Εδώ και καιρό διάφορες ομάδες εργασίας βρίσκονται σε διαδικασία επεξεργασίας των κινήσεων που πρέπει να γίνουν, προκειμένου να αυξηθεί το θέαμα και το σπορ να γίνει πιο φιλικό προς το περιβάλλον.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι σκέψεις για τη μορφή του μελλοντικού κινητήρα, τον θέλουν να είναι υπερτροφοδοτούμενος με χωρητικότητα 1.600cc και τέσσερις κυλίνδρους.
Το μοτέρ θα ενισχύεται με διάφορα συστήματα ανάκτησης της ενέργειας και η μέγιστη ισχύς του υπολογίζεται γύρω στους 650 ίππους.
Υπενθυμίζεται ότι οι turbo κινητήρες κυριάρχησαν στην F1 από τα τέλη της δεκαετίας του '70 και για περίπου 10 χρόνια, πριν απαγορευθεί εντελώς η χρήση τους τη σεζόν 1989.
Επίσης δεν αποκλείεται από το 2013 να μπει περιοριστής στην ποσότητα καυσίμου που μπορεί να διοχετευθεί σε κάθε κύλινδρο, με στόχο να μειωθεί η κατανάλωση.
Οσον αφορά το σασί, ο συνιδιοκτήτης της Williams, Πάτρικ Χεντ και ο πρώην σχεδιαστής της Ferrari, Ρόρι Μπάιρν, εισηγούνται την δραματική αύξηση της κάθετης δύναμης που παράγουν τα μονοθέσια, με στόχο να γίνει πιο εύκολο το προσπέρασμα.
Ο τεχνικός διευθυντής της Williams, Σαμ Μάικλ, εξηγεί: "Γίνεται λόγος να μπει μεγαλύτερη αναλογία κάθετης δύναμης στον διαχύτη - ένα μονοθέσιο ground effect, όπως στις αρχές των 1980's. Εκτός από αυτό, εξετάζουν την αύξηση της προστασίας από συγκρούσεις στο μπροστινό μέρος, με την μετακίνηση των sidepods πιο μπροστά".
Για να επιτευχθεί το ground effect, απαιτείται η δημιουργία μιας περιοχής χαμηλής πίεσης κάτω από το μονοθέσιο, ώστε η υψηλότερη πίεση που υπάρχει πάνω από το μονοθέσιο, να ασκεί δύναμη πάνω του με κατεύθυνση στο έδαφος. Αυτό μεταφράζεται σε καλύτερο κράτημα και υψηλότερη ταχύτητα στις στροφές.