Ο εξωπραγματικός ρυθμός του Lewis Hamilton στις κατατακτήριες δοκιμές υποπτευόμασταν ότι μπορεί να οφείλεται σε πολύ ελαφρύ φορτίο καυσίμων. Όμως, από τον πίνακα με τα βάρη που έδωσε στη δημοσιότητα η FIA προκύπτει ότι η McLaren του Βρετανού είναι μόλις 4,5 κιλά ελαφρύτερη από τη Red Bull του Sebastian Vettel που βρίσκεται στη 2η θέση. Αν ανάγουμε αυτήν τη διαφορά βάρους σε χρόνο γύρου, βλέπουμε ότι ο Hamilton είναι σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ανά γύρο ταχύτερος από τις Red Bull, κάτι που τον κάνει ακόμα μεγαλύτερο φαβορί για τη νίκη.
Αν εφαρμοστούν αυτά που θεωρητικά εξετάζουμε εδώ, όταν ο Hamilton θα σταματήσει για το πρώτο pit stop θα έχει ήδη φτιάξει μια διαφορά της τάξης των 10 δευτερολέπτων από τον 2ο, υποθέτοντας επίσης ότι στη 2η θέση θα είναι κάποιος από τους Vettel ή Webber. Αν όχι, ίσως το πλεονέκτημα του Hamilton γίνεται ακόμα μεγαλύτερο καθώς οι Brawn GP είναι λίγο πιο ελαφριές από τις Red Bull και παρόλα αυτά, βρίσκονται πίσω τους στην εκκίνηση. Ενδιαφέρουσα είναι η στρατηγική των Trulli, Heidfeld και Rosberg, οι οποίοι θα μείνουν από έναν έως τρεις γύρους παραπάνω στην πίστα για το πρώτο stint.
Όλοι όσοι βρίσκονται στη δεύτερη 10άδα του grid έχουν επιλέξει να φορτωθούν με πολλά καύσιμα και να κάνουν μόνο μία στάση για ανεφοδιασμό στον αγώνα. Αξίζει να προσέξουμε τον Kimi Raikkonen με τη Ferrari. Αν με τη βοήθεια του KERS κερδίσει μερικές θέσεις στην εκκίνηση και καταφέρει στο πρώτο stint να μη χάσει την επαφή με όσους είναι μπροστά του, έχει αρκετές πιθανότητες να βρεθεί σε αρκετά καλή θέση μέσα στη βαθμολογούμενη 8άδα. Τα δύο πιο φορτωμένα μονοθέσια θα είναι οι Renault των Fernando Alonso και Romain Grosjean, που με πάνω από 700 κιλά μοιάζει περισσότερο με άσκηση για την επόμενη σεζόν (που θα απαγορεύονται οι ανεφοδιασμοί) παρά με στρατηγική για τον αγώνα.
Στον πίνακα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τα βάρη με τα οποία θα εκκινήσουν τα μονοθέσια και την εκτίμηση για το σε ποιο γύρο θα σταματήσουν για τον πρώτο ανεφοδιασμό τους. Οι υπολογισμοί έχουν γίνει λαμβάνοντας υπόψη τα καύσιμα που απαιτούνται για να φτάσουν τα μονοθέσια από τα pit μέχρι το grid αλλά και για το γύρο σχηματισμού.
Θ | Όνομα | Ομάδα | Βάρος | 1ο pit stop (γύρος) |
1 | McLaren Mercedes | Lewis Hamilton | 658,5 | 18 |
2 | RBR Renault | Sebastian Vettel | 663,0 | 20 |
3 | RBR Renault | Mark Webber | 660,0 | 19 |
4 | Brawn Mercedes | Rubens Barrichello | 655,0 | 17 |
5 | Brawn Mercedes | Jenson Button | 657,0 | 18 |
6 | Toyota | Jarno Trulli | 661,0 | 19 |
7 | BMW Sauber | Robert Kubica | 654,5 | 17 |
8 | BMW Sauber | Nick Heidfeld | 664,0 | 20 |
9 | Williams Toyota | Nico Rosberg | 665,0 | 21 |
10 | STR Ferrari | Sébastien Buemi | 661,5 | 19 |
11 | Ferrari | Kimi Räikkönen | 692,0 | 30 |
12 | Toyota | Kamui Kobayashi | 694,3 | 31 |
13 | McLaren Mercedes | Heikki Kovalainen | 697,0 | 32 |
14 | Williams Toyota | Kazuki Nakajima | 704,0 | 35 |
15 | STR Ferrari | Jaime Alguersuari | 696,5 | 32 |
16 | Renault | Fernando Alonso | 708,3 | 36 |
17 | Force India Mercedes | Vitantonio Liuzzi | 695,0 | 31 |
18 | Force India Mercedes | Adrian Sutil | 696,0 | 32 |
19 | Renault | Romain Grosjean | 710,8 | 37 |
20 | Ferrari | Giancarlo Fisichella | 692,5 | 31 |