Ο Sebastian Vettel σημείωσε για πρώτη φορά έπειτα από το Silverstone τον Ιούνιο την pole position, όντας μολις 60 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον Jarno Trulli σε μια ιδιαίτερα επεισοδιακή διαδικασία που διακόπηκε τρεις φορές λόγω ατυχημάτων. Ο Γερμανός οδηγός της Red Bull θα εκκινήσει από την πρώτη θέση για τέταρτη φορά φέτος και η νίκη είναι μονόδρομος αν θέλει να διατηρήσει ζωντανές τις όποιες ελπίδες του για τον τίτλο. Ο Lewis Hamilton θα εκκινήσει τον αγώνα από την 3η θέση, με τη McLaren να υστερεί στις γρήγορες καμπές της Suzuka, ενώ εντυπωσιακός ήταν ο Adrian Sutil ο οποίος θα παραταχθεί 4ος αύριο με τη Force India. O Rubens Barrichello σημείωσε τον 5ο χρόνο, καθώς οι Brawn δεν είχαν ιδιαίτερα καλό ζύγισμα με τα καύσιμα του πρώτου stint του αγώνα και θα πλαισιωθεί στην 3η σειρά εκκίνησης από τον Nick Heidfeld. O Jenson Button σημείωσε την 7η επίδοση, εμπρός από τον Kimi Raikkonen ο οποίος σημείωσε τον τελευταίο χρόνο από αυτούς που κατάφεραν να ολοκληρώσουν έστω και ένα γρήγορο γύρο στο Q3, χρησιμοποιώντας την πιο σκληρή γόμα ελαστικών. Ο Heikki Kovalainen είχε ένα ατύχημα στο τρίτο σκέλος που τον περιόρισε στην 9η θέση, ενώ και Sebastian Buemi δεν κατάφερε να συμμετάσχει στο τελευταίο 10λεπτο παρά το γεγονός ότι είχε προαχθεί σε αυτό, λόγω του ατυχήματός του στο Q2. Σφοδρά ατυχήματα είχαν επίσης στο δεύτερο σκέλος οι Jaime Alguersuari και Timo Glock με τον Γερμανό να τραυματίζεται ελαφρά στο αριστερό πόδι. Ο Mark Webber θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα από το pit lane λόγω του ατυχήματος που είχε στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές, όπου κατέστρεψε το πλαίσιο του μονοθεσίου και δεν κατάφερε να συμμετάσχει στις κατατακτήριες. Η ταχύτητα της Red Bull στη Suzuka επιβεβαιώθηκε από το γεγονός ότι ο Vettel ήταν ο ταχύτερος οδηγός και στα τρία σκέλη της διαδικασίας των κατατακτήριων δοκιμών. O Vettel χρειάζεται να σημειώσει έξι βαθμούς περισσότερους από τον Button αύριο για να διατηρηθεί μαθηματικά στη μάχη του τίτλου και ο προφανής στόχος του Γερμανού για αύριο είναι η νίκη. Πολύ καλή η εικόνα και της Toyota, η οποία όμως ήταν ξεκάθαρο ότι πήγαινε για την pole position, που ο Trulli έχασε για ελάχιστο χρόνο. Ο Hamilton δεν ήταν σε θέση να διεκδικήσει την pole position στην Ιαπωνία, ενώ ο Adrian Sutil, έπειτα από έναν μη ανταγωνιστικό αγώνα στη Σιγκαπούρη επέστρεψε στις πρώτες σειρές της εκκίνησης. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι με τις δυο διακοπές που δημιουργήθηκαν από τα ατυχήματα των Alguersuari και Glock στο δεύτερο σκέλος, οι δυο Brawn βγήκαν στην πίστα στα τελευταία λεπτά του και σημείωσαν την ταχύτερη επίδοσή τους περνώντας με πλήρη ταχύτητα από σημείο της πίστας που βρισκόταν υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας, λόγω του ατυχήματος του Buemi, με την εμπρός αεροτομή του μονοθεσίου του Ελβετού να κείτεται στη μέση της πίστας. Μένει να διαπιστωθεί αν θα υπάρξει κάποια παρέμβαση από τους αγωνοδίκες για το συμβάν αυτό, καθώς πέραν των οδηγών της Brawn κάλεσαν και άλλους τέσσερις οδηγούς να τους δουν. Ο Ross Brawn δήλωσε ότι το ζύγισμα της BGP001 ήταν καλύτερο με λίγα καύσιμα, σε αντίθεση με τι συμβαίνει συνήθως με το βρετανικό μονοθέσιο, το οποίο στις περισσότερες περιπτώσεις συμπεριφέρεται καλύτερα με καύσιμα. Ο Brawn τόνισε ότι ο περιορισμένος αξιοποιήσιμος χρόνος στις ελεύθερες δοκιμές (καθώς εχθές έβρεχε) καθώς και στο Q3 (λόγω του ατυχήματος του Kovalainen) δεν επέτρεψε στην ομάδα να ρυθμίσει στην εντέλεια τα μονοθέσιά της, τα οποία δεν είναι τα ιδανικότερα στις αλλαγές πορείας που παρουσιάζονται στο πρώτο τμήμα της χάραξης, έπειτα από την πρώτη στροφή. Ο περιορισμένος χρόνος για τη συλλογή δεδομένων και την εφαρμογή τους στο στήσιμο του μονοθεσίου καθώς και οι πολύ λίγοι γύροι που είχαν το πρωί του Σαββάτου οι οδηγοί -και κυρίως oι εννιά που οδηγούν την πίστα για πρώτη φορά με μονοθέσιο Formula 1- για να ανακαλύψουν το όριο, σε συνδυασμό με το ότι η πίστα δεν είχε στρωθεί με πολύ λάστιχο ίσως οδήγησαν στην πλειάδα ατυχημάτων που είδαμε. Ο Sebastien Buemi είχε μια έξοδο στην Degner στο πρώτο σκέλος, προκαλώντας ζημιές στο πίσω μέρος του μονοθεσίου του με το οποίο προσέκρουσε στα προστατευτικά ελαστικά. Ωστόσο, οι μηχανικοί της Toro Rosso κατάφεραν να επισκευάσουν τις ζημιές και ο Ελβετός προάχθηκε στη συνέχεια της διαδικασίας. Ήταν η πρώτη φορά που ο Jaime Alguersuari κατάφερε να προαχθεί στο Q2, ωστόσο ο νεαρός Ισπανός δεν πρόλαβε να την χαρεί, καθώς στην πρώτη γρήγορη προσπάθειά του είχε μια έξοδο στο ίδιο σημείο σχεδόν με τον team mate του και προσέκρουσε μετωπικά στα προστατευτικά ελαστικά, καταστρέφοντας ολοσχερώς το εμπρός μέρος του μονοθεσίου του. Το ατύχημα αυτό προκάλεσε την πρώτη κόκκινη σημαία της διαδικασίας. Μόλις αυτή ξεκίνησε και πάλι, ο Timo Glock είχε μια έξοδο στην τελευταία στροφή και έθαψε το ρύγχος της Toyota στα προστατευτικά ελαστικά. Δεύτερη διακοπή, αυτή τη φορά με μεγαλύτερη διάρκεια, καθώς ο Γερμανός χρειάστηκε να μεταφερθεί με φορείο στο ιατρικό κέντρο της πίστας. Ο Glock δεν είχε συμμετάσχει στις χθεσινές ελεύθερες δοκιμές επειδή ήταν άρρωστος και μεταφέρθηκε στο πλησιέστερο νοσοκομείο, λόγω ενός αρκετά μακριού (αλλά όχι βαθιού κοψίματος στο πόδι (το οποίο θα απαιτήσει ράμματα) και παραπόνων για πόνους στην πλάτη, αν και καθώς μεταφερόταν με φορείο στο ασθενοφόρο ανύψωσε τον αντίχειρά του για να δείξει ότι είναι εντάξει και οι ακτινογραφίες του είναι καθαρές. Μένει να διαπιστωθεί αν θα συμμετάσχει στο αυριανό Grand Prix. Η Toyota θα βγάλει την απόφασή της αύριο και θα πρέπει να ζητήσει ειδική άδεια από τη FIA αν θέλει να αντικαταστήσει τον Glock με τον Kamui Kobayashi, καθώς οι κανονισμοί δηλώνουν ότι όποιος οδηγός θέλει να συμμετάσχει στον αγώνα, πρέπει να έχει συμμετάσχει σε τουλάχιστον μια περίοδο ελεύθερων δοκιμών το Σάββατο, ωστόσο η προσπάθεια της ομάδα ενισχυθεί από το γεγονός ότι ο Ιάπωνας συμμετείχε στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Μόλις 7 λεπτά απέμειναν στους περισσότερους οδηγούς να σημειώσουν χρόνο για το Q2, το οποίο ωστόσο δεν είχε αίσιο τέλος, καθώς ο Buemi είχε ένα ακόμα ατύχημα, αυτή τη φορά στην έξοδο της Spoon και παρά το γεγονός ότι ο Ελβετός είχε προαχθεί στο τρίτο σκέλος, δεν είχε τη δυνατότητα να συμμετάσχει σε αυτό, λόγω των ζημιών στο μονοθέσιό του. Μάλιστα η εμπρός αεροτομή της Toro Rosso του Ελβετού είχε μείνει στη μέση της πίστας και παρά τις κίτρινες σημαίες που ανέμιζαν σε αυτό το σημείο, οι δυο Brawn πέρασαν από εκεί με πλήρη ταχύτητα, στην προσπάθειά τους να μην αποκλειστούν από το Q3. Με την έναρξη του τρίτου σκέλους, ο Heikki Kovalainen είχε ένα ατύχημα και πάλι στην Degner (όπου είχε μια αναίμακτη έξοδο στο πρώτο σκέλος της διαδικασίας) καταστρέφοντας το εμπρός μέρος της McLaren του και αφήνοντας στους υπόλοιπους την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν ένα μονάχα σετ ελαστικών, λόγω του περιορισμένου χρόνου που απέμενε έπειτα από την τρίτη και τελευταία διακοπή της διαδικασίας. Τα ατυχήματα αυτά περιόρισαν τους Kovalainen και Buemi στην 5η σειρά εκκίνησης. Πολύ καλή επίδοση σημείωσε ο Nick Heidfeld, που σημείωσε τον 6ο χρόνο και θα παραταχθεί αύριο μεταξύ των δυο Brawn, ενώ ο Raikkonen, δεν είχε καινούργιο σετ μαλακής γόμας στο τρίτο σκέλος της διαδικασίας και δεδομένου αυτού, ήταν ευχαριστημένος από την 8η θέση. Εκτός Q3 βρέθηκαν και οι Nico Rosberg και Fernando Alonso, με αμφότερους να έχουν ελπίδες για κάτι καλύτερο. Ο Αlonso δεν ήταν ευχαριστημένος από το ότι μερικοί οδηγοί βελτίωσαν τους χρόνους τους υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας, καθώς ο ίδιος σήκωσε το πόδι του από το γκάζι και δεν ολοκλήρωσε το γύρο του με αποτέλεσμα να αποκλειστεί από το Q3, όπως και ο Robert Kubica που θα εκκινήσει αύριο 13ος και δήλωσε ότι όλοι του οι γύροι στο Q2 καταστράφηκαν από κίτρινες ή κόκκινες σημαίες. Ο Giancarlo Fisichella βρέθηκε πολύ κοντά στην προαγωγή στο δεύτερο σκέλος αλλά δεν τα κατάφερε (16ος), όπως και ο τοπικός ήρωας Kazuki Nakajima, ενώ ο Vitantonio Liuzzi, που σημείωσε τον τελευταίο χρόνο, θα εκτούσε ποινή (πέντε θέσεων στο grid) εάν είχε καταταγεί υψηλότερα, καθώς η Force India αντικατέστησε το κιβώτιο του μονοθεσίου του έπειτα από προβλήματα στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές. Ο Mark Webber ήταν... θεατής των κατατακτήριων δοκιμών, αφού είχε ένα ατύχημα στις ελεύθερες του Σαββάτου και αυτός στη Degner, όπου προκάλεσε ανεπανόρθωτες ζημιές στο πλαίσιό του, το οποίο δεν επιτρέπεται σύμφωνα με τους φετινούς κανονισμούς να αντικαθιστάται και να χρησιμοποιείται την ίδια ημέρα. Συνεπώς, ο Αυστραλός θα εκκινήσει από το pit lane. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ |
Euro NCAP: Κανένα αστέρι στο Fiat Punto
Πριν από 6 χρόνια