14 Νοε 2010

GP ABU DHABI...Race..Vettel WIN Champ & Race

...Ουάου..Τι χρονιά....
Από τον πρώτο κιόλας αγώνα εμείς εδώ λέγαμε οτι το μεγάλο φαβορί για τον τίτλο ήταν ο Vettel.. και στο τέλος επιβεβαιωθήκαμε...
Δεν ξέρω γιατί αλλά ατυχίες και λάθη δεν τον άφησαν ποτέ να δείξει οτι θα ήταν μια εύκολη υπόθεση.. Ο Καλύτερος οδηγός του Γκριντ στο καλύτερο μονοθέσιο για φέτος ... Από την Τουρκία άρχισαν οι αμφιβολίες για πολλούς αλλά οχι για μας... Δεν είμαστε μάντεις απλά ..παρακολουθούσαμε... Όταν όλα πηγαίναν καλά..ήταν μπροστά. Είχε την δυναμική , το ταλέντο και είναι ο μόνος που έδειξε αμείωτη προσπάθεια από το πρώτο μέχρι τι τελευταίο δευτερόλεπτο...
Έτσι και σε αυτό τον αγώνα δεν άφησε περιθώρια σε κανένα να τον αμφισβητήσει κρατώντας σε όλη την διάρκεια του αγώνα την πρωτοπορία.
Καλό αγώνα έκανε και ο Hamilton διατηρώντας μια αξιοπρεπή 2η θέση όπως και ο Button δείχνοντας την δυναμική της McLaren , άσχετα αν ατυχίες και οδηγικά λάθη δεν τους άφησαν να βρεθούν πιό πάνω στο πρωτάθλημα, πέρνοντας όμως την 2η θέση στο Κατασκευαστών.
Ανάλογη των προσδοκιών όμως ΔΕΝ ήταν η εμφάνιση του Alonso και του Webber... Από τους 2 κύριους διεκδικητές..περιμέναμε περισσότερη προσπάθεια... Ο Webber έχοντας στα χέρια του το καλύτερο μονοθέσιο δεν κατάφερε να κάνει τίποτα παραπάνω από την...8η θέση ενώ ο Alonso με αξιώσεις για πρωτάθλημα δεν ανταποκρίθηκε στην εντολή της ομάδας του.."δείξε το ταλέντο σου και πέρνα τον..." , μένοντας πίσω από τον Petrov(!!) για...32 γύρους..
Όπως και να'χει ο Vettel κέρδισε τον πιο άξιο τίτλο των τελαυταίων ετών, σε μια ομάδα που προτιμούσε να χάσει τα πάντα, από το να στερήσει από κάποιον από τους οδηγούς της  το δικαίωμα να παλέψει για τον τίτλο. Και απέδωσε.. Μακάρι να παραδειγματιστούν και άλλες ομάδες..
VETTEL...WORLD CHAMPION F1 DRIVER

Ο ΑΓΩΝΑΣ
Ο Sebastian Vettel οδήγησε έναν εκπληκτικό αγώνα στο Αμπού Ντάμπι και αυτό, σε συνδυασμό με τις λάθος επιλογές της Ferrari, του απέφερε τον παγκόσμιο τίτλο. Ο άλλος οδηγός της Red Bull, ο Mark Webber παρέσυρε τη Ferrari σε μια λάθος επιλογή, χαρίζοντας στον team mate του τον τίτλο, όχι όμως κατόπιν συνεννόησης… Ο Alonso έμεινε κολλημένος πίσω από τη μια Renault, ενώ η άλλη Renault απομάκρυνε την απειλή του Hamilton για τη νίκη και φυσικά, ένας κινητήρας Renault επέτρεψε στον Vettel να επικρατήσει, ξανά, χωρίς να υπάρχει… συνομωσία.

Οι McLaren πραγματοποίησαν εξαιρετικές εκκινήσεις από την ακάθαρτη κιόλας πλευρά της πίστας. Ο Vettel όμως αμύνθηκε σκληρά στην πρώτη στροφή, φρενάροντας όσο το δυνατόν πιο αργά (χάνοντας στιγμιαία τον έλεγχο του μονοθεσίου του) και κλείνοντας την πόρτα στον Hamilton για την πρώτη στροφή. Ο Button κατάφερε να πάρει την 3η θέση από τον Alonso, ο οποίος όμως βρισκόταν ακόμα σε θέση που τον βόλευε όσον αφορά το Πρωτάθλημα, εφόσον είχε τον Webber πίσω του.


Στις πιο πίσω θέσεις, καθώς εκτυλίσσονταν οι συνηθισμένες πολλαπλές μάχες στις πρώτες στροφές, ο Rubens Barrichello καθυστέρησε τον Michael Schumacher, επιτρέποντας στο Nico Rosberg να τρυπώσει στην εσωτερική του team mate του. Ο Schumacher δε βρήκε πρόσφυση εκτός αγωνιστικής γραμμής και διέγραψε ένα τετ-α-κέ 180 μοιρών για να μείνει ακινητοποιημένος αντίθετα στην πίστα, ενώ οι υπόλοιποι προσπαθούσαν να τον αποφύγουν. Ο Vitantonio Liuzzi δεν τα κατάφερε, και δημιουργήθηκε ένα πολύ σοβαρό ατύχημα, με τη Force India να καβαλάει επάνω στη Mercedes, περνώντας ξυστά από το κεφάλι του 41 ετών 7 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή. Ευτυχώς δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός, ωστόσο, η επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας μόλις στον πρώτο γύρο, επηρέασε σημαντικά την εξέλιξη του αγώνα που έκρινε εντέλει το Πρωτάθλημα. Αυτό συνέβη, διότι στο τέλος του πρώτου γύρου, με την ευκαιρία του καθεστώτος αυτοκινήτου ασφαλείας, μερικοί οδηγοί μπήκαν στα pits, όπως οι Vitaly Petrov και Nico Rosberg, οι οποίοι «ξεφορτώθηκαν» άμεσα τη μαλακή γόμα και επέλεξαν ένα σετ σκληρά ελαστικά για ουσιαστικά ολόκληρο τον αγώνα.


Το αυτοκίνητο ασφαλείας είχε κάνει τις πιέσεις και τις θερμοκρασίες των ελαστικών όλων των μονοθεσίων να πέσουν αισθητά, καταπονώντας τη μαλακή γόμα ακόμα περισσότερο. Μόλις 4 γύρους έπειτα από την επιστροφή στη δράση, ο Webber χτύπησε με το πίσω δεξί ελαστικό του τις μπαριέρες της στροφής 19, καθώς είχε ξεκινήσει ήδη να αντιμετωπίζει προβλήματα graining με τη μαλακή γόμα (με σετ που είχε επιβαρύνει με περισσότερους γρήγορους γύρους στις κατατακτήριες δοκιμές), ιδίως στον πίσω άξονα. Δεδομένου ότι ο Aυστραλός εκεί που βρισκόταν δε μπορούσε να κατακτήσει τον τίτλο, η Red Bull δοκίμασε μια διαφορετική στρατηγική, καλώντας τον οδηγό της στα pits μόλις στον 11ο γύρο. Η Ferrari έπρεπε να επιλέξει αν θα αντιδράσει.


Όλοι οι κορυφαίοι οδηγοί αντιμετώπιζαν προβλήματα graining σε εκείνο το σημείο του αγώνα, με τον Vettel να χάνει λίγο έδαφος σε σχέση με τον Hamilton. Η Ferrari όμως γνώριζε από την Παρασκευή ότι η F10 καταπονεί περισσότερο από τους αντιπάλους της τα πίσω ελαστικά… Η ιταλική ομάδα αντέδρασε στη στρατηγική του Webber, καλώντας τον Felipe Massa στα pits, στον επόμενο γύρο, κάτι που φάνηκε σαν έξυπνη κίνηση, καθώς θυσιάζοντας τον Βραζιλιάνο η Ferrari θα μπορούσε να διαπιστώσει από μόνη της αν η στρατηγική αυτή θα πετύχει. Ωστόσο, ο Massa, έπειτα από ένα pit stop που καθυστέρησε λόγω δυσκολιών στην αντικατάσταση του πίσω δεξιού τροχού, επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Webber (όπου βρισκόταν και πριν), αλλά ακόμα χειρότερα, πίσω και από τον Jaime Alguersuari που είχε κάνει ήδη το pit stop του ήδη στον πρώτο γύρο (και είχε αφήσει τη Red Bull να περάσει, αφού η ομάδα του έχει τον ίδιο ιδιοκτήτη). Αμφότεροι δε, βρίσκονταν πίσω από τους Rosberg και Petrov.


To γεγονός αυτό θα έπρεπε να έχει πείσει τη Ferrari ότι αν ήθελε να έχει κερδίσει έδαφος με ένα pit stop πολύ νωρίς στον αγώνα, η πιο συμφέρουσα λύση ήταν να το έχει κάνει στον πρώτο γύρο, καθώς μέχρι τον 11ο-15ο, οι οδηγοί της δεν είχαν αναπτύξει αρκετή διαφορά από αυτούς που ακολούθησαν αυτή τη στρατηγική. Οι Webber και Massa όμως δεν είχαν πλησιάσει ακόμα το τρενάκι που είχε δημιουργήσει πίσω του ο Adrian Sutil, ο οποίος με τον κινητήρα της Mercedes στην πλάτη του είχε υψηλές τελικές ταχύτητες, οπότε κανείς δε μπορούσε να τον προσπεράσει…


Το χρονικό περιθώριο για να «καλύψει» ο Alonso τον Webber στένευε, και οι ανησυχίες της Ferrari για πρόωρη φθορά των ελαστικών υπερίσχυσαν, καθώς ο Iσπανός ανέφερε από τον ασύρματο ότι βρίσκονται σε πολύ κακή κατάσταση. Η Ferrari πίστευε ότι τα ελαστικά των τριών πρωτοπόρων θα έφταναν σύντομα στο τέλος της ζωής τους και έτσι, για να διασφαλίσει ότι ο Alonso θα βρεθεί μπροστά από τον Webber (ο οποίος είχε αρχίσει να γράφει ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς γύρους), κάλεσε τον Ισπανό στα pits στον 15ο γύρο, γνωρίζοντας ότι θα πέσει στην 11η θέση! Ίσως η Ferrari κοίταζε μονάχα τι κάνει ο Webber και αγνόησε την απειλή του Vettel, υποτιμώντας παράλληλα τα μονοθέσια πίσω από τα θα επέστρεφε στην πίστα ο Alonso… O Petrov είχε μια από τις υψηλότερες τελικές του αγώνα, λόγω του ιδιαίτερα αποδοτικού συστήματος stalling πίσω αεροτομής της Renault και αυτός ήταν ο βασικός λόγος για τον οποίο ο Alonso δεν κατάφερε ποτέ να προσπεράσει το Ρώσο…


Ο Vettel και οι McLaren επέλεξαν να παραμείνουν στην πίστα και η επιλογή τους αποδείχθηκε σωστή, διότι σύντομα, με τη φθορά των ελαστικών, το graining εξυγιάνθηκε. Καθώς λοιπόν ο Alonso είχε αρχίσει να χάνει την ψυχραιμία του πίσω από τον Petrov, διακινδυνεύοντας την επαφή με τη Renault και καταλήγοντας εκτός πίστας, η McLaren, προσπαθώντας να αποσπάσει την πρωτοπορία, επέλεξε να είναι η πρώτη που θα φέρει τον Hamilton στα pits. O Βρετανός πραγματοποίησε το pit stop του στον 23ο γύρο, ωστόσο επέστρεψε στην πίστα πίσω από τους Kamui Kobayashi και Robert Kubica, οι οποίοι έδιναν τη δική τους μάχη, έχοντας ξεκινήσει τον αγώνα με τη σκληρή γόμα.


Η Red Bull αντέδρασε άμεσα και κάλεσε τον Vettel στα pits στον επόμενο γύρο. Ο Γερμανός όιμως κατάφερε με έναν πολύ καλύτερο γύρο και την πιο καθαρή έξοδο από το γλιστερό pit lane, να βρεθεί εμπρός από τους Kobayashi και Kubica, υπερασπιζόμενος με σθένος τη θέση του από τον οδηγό της Sauber. O Ιάπωνας έχασε, μάλιστα, φόρα από τη μάχη του με τον Vettel, γεγονός που επέτρεψε στον Kubica να επιτεθεί στη Sauber και να την προσπεράσει από την εξωτερική. Ενώ ο Vettel απομακρυνόταν από τη Renault, ο Hamilton μαχόταν με τον Kobayashi, τον οποίο κατάφερε τελικά να προσπεράσει αρκετά γρήγορα. Αλλά με τον Kubica τα πράγματα ήταν πολύ πιο δύσκολα, λόγω και της υψηλής τελικής ταχύτητας των Renault. O Hamilton δεν κατάφερε να προσπεράσει ποτέ τον Πολωνό, τραυματίζοντας τα εμπρός ελαστικά του πολύ νωρίς, από μερικά μπλοκαρίσματα των φρένων και ο Vettel εξαφανίστηκε μπροστά.


Η McLaren έπαιζε το τελευταίο της χαρτί με τον Jenson Button, ο οποίος είχε… απομείνει στην πρωτοπορία, προσπαθώντας να εξασφαλίσει τα 22 δλ. που χρειαζόταν για να επιστρέψει στην πίστα εμπρός από τον Kubica και να απειλήσει ίσως τον Vettel. O Γερμανός όμως μείωνε σταθερά τη διαφορά που τον χώριζε από τον Button καθώς η απόδοση των ελαστικών του Βρετανού έπεφτε και δεν του επέτρεπε να απομακρυνθεί αρκετά ούτε από τον Kubica.


Σε εκείνο το σημείο ο Vettel είχε εξασφαλίσει τη νίκη. Ο Button πραγματοποίησε το pit stop του στον 39ο γύρο και επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον team mate του, που ακόμα μαχόταν με τη Renault. Eντέλει, ο Kubica «απελευθέρωσε» τον Hamilton στον 46ο γύρο, για να επιστρέψει στην πίστα εμπρός από τον δικό του team mate, που εξακολουθούσε να… ταλαιπωρεί τον Alonso, ο οποίος είχε αρκετές μικρές εξόδους από την πίστα. Ωστόσο ο Hamilton βρισκόταν ήδη 12 δευτερόλεπτα πίσω από τον Vettel. O Βρετανός άρχισε να πιέζει στο όριο σε μια προσπάθεια να καλύψει τη διαφορά, αλλά ο Vettel απάντησε άμεσα με καλύτερους χρόνους και η McLaren αρκέστηκε στη 2η και την 3η θέση.


Στον 47ο γύρο, με τον Sutil να μπαίνει στα pits, όλοι είχαν ολοκληρώσει τα pit stop τους. Ο Vettel βρισκόταν επικεφαλής με διαφορά ασφάλειας από τις ΜcLaren, ο Rosberg είχε ανέβει στην 4η θέση με τις δυο Renault πίσω του και ο Alonso ήταν 7ος, προσπαθώντας μανιωδώς να προσπεράσει τον Petrov, που εκμεταλλευόταν την τελευταία του ευκαιρία να εντυπωσιάσει τους ιθύνοντες της Renault για να διατηρήσει το cockpit του και το 2011… Οι έξοδοι του Alonso από την πίστα αυξάνονταν, καθώς συνειδητοποιούσε ότι ο φετινός τίτλος είχε κάνει φτερά, λόγω της λανθασμένης στρατηγικής όπως και ο ίδιος παραδέχθηκε αργότερα, αφού ο Button είχε τη δυνατότητα να κάνει 39 από τους 55 γύρους με τη μαλακή γόμα ελαστικών.


Ο Alonso πέρασε τη γραμμή τερματισμού 7ος, ενώ σε περίπτωση νίκης του Vettel, για να εξασφαλίσει τον τίτλο χρειαζόταν να βρεθεί στην 4η θέση, σε αυτήν που ήταν δηλαδή πριν το pit stop του… Το πιο παράξενο ήταν ότι ο Ισπανός παραπονέθηκε κατά το γύρο επιστροφής στα pits, κάνοντας χειρονομίες στον Petrov, ο οποίος απλά έκανε τον αγώνα του!


Tελικά, εφόσον το μοναδικό πρόβλημα που αντιμετώπισε ο Vettel ήταν ότι σταμάτησε να λειτουργεί το ένα από τα δυο ακουστικά του και άκουγε τα μηνύματα του ασυρμάτου μονάχα με το ένα αυτί, όταν ο Γερμανός είδε την καρό σημαία νικητής (και ο Nico Rosberg πέρασε τη γραμμή του τερματισμού στην 4η θέση), έγινε ο 6ος φετινός επικεφαλής της βαθμολογίας (ρεκόρ στην ιστορία της F1), με την πρωτοπορία του Πρωταθλήματος να αλλάζει χέρια για 9η φορά μέσα στο 2010 (και αυτό ρεκόρ). O Vettel είχε μονάχα ισοβαθμήσει με τον team mate του στην κορυφή της βαθμολογίας έπειτα από το GP του Μονακό, αλλά είχε καταταγεί δεύτερος, επειδή είχε λιγότερες νίκες τότε, αλλά τέθηκε επικεφαλής στο Πρωτάθλημα τη στιγμή που μετρούσε περισσότερο: στον τελευταίο γύρο της σεζόν.


Ο Vettel ήταν αδιαφιλονίκητα ο ταχύτερος οδηγός φέτος, διαθέτοντας φυσικά και το ταχύτερο μονοθέσιο του grid, ωστόσο κανείς δε σημειώνει τυχαία 10 pole position σε 19 αγώνες στη Formula 1. O Vettel ισοφάρισε τον Alonso στον πίνακα με τις περισσότερες φετινές νίκες, αλλά ο Γερμανός είναι αυτός που έχει βρεθεί περισσότερα χιλιόμετρα επικεφαλής φέτος (2.033), σχεδόν 600 περισσότερα από τον Webber που ακολουθεί στο σχετικό στατιστικό πίνακα με 1.445 χλμ. εμπρός από τον Button (796), τον Alonso (666) και τον Hamilton (570). Παρά το ότι είδαμε τον Vettel να κάνει αρκετά λάθη φέτος, ήταν ταχύτερος του Webber κατά το μεγαλύτερο μέρος της σεζόν και υπέστη πάρα πολλά προβλήματα αξιοπιστίας κατά τη διάρκεια των αγώνων, τα οποία του κόστισαν πολλούς βαθμούς. Εντούτοις, με μερικές εξαιρετικές εμφανίσεις στους τελευταίους αγώνες και παρά την ατυχία του στην Κορέα, ο Vettel κατάφερε να κατακτήσει τον τίτλο νωρίτερα στη ζωή του από οποιονδήποτε άλλο οδηγό στην ιστορία της Formula 1.


Όπως ανέφερε ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, ο Vettel ήταν ο πιο ήρεμος άνθρωπος στην ομάδα σήμερα. Ο ίδιος ο Γερμανός δήλωσε ότι ήταν ένα πολύ σκληρό Πρωτάθλημα κυρίως πνευματικά, προσπαθώντας να αγνοήσει αυτά που έλεγαν oi άλλοι για τον ίδιο όπως ότι ευνοείται από τη Red Bull ή ότι είναι εκτός διεκδίκησης του Πρωταθλήματος λόγω των λαθών του… Ο Vettel δεν έχασε ποτέ την ψυχραιμία του και το χαμόγελό του και επικράτησε την τελευταία στιγμή, στην πιο ανταγωνιστική σεζόν της ιστορίας της Formula 1!
rally.gr

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΓΩΝΑ ABU DHABI

The Abu Dhabi Grand Prix
Yas Marina, United Arab Emirates;
55 laps; 305.355km;
Weather: .

Classified/KATATAJH:
ΘΕΣ  ΟΔΗΓΟΣ        ΟΜΑΔΑ                      ΧΡΟΝΟΣ
 1.  Vettel        Red Bull-Renault           1h39m36.837s
 2.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +     10.1s
 3.  Button        McLaren-Mercedes           +     11.0s
 4.  Rosberg       Mercedes                   +     30.7s
 5.  Kubica        Renault                    +     39.0s
 6.  Petrov        Renault                    +     43.5s
 7.  Alonso        Ferrari                    +     43.7s
 8.  Webber        Red Bull-Renault           +     44.2s
 9.  Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari         +     50.2s
10.  Massa         Ferrari                    +     50.8s
11.  Heidfeld      Sauber-Ferrari             +     51.5s
12.  Barrichello   Williams-Cosworth          +     57.6s
13.  Sutil         Force India-Mercedes       +     58.3s
14.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +     59.5s
15.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari         +   1m03.1s
16.  Hulkenberg    Williams-Cosworth          +   1m04.7s
17.  Kovalainen    Lotus-Cosworth             +     1 lap
18.  Di Grassi     Virgin-Cosworth            +    2 laps
19.  Senna         HRT-Cosworth               +    2 laps
20.  Klien         HRT-Cosworth               +    2 laps
21.  Trulli        Lotus-Cosworth             +    4 laps

Fastest lap: Hamilton, 1m41.274s

Not classified/ΕΓΚΑΤΕΛΗΨΑΝ:

Driver        Team                         On lap
Glock         Virgin-Cosworth              44
Schumacher    Mercedes                     1
Liuzzi        Force India-Mercedes         1


ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΑΓΩΝΑ, round 19:                

ΟΔΗΓΩΝ:                      ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ:             
 1.  Vettel       256        1.  Red Bull-Renault          498
 2.  Alonso       252        2.  McLaren-Mercedes          454
 3.  Webber       242        3.  Ferrari                   396
 4.  Hamilton     240        4.  Mercedes                  214
 5.  Button       214        5.  Renault                   163
 6.  Massa        144        6.  Williams-Cosworth          69
 7.  Rosberg      142        7.  Force India-Mercedes       68
 8.  Kubica       136        8.  Sauber-Ferrari             44
 9.  Schumacher    72        9.  Toro Rosso-Ferrari         13
10.  Barrichello   47       
11.  Sutil         47       
12.  Kobayashi     32       
13.  Petrov        27       
14.  Hulkenberg    22       
15.  Liuzzi        21       
16.  Buemi          8       
17.  De la Rosa     6       
18.  Heidfeld       6       
19.  Alguersuari    5 
 
 

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa