1 Νοε 2009

GP Αμπού Ντάμπι: 1-2 για τη Red Bull

Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)
O Vettel ολοκλήρωσε τη σεζόν με την 4η φετινή του νίκη
Jenson Button (Brawn-Mercedes), Mark Webber (Red Bull-Renault)
H μάχη του Button με τον Webber έδωσε στον αγώνα το θέαμα και την αγωνία που έλειπε από το μεγαλύτερο μέρος του
Ο Hamilton ήταν επικεφαλής στα πρώτα στάδια του αγώνα, αλλά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει
Rubens Barrichello (Brawn-Mercedes)
H επαφή του Barrichello με τον Webber στην εκκίνηση κόστισε στο Βραζιλιάνο κατά τη διάρκεια του αγώνα
Nick Heidfeld (BMW Sauber)
O Heidfeld εξασφάλισε στη BMW Sauber την 6η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών με το σημερινό αποτέλεσμα
Jenson Button (Brawn-Mercedes), Kamui Kobayashi (Toyota)
O Kobayashi εντυπωσίασε στο δεύτερο GP του στη F1, σημειώνοντας και τους πρώτους του βαθμούς, εμπρός από τον team mate του
Sebastien Buemi (Toro Rosso-Ferrari)
O Buemi σημείωσε βαθμούς για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα

























































































































































O Sebastian Vettel κυριάρχησε στο πρώτο Grand Prix στην ιστορία του Αμπού Ντάμπι, ωστόσο όλα τα βλέμματα ήταν στραμμένα στην εκπληκτική μονομαχία του τελευταίου γύρου για τη δεύτερη θέση, την οποία υπερασπίστηκε επιτυχώς ο Mark Webber ενάντιας στον Jenson Button που απαλλαγμένος από την πίεση του πρωταθλήματος, πάλεψε σκληρά να την αποσπάσει. Συνεπώς, η Red Bull σημείωσε το 4ό της 1-2 φέτος. O poleman, Lewis Hamilton, βρισκόταν στη δεύτερη θέση όταν αναγκάστηκε να εγκαταλείψει αμέσως μετά το πρώτο του pit stop, λόγω προβλήματος στο σύστημα πέδησης της McLaren του. Ο Rubens Barrichello ξέφυγε με μονάχα ένα πτερύγιο σπασμένο στην επαφή του στην πρώτη στροφή με τον Webber για να τερματίσει στην 4η θέση, την οποία χρειάστηκε να υπερασπιστεί από τoν Nick Heidfeld έπειτα από το δεύτερο pit stop του. Εντυπωσιακός ήταν ο δεύτερος αγώνας του Kamui Kobayashi στη Formula 1, καθώς ο Ιάπωνας εκκίνησε από τη 12η θέση και με στρατηγική ενός pit stop και πραγματοποίησε ένα εντυπωσιακό προσπέρασμα επί του πρωταθλητή, Jenson Button, για να τερματίσει 6ος, εμπρός από τον πολύπειρο team mate του στην Toyota, Jarno Trulli, ο οποίος είχε εκκινήσει 6 θέσεις πιο μπροστά! Ο Sebastien Buemi έκανε ακόμα έναν πολύ καλό αγώνα για να κλείσει με θετικό τρόπο την πρώτη του σεζόν στη Formula 1, σημειώνοντας ακόμα ένα βαθμό.

Σε ένα φαντασμαγορικό σκηνικό, με την αλλαγή από νύχτα σε ημέρα και τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά της πίστας της Yas Marina, o Sebastian Vettel έκλεισε με ιδανικό τρόπο τη φετινή σεζόν του, στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας με την 4η φετινή του νίκη. Ο Γερμανός δήλωσε ότι του προκάλεσε έκπληξη το γεγονός ότι είχε τη δυνατότητα να παραμείνει τόσο κοντά στον Lewis Hamilton στο πρώτο stint. Eντούτοις, δε μπορούσε να επιτεθεί στη McLaren, καθώς το KERS της εξασφάλιζε στον οδηγό της το πλεονέκτημα στις ευθείες. Ο Hamilton δεν κατάφερε να απομακρυνθεί περισσότερα από δυο δευτερόλεπτα στο πρώτο stint και μάλιστα έχασε αρκετό χρόνο όταν βγήκε εκτός πίστας, καθώς είχαν ήδη αρχίσει να εμφανίζονται τα προβλήματα στο σύστημα πέδησης του μονοθεσίου του. Συνεπώς, όταν ο Ηamilton μπήκε στα pits για τον πρώτο του ανεφοδιασμό, δεν είχε αρκετή διαφορά για να κρατήσει πίσω του τον Vettel, ο οποίος παρέμεινε στην πίστα δυο γύρους περισσότερους πριν το δικό του πρώτο pit stop. Παραλίγο να δημιουργηθεί χάος εκεί όμως, καθώς ο οδηγός της Toro Rosso (η οποία έχει τα pits της ακριβώς μπροστά από αυτά της Red Bull) Jaime Alguersuari, αντιμετωπίζοντας προβλήματα με το κιβώτιο του μονοθεσίου του, μπήκε στα pits και επειδή είδε τους μηχανικούς της Red Bull έτοιμους, νόμισε ότι είναι αυτοί της ιταλικής ομάδας, καθώς είχε ειδοποιήσει το pit wall της μέσω ασυρμάτου ότι θα επισκεπτόταν τα pits λόγω προβλήματος και σταμάτησε εκεί όπου θα έπρεπε να σταματήσει ο Vettel για να ανεφοδιαστεί, δευτερόλεπτα πριν ο Γερμανός φτάσει εκεί. Οι μηχανικοί της Red Bull κατάφεραν να... ξεφορτωθούν τον παρείσακτο εγκαίρως και πραγματοποίησαν ένα pit stop που έφερε τον Vettel επικεφαλής στην πίστα, εμπρός από τον Lewis Hamilton. Ωστόσο, η McLaren ενημέρωσε το Βρετανό ότι τα στοιχεία της τηλεμετρίας δείχνουν πιθανή βλάβη στο σύστημα πέδησης, κάτι που ο ίδιος είχε φυσικά αντιληφθεί, καθώς ο πίσω άξονας του μονοθεσίου του δεν επιβράδυνε επαρκώς, στέλνοντάς τον εκτός πίστας σε μερικές περιπτώσεις. Στον 20ό γύρο, η McLaren κάλεσε τον Hamilton στα pits για να εγκαταλείψει, αφήνοντας ανοιχτό το πεδίο στη Red Bull να κάνει το 1-2.

Ο Vettel είχε ήδη αναπτύξει διαφορά 6 δευτερολέπτων από τον team mate του, Mark Webber, την οποία επέκτεινε ακόμα 10 δευτερόλεπτα κατά τη διάρκεια του δεύτερου stint, για να μειώσει το ρυθμό του στο τελικό κομμάτι του αγώνα και να εξασφαλίσει με ευκολία τη νίκη. Ο Γερμανός δήλωσε ότι η Red Bull συμπεριφερόταν εξαιρετικά με οποιονδήποτε τύπο ελαστικών. Ωστόσο δεν είχε την ίδια άποψη και ο Mark Webber, ο οποίος αντιμετώπισε πολύ μεγάλες δυσκολίες με τη μαλακή γόμα, την οποία τοποθέτησε στο μονοθέσιο του στο τελευταίο του pit stop.

O Αυστραλός είχε αποφύγει την αστοχία ελαστικού στην πρώτη στροφή όταν ο Rubens Barrichello ακούμπησε με την εμπρός αεροτομή του τον πίσω αριστερά τροχό της Red Bull. Έπειτα από τον πρώτο του ανεφοδιασμό βρέθηκε πίσω από τον Hamilton, αλλά όταν ο Βρετανός εγκατέλειψε, ήταν προφανές ότι ο Webber δεν είχε το ρυθμό να απειλήσει τον Vettel. Εντούτοις, ο Aυστραλός διατηρούσε απόσταση ασφαλείας από τον Jenson Button.

O Βρετανός πρωταθλητής είχε καταφέρει να περάσει εμπρός από τον team mate του, Rubens Βarrichello στου πρώτους γύρους, αφότου ο Βραζιλιάνος είχε χάσει ρυθμό, λόγω της τραυματισμένης εμπρός αεροτομής του από την επαφή με τον Webber στην πρώτη στροφή. Ο Buttοn όμως στη συνέχεια δεν παρήγαγε εντυπωσιακούς χρόνους και έχασε έδαφος από τις Red Bull. Ο ίδιος δήλωσε ότι αυτό συνέβη επειδή ποτέ δεν ένιωσε άνετα με τη σκληρή γόμα και ιδίως με τη συμπεριφορά του εμπρός άξονα. Ωστόσο, με τα μαλακά ελαστικά, ο Βρετανός βρήκε το κατάλληλο ζύγισμα και μπορούσε πλέον να επιτεθεί στην είσοδο των στροφών, αυξάνοντας το ρυθμό του τόσο πολύ, που κατάφερε να καλύψει τη διαφορά 12 δευτερολέπτων που τον χώριζε από τον Mark Webber.

Oι δυο τους μονομάχησαν σκληρά αλλά δίκαια καθ' όλη τη διάρκεια των δυο τελευταίων γύρων, με τον Webber να αποτρέπει την ανατροπή στην κατάταξη, αφού υπερασπίστηκε επιτυχώς τη θέση του από τον Button. Ο Βρετανός όμως ήταν ευχαριστημένος ακόμα και με την τρίτη θέση, η οποία σηματοδότησε την 8η παρουσία του φέτος στο βάθρο.

Ο Rubens Barrichello έστριψε τέταρτος στην πρώτη στροφή, ωστόσο η επαφή του με τον Mark Webber του κόστισε σε αεροδυναμική απόδοση και αναγκάστηκε να παραχωρήσει τη θέση του στον team mate του. Ενώ στην αρχή του αγώνα είχε τη δυνατότητα να παράγει παρόμοιους χρόνους με τον Button (ο οποίος αντιμετώπιζε δυσκολίες με τα ελαστικά του), ο ρυθμός του έπεσε και ο Nick Heidfeld είχε τη δυνατότητα να τον απειλήσει στο δεύτερο pit stop. Ωστόσο, ο πιο έμπειρος οδηγός της Formula 1 διατήρησε την 4η θέση μέχρι την καρό σημαία, εμπρός από τον Heidfeld, ο οποίος χάρισε 4 βαθμούς στον τελευταίο αγώνα της BMW στη Formula 1, επιτρέποντάς της να περάσει στην 6η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, εμπρός από τη Williams. O έτερος πιλότος της BMW Sauber, Robert Kubica, έκανε καλό ξεκίνημα, καταφέρνοντας να προσπεράσει τον Jarno Trulli στους πρώτους γύρους, ωστόσο η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη, καθώς ανεφοδιάστηκε πολύ νωρίς, έπεσε πίσω στην κατάταξη και έπειτα από το δεύτερο ανεφοδιασμό του, στη μονομαχία του με τον Sebastien Buemi, έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και διέγραψε τετ-α-κέ, χάνοντας και μια θέση από τον Nico Rosberg, για να τερματίσει τελικά στη 10η θέση, πίσω από το Γερμανό οδηγό της Williams.

O Kamui Kobayashi έκανε έναν εκπληκτικό αγώνα, όντας και πάλι μαχητικός, αλλά λιγότερο επιθετικός από ότι στο ντεμπούτο του στη Formula 1, πριν από δυο εβδομάδες στη Βραζιλία. Εκκινώντας από τη 12η θέση, ο Ιάπωνας κατάφερε να περάσει εμπρός από τον Kimi Raikkonen στην πρώτη στροφή (παρά το KERS της Ferrari) και έπειτα είχε καθαρή πίστα μπροστά του, όντας πρώτος εκ αυτών σε στρατηγική ενός ανεφοδιασμού. Στο 17ο γύρο, βρήκε μπροστά του τον Jenson Button, ο οποίος είχε μόλις πραγματοποιήσει τον πρώτο του ανεφοδιασμό. Ο Kobayashi έπρεπε να τον προσπεράσει αν δεν ήθελε να καταστραφεί η στρατηγική του και αυτό ακριβώς έκανε, με μια υποδειγματική κίνηση από την εξωτερική, αφήνοντας τον Βρετανό πρωταθλητή να βουτήξει υπερβολικά στα φρένα, ενώ ο ίδιος ακολούθησε την ιδανική γραμμή. Για αρκετούς γύρους, ο Kobyashi βρισκόταν στην τρίτη θέση, γυρίζοντας σε χρόνους παραπλήσιους αυτών των Red Bull και έπειτα από το μοναδικό ανεφοδιασμό του και ενώ αντιμετώπιζε δυσκολίες με την υποστροφική συμπεριφορά της Toyota με το γεμάτο ρεζερβουάρ και τη μαλακή γόμα, επέλεξε σοφά να μη μονομαχήσει με τον Fernando Alonso ο οποίος θα ανεφοδιαζόταν στον επόμενο γύρο. Έπειτα από την ολοκλήρωση όλων των ανεφοδιασμών, βρέθηκε εμπρός από τον πολύπειρο team mate του, Jarno Trulli, ο οποίος είχε εκκινήσει από την 6η θέση και μάλιστα έδειχνε να πλησιάζει τον προπορευόμενό του, Nick Heidfeld, ωστόσο αποδείχθηκε εντέλει ότι δεν είχε το ρυθμό να κερδίσει ακόμα μια θέση. Σήμερα όμως, ο Kobayashi απέδειξε ότι αξίζει μια θέση στη Formula 1 του χρόνου. Αντίθετα, ο Trulli δεν έκανε και τον καλύτερο αγώνα της ζωής του, όπως αποδεικνύει και το γεγονός ότι τερμάτισε πίσω από τον άπειρο team mate του, ακόμα και αν εκκίνησε 6 θέσεις μπροστά του. Ο ίδιος δήλωσε ότι δεν είχε αρκετή πρόσφυση στην έξοδο από τις αργές στροφές και τα πίσω ελαστικά του φθείρονταν πολύ γρήγορα, ενώ στη συνέχεια αντιμετώπισε προβλήματα σταθερότητας κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος.

Ο Sebastien Buemi ολοκλήρωσε την πρώτη του σεζόν στη Formula 1 με το δεύτερο συνεχόμενο τερματισμό του στη βαθμολογούμενη οκτάδα. Ο Ελβετός που ήταν ταχύτατος στο Αμπού Ντάμπι ολόκληρο το τριήμερο, κατάφερε να διατηρήσει ένα σταθερό ρυθμό αγώνα, για να περάσει εμπρός από το Nico Rosberg έπειτα από το δεύτερο pit stop του και να νικήσει τη μονομαχία με τον Robert Kubica.

O Nico Rosberg δεν είχε τον απαιτούμενο ρυθμό για να βρεθεί στη βαθμολογούμενη οκτάδα, ενώ ο Heikki Kovalainen κατάφερε να περάσει στο δεύτερο pit stop εμπρός από τον Kimi Raikkonen, τον οποίο ακολουθούσε στην πλειονότητα του αγώνα. Ο Kovalainen πραγματοποίησε σημαντική ανάκμψη από τη 18η θέση εκκίνησης λόγω των προβλημάτων που είχε εχθές στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Φινλανδός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στο Q2 και έπειτα δέχθηκε ποινή 5 θέσεων λόγω αντικατάστασης κιβωτίου... Εντούτοις, κατάφερε να κάνει πολύ καλύτερο αγώνα από τον Raikkonen καθώς και από τον Fernando Alonso, o οποίος είδε την καρό σημαία μόλις 14ος στον τελευταίο του αγώνα με τη Renault, έχοντας μάλιστα πέσει πίσω από τον team mate του στην εκκίνηση.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa