di Grassi Virgin-Cosworth 63 Liuzzi Force India-Mercedes 50
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΜΕΤΑ ΠΑΟ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ, round 18: ΟΔΗΓΟΙ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ: 1. Alonso 246 1. Red Bull-Renault 469 2. Webber 238 2. McLaren-Mercedes 421 3. Vettel 231 3. Ferrari 389 4. Hamilton 222 4. Mercedes 202 5. Button 199 5. Renault 145 6. Massa 143 6. Williams-Cosworth 69 7. Rosberg 130 7. Force India-Mercedes 68 8. Kubica 126 8. Sauber-Ferrari 44 9. Schumacher 72 9. Toro Rosso-Ferrari 11 10. Barrichello 47 11. Sutil 47 12. Kobayashi 32 13. Hulkenberg 22 14. Liuzzi 21 15. Petrov 19 16. Buemi 8 17. De la Rosa 6 18. Heidfeld 6 19. Alguersuari 3