29 Ιαν 2010

Σύγκριση μεταξύ της φετινής F10 και της περσινής F60


Το φετινό μονοθέσιο της Ferrari, με την ονομασία F10, είναι το 56ο που κατασκευάζει η ιταλική εταιρία αποκλειστικά για τη συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα F1. Με μια πρώτη ματιά δεν δείχνει σημαντικά αλλαγμένη στις βασικές της διαστάσεις σε σχέση με την προκάτοχό της F60, ωστόσο οι μικρές λεπτομέρειες είναι αυτές που μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Βάζοντας σε ευθεία αντιπαραβολή τα δύο μονοθέσια, παρατηρούμε ότι το φετινό είναι μακρύτερο σε μήκος και ακολουθεί τον δρόμο που χάραξε η περσινή Red Bull RB5 στο εμπρός ρύγχος (σε σχήμα "Πάπιας"), το οποίο είναι αρκετά πιο υπερυψωμένο.

Οι πλαϊνοί αεραγωγοί έχουν έρθει λίγο πιο μπροστά, κάτι που ισχύει και για το κόκπιτ, προκειμένου να χωρέσει το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ καυσίμων που θα έχουν φέτος όλα τα μονοθέσια, εξαιτίας της απαγόρευσης των ανεφοδιασμών.

Επιπλέον το πάνω μέρος των εισαγωγών αέρα έχει τροποποιηθεί, ακολουθώντας μια πιο επιθετική σχεδίαση σε σχέση με την F60, κατά τα πρότυπα της πρωταθλήτριας Brawn BGP 001 με τις ανασηκωμένες άκρες στα καλύμματα.

Ομως το μυστικό της F10 κρύβεται στον πίσω διπλό διαχύτη, το ντιζάιν του οποίου απέφυγε να δώσει στη δημοσιότητα η Ferrari σε κάποια φωτογραφία, φοβούμενη προφανώς μήπως υπάρξουν αντιγραφές.

Με τα λόγια του αρχισχεδιαστή της Scuderia, του έλληνα Νικόλα Τομπάζη, "O διαχύτης είχε θεμελιώδη σημασία. Για να βελτιστοποιήσουμε την απόδοση έπρεπε να επανεξετάσουμε ολόκληρο τον πίσω άξονα του μονοθεσίου, αλλάζοντας το σύστημα διεύθυνσης για να κάνουμε περισσότερο χώρο για τον διαχύτη. Το ίδιο έγινε με την ανάρτηση. Ο διαχύτης είναι πολύ μεγαλύτερος και καλύτερος σε απόδοση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια".

Θα λέγαμε ότι ήταν αναμενόμενο στην Ferrari να δώσουν μεγάλο βάρος στο πίσω μέρος της F10, καθώς εκεί ήταν που υστερούσε η προκάτοχός της σε παραγωγή κάθετης δύναμης. Ακόμα και αν φτιάχτηκε και χρησιμοποιήθηκε διπλός διαχύτης στην F60 μέσα στην πορεία της σεζόν 2009, δεν θα μπορούσε να ήταν τόσο αποτελεσματικός όσον αν είχε σχεδιαστεί από την αρχή με αυτό το ντιζάιν.

Μία ακόμα διαφορά μεταξύ των δύο μονοθεσίων είναι ότι από το φετινό δεν διαθέτει KERS (Σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας), το οποίο αποτελεί παρελθόν από την F1 ύστερα από σχετική συμφωνία μεταξύ των ομάδων.

Οι τεχνικές προδιαγραφές της Ferrari F10:

Σασί
Κατασκευή από ανθρακονήματα και συνθετικά κυψέλης
Κιβώτιο ταχυτήτων LSD (limited slip differential) της Ferrari
Ημιαυτόματο αλληλοδιάδοχο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο με quick-shift
Αριθμός ταχυτήτων: 7 + όπισθεν
Αεριζόμενα δισκόφρενα από ανθρακονήματα της Brembo
Ανεξάρτητη ανάρτηση, ελατήρια στρέψης εμπρός και πίσω ενεργοποιημένα από αντιστρεπτικές ράβδους
Βάρος (μαζί με υγρά, λιπαντικά και οδηγό): 620 kg
Ζάντες BBS (εμπρός και πίσω): 13"

Κινητήρας
Τύπος: 056
Αριθμός κυλίνδρων: 8
Τοποθέτηση: V 90
Αριθμός βαλβίδων: 32 (πνευματική κατανομή)
Συνολική χωρητικότητα: 2398 cm3
Διάμετρος πιστονιού: 98 mm
Βάρος: > 95 kg
Ηλεκτρονικός ψεκασμός και μίζα
Καύσιμα: Shell V-Power
Λιπαντικά: Shell Helix Ultra

Σύγκριση μεταξύ της φετινής F10 και της περσινής F60:



Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa