Μήκος πίστας: 5.807 μ.
Γύροι: 53
Συνολική απόσταση: 307,573 χλμ.
Ρεκόρ πίστας: 1:30.281 (Kimi Raikkonen - 1' 31'' 540 (2005)
Πρώτο GP: 1976
Νικητής 2009: Sebastian Vettel (Red Bull)
Pole position 2009: Sebastian Vettel (Red Bull)
TAYTOTHTAΓύροι: 53
Συνολική απόσταση: 307,573 χλμ.
Ρεκόρ πίστας: 1:30.281 (Kimi Raikkonen - 1' 31'' 540 (2005)
Πρώτο GP: 1976
Νικητής 2009: Sebastian Vettel (Red Bull)
Pole position 2009: Sebastian Vettel (Red Bull)
H πίστα της Suzuka κατασκευάστηκε το 1962 ως σιρκουί δοκιμών της Honda. Σχεδιάστηκε από τον John Hugenholz, ο οποίος έχει σχεδιάσει και την πίστα του Zandvoort (Ολλανδία) καθώς και αυτή της Jarama (Ισπανία). Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη του καλανταριού και μια από τις λίγες στον κόσμο (και τη μοναδική στο πρωτάθλημα) σχήματος 8, πράγμα που σημαίνει ότι έχει ίσο αριθμό δεξιών και αριστερών στροφών. Ο πρώτος αγώνας Formula 1 στην Ιαπωνία διεξήχθη το 1976 αλλά φιλοξενήθηκε από την πίστα του Mount Fuji όπως και την επόμενη χρονιά. Από εκεί και πέρα η χώρα του ανατέλλοντος ηλίου εξαφανίστηκε και πάλι από το χάρτη της Formula 1 για να επανέλθει το 1987 λόγω των επιτυχιών της Honda και φυσικά στην ιδιόκτητη πίστα της, στην οποία διεξάγεται το Ιαπωνικό Grand Prix από τότε αδιάκοπα (η Ιαπωνία φιλοξένησε επίσης το 1994 και 1995 το Grand Prix του Ειρηνικού στην πίστα της Aida). Λόγω της θέσης του αγώνα στο καλαντάρι (πάντα μεταξύ των τελευταίων τριών αγώνων) η Ιαπωνία αποδείχθηκε σε πολλές σεζόν ο αγώνας που έκρινε το πρωτάθλημα με χαρακτηριστικότερα –και πιο δραματικά- παραδείγματα το 1987 (όπου με ένα ατύχημά του στις δοκιμές ο Mansell χάρισε το πρωτάθλημα στον Piquet), όλα τα πρωταθλήματα που διακυβεύτηκαν μεταξύ Senna-Prost την τριετία 1988-1990 (με τα δυο φημισμένα ατυχήματα τι δυο τελευταίες χρονιές), και τον τίτλο του 1999 μεταξύ Hakkinen και Irvine καθώς επίσης και το πρωτάθλημα του 2003 όπου εντέλει ο Michael Schumacher κατάφερε να αποκρούσει την απειλή του Kimi Raikkonen.
Πρόκειται για μια εξαιρετικά προκλητική για τους οδηγούς πίστα αφού δεν της λείπουν οι γρήγορες καμπές. Το σύμπλεγμα στροφών μετά την πρώτη καμπή απαιτεί ασυνήθεις γραμμές για να διανυθεί γρήγορα ενώ και η Spoon Curve απαιτεί προσεκτική προσέγγιση αφού παρουσιάζει δυο κορυφές. Η αγαπημένη ωστόσο καμπή των οδηγών είναι η ταχύτατη 130R η οποία οδηγεί στο τελευταίο chicane, το μοναδικό σημείο για προσπέρασμα (μαζί με τα φρένα για την πρώτη στροφή). Πέραν των οδηγικών προκλήσεων που προσφέρει η Suzuka, προκαλεί και πονοκέφαλο στους μηχανικούς ως προς το στήσιμο του μονοθεσίου καθώς ο συνδυασμός πολυάριθμων αντικρουόμενων στοιχείων την κάνει εξαιρετικά απαιτητική και σε αυτό τον τομέα. Η Ιαπωνία συνηθίζει να μας προσφέρει θεαματικούς αγώνες, ενώ συχνά-πυκνά η βροχή τείνει να κάνει την παρουσία της αισθητή (μερικές φορές σε υπερβολικό βαθμό, όπως έγινε το 2004 όταν οι κατατακτήριες δοκιμές έπρεπε να αναβληθούν λόγω της έλευσης ενός τυφώνα!)
H Suzuka είναι ιδιαίτερα σκληρή με τα ελαστικά λόγω των ταχύτατων στροφών της και οι απαιτήσεις της είναι παρόμοιες με αυτές που παρουσιάζει το Silverstone, αν και επιτρέπει τη χρήση λίγο μαλακότερης γόμας, πάντοτε όμως από την οικογένεια των σκληρών συστάσεων. Η χάραξή της απαιτεί καλοζυγισμένο μονοθέσιο στις υψηλές ταχύτητες, ενώ όπως πάντα, η πρόσφυση είναι ιδιαίτερα σημαντική. Ωστόσο η τελευταία πολλές φορές συμβιβάζεται για χάρη του καλύτερου ζυγίσματος. Παράλληλα, η Suzuka δε φθείρει καθόλου τα φρένα καθώς οι αργές στροφές είναι πολύ λίγες, ενώ οι ευθείες επιτρέπουν την απαγωγή θερμότητας από τα συστήματα πέδησης χωρίς προβλήματα.
Αναλυτικά το πρόγραμμα του αγώνα:
Παρασκευή 8/10
Ελεύθερες δοκιμές - 1ο σκέλος: 04:00 - 05:30GR
Ελεύθερες δοκιμές - 2ο σκέλος: 08:00 - 09:30GR
Σάββατο 9/10
Ελεύθερες δοκιμές: 05:00 - 06:00GR
Κατατακτήριες δοκιμές: 08:00GR
Κυριακή 10/10
Αγώνας: 09:00GR