15 Οκτ 2009

GP Βραζιλίας:Μία στροφή πριν από το τέλος, η μάχη του τίτλου βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη

Τα τελευταία χρόνια έχουμε συνηθίσει το Autodromo Carlos Pace, η πίστα στην περιοχή του Interlagos στα περίχωρα του Sao Paulo, να είναι η σκηνή στην οποία παίζεται η τελευταία -και κάθε φορά όλο και πιο δραματική- πράξη του πρωταθλήματος. Από το 2006 και ύστερα, κάποιος στο τέλος του Grand Prix Βραζιλίας πανηγυρίζει τον τίτλο του πρωταθλητή στον καλύτερο τόπο για να το γιορτάσει: στη χώρα όπου το κέφι και ο χορός δεν σταματούν ποτέ. Φέτος ωστόσο, ο αγώνας δεν θα είναι ο τελευταίος της σεζόν αλλά ο προτελευταίος.



Αν και το πρωτάθλημα κατασκευαστών έχει πλέον κριθεί, καθώς η Brawn GP χρειάζεται μόλις μισό βαθμό για να το εξασφαλίσει, η μάχη για το αντίστοιχο των οδηγών κάθε άλλο παρά έχει κριθεί. Υπάρχουν τρεις διεκδικητές, εκ των οποίων μάλιστα ο ένας είναι Βραζιλιάνος και θα τρέξει στην έδρα του. Μιλάμε φυσικά για τους Jenson Button, Rubens Barrichello και Sebastian Vettel, οι οποίοι ταξίδεψαν στη Νότια Αμερική με στόχο το πρωτάθλημα, αλλά μόνο με έναν από τους τρεις να έχει τη δυνατότητα να το εξασφαλίσει από αυτόν τον αγώνα.

Λίγη ιστορία


Η Βραζιλία είναι -ίσως- η πιο συνηθισμένη χώρα προέλευσης επιτυχημένων πιλότων εκτός Ευρώπης, καθώς η παρουσία της Βραζιλίας στη Formula 1 είναι κάτι παραπάνω από επιτυχημένη: 28 διαφορετικοί πιλότοι, 101 νίκες και 8 Πρωταθλήματα (τα οποία ενδέχεται να γίνουν 9, αν φέτος το πάρει ο Barrichello) είναι ο συνολικός απολογισμός για τη χώρα της Λατινικής Αμερικής. Ανάμεσά τους οι φημισμένοι Carlos Pace, Emerson Fittipaldi και Nelson Piquet, με τους δύο τελευταίους να έχουν κατακτήσει από δύο και τρεις τίτλους αντίστοιχα, οι νεότεροι Rubens Barrichello και Felipe Massa και φυσικά ο «θρύλος» Ayrton Senna Da Sliva με τα τρία πρωταθλήματα, τις 41 νίκες και τον χαρακτηρισμό -κατά πολλούς- του καλύτερου πιλότου στην ιστορία του αθλήματος.



Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που το τριήμερο του αγώνα οι οπαδοί συρρέουν κατά χιλιάδες από το κοντινό Sao Paulo αλλά και ολόκληρη τη χώρα για να δουν από κοντά τα ινδάλματά τους. Όταν βρισκόταν ακόμα στην Formula 1 ο Κολομβιανός Juan Pablo Montoya, πολλές σημαίες της Κολομβίας κυμάτιζαν στις κερκίδες από τους συμπατριώτες του, καθώς αυτός μαζί με την Ινδιανάπολη ήταν ο κοντινότερος αγώνας στην χώρα τους.

Μεταξύ Rio de Janeiro και Sao Paulo

Ο αγώνας του 1972 δεν είχε συμπεριληφθεί στο επίσημο ημερολόγιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος και έτσι η νίκη του Carols Reutemann δεν είχε αντίκτυπο στη βαθμολογία αλλά από την επόμενη χρονιά μέχρι και σήμερα ο αγώνας διεξάγεται κανονικά και γι’ αυτό επιστρατεύτηκαν δύο πίστες: το Interlagos στο Sao Paulo και η Jacarepagua στο Rio De Janeiro. Το 1978 και από το 1981 μέχρι το 1989 ο αγώνας διεξαγόταν στην επίπεδη πίστα της Jacarepagua, η οποία δεν είχε να επιδείξει κάτι το πραγματικά αξιόλογο ως προς το σχεδιασμό πέρα από τις δύο μεγάλες ευθείες. Αντίθετα, η πίστα του Interlagos, που έχει φιλοξενήσει όλα τα υπόλοιπα Grand Prix από το 1973 μέχρι και σήμερα, δεν έχει επηρεαστεί από τις αλλαγές που γίνονται στις περισσότερες πίστες και έχοντας καταφέρει να κρατήσει τον χαρακτήρα της, θεωρείται πια κλασική.



Πρόκειται για μία αριστερόστροφη διαδρομή που εκμεταλλεύεται τα φυσικά χαρακτηριστικά του εδάφους ώστε να δημιουργήσει ιδιαίτερες προκλήσεις στους πιλότους, προσφέροντας αρκετά σημεία για προσπέρασμα και εντυπωσιακά περάσματα. Συγκεκριμένα, το “S” του Senna, που βρίσκεται στο τέλος της κύριας ευθείας, αποτελείται από ένα συνδυασμό αριστερής-κλειστής στροφής μικρής ταχύτητας, στην οποία οι πιλότοι επιβραδύνουν από τα 320 km/h στα 100 km/h. Αυτό είναι και το χαρακτηριστικότερο σημείο προσπεράσματος με τη λίστα των πιλότων που το έχουν προσπαθήσει να είναι ανεξάντλητη, παρόλο το θάρρος που χρειάζεται για να επιτευχθεί τελικά αυτό.

Στη συνέχεια τα μονοθέσια κατηφορίζουν προς τη μακριά αριστερή Curva Do Sol, η οποία οδηγεί στη μικρότερη ευθεία Reta Oposta, όπου άλλο ένα γερό φρενάρισμα από τα 320 km/h στα 150 Km/h για την αριστερή De Cida Do Lago δίνει μία επιπλέον ευκαιρία προσπεράσματος. Μετά από μία μικρή ανηφορική ευθεία, υπάρχει το πιο αργό κομμάτι της πίστας, ένα σύμπλεγμα κλειστών δεξιών και αριστερών στροφών το οποίο καταλήγει στη βάση του λόφου και την αρχή της μεγάλης ευθείας εκκίνησης-τερματισμού.



Λόγω της τοποθεσίας και του τροπικού κλίματος, δεν είναι λίγες οι φορές που μια ξαφνική βροχή έχει αλλάξει τα δεδομένα του αγώνα και έχει αποφασίσει για τον τελικό νικητή, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τον αγώνα του 2003 όπου το... μπέρδεμα ήταν τόσο μεγάλο που στο βάθρο των νικητών ανέβηκε ο Kimi Raikkonen, για να παραδώσει το τρόπαιό του δύο εβδομάδες μετά στον τελικό νικητή Giancarlo Fisichella.

Αγώνας για τρεις

Όταν βρισκόμαστε τόσο κοντά στο τέλος του πρωταθλήματος, το μεγαλύτερο μέρος του ενδιαφέροντος φυσιολογικά μονοπωλούν οι διεκδικητές του τίτλου. Φτάνοντας στη Βραζιλία, η καστάσταση έχει ως εξής: ο Jenson Button προηγείται στη βαθμολογία και ακολουθούν 14 βαθμούς πιο πίσω ο Rubens Barrichello και 16 βαθμούς πιο πίσω ο Sebastian Vettel. Δεν χρειάζεται να επισημάνουμε ποιος είναι το φαβορί σε αυτήν την κούρσα. Ο Button χρειάζεται απλώς να πάρει 6 βαθμούς στους δύο επόμενους αγώνες για να στεφθεί πρωταθλητής, για παράδειγμα του αρκούν δύο τερματισμοί στην 6η θέση.



Αν όμως νομίζετε ότι ο Button δεν χάνει με τίποτα, απλώς γυρίστε δύο χρόνια πίσω και θυμηθείτε ότι δύο αγώνες πριν από το τέλος ο Kimi Raikkonen βρισκόταν 17 βαθμούς πίσω από τον Lewis Hamilton. Αν ανατρέξετε στον πίνακα με τους πρωταθλητές της Formula 1, δίπλα στο 2007 θα δείτε ότι υπάρχει το όνομα του Φινλανδού και όχι του Βρετανού. Το δίδαγμα από αυτήν την ιστορία είναι ότι κανείς δεν μπορεί να αισθάνεται σίγουρος αν δεν έχουν τερματίσει όλοι. Αυτός φυσικά που έμαθε αυτό το μάθημα καλύτερα από όλους ήταν ο Felipe Massa πέρυσι σε αυτήν την πίστα…

Η κατάσταση στη βαθμολογία μάλλον θα καθορίσει και την τακτική των διεκδικητών. Όσο άχαρο και αν είναι, ο Button δεν θα ρισκάρει τίποτα καθώς η νίκη δεν του είναι απαραίτητη, ενώ αντιθέτως μια πιθανή εγκατάλειψη θα είναι καταστροφική. Επομένως, θα προσπαθήσει σίγουρα να εξασφαλίσει μια καλή θέση στις κατατακτήριες και θα επιδιώξει να μείνει όσο πιο αμέτοχος γίνεται στην πρώτη στροφή. Αν βγει ανέπαφος από εκεί, ο μισός στόχος του θα έχει επιτευχθεί. Οι άλλοι δύο διεκδικητές δεν θα έχουν αυτήν την πολυτέλεια. Στόχος των Barrichello και Vettel μπορεί να είναι μόνο η νίκη, η οποία ακόμα και αν έρθει, δεν τους εξασφαλίζει.



Εντός έδρας

Ο Felipe Massa τα προηγούμενα χρόνια έχει φροντίσει να αποζημιώσει τους συμπατριώτες του με δύο μεγάλες νίκες μέσα στην πατρίδα του. Φέτος θα απουσιάζει λόγω του γνωστού τραυματισμού του (αλλά θα είναι αυτός που θα «ρίξει» την καρό σημαία στον νικητή του αγώνα) και το βάρος της εκπροσώπησης θα πέσει στις πλάτες του Rubens Barrichello. Ο οδηγός της Brawn GP ασφαλώς είναι σε θέση να κερδίσει, όπως έχει αποδείξει τουλάχιστον άλλες δύο φορές φέτος. Σε αυτήν του την προσπάθεια θα έχει τη συμπαράσταση του πάντα ενθουσιώδους βραζιλιάνικου κοινού.

Το έργο του δεν θα είναι καθόλου εύκολο όμως. Ο Sebastian Vettel έδειξε με τη μεγάλη νίκη του στον προηγούμενο αγώνα της Ιαπωνίας ότι τόσο ο ίδιος όσο και η Red Bull βρίσκονται σε πολύ καλή φόρμα. Τα χαρακτηριστικά της πίστας του Interlagos ταιριάζουν στην RB5 και η νίκη είναι ασφαλώς εφικτός στόχος. Ο Vettel είναι αποδεδειγμένα πολύ γρήγορος και στη βροχή, αν ο καιρός αποφασίσει να κάνει τα δικά του. Υπάρχει πάντα όμως η ανησυχία για τον κινητήρα της Renault. Ο Γερμανός πρέπει να βγάλει τόσο αυτόν τον αγώνα όσο και τον επόμενο με έναν κινητήρα που έχει τρέξει ήδη σε άλλους τρεις, κατάσταση καθόλου ευχάριστη για τον ίδιο και την ομάδα του.



Για τη νίκη στη Βραζιλία υπάρχει και άλλος μνηστήρας, που ακούει στο όνομα Lewis Hamilton. Το Interlagos δεν ήταν στο παρελθόν ευγενικό με τον οδηγό της McLaren, καθώς το 2007 εκεί έχασε τον τίτλο ενώ πέρυσι τον εξασφάλισε μεν αλλά με τον πιο… ψυχοβγαλτικό τρόπο που θα μπορούσε να επινοήσει ο πιο ευφάνταστος σεναριογράφος. Φέτος έχει τη δυνατότητα να «ξορκίσει» αυτά τα φαντάσματα και να «δουλέψει» υπέρ του συμπατριώτη του (βλ. Button) καθώς με ενδεχόμενη δική του νίκη θα κόψει βαθμούς από τους άλλους διεκδικητές.

Ελαστικά - καιρός

Γράφαμε και πιο πάνω ότι στο τροπικό κλίμα της Βραζιλίας η βροχή μπορεί να έρθει απροειδοποίητα. Αν όμως κάνει την εμφάνισή της στο 3ήμερο του αγώνα, δεν θα είναι έκπληξη, καθώς αυτό προβλέπεται από τη μετεωρολογική υπηρεσία. Και για τις τρεις ημέρες, η πιθανότητα βροχής είναι αυξημένη, χωρίς να αποκλείεται την Κυριακή να δούμε και καταιγίδες. Επομένως, το πιο πιθανό είναι οι ομάδες να χρησιμοποιήσουν τα ελαστικά για βροχή. Αν βρουν στεγνή πίστα, θα χρησιμοποιήσουν τη μεσαία και την πολύ μαλακή γόμα της Bridgestone.



Η Βραζιλία παραδοσιακά μάς δίνει πολύ εντυπωσιακούς και ενδιαφέροντες αγώνες. Με το πρωτάθλημα να κρίνεται και την πιθανή βροχή να τον μετατρέπει σε λοταρία, ο φετινός έχει όλα όσα χρειάζονται για να συνεχίσει αυτήν την παράδοση.


Αγωνιστικά Γεγονότα:

16/10/2009 Ελεύθερες Δοκιμές 1 (16:00:00 - 17:30:00)
16/10/2009 Ελεύθερες Δοκιμές 2 (20:00:00 - 21:30:00)
17/10/2009 Ελεύθερες Δοκιμές 3 (17:00:00 - 18:00:00)
17/10/2009 Κατατακτήριες Δοκιμές (20:00:00 - 21:00:00)
18/10/2009 Αγώνας (19:00:00 - 21:00:00)

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa