Ο Jenson Button έγινε ο πρώτος οδηγός που κατακτά φέτος δυο νίκες, οδηγώντας σχεδόν αλάνθαστα στις πολύ δύσκολες συνθήκες που επικρατούσαν στην Κίνα, ακόμα και όταν τα ελαστικά του παρέδωσαν το πνεύμα στους τελευταίους γύρους. Σε έναν επεισοδιακό αγώνα με μικτές καιρικές συνθήκες, ο Βρετανός ακολούθησε τη σωστή στρατηγική, χωρίς να κάνει περιττές στάσεις στα pits, σε αντίθεση με τους περισσότερους κορυφαίους συνδυασμούς, για να δει πρώτος την καρό σημαία.
Με τη νίκη αυτή, ο Βρετανός πέρασε επικεφαλής στη βαθμολογία, ενώ το θρίαμβο της McLaren συμπλήρωσε ο Lewis Hamilton, ο οποίος πραγματοποίησε μια καταπληκτική ανάκαμψη με επιθετική οδήγηση και πολλά προσπεράσματα για μια ακόμα φορά, για να τερματίσει στη δεύτερη θέση, ακριβώς πίσω από τον team mate του, παρά το γεγονός ότι σταμάτησε στα pits δυο φορές περισσότερες από το συμπατριώτη του. Ωστόσο, απομένει η απόφαση των αγωνοδικών, όσον αφορά τη μονομαχία του Hamilton με τον Sebastian Vettel στο pit lane, όπου ο οδηγός της McLaren παρέμενε δίπλα στο Γερμανό, κινούμενος πάνω στην εσωτερική λωρίδα, η οποία ουσιαστικά είναι ο χώρος εργασίας των μηχανικών στα pits, δημιουργώντας μια πιθανώς επικίνδυνη κατάσταση. Παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι πίστευαν ότι ο Button δε θα μπορούσε να απειλήσει τον Hamilton φέτος στην εσωτερική μάχη της McLaren, o Βρετανός περυσινός Πρωταθλητής έχει κάνει πολύ καλύτερο ξεκίνημα στη φετινή σεζόν από τον καινούργιο του team mate, που δεν έχει καταφέρει να γευτεί τη χαρά της νίκης μέχρι στιγμής φέτος. Με το αποτέλεσμα του GP της Κίνας, η McLaren έγινε η τρίτη διαφορετική ομάδα (έπειτα από τη Ferrari και τη Red Bull) που σημειώνει φέτος 1-2, στους μόλις τέσσερις αγώνες που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής στη σεζόν.
Το βάθρο συμπλήρωσε ο Nico Rosberg με τη Mercedes, έπειτα από ακόμα μια εξαιρετική εμφάνιση, ακολουθώντας τη σωστή στρατηγική και παραμένοντας επικεφαλής στο πρώτο μισό του αγώνα. Με αυτό τον τρόπο, ο Γερμανός οδηγός της Mercedes πέρασε στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας. Στην 4η θέση τερμάτισε ο Fernando Alonso, ο οποίος βιάστηκε υπερβολικά στην εκκίνηση, ξεκινώντας πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα και πλήρωσε το τίμημα, όντας αναγκασμένος από τους αγωνοδίκες να εκτίσει ποινή διέλευσης από το pit lane. Στη συνέχεια, ο Ισπανός ανέκτησε πολλές θέσεις, για να περιορίσει τη βαθμολογική απώλεια.Ακόμα έναν εκπληκτικό αγώνα πραγματοποίησε ο Robert Kubica με τη Renault, ακολουθώντας και αυτός τη σωστή στρατηγική, για να σημειώσει 10 βαθμούς, από την 5η θέση. Απογοητευτική ήταν η 6η θέση στην οποία τερμάτισε ο poleman του αγώνα, Sebastian Vettel, με τους οδηγούς της Red Bull να έχουν εκκινήσει από την πρώτη σειρά εκκίνησης και να καταλήγουν στις θέσεις 6 και 8, με τον Mark Webber να παλεύει με τα φθαρμένα ελαστικά του στους τελευταίους γύρους και να χάνει μια θέση από τον Vitaly Petrov.O Ρώσος οδηγός της Renault πραγματοποίησε τον καλύτερο μέχρι στιγμής αγώνα του στην καριέρα του στη Formula 1, καθώς στην πρώτη φορά που κατάφερε να τερματίσει, σημείωσε και 6 βαθμούς, έχοντας παραμείνει για πολύ ώρα πίσω από τον team mate του στην 4η θέση. Διέγραψε ένα τετ-α-κέ που του κόστισε δυο θέσεις λίγο μετά το μέσο του αγώνα, ωστόσο πάλεψε σκληρά στους τελευταίους γύρους, προσπερνώντας τους Schumacher και Webber, για να τερματίσει 7ος.Πίσω από τον Αυστραλό οδηγό της Red Bull τερμάτισε ο Felipe Massa, ο οποίος έκανε έναν αρκετά ανώνυμο αγώνα, χωρίς να καταφέρει να βρεθεί ποτέ κοντά στην κορυφή. Αποφασιστική στιγμή για το Βραζιλιάνο ήταν η ταυτόχρονη είσοδός του στα pits με τον team mate του, Fernando Alonso. Ο Ισπανός κατάφερε να προσπεράσει τον Massa στην είσοδο του pit lane ωθώντας την άλλη Ferrari στο γρασίδι και αναγκάζοντας τον Βραζιλιάνος να περιμένει από πίσω του για όση ώρα ο ίδιος άλλαζε ελαστικά.
Τον τελευταίο βαθμό της ημέρας σημείωσε ο Michael Schumacher, ο οποίος παρά τις γνωστές ικανότητές του στη βροχή, σήμερα δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει, ιδιαίτερα σε σύγκριση με τον αγώνα του team mate του, ενώ έχασε δυο θέσεις στους τελευταίους 4 γύρους, αντιμετωπίζοντας δυσκολίες με τη συμπεριφορά των ελαστικών του.
The Chinese Grand Prix
Shanghai International Circuit, China;
56 laps; 305.066km;
Weather: Mixed conditions.
Classified:
Pos Driver Team Time
1. Button McLaren-Mercedes 1h44:42.163
2. Hamilton McLaren-Mercedes + 1.530
3. Rosberg Mercedes + 9.484
4. Alonso Ferrari + 11.869
5. Kubica Renault + 22.213
6. Vettel Red Bull-Renault + 33.310
7. Petrov Renault + 47.600
8. Webber Red Bull-Renault + 52.172
9. Massa Ferrari + 57.796
10. Schumacher Mercedes + 1:01.749
11. Sutil Force India-Mercedes + 1:02.874
12. Barrichello Williams-Cosworth + 1:03.665
13. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1:11.416
14. Kovalainen Lotus-Cosworth + 1 lap
15. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1 lap
16. Senna HRT-Cosworth + 2 laps
17. Chandhok HRT-Cosworth + 4 laps
Fastest lap: Hamilton, 1:42.061
Not classified/retirements:
Driver Team On lap
Trulli Lotus-Cosworth 27
Di Grassi Virgin-Cosworth 9
De la Rosa Sauber-Ferrari 8
Buemi Toro Rosso-Ferrari 1
Kobayashi Sauber-Ferrari 1
Liuzzi Force India-Mercedes 1
Glock Virgin-Cosworth 1
World Championship standings, round 4:
Drivers: Constructors:
1. Button 60 1. McLaren-Mercedes 109
2. Rosberg 50 2. Ferrari 90
3. Alonso 49 3. Red Bull-Renault 73
4. Hamilton 49 4. Mercedes 60
5. Vettel 45 5. Renault 46
6. Massa 41 6. Force India-Mercedes 18
7. Kubica 40 7. Williams-Cosworth 6
8. Webber 28 8. Toro Rosso-Ferrari 2
9. Sutil 10
10. Schumacher 10
11. Liuzzi 8
12. Petrov 6
13. Barrichello 5
14. Alguersuari 2
15. Hulkenberg 1