4 Οκτ 2009

GP Ιαπωνίας: Ο Vettel διατηρεί τις ελπίδες του ζωντανές

Sebastian Vettel
Mε την τρίτη φετινή του νίκη, ο Vettel διατηρήθηκε στη μάχη του τίτλου
Jarno Trulli (Toyota), Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
H στιγμή που έκρινε τη δεύτερη θέση: ο Τrulli βγαίνει από τα pits εμπρός από τον Hamilton
Adrian Sutil (Force India-Mercedes), Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes)
H επαφή Sutil-Kovalainen
Jaime Alguersuari (Toro-Rosso-Ferrari)
To ατύχημα του Alguersuari
Kimi Raikkonen (Ferrari)
Nico Rosberg (Williams-Toyota)











































































































































Ο Sebastian Vettel ήταν άπιαστος στη Suzuka, με μια ταχύτατη Red Bull, ο Γερμανός δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα και παρά το γεγονός ότι έχασε λίγο χρόνο σε αμφότερα τα pit stop του και έχασε το πλεονέκτημά του με την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας στους τελευταίους γύρους, δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο των 53 γύρων. Με την τρίτη του φετινή νίκη στην πρώτη του επίσκεψη στη Suzuka, ο Vettel παρέμεινε στη μάχη του τίτλου, όντας πλέον 16 βαθμούς πίσω από τον Button με 2 αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν, αφού οι δυο Brawn τερμάτισαν στις δυο τελευταίες θέσεις της βαθμολογούμενης οκτάδας. Ο Jarno Trulli αξιοποίησε στο μέγιστο τη στρατηγική του για να περάσει και πάλι εμπρός από τον Lewis Hamilton ο οποίος τον είχε προσπεράσει με τη βοήθεια του KERS (το οποίο παρουσίασε προβλήματα στη συνέχεια) . Ο Ιταλός χάρισε στην Toyota μια πολύ σημαντική δεύτερη θέση (η δεύτερη συνεχόμενη για την ομάδα) μέσα στην Ιαπωνία. Ο Kimi Raikkonen είδε την καρό σημαία 4ος, με ένα πολύ επιθετικό δεύτερο stint, κατάφερε να βρεθεί σε θέση να εκμεταλλευτεί την καθυστέρηση της BMW Sauber στο δεύτερο pit stop του Nick Heidfeld και να περάσει εμπρός από το Γερμανό. Έχοντας πραγματοποιήσει αμφότερους τους ανεφοδιασμούς του πολύ αργότερα από τους υπόλοιπους, ο Nico Rosberg ανέβηκε έως την 5η θέση, εμπρός από τον Heidfeld. O Rubens Barrichello έκανε έναν αδιάφορο αγώνα, χάνοντας πολύ έδαφος από τον Raikkonen στο δεύτερο stint και μια θέση από τον Rosberg, αντίθετα με τον Jenson Button, ο οποίος ανέκτησε δυο, αν και ήταν αρκετά τυχερός, καθώς ευνοήθηκε από την επαφή μεταξύ Sutil και Kovalainen στο 12ο γύρο.

Ο Sebastian Vettel έκανε μια καλή εκκίνηση, παρέμεινε στη μέση της πίστας και διατήρησε την εσωτερική στην πρώτη στροφή για να αμυνθεί εναντίον της επίθεση του Hamilton με το KERS της McLaren και να παραμείνει επικεφαλής. Από εκεί και πέρα, παρά το γεγονός ότι είχε περισσότερα καύσιμα από αυτούς που τον ακολουθούσαν ο Vettel είχε τη δυνατότητα να απομακρυνθεί από τον Hamilton. Ο Βρετανός είχε επιλέξει τη μαλακή γόμα για το πρώτο stint, αντίθετα με την πλειονότητα και παρά το ότι αρχικά ήταν γρήγορος, σύντομα η φθορά των ελαστικών του τον άφησε εκτεθειμένο στον Trulli. Η κατάταξη είχε παραμείνει σχεδόν όπως ήταν στην εκκίνηση πίσω από τους τρεις πρώτους, καθώς ο Raikkonen δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του KERS για να κερδίσει κάποια θέση, σε αντίθεση με τον Kovalainen που ανέκτησε δυο. Ο Button είχε βρεθεί 11ος, ωστόσο στον τρίτο γύρο κατάφερε να προσπεράσει τον Kubica. Tην ίδια στιγμή, ο Sutil έχασε δυο θέσεις από τους Rosberg και Kovalainen. O Γερμανός της Force India στη συνέχεια κόλλησε πίσω από τη McLaren και στο 12ο γύρο έκανε την προσπάθειά του να προσπεράσει στο chicane. O Kovalainen υπερασπίστηκε τη θέση του, εμβολίζοντας τη Force India στο δεύτερο κομμάτι του chicane. Κερδισμένος από αυτή τη φάση ήταν ο Button που πέρασε μπροστά τους, ενώ ο Sutil έχασε αρκετές θέσεις εκεί.

Ίσως λόγω της υπέρμετρης φθοράς της μαλακής γόμας, ο Hamilton ανεφοδιάστηκε πρώτος από τους κορυφαίους συνδυασμούς, στο 15ο γύρο, με τη διαφορά που τον χώριζε από τον επικεφαλής, Vettel να είναι σχεδόν 5 δευτερόλεπτα. Στο επόμενο πέρασμα ανεφοδιάστηκε και ο Trulli, αλλά δεν κατάφερε να περάσει μπροστά. Στον 17ο γύρο ο Vettel μπήκε στα pits, αλλά επειδή άλλοι τρεις οδηγοί είχαν επιλέξει τον ίδιο γύρο για τον ανεφοδιασμό τους και λόγω τιμωριών σε προηγούμενους αγώνες σε ανάλογα περιστατικά, ο σηματωρός της Red Bull ήταν υπερβολικά συντηρητικός στην απελευθέρωση του Γερμανού, ο οποίος ωστόσο είχε κερδίσει στην πίστα την πολυτέλεια να χάσει λίγο χρόνο στα pits και να παραμείνει επικεφαλής.

Στο δεύτερο stint έγινε προφανές ότι η μεγαλύτερη μάχη δινόταν για τη δεύτερη θέση και όχι για τη νίκη, με τον Vettel να απομακρύνεται 10 δευτερόλεπτα από τον Hamilton, ο οποίος δε μπορούσε να ξεκολλήσει από τον Trulli. Λίγο πριν το δεύτερο ανεφοδιασμό του Βρετανού, το KERS της McLaren του σταμάτησε να λειτουργεί, γεγονός που του κόστιζε έως και μισό δευτερόλεπτο στο γύρο. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το ότι ο Trulli παρέμεινε στην πίστα δυο γύρους περισσότερο από τον Hamilton πριν από το δεύτερο ανεφοδιασμό του, επέτρεψε στον Ιταλό να επιστρέψει περάσει στη δεύτερη θέση επιστρέφοντας στην πίστα.

Μια ανάλογη μάχη εκτυλισσόταν και πίσω από το συγκεκριμένο δίδυμο, με τον Kimi Raikkonen να έχει απομακρυνθεί αισθητά από τον Barrichello και να πιέζει τον Nick Heidfeld πριν μπει πρώτος στα pits. Στον επόμενο γύρο και ο Γερμανός της BMW Sauber πραγματοποίησε το δεύτερο ανεφοδιασμό του, στον οποίο ωστόσο υπήρξε μια μικρή καθυστέρηση, αρκετή για να επιτρέψει στο Raikkonen να περάσει μπροστά.

Eκεί που ο αγώνας έδειχνε ότι θα είχε μια ήρεμη κατάληξη, εννιά γύρους πριν το τέλος, ο Jaime Alguersuari, στο γύρο εξόδου του από τα pits, με διαφορετικά (και καινούργια) ελαστικά και διαφορετικό φορτίο καυσίμου, έχασε τον έλεγχο της Toro Rosso στην 130R και προσέκρουσε στα προστατευτικά ελαστικά, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί. Παρά το ότι βγήκε μόνος του από το μονοθέσιο, μεταφέρθηκε προληπτικά με ασθενοφόρο στο ιατρικό κέντρο της πίστας.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα και ο ο Nico Rosberg (που πραγματοποίησε το πρώτο pit stop του αρκετά αργά για να φτάσει από την 7η στη 2η θέση) ανεφοδιάστηκς υπό το καθεστώς αυτο και πέρασε και αυτός εμπρός από τον Heidfeld, τον οποίο ακολουθούσαν πλέον οι δυο Brawn. Υπάρχουν κατηγορίες -από την Brawn και τον Button- ότι ο Γερμανός οδηγός της Williams κινήθηκε ταχύτερα από το ανώτατο όριο που έχει οριστεί για αυτή την πίστα υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας και κέρδισε τέσσερα δευτερόλεπτα, ωστόσο ο Rosberg (που κλήθηκε να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών) πιστεύει ότι έκανε τα πάντα κανονικά.

Η επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας εκμηδένισε τη διαφορά που είχε αναπτύξει ο Vettel, ο οποίος ωστόσο είχε τον Grosjean (ο οποίος βρισκόταν ένα γύρο πίσω) και όχι τον Trulli στους καθρέπτες του όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας επέστρεψε στα pits και ξανάρχισε ο αγώνας. Ο Γερμανός απομακρύνθηκε και πάλι, για να επισφραγίσει τη νίκη του.

Ο Trulli είχε μεγαλύτερη ανησυχία, μήπως χάσει τη δεύτερη θέση από τον Hamilton, λόγω του KERS. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας της McLaren όμως δε λειτουργούσε στο μονοθέσιο του Βρετανού, ο οποίος με τη σειρά του ανησυχούσε για τη θέση του από την εφοδιασμένη με KERS Ferrari του Raikkonen, ο οποίος ωστόσο δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία και κατάταξη παρέμεινε απαράλλακτη μέχρι τον τερματισμό, παρά την πίεση που ασκούσε ο Kubica στον Button για τον τελευταίο βαθμό. O Mark Webber, ο οποίος εκκίνησε από το pit lane, άλλαξε γόμα ελαστικών στον πρώτο γύρο και είχε προβλήματα με την προστατευτική επένδυση του cockpit, χωρίς καμία ελπίδα να πετύχει άλλο αποτέλεσμα εκτός από την τελευταία θέση, σημείωσε τον ταχύτερο γύρο τρεις γύρους πριν την καρό σημαία και ενώ δοκίμαζε έναν καινούργιο τύπο εμπρός αεροτομής.

Συνεπώς, ο Button πλησιάζει ακόμα περισσότερο στον τίτλο, καθώς με μόλις δυο αγώνες να απομένουν στη φετινής σεζόν, βρίσκεται 14 βαθμούς εμπρός από τον team mate του, Barrichello και 16 εμπρός από τον Vettel, ο οποίος παραμένει στη μάχη του τίτλου τουλάχιστον ως τη Βραζιλία.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa