Ο Rubens Barrichello κατέκτησε την pole position για τον αγώνα της πατρίδας του σε μια διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών που διήρκεσε 2 ώρες και 45 λεπτά λόγω της καταρρακτώδους βροχής που διέκοψε τη δράση για πολλή ώρα, αλλά προσέφερε ένα συναρπαστικό τρίτο σκέλος, όπου η pole position άλλαξε χέρια 9 φορές! Οι αντίπαλοι του Barrichello στον τίτλο δεν κατάφεραν να προαχθούν στο Q3, με τον Jenson Button να είναι ο πιο αργός από τους συμμετέχοντες του δεύτερου σκέλους και να καταλήγει στην 14η θέση, ενώ ο Sebastian Vettel δεν κατάφερε καν να προχωρήσει πέραν του Q1 και θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα από τη 16η μόλις θέση. Ο Barrichello, που κατετάγη μόλις 10ος (τελευταίος δηλαδή εκ των προαχθέντων) στο Q2, παραδέχθηκε ότι ενδέχεται να έχει λιγότερα καύσιμα από τους υπόλοιπους οδηγούς γύρω του. Θα πλαισιωθεί στην πρώτη σειρά εκκίνησης από τον Mark Webber, ενώ στην τρίτη θέση θα εκκινήσει ο πάντα καλός στο βρεγμένο Adrian Sutil με τη Force India, εμπρός από τον Jarno Trulli. O Kimi Raikkonen κατετάγη 5ος, εμπρός από τον εκπληκτικό Sebastien Buemi (Τoro Rosso) o οποίος σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του σε κατατακτήριες δοκιμές. Ο Nico Rosberg, o οποίος ήταν ο ταχύτερος οδηγός των δυο πρώτων σκελών της διαδικασίας, με μια Williams στημένη για συνθήκες βροχής, δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 7η θέση, εμπρός από τον Robert Kubica, του οποίου η επιλογή να χρησιμοποιήσει καινούργιο σετ ενδιάμεσων ελαστικών στα τελευταία λεπτά του Q3 δεν απέδωσε όσο ο ίδιος ήλπιζε. Ο Kazuki Nakajima με την άλλη Williams (η μόνη ομάδα που είδε αμφότερα τα μονοθέσιά της στο Q3) θα εκκινήσει αύριο 9ος, εμπρός από τον Fernando Alonso. Eκτός του Q3 παρέμεινε ο Kamui Kobayashi, λόγω ενός μικρού γλιστρήματος στην τελευταία προσπάθειά του στο δεύτερο σκέλος, ωστόσο ο Ιάπωνας έκανε θεαματική είσοδο στη Formula 1, σε πάρα πολύ δύσκολες συνθήκες και θα εκκινήσει τον πρώτο του αγώνα από την 11η θέση (πρώτος εξ αυτών που επιλέγουν το φορτίο καυσίμου με το οποίο θα εκκινήσουν τον αγώνα), εμπρός από τους Jaime Alguersuari και Romain Grosjean. O Vitantonio Liuzzi είχε ένα σφοδρό ατύχημα στα 2,5 λεπτά πρώτα λεπτά του Q2, πριν την 70λεπτη διακοπή που ξεκίνησε από την έξοδό του λόγω υδρολίσθησης σε μια πλημμυρισμένη πίστα. Ευτυχώς ο Ιταλός οδηγός της Force India δεν τραυματίστηκε. Απογοητευτική ήταν η επίδοση των McLaren που αποκλείστηκαν από τη συνέχεια της διαδικασίας στο πρώτο σκέλος, όπως και ο Giancarlo Fisichella (τελευταίος), καθώς προκάλεσε την πρώτη κόκκινη σημαία της ημέρας, όταν έσβησε ο κινητήρας του έπειτα από ένα τετ-α-κέ στο S do Senna και η Ferrari του έμεινε ακινητοποιημένη κάθετα στην πίστα. Πρόκειται για τη δεύτερη φορά που ο Rubens Barrichello σημειώνει την pole position στην πατρίδα του (η πρώτη ήταν το 2003) και έχει αρκετές πιθανότητες -αν και ο καιρός μπορεί να φέρει τα πάνω κάτω αύριο- να επεκτείνει τη μάχη του τίτλου μέχρι την αυλαία της σεζόν, στο Αμπού Ντάμπι σε δυο εβδομάδες. Ο Βραζιλιάνος δήλωσε ότι το ζύγισμα του μονοθεσίου του ήταν πολύ καλό αν και παραλίγο να μην προαχθεί στο Q3, όπου παρέμεινε με ελαστικά βροχή μέχρι το τέλος, ενώ τα ενδιάμεσα ήταν ταχύτερα προς το τέλος του 15λεπτου. H Brawn άλλαξε τις ρυθμίσεις των μονοθεσίων της από το ιδανικό για στεγνό οδόστρωμα (όπως και πολλές ομάδες, καθώς δεν επιτρέπονται αλλαγές στο στήσιμο των μονοθεσίων μεταξύ των κατατακτήριων δοκιμών και αγώνα), προσθέτοντας λίγη αρνητική άντωση για περισσότερη πρόσφυση στο βρεγμένο αλλά και πάλι, ήταν πολύ δύσκολη η επιλογή στρατηγικής (είσοδος στα pits για φρέσκο σετ ελαστικών ή παραμονή στην πίστα με το ίδιο) στο Q3, όπως ανέφερε ο 37χρονος οδηγός της Brawn που επέλεξε όπως και οι περισσότεροι να παραμείνει με τα ίδια ελαστικά καθ' όλη τη διάρκεια του 10λεπτου. Ο Barrichello δήλωσε αστειευόμενος για τη μεγάλη διάρκεια της διαδικασίας, ότι ποτέ στη 17χρονη σταδιοδρομία του στη Formula 1 δεν έχει πάει στην τουαλέτα για την ανάγκη του δυο φορές κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών! Ευχαρίστησε επίσης τους θεατές που παρέμειναν στην πίστα μέχρι το τέλος της διαδικασίας, παρά την καταρρακτώδη βροχή. Ο Jenson Button ήταν ο πιο αργός οδηγός του δεύτερου σκέλους της διαδικασίας, καθώς παρέμεινε με ελαστικά βροχής μέχρι το τέλος του 15λεπτου. Οι συνθήκες μέχρι τότε είχαν αλλάξει και ευνοούσαν τα ενδιάμεσα ελαστικά, ενώ αυτά για βροχή υπερθερμαίνονταν. Ακόμη χειρότερη ήταν επίδοση του Sebastian Vettel, o οποίος είχε ένα ιδιαίτερα νευρικό μονοθέσιο, που έκανε πολλούς να πιστέψουν ότι η Red Bull είχε στήσει την RB5 του Γερμανού για στεγνό οδόστρωμα ποντάροντας σε καθαρούς ουρανούς για τον αυριανό αγώνα. Ο Vettel δεν κατάφερε να γράψει έναν καλό χρόνο στα λίγα (περίπου 10) λεπτά του Q1 που η πίστα ήταν στην καλύτερη κατάστασή της και απέμεινε να προσπαθεί μάταια στο τέλος του 20λεπτου (που η βροχή είχε ενταθεί), πριν επιστρέψει νευριασμένος στα pits, πετώντας το τιμόνι κατά την έξοδό του από το μονοθέσιο... H διαδικασία ξεκίνησε με εξαιρετικά βρεγμένη πίστα και πριν συμπληρωθούν 5 λεπτά από την έναρξη, η δράση διακόπηκε από το τετ-α-κέ του Fisichella. Έπειτα από 10 λεπτά, που η βροχή κόπασε, η διαδικασία ξεκίνησε ξανά, ωστόσο στο 14ο λεπτό της, η βροχή εντάθηκε και πάλι, οδηγώντας τον Lewis Hamilton εκτός πίστας στο ίδιο σημείο (5η στροφή) που ο Romain Grosjean είχε ένα σφοδρότατο ατύχημα στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές και παρά το γεγονός ότι ο Βρετανός, όπως δήλωσε, πατούσε μονάχα κατά 70% το πεντάλ του γκαζιού. Ένα συμβάν όπου ο Adrian Sutil έπειτα από μια στιγμιαία απώλεια του ελέγχου του μονοθεσίου του δεν άφηνε τον Nick Heidfeld να τον προσπεράσει, προκαλώντας μια επαφή μεταξύ τους που ίσως κόστισε στο Γερμανό της BMW Sauber την ευκαιρία να προαχθεί στο δεύτερο σκέλος της διαδικασίας, ωστόσο μεγαλύτερη έκπληξη προκάλεσε η πολύ κακή απόδοση των McLaren στο βρεγμένο. Η βρετανική ομάδα επέλεξε πολύ "στεγνές" ρυθμίσεις και το μονοθέσιο ήταν πολύ πιο άκαμπτο από το ιδανικό για αυτές τις συνθήκες, παράγοντας πολύ χαμηλότερα επίπεδα παραγωγής αρνητικής άντωσης από το απαιτούμενο για την επίτευξη επαρκούς πρόσφυσης στο βρεγμένο. Ο Hamilton δήλωσε ότι σήμερα έγινε εμφανής η υστέρηση της MP4-24 σε παραγωγή αρνητικής άντωσης. Το Q2 ξεκίνησε σε πολύ δύσκολες συνθήκες, με την πίστα πλημμυρισμένη και τα μονοθέσια να υδρολισθαίνουν παντού. Αποτέλεσμα αυτού ήταν το σφοδρό ατύχημα του Vitantonio Liuzzi στο τέλος της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού, που απέδειξε ότι η διεύθυνση του αγώνα δεν έπρεπε να έχει ξεκινήσει τη διαδικασία υπό αυτές τις συνθήκες... Ο Ιταλός δήλωσε την έκπληξή του για το ατύχημα, καθώς απλά σήκωσε το πόδι του από το γκάζι, χωρίς να πατήσει φρένο και το μονοθέσιο έγινε ανεξέλεγκτο εντελώς ξαφνικά, χωρίς να του αφήσει περιθώρια αντίδρασης. O Ιταλός ενδέχεται να δεχθεί ποινή πέντε θέσεων στη σειρά εκκίνησης αν το κιβώτιο του μονοθεσίου του χρειαστεί να αντικατασταθεί ως αποτέλεσμα της πρόσκρουσης σε δυο τοίχους. Η διαδικασία διακόπηκε για 70 λεπτά έπειτα από το ατύχημα του Liuzzi, εν αναμονή υποχώρησης της βροχής. Όταν αυτό συνέβη, οι οδηγοί εισήλθαν στην πίστα με ελαστικά βροχής και καθώς η πίστα στέγνωνε, τα ενδιάμεσα ήταν ταχύτερα μέχρι το τέλος του Q2 και η χρήση τους στο τρίτο σκέλος ήταν μονόδρομος. Επειδή η πίστα στέγνωνε με ταχείς ρυθμούς στο Q3, η καλύτερη στρατηγική ήταν η παραμονή στην πίστα, με συνεχείς γρήγορους γύρους, μέχρι την τελευταία στιγμή. Οι χρόνοι κατέβαιναν με κάθε πέρασμα και από την πρώτη θέση πέρασαν έξι οδηγοί σε μια συνεχώς ανακατατασσόμενη κατάταξη, που προσέφερε συναρπαστικό θέαμα ως ανταμοιβή για τη μεγάλη αναμονή. Ο Mark Webber, αντίθετα από τον team mate του, κατάφερε να πραγματοποιήσει μια από τις καλύτερες εμφανίσεις του σε κατατακτήριες δοκιμές φέτος και προσπάθησε να αποσπάσει την pole position από τον Barrichello στην τελευταία του προσπάθεια, αλλά έκανε ένα λάθος και δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του. Ο Adrian Sutil επέδειξε και πάλι τις ικανότητές του στο βρεγμένο, με έναν πολύ καλό γύρο στα τελευταία δευτερόλεπτα της διαδικασίας, που τον έφερε στην τρίτη θέση. Το μόνο παραστράτημα του Γερμανού ήταν η επαφή του με τον Heidfeld στο Q1. O Jarno Trulli σημείωσε μια πολύ καλή επίδοση αρκετά αθόρυβα, αν και οι αγωνοδίκες τον επέπληξαν επειδή εμποδισε τον Buemi στο Q3, ωστόσο γλίτωσε κάποια ποινή λόγω της φτωχής ορατότητας. Ο Ιταλός ευελπιστεί σε ένα βάθρο. Ο Kimi Raikkonen (5ος), που σήμερα γιόρταζε τα 30ά γενέθλιά του, δήλωσε ότι η Ferrari απέδιδε καλύτερα στην πολύ βρεγμένη πίστα με τα ελαστικά βροχής, παρά σε οδόστρωμα που στέγνωνε, με τα ενδιάμεσα ελαστικά. Με την Toro Rosso να είναι ταχύτατη, ανεξαρτήτως συνθηκών, αμφότεροι οι οδηγοί της ιταλικής ομάδας σημείωσαν το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του σε κατατακτήριες δοκιμές, με τον Sebastien Buemi να εντυπωσιάζει, όντας ταχύτερος όλων στις δυο πρώτες προσπάθειές του στο Q3. O Ελβετός που θα εκκινήσει από την 6η θέση αύριο, ελπίζει σε έναν στεγνό αγώνα. Η Williams πήρε το ρίσκο να στήσει τα μονοθέσιά της για συνθήκες βροχής, ελπίζοντας ότι οι ουρανοί θα ανοίξουν και αύριο κατά τη διάρκεια του αγώνα. Συνεπώς, ο Nico Rosberg ήταν ο ταχύτερος οδηγός στα δυο πρώτα σκέλη, όπου η πίστα ήταν ιδιαίτερα βρεγμένη, αλλά δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 7η θέση στο Q3, καθώς η Williams είχε δυσκολία να φέρει τα ενδιάμεσα ελαστικά στην κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας τους. O Rosberg ήταν ο πρώτος οδηγός που μετέβη στα ενδιάμεσα ελαστικά στο Q2. O Robert Kubica σημείωσε και αυτός τον ταχύτερο χρόνο στο μέσο του Q3, ωστόσο στη συνέχεια, αντίθετα με όλους του υπόλοιπους, επέλεξε να μπει στα pits για να βάλει ένα φρέσκο σετ ενδιάμεσων ελαστικών στο μονοθέσιό του, ωστόσο η διαφορετική στρατηγική δεν τον ευνόησε. Ο Πολωνός δήλωσε ότι η BMW Sauber είναι στημένη για στεγνή πίστα, ωστόσο απέδιδε πολύ καλά στο βρεγμένο. Εντούτοις, παρουσίασε αρκετή υποστροφή όταν η πίστα στέγνωσε αρκετά στα τελευταία λεπτά και δεν του επέτρεψε να παλέψει για κάτι καλύτερο. Ο Fernando Alonso δήλωσε ότι το μονοθέσιο της Renault δεν είχε τη δυνατότητα να πετύχει κάτι καλύτερο από τη 10η θέση. Ο Romain Grosjean κατετάγη 13ος, καθώς δεν πρόλαβε να μεταβεί στα ενδιάμεσα ελαστικά στο Q2. O Γάλλος ευχαρίστησε τους μηχανικούς της Renault για την έγκαιρη επισκευή του εμπρός μέρους του μονοθεσίου του που είχε καταστραφεί έπειτα από το σφοδρό ατύχημά του στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές. Εκπληκτική ήταν η επίδοση του Kamui Kobayashi στο βάπτισμα πυρός του Ιάπωνα στη Formula 1, υπό τις πιο δύσκολες συνθήκες. Ο 23χρονος δεν έκανε το παραμικρό λάθος, εκτός από μια μικρή έξοδο στο Q2, που ίσως του κόστισε την ευκαιρία να μπει στην πρώτη 10άδα, ωστόσο η επίδοσή του ήταν εξαιρετική, αντιθέτως με τους περισσότερους αντικαταστάτες οδηγών που έχουμε δει φέτος. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ |
Euro NCAP: Κανένα αστέρι στο Fiat Punto
Πριν από 6 χρόνια