Ο team mate του, Jenson Button τερμάτισε στην 4η θέση και προσπάθησε να επιτεθεί στον Webber στους τελευταίους γύρους, ωστόσο δεν είχε τη δυνατότητα να πλησιάσει τη Red Bull, καθώς οι McLaren αντιμετώπιζαν προβλήματα με τη φθορά των πίσω ελαστικών τους, γεγονός που επέτρεψε στη ριψοκίνδυνη στρατηγική της Red Bull να λειτουργήσει. Στην 5η θέση τερμάτισε ο Nico Rosberg, που και πάλι αξιοποίησε τις πλήρεις δυνατότητες της Mercedes, ενώ 6ος είδε την καρό σημαία ο Rubens Barrichello με τη Williams.
O Robert Kubica προσέφερε το περισσότερο θέαμα στους τελευταίους γύρους, καθώς η Renault αποφάσισε να φέρει στα pits τον Πολωνό για δεύτερη φορά, 15 γύρους πριν την καρό σημαία και ενώ βρισκόταν στην 6η θέση. Ο Kubica έπεσε στη 13η θέση, αλλά κατάφερε να προσπεράσει 6 αντιπάλους του μέσα 10 γύρους, εκμεταλλευόμενος το φρέσκο σετ ελαστικών του, για να τερματίσει στην 7ος.
Ο Adrian Sutil ηγήθηκε ενός γκρουπ μονοθεσίων που ακολούθησαν την ίδια στρατηγική με τον Webber, αλλά καθυστέρησαν σημαντικά πίσω από τη Virgin του Timo Glock. Ο Γερμανός με τη Force India τερμάτισε 8ος, με τον συμπατριώτη του, Nico Hulkenberg (Williams) να βλέπει την καρό σημαία ακριβώς πίσω του. Ωστόσο, ο Sutil δέχθηκε από τους αγωνοδίκες ποινή 20 δλ. στο χρόνο αγώνα που σημείωσε, επειδή «έκοψε δρόμο» στην 7η στροφή κατά τον πρώτο γύρο. Το γεγονός αυτό προώθησε τον Hulkenberg στην 8η θέση και τον Felipe Massa στην 9η, ενώ ο Sutil κατέληξε στη 10η. Eντούτοις, έπειτα από διαμαρτυρία της Force India, οι αγωνοδίκες επέβελαν την ίδια ποινή και στον Hulkenberg, κρίνοντας ότι και αυτός «έκοψε δρόμο». Συνεπώς, ο Γερμανός της Williams έπεσε και πάλι πίσω από τον Sutil, ενώ ο Massa προωθήθηκε στην 8η θέση. Ο Βραζιλιάνος εκκίνησε -με καινούργιο κιβώτιο και τον 9ο φετινό του κινητήρα- από την τελευταία θέση του grid, επιλέγοντας να πραγματοποιήσει το πρώτο του pit stop στο τέλος του πρώτου γύρου. Ωστόσο, η επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας στο ξεκίνημα του 3ου γύρου του κόστισε αρκετά...
Το αποτέλεσμα του αγώνα αυτού, έχει αλλάξει αρκετά την εικόνα της βαθμολογίας. Παρά το γεγονός ότι ο Webber εξακολουθεί να προηγείται, η διαφορά του με τον 2ο πλέον, Alonso, είναι μόλις 11 βαθμοί. Ο Lewis Hamilton έπεσε στην 3η θέση με τις δυο συνεχόμενες εγκαταλείψεις και είναι 20 βαθμούς πίσω από τον επικεφαλής Webber, ενώ μόλις ένα βαθμό πίσω από τον Βρετανό βρίσκεται ο Vettel. Πέμπτος στη βαθμολογία είναι ο Button, με διαφορά 25 βαθμών από τον Webber, όσο δηλαδή αξίζει μια νίκη, με τέσσερις αγώνες να απομένουν για το τέλος της σεζόν!
Με αυτή την πολύ δύσκολη νίκη όπως τη χαρακτήρισε ο ίδιος, ο Alonso έχει ανέβει 4 φορές στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, όπως και ο επικεφαλής της βαθμολογίας, Mark Webber. H κατάκτηση αυτής της νίκης ήταν πολύ δύσκολη για τον Alonso καθώς o ίδιος πίεζε στο απόλυτο όριο των δικών του δυνατοτήτων αλλά και της Ferrari για τη μεγαλύτερη διάρκεια του αγώνα, ενώ πίσω του, ο Vettel, που δεν άφησε ποτέ τη διαφορά να ξεπεράσει τα 3,5 δλ. έκανε ένα συντηρητικό αγώνα, διατηρώντας σε καλή θερμοκρασία το σύστημα πέδησης της Red Bull, το οποίο είχε παρουσιάσει μερικά προβλήματα από εχθές, εξοικονομώντας παράλληλα και καύσιμα.
Ο Vettel δήλωσε ότι προσπάθησε να εκβιάσει ένα λάθος από τον Alonso, αλλά αυτό δε συνέβη ποτέ, ενώ παραδέχθηκε ότι η απόπειρα προσπεράσματος θα ήταν πολύ ριψοκίνδυνη σε αυτή την πίστα. Η μοναδική πραγματική ευκαιρία του Vettel παρουσιάστηκε στην εκκίνηση, κατά την οποία αμφότερες οι Red Bull απέδωσαν άψογα, αφού η ομάδα επικεντρώθηκε στην επίλυση των προβλημάτων που είχαν αναπτύξει σε αυτό τον τομέα τα μονοθέσιά της στους τελευταίους αγώνες.
Ωστόσο, στη Σιγκαπούρη ο Vettel εκκίνησε καλύτερα από τον Αlonso. Λόγω του μικρού μήκους όμως της ευθείας μέχρι την πρώτη στροφή και το επιτυχές «μπλοκάρισμα» της εσωτερικής από τον Ισπανό, η Ferrari διατηρήθηκε επικεφαλής. Οι Alonso και Vettel κινήθηκαν σε δικό τους ρυθμό σε ολόκληρο τον αγώνα. Ο Hamilton προσπάθησε να ακολουθήσει το ρυθμό τους στους πρώτους γύρους, ωστόσο με τα πίσω ελαστικά της McLaren να φθείρονται πολύ ταχύτερα από αυτά των Red Bull και Ferrari, ο Βρετανός δεν είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει το ρυθμό των προπορευόμενών του.
Ακόμα και κατά τη δεύτερη επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, όταν οι διαφορές μηδενίστηκαν, οι Alonso και Vettel είχαν τη δυνατότητα να απομακρυνθούν με ευκολία από τον Webber με τη δεύτερη Red Bull, αν και τα ελαστικά του Αυστραλού είχαν ήδη διανύσει περισσότερους από 30 γύρους, τη στιγμή που των δυο διεκδικητών της νίκης ήταν καινούργια.
Η επόμενη ευκαιρία της Red Bull να κλέψει τη νίκη από τον Alonso θα ήταν στα pit stop. Ωστόσο, απαντώντας στην απόφαση της McLaren να φέρει τον Hamilton στα pits στον 28ο γύρο, οι Alonso και Vettel μπήκαν στον ίδιο γύρο -τον επόμενο- στα pits. Αυτό ακούγεται κάπως παράλογο, εφόσον οι McLaren βρίσκονταν ήδη 20 δευτερόλεπτα πίσω και όταν πραγματοποίησαν τα pit stop τους, είχαν πέσει πίσω από τον Webber, ο οποίος είχε ρισκάρει να αλλάξει τα ελαστικά του στον 3ο μόλις γύρο. Ο Vettel θα μπορούσε να έχει παραμείνει στην πίστα 1-2 γύρους, πιέζοντας στο όριο, για να πετύχει μερικούς καλούς χρόνους και θα είχε καλές πιθανότητες να περάσει εμπρός από τη Ferrari. Ωστόσο, η Red Bull ήθελε να αποφύγει την πιθανότητα να έχουν οι οδηγοί της McLaren προβάδισμα, έχοντας ήδη πραγματοποιήσει το pit stop τους, σε περίπτωση επέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας που θα εκμηδένιζε τις διαφορές. Άλλωστε, το αυτοκίνητο ασφαλείας κλήθηκε να επέμβει μόλις τρεις γύρους μετά το pit stop του Vettel. Oπότε, στην περίπτωση της στρατηγικής του Γερμανού, η Red Bull προτίμησε να διαφυλάξει τη 2η θέση, παρά να ρισκάρει περισσότερο για τη νίκη, την οποία ίσως να έχασε εχθές, στις κατατακτήριες δοκιμές, όπου ο Vettel είχε τη δυνατότητα να κατακτήσει την pole position.
Ο Webber από την πλευρά του ήταν ευχαριστημένος από την 3η θέση καθώς το σαββατοκύριακό του ήταν, όπως δήλωσε, πιθανότατα το χειρότερο της φετινής σεζόν. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι ο Webber διέθετε σε αυτό τον αγώνα καινούργιο πλαίσιο της RB6 (πέραν από φρέσκο κινητήρα, τον 7ό του) και κάποιοι υποστήριξαν ότι η αδυναμία του Αυστραλού να πλησιάσει το ρυθμό του Vettel στη Σιγκαπούρη ενδέχεται να οφείλεται και στο γεγονός αυτό.
Η στρατηγική του Webber ήταν ιδιαίτερα ριψοκίνδυνη, αλλά και λογική. Αν ακολουθούσε την ίδια τακτική με τις McLaren, ίσως να μην είχε καταφέρει να περάσει μπροστά τους. Ο Aυστραλός φρόντισε στην επανεκκίνηση του 6ου γύρου, έπειτα από την πρώτη επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, να προσπεράσει γρήγορα τους Timo Glock, Kamui Kobayashi και Michael Schumacher που βρίσκονταν μπροστά του. Βρίσκοντας τον Rubens Barrichello μπροστά του, προσπάθησε να πιέσει, αλλά αφότου απέφυγε την τελευταία στιγμή την επαφή με τις μπαριέρες της 18ης στροφής στον 23ο γύρο, αποφάσισε να επικεντρωθεί στη συντήρηση των πίσω ελαστικών του και την εξοικονόμηση καυσίμων, περιμένοντας τη στιγμή που θα πραγματοποιούσαν τα pit stop τους οι προπορευόμενοι οδηγοί.
Η McLaren, η οποία δε χρησιμοποίησε μερικά από τα καινούργια εξαρτήματα που είχε φέρει στη Σιγκαπούρη, λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας, είχε πρόβλημα υπέρμετρης φθοράς στα πίσω ελαστικά των μονοθεσίων της. Ο Button προσπάθησε να τα διατηρήσει σε καλή κατάσταση στους πρώτους γύρους και πριν το pit stop τους, ήταν ταχύτερος από τον team mate του, Lewis Hamilton για αυτό ακριβώς το λόγο.
Με το ρυθμό που έχαναν χρόνο οι McLaren, ο Webber κατάφερε να βρεθεί σε απόσταση ενός pit stop, παρά το γεγονός ότι βρισκόταν πίσω από μια Williams, η οποία σίγουρα δεν τον άφηνε να αξιοποιήσει τις πλήρεις δυνατότητες της Red Bull. H κατακόρυφη πτώση ρυθμού των McLaren τις έφερε, έπειτα από την ολοκλήρωση του pit stop τους πίσω από τον Webber, όταν επενέβη για δεύτερο φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Εμπρός από τον Webber, είχαν βρεθεί οι δυο Virgin. O Αυστραλός κατάφερε να απαλλαγεί με ευκολία από το εμπόδιο του Glock, αλλά με τον Lucas di Grassi τα πράγματα ήταν διαφορετικά...Ο Βραζιλιάνος καθυστέρησε τον Webber, δίνοντας την ευκαιρία στον Hamilton να βρεθεί πλάι-πλάι με τη Red Bull. Στα φρένα για την επικείμενη αριστερή στροφή 7, ο Hamilton ήταν μπροστά, ωστόσο ο Webber είχε παραμείνει στην εσωτερική. Όταν ο Hamilton έκλεισε την πόρτα, η σύγκρουση ήταν αναπόφευκτη και θύμα της ήταν ο Hamilton, ο οποίος έσπασε την πίσω αριστερή ανάρτηση της McLaren του επάνω στο δεξί εμπρός τροχό της Red Bull και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει επιτόπου, παρά το ότι το μονοθέσιο του Webber δεν υπέστη καμία ζημιά.
Στις πρώτες δηλώσεις του μετά τον αγώνα, ο Hamilton δήλωσε ότι δεν ήξερε ακριβώς τι είχε συμβεί, καθώς ο Webber βρισκόταν στην τυφλή γωνία του και ο Βρετανός δε γνώριζε καν ότι η Red Bull βρισκόταν εκεί. Ο Hamilton δήλωσε ότι νόμιζε πως βρισκόταν αρκετά μπροστά για να ολοκληρώσει το προσπέρασμα και προσπάθησε να αφήσει αρκετό χώρο στην εσωτερική, αλλά μετέπειτα ένιωσε το χτύπημα από πίσω. Ο Βρετανός δήλωσε ότι δεν πρόκειται πλέον να σκέφτεται το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και θα επικεντρωθεί στο να κάνει το καλύτερο δυνατό σε κάθε αγώνα...
Το γεγονός ότι η McLaren δεν είχε το ρυθμό των Red Bull στη Σιγκαπούρη, αποδείχθηκε από το γεγονός ότι ο Button δε μπορούσε να απειλήσει τον Webber, παρά το γεγονός ότι τα ελαστικά του Αυστραλού είχαν διανύσει 30 γύρους παραπάνω. Ο Βutton ανέφερε προβλήματα σταθερότητας του πίσω μέρους με αμφότερα τα ελαστικά στην είσοδο και την έξοδο από τις στροφές.
Όσον αφορά την παράξενη στρατηγική του Robert Kubica, ο Πολωνός αναγκάστηκε να κάνει ένα επιπλέον pit stop επειδή οι μηχανικοί παρατήρησαν στα δεδομένα της τηλεμετρίας απώλεια πίεσης στο πίσω δεξί ελαστικό.
Όσον αφορά τα περιστατικά κατά τη διάρκεια του αγώνα, δεν ήταν λίγα. Στους πρώτους γύρους, οι Nick Heidfeld και Vitantonio Liuzzi συγκρούστηκαν μεταξύ τους και ο Ιταλός εγκατέλειψε. Η ακινητοποιημένη Force India λίγο μετά τη στροφή 10 προκάλεσε την πρώτη επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Στον 30ό γύρο, ο Kamui Kobayashi βούτηξε στην εσωτερική του Michael Schumacher καθώς ο Γερμανός προσπερνούσε ένα ντουμπλαρισμένο οδηγό. Τα δυο μονοθέσια ακούμπησαν μεταξύ τους και η Mercedes χτύπησε και στον τοίχο, αναγκάζοντας τον Schumacher να μπει στα pits. Δυο γύρους αργότερα, ο Kobayashi έχασε το πίσω μέρος της Sauber στη στροφή 18 και χτύπησε στον τοίχο. Το μονοθέσιό του παρέμεινε ακινητοποιημένο στη κάθετα στην πίστα και ο Bruno Senna δεν κατάφερε να το αποφύγει, προκαλώντας τη δεύτερη επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Στη συνέχεια, πέραν της επαφής Webber/Hamilton, ο Schumacher συγκρούστηκε και με την άλλη Sauber στη μονομαχία του με τον Heidfeld, γεγονός που τον ανάγκασε να πάει στα pits με αργό ρυθμό για να αντικαταστήσει το ρύγχος της Mercedes του, ενώ ο συμπατριώτης του εγκατέλειψε επιτόπου.
Ο Nico Rosberg, που τερμάτισε στην 5η θέση, δήλωσε ότι αυτό ήταν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα που θα μπορούσε να έχει επιτευχθεί σήμερα. Πολύ καλό αποτέλεσμα πέτυχε και ο Rubens Barrichello με τη Williams, ο οποίος σύμφωνα με τον Webber οδηγούσε πάρα πολύ καλά σήμερα.
Στο γκρουπ που ακολούθησε τη στρατηγική του Webber, Ο έτερος οδηγός της Williams, Nico Hulkenberg προσπέρασε τον Vitaly Petrov στους πρώτους γύρους εξωθώντας τη Renault εκτός πίστας, γεγονός που κόστισε στον Ρώσο άλλες δυο θέσεις, από τους Sutil και Massa. O Sutil κατάφερε να περάσει εμπρός και από τον Hulkenberg, ο οποίος πέρασε όλο το υπόλοιπο απόγευμα καρφωμένος στο διαχύτη της Force India. Παρά το ότι ο οδηγός της Williams είδε την καρό σημαία πίσω από τον συμπατριώτη του, βρέθηκε για λίγο μπροστά του, αφού ο Sutil δέχθηκε ποινή 20 δλ. από τους αγωνοδίκες, ωστόσο έπειτα από λίγη ώρα έπεσε και πάλι πίσω του, καθώς δέχθηκε και αυτός την ίδια ποινή για τον ίδιο λόγο: το γεγονός ότι αμφότεροι «έκοψαν δρόμο» βγαίνοντας έξω από τα όρια της πίστας, κερδίζοντας άνομο πλεονέκτημα.
Η στρατηγική του Felipe Massa δέχθηκε αρκετά μεγάλο πλήγμα από το γεγονός ότι επέλεξε να πραγματοποιήσει το pit stop του στον πρώτο γύρο, ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας επενέβη δυο γύρους αργότερα. Εντέλει η Ferrari επέλεξε να χρησιμοποιήσει καινούργιο κινητήρα (τον 9ο φετινό) και κιβώτιο, αφού θα εκκινούσε ούτως ή άλλως τελευταίος, οπότε η συνολική ποινή 15 θέσεων στη σειρά εκκίνησης που του «επιβλήθηκαν» δεν είχαν καμία απολύτως σημασία. Με αυτό τον τρόπο, ο Massa θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει ξανά αυτό τον κινητήρα και στο GP του Αμπού Ντάμπι.
O τερματισμός του αγώνα ήταν αρκετά εντυπωσιακός, καθώς ένα γύρο πριν την καρό σημαία ο Heikki Kovalainen πάρκαρε το μονοθέσιό του στο εξωτερικό του pit lane στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, με τον κινητήρα της Cosworth να έχει τυλιχθεί στις φλόγες. Ο Φινλανδός βγήκε από το μονοθέσιο, δανείστηκε ένα πυροσβεστήρα για να σβήσει τη φωτιά και η καρό σημαία έπεφτε πίσω από σύννεφο καπνού!
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΓΩΝΑ
The Singapore Grand Prix
Singapore, Singapore;
61 laps; 309.087km;
Weather: Dry.
Classified/ΚΑΤΑΤΑΞΗ: Pos Driver Team
1. Alonso Ferrari
2. Vettel Red Bull-Renault
3. Webber Red Bull-Renault
4. Button McLaren-Mercedes
5. Rosberg Mercedes
6. Barrichello Williams-Cosworth
7. Kubica Renault
8. Massa Ferrari
9. Sutil Force India-Mercedes
10. Hulkenberg Williams-Cosworth
11. Petrov Renault
12. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari
13. Schumacher Mercedes
14. Buemi Toro Rosso-Ferrari
15. Di Grassi Virgin-Cosworth
16. Kovalainen Lotus-Cosworth
Fastest lap: Alonso, 1:47.976
Not classified/ΕΓΓΑΤΕΛΕΙΨΑΝ:
Driver Team On lap
Glock Virgin-Cosworth 51
Heidfeld Sauber-Ferrari 35
Hamilton McLaren-Mercedes 34
Klien HRT-Cosworth 30
Kobayashi Sauber-Ferrari 29
Senna HRT-Cosworth 28
Trulli Lotus-Cosworth 26
Liuzzi Force India-Mercedes 1
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ, round 15: Drivers: Constructors:1. Webber 202 1. Red Bull-Renault 383 2. Alonso 191 2. McLaren-Mercedes 359 3. Hamilton 182 3. Ferrari 319 4. Vettel 181 4. Mercedes 168 5. Button 177 5. Renault 133 6. Massa 128 6. Force India-Mercedes 60 7. Rosberg 122 7. Williams-Cosworth 56 8. Kubica 114 8. Sauber-Ferrari 27 9. Sutil 47 9. Toro Rosso-Ferrari 10 10. Schumacher 46 11. Barrichello 39 12. Kobayashi 21 13. Petrov 19 14. Hulkenberg 17 15. Liuzzi 13 16. Buemi 7 17. De la Rosa 6 18. Alguersuari 318. Alguersuari 3