9 Μαρ 2010

Τι περιμένουμε να δούμε στο Bahrain ...???...

Κάθε χρόνο, πριν από τον πρώτο αγώνα της Formula 1 αυτό που προσπαθούμε όλοι να κάνουμε είναι μια εκτίμηση για τη δυναμικότητα των ομάδων και τις πιθανότητες επιτυχίας τους. Μέχρι να γίνει ο αγώνας στο Μπαχρέιν και να έχουμε πραγματικό δείγμα γραφής, μπορούμε να βασιστούμε μόνο σε συμπεράσματα που προκύπτουν από τις δοκιμές εξέλιξης και να προσπαθήσουμε να εκτιμήσουμε την πρόοδο που έχει κάνει ο καθένας κατά τη διάρκεια του χειμώνα..

Το 2010 ξεκινά με αρκετά φαβορί, περισσότερα από κάθε άλλη φορά τα τελευταία χρόνια. Όλοι παραδέχονται ότι και οι τέσσερις κορυφαίες ομάδες (McLaren, Mercedes, Red Bull και Ferrari) βρίσκονται στην πρώτη γραμμή και θα διεκδικήσουν τις νίκες. Και οι τέσσερις ομάδες διαθέτουν οδηγούς που διαθέτουν και ικανότητα και θέληση να κερδίσουν και η εξασφάλιση έστω και του ελάχιστου πλεονεκτήματος θα χρειάζεται πάρα πολλή δουλειά.

Ωστόσο, το ενδιαφέρον φέτος δεν θα περιοριστεί στη μάχη των τεσσάρων. Οι ομάδες του μέσου της κατάταξης θα έχουν κάτι σαν το δικό τους, εσωτερικό πρωτάθλημα, με σκοπό όχι μόνο να κερδίσουν τους όμοιους αλλά και να αμφισβητήσουν τους κορυφαίους. Από αυτήν την προσπάθεια είναι πιθανό να δούμε αρκετές εκπλήξεις, από ονόματα που δεν θα το περιμένουμε - ή μήπως θα το περιμένουμε; Σε αυτήν τη «δεύτερη ταχύτητα» ανήκουν οι Williams, Renault, Force India, Toro Rossο και BMW Sauber.



Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε τη μάχη των νέων. Οι τρεις από τις τέσσερις «νεοφώτιστες» που θα φτάσουν στο grid του Μπαχρέιν, αφού το όνειρο της USF1 έσβησε άδοξα, θα έχουν να κριθούν όχι μόνο από τις απόλυτες θέσεις τους στην κατάταξη αλλά και από τις σχετικές διαφορές μεταξύ τους. Είναι προφανές ότι κανείς δεν θα διεκδικήσει το πρωτάθλημα ούτε υπάρχει έπαθλο για τον καλύτερο rookie, ωστόσο ο ανταγωνισμός μεταξύ των Lotus, HRT F1 και Virgin θα είναι σκληρός. 

Η McLaren θα έχει το νούμερο 1 στο μονοθέσιό της, αλλά όχι σε αυτό που θα οδηγεί ο Νο1 οδηγός της. Δεν υπάρχει πρόθεση να αμφισβητηθεί η επιμονή της ομάδας να δηλώνει ότι οι οδηγοί της θα έχουν ίσες ευκαιρίες, αλλά είναι σαφές ότι ο Lewis Hamilton είναι περισσότερο ενσωματωμένος στην ομάδα από ό,τι ο νεοφερμένος Jenson Button. Δεν έχει να κάνει με τη McLaren - σε οποιαδήποτε ομάδα η συμβίωση δύο πρωταθλητών είναι δύσκολη και φέτος θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα εξελιχθεί η σχέση των δύο Βρετανών. Το οδηγικό τους στιλ διαφέρει αρκετά, από το άκρως επιθετικό του Hamilton στην οδήγηση «με το γάντι» του Jenson Button. Σε μια σεζόν όπως η φετινή που δεν θα έχουμε ανεφοδιασμούς, μπορεί αυτό να έχει μεγάλη σημασία. Σε κάθε περίπτωση, στη λίστα με τα φαβορί μπορούμε να τσεκάρουμε και τα δύο ονόματα.



Όταν υπάρχει ο Michael Schumacher στο grid, οι υπόλοιποι αρχίζουν να νιώθουν λιγότερο πρωταγωνιστές. Η επιστροφή του Γερμανού 7 φορές πρωταθλητή είναι χωρίς αμφιβολία το γεγονός της χρονιάς και συνδυάζεται με την επιστροφή στη Formula 1 ως κατασκευαστή ενός ιστορικού ονόματος. Η Mercedes θα ξαναβγάλει στην πίστα τα «ασημένια βέλη» ύστερα από 5 δεκαετίες. Η γερμανική εταιρεία αγόρασε το πλειοψηφικό πακέτο της πρωταθλήτριας ομάδας Brawn GP και έφτιαξε τη δική της ομάδα. Έδωσε τα ηνία στον Ross Brawn, και όποιος τολμά ας μη χαρακτηρίσει αυτόν το συνδυασμό φαβορί. Όσοι γνωρίζουν έστω και τα βασικά από τον τρόπο σκέψης του Schumacher καταλαβαίνουν ότι ο Γερμανός δεν γύρισε μόνο και μόνο για να κολλήσει τα τελευταία ένσημα. Γύρισε για να διεκδικήσει το πρωτάθλημα και θα το κάνει. Το ερωτηματικό είναι ο Nico Rosberg. Ο νεαρός Γερμανός πρώτα είδε την επιτυχία να του χαμογελά, όταν υπέγραψε με τη Mercedes, και μετά είδε τον Schumacher να έρχεται. Για τον Rosberg τα πράγματα είναι κάπως οριακά και έχει μπροστά του ένα μονόδρομο. Θα πρέπει να τα δώσει όλα για να δείξει ότι μπορεί να κοιτάξει στα μάτια το θρύλο. Αν τα καταφέρει, μπορεί να τον δούμε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, αν όχι ο ρόλος του κομπάρσου θα τον φλερτάρει επικίνδυνα. Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορούμε να τον ξεγράψουμε.



Το περσινό πυροτέχνημα της Red Bull Racing μπορεί φέτος να γίνει… ολοκαύτωμα, αν η αυστριακή ομάδα καταφέρει στο τέλος του 2010 να εκπληρώσει το στόχο της, που δεν είναι άλλος από την κατάκτηση των τίτλων. Όσο κι αν πέρυσι τέτοιο καιρό αυτό το ενδεχόμενο θα φάνταζε μάλλον αστείο, φέτος είναι ιδιαίτερα ισχυρό. Το μονοθέσιο που έχει σχεδιάσει ο Andria Newey είναι αποδεδειγμένα γρήγορο και οι Sebastian Vettel και Mark Webber είναι αποδεδειγμένα ικανοί για νίκες. Ο περισσότερος κόσμος θεωρεί ότι ο νεαρός Γερμανός θα είναι αναμφίβολα νικητής στην εσωτερική μάχη με τον έμπειρο Αυστραλό, ωστόσο ο Webber δεν είναι σε καμία περίπτωση αμελητέα ποσότητα. Το θέμα που μάλλον απασχολεί περισσότερο στο Milton Keynes είναι η αξιοπιστία, καθώς στις δοκιμές το μονοθέσιο δεν αποδείχτηκε ακριβώς «βράχος». Αν πάντως αποδειχτεί αξιόπιστη, η RB6 θα μπορεί να είναι το φόβητρο φέτος.



Για μια ομάδα με την ιστορία και τους στόχους της Ferrari, μια χρονιά σαν την περσινή δημιουργεί ακόμα περισσότερες υποχρεώσεις για την επόμενη. Στο Maranello πήραν από νωρίς το μήνυμα και έκαναν τα απαραίτητα βήματα. Ήδη από το καλοκαίρι σταμάτησαν την εξέλιξη του περσινού μονοθεσίου και επικεντρώθηκαν στο φετινό. Ταυτόχρονα, έφεραν τον Fernando Alonso στην ομάδα, ένα χρόνο νωρίτερα από την αρχική συμφωνία. Στο πρόσωπο του Ισπανού ψάχνουν να βρουν τον ηγέτη που τους λείπει από τότε που έφυγε ο Schumacher από την ομάδα και τα πρώτα δείγματα δείχνουν ότι δεν έχουν κάνει λάθος. Ο Alonso από την πρώτη στιγμή συσπείρωσε γύρω του την ομάδα και έκανε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να αναλάβει αυτόν το ρόλο. Η οδηγική του ικανότητα είναι δεδομένη και αν έχει καλό μονοθέσιο στα χέρια του είναι βέβαιο ότι θα είναι ένας από τους διεκδικητές. Ωστόσο, σε αυτήν την περίπτωση ένας από τους ισχυρότερους αντιπάλους που θα έχει να αντιμετωπίσει θα είναι ο άλλος οδηγός της ομάδας, ο Felipe Massa. Ο Βραζιλιάνος θα επιστρέψει στους αγώνες μετά το τρομακτικό ατύχημα πέρυσι στη Βουδαπέστη και θα είναι πιο «πεινασμένος» από ποτέ. Αν η Ferrari έχει ικανό μονοθέσιο, οι πιθανότητες ανάμεσα στους οδηγούς της δείχνουν να είναι μοιρασμένες στα ίσια.



Κι έρχεται η δύσκολη στιγμή… πώς διαμορφώνεται λίγες ημέρες πριν από την έναρξη της σεζόν η ισορροπία δυνάμεων; Από όσα είδαμε στις δοκιμές εξέλιξης σε Βαλένθια, Jerez και Βαρκελώνη, το μόνο σίγουρο συμπέρασμα είναι ότι οι διαφορές είναι πάρα πολύ μικρές. Η McLaren έχει σημειώσει τους απόλυτους χρόνους και φαίνεται πολύ δυνατή όταν το μονοθέσιο είναι πολύ ελαφρύ. Υπάρχουν κι άλλες παράμετροι, όμως, όπως ο ρυθμός με πολλά καύσιμα, η φθορά των ελαστικών, η προσαρμοστικότητα στις συνθήκες και ένα σωρό άλλες. Εκτός από αυτό, οι ομάδες συνεχίζουν στα εργοστάσια πυρετωδώς νέα εξαρτήματα και τα μονοθέσια θα είναι αρκετά διαφορετικά στο Μπαχρέιν από ό,τι είδαμε στις δοκιμές εξέλιξης. Την πρώτη γεύση θα την πάρουμε στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής και τα πρώτα συμπεράσματα θα τα βγάλουμε το απόγευμα της Κυριακής. Μέχρι τότε... υπομονή - οι προβλέψεις είναι υπερβολικά δύσκολες.

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa