27 Απρ 2009

O Jenson Button πήρε εύκολα στο Sakhir την 3η φετινή του νίκη

GP Μπαχρέιν: Button και πάλι!


Jenson Button (Brawn-Mercedes)
Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), Jenson Button (Brawn-Mercedes)
To προσπέρασμα του Button επί του Hamilton στο 2ο γύρο ήταν καθοριστικό για την έκβαση του αγώνα
Timo Glock (Toyota)
H επιλογή της Toyota να χρησιμοποιήσει στο μέσο του αγώνα τη μέση γόμα ήταν καταστροφική για τους οδηγούς της...
Sebastian Vettel (Red Bull-Renault), Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
O Vettel έμεινε πίσω από πιο αργά μονοθέσια στα 2/3 του αγώνα, ενώ πάλεψε σκληρά με τον Trulli που είχε πιο αποδοτικά ελαστικά στο τελικό κομμάτι για να παραμείνει δεύτερος
Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
Eυχαριστημένη έμεινε η McLaren από την 4η θέση του Hamilton
Kimi Raikkonen (Ferrari)
Πρώτοι βαθμοί της Ferrari, έπειτα από το χειρότερο ξεκίνημα σε σεζόν της ομάδας τις τελευταίες 3 δεκαετίες
Rubens Barrichello (Brawn-Mercedes), Jarno Trulli (Toyota)
Ένα από τα πολυάριθμα προσπεράσματα που πραγματοποίησε στον αγώνα ο Barrichello




















































































































































Ο Jenson Button κατέκτησε την τρίτη του νίκη στους τέσσερις αγώνες που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής στη φετινή σεζόν, καθώς η… ανάποδη στρατηγική της Toyota, έκανε τον poleman Jarno Trulli να καθυστερεί όλους τους υπόλοιπους στο μέσο του αγώνα, ενόσω ο οδηγός της Brawn απομακρυνόταν εμπρός. Εντέλει, ο Sebastian Vettel τερμάτισε δεύτερος (καθώς η όχι τόσο καλή εκκίνησή του τον περιόρισε σημαντικά στη συνέχεια), με τον Trulli τρίτο. Τέταρτος τερμάτισε ο Lewis Hamilton, έχοντας κάνει έναν αγώνα άμυνας στην αρχή, ενώ πέμπτος είδε την καρό σημαία ο Rubens Barrichello, έχοντας αλλάξει τη στρατηγική του σε τρία pit stop κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο Kimi Raikkonen με την 6η θέση έδωσε στη Ferrari τους πρώτους της φετινούς βαθμούς, βγαίνοντας έπειτα από τον τελευταίο του ανεφοδιασμό μόλις εμπρός από τον Timo Glock, που είχε προηγηθεί στο πρώτο κομμάτι του αγώνα. Ο Fernando Alonso πήρε τον τελευταίο βαθμό, χωρίς να έχει τη δυνατότητα να απειλήσει τους προπορευόμενούς του.

Έπειτα από τέσσερις αγώνες, οι δυο οδηγοί της Brawn προηγούνται στη βαθμολογία, με 12 βαθμούς διαφορά μεταξύ τους και φυσικά η ομάδα είναι πρώτη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, με διπλάσιους σχεδόν βαθμούς από αυτές που την ακολουθούν. Ο Button χαρακτήρισε αυτή τη νίκη την καλύτερη που έχει κατακτήσει φέτος και την απέδωσε κατά κύριο λόγο στο προσπέρασμα που πραγματοποίησε επί του Lewis Hamilton στην έναρξη του δεύτερου γύρου για την τρίτη θέση.

Ο Hamilton διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στον αγώνα, αν και εμμέσως. Ο Βρετανός οδηγός της McLaren εκμεταλλεύτηκε το KERS στην εκκίνηση για να ανακτήσει 2 θέσεις και να βρεθεί τρίτος. Ο Button, που κατάφερε να προσπεράσει τον συμπατριώτη του, διατηρήθηκε σε επαφή με τις Toyota στο πρώτο stint και πέρασε επικεφαλής, εκμεταλλευόμενος τα επιπλέον καύσιμα με τα οποία είχε εκκινήσει για να πραγματοποιήσει αργότερα τον ανεφοδιασμό του.

Αντιθέτως, ο Vettel, που έχασε δυο θέσεις (από τους Button και Hamilton) δεν κατάφερε να προσπεράσει τον Hamilton και παρέμεινε πίσω από την McLaren μέχρι αυτή να πραγματοποιήσει τον πρώτο της ανεφοδιασμό, χάνοντας αρκετό χρόνο.

Ο Jarno Trulli είχε χάσει την πρωτοπορία στην εκκίνηση από τον team mate του, Timo Glock, καθώς ο κινητήρας του Ιταλού σταμάτησε να λειτουργεί στιγμιαία κατά την επιτάχυνση. Ο Γερμανός διατηρήθηκε επικεφαλής μέχρι τον πρώτο ανεφοδιασμό του, ο οποίος προηγήθηκε αυτού του Trulli. Εντούτοις, για το δεύτερο stint, αντίθετα με όλες τις υπόλοιπες ομάδες, η Toyota επέλεξε να τοποθετήσει στα μονοθέσιά της τη μέση γόμα, η οποία μειονεκτούσε σε απόδοση στην πίστα του Sakhir σε σύγκριση με την πολύ μαλακή. Συνέπεια αυτού, ήταν ο ρυθμός των Toyota να πέσει σημαντικά στο μεσαίο κομμάτι του αγώνα.

Συνεπώς, ο Button είχε την ευκαιρία, έχοντας τεθεί επικεφαλής, να απομακρύνεται από τον Trulli με ρυθμό 0,6-0,8 δευτερολέπτων στο γύρο και να εξασφαλίσει τη νίκη, τη στιγμή που ο Ιταλός οδηγός της Toyota, μαχόμενος με την απόδοση των ελαστικών του, προσπαθούσε να διατηρήσει πίσω του τον σαφώς ταχύτερο –λόγω της μαλακής γόμας- Vettel. Ο Γερμανός δε βρήκε τρόπο να προσπεράσει την Toyota, ωστόσο, ο δεύτερος ανεφοδιασμός του ήταν προγραμματισμένος να πραγματοποιηθεί αργότερα από αυτόν του Trulli. Συνεπώς, ο Vettel επέστρεψε στην πίστα στη δεύτερη θέση, την οποία διατήρησε μέχρι τον τερματισμό, καθώς ο Trulli, αν και ήταν ταχύτερος με τη μαλακή γόμα στο τελικό stint, δεν κατάφερε να βρει τρόπο να τον προσπεράσει.

Με τη διαφορά που είχε χτίσει στο δεύτερο stint ο Button, ήταν αδύνατο να του αποσπάσει κάποιος τη νίκη. Στη συνέντευξη Τύπου, ο Βρετανός τόνισε ότι η Brawn δεν απολαμβάνει πλέον το πλεονέκτημα απόδοσης που διέθετε στους πρώτους αγώνες, εντούτοις στον επόμενο αγώνα, στην Ισπανία, όλες σχεδόν οι ομάδες θα παρουσιάσουν σημαντικές αεροδυναμικές αναβαθμίσεις που ενδέχεται να αλλάξουν και πάλι τις ισορροπίες. Η Brawn ανησυχούσε ιδιαίτερα για τις θερμοκρασίες λειτουργίας του κινητήρα της Mercedes, οι οποίες ήταν πάρα πολύ υψηλές στις κατατακτήριες δοκιμές, παρά το γεγονός ότι στο αμάξωμα της BGP001 είχαν ανοιχτεί επιπλέον οπές εξαγωγής θερμού αέρα.

Ο Vettel δεν ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακός σήμερα, με το βαρύ φορτίο καυσίμου να τον καθυστερεί στην εκκίνηση. Από εκεί και πέρα, ο Γερμανός βρέθηκε για τα 2/3 του αγώνα «παγιδευμένος» πίσω από πιο αργά μονοθέσια, με τα προσπεράσματα να αποδεικνύονται ιδιαίτερα δύσκολα στην πίστα του Sakhir.

Η Toyota επέλεξε λανθασμένη στρατηγική για τους οδηγούς της, αφήνοντάς τους με το λιγότερο αποδοτικό ελαστικό για πολλούς γύρους στην πίστα να πασχίζουν να βρουν πρόσφυση. Απόδειξη, των λανθασμένων χειρισμών της Toyota, ήταν η πτώση του Glock από την πρώτη στην 7η θέση…

Δεδομένου ξεκινήματος που είχε στη φετινή σεζόν η McLaren, η τέταρτη θέση του Lewis Hamilton σε έναν κανονικό αγώνα, χωρίς βροχή ή διακοπές από το αυτοκίνητο ασφαλείας, αποτελεί σημάδι βελτίωσης της βρετανικής ομάδας, αν και ο Βρετανός βοηθήθηκε από τις καταστάσεις, καθώς το KERS του κέρδισε μερικές θέσεις στην εκκίνηση, ενώ στο δεύτερο stint κατάφερε να διατηρηθεί σε απόσταση βολής από τον Vettel μονάχα διότι ο Trulli καθυστερούσε τον οδηγό της Red Bull. Στο τρίτο stint, με την πιο σκληρή γόμα, ο Hamilton έχασε πάρα πολύ χρόνο σε σχέση με τους προπορευόμενούς του.

Η Brawn αποφάσισε να αλλάξει τη στρατηγική του Rubens Barrichello σε τρία pit stop κατά τη διάρκεια του αγώνα, βλέποντας τον Βραζιλιάνο να πλησιάζει ένα γκρουπ πιο αργών μονοθεσίων, χωρίς πολλές ελπίδες να τους προσπεράσει. Ο Barrichello έχασε αρκετό χρόνο πίσω από τον Piquet, έπειτα από τον πρώτο του ανεφοδιασμό.

O Kimi Raikkonen κατάφερε να δώσει στη Ferrari τους πρώτους της βαθμούς για φέτος, έπειτα από έναν αγώνα, κάνοντας δυο πολύ μεγάλα πρώτα stint, για να χρησιμοποιήσει όσο το δυνατό λιγότερο την πιο σκληρή γόμα. Ο Φινλανδός εκμεταλλεύτηκε το KERS για να κερδίσει τρεις θέσεις στην εκκίνηση, ενώ έπειτα από τον τελευταίο του ανεφοδιασμό (όπου έχασε αρκετό χρόνο λόγω ενός προβλήματος με τον εμπρός αριστερό τροχό του), όπου βγήκε στην πίστα πίσω από τον Glock, έδωσε μια πολύ καλή μάχη με τον Γερμανό και κατάφερε να τον προσπεράσει, παίρνοντας την 6η θέση. Ο Felipe Massa, νικητής τα δυο προηγούμενα χρόνια στο Μπαχρέιν, είχε έναν πολύ πιο δύσκολο αγώνα, καθώς ζημιές προκλήθηκαν στην εμπρός αεροτομή του όταν στριμώχτηκε μεταξύ του team mate του και του Nico Rosberg. O Βραζιλιάνος μπήκε στα pits στο δεύτερο γύρο για να αντικαταστήσει το ρύγχος της F60 και έχασε πολλές θέσεις. Παράλληλα, η τηλεμετρία του δε λειτουργούσε σωστά και οι μηχανικοί του δεν είχαν εικόνα της λειτουργίας του μονοθεσίου του, ενώ και το KERS της Ferrari δε λειτουργούσε σωστά και ο Massa δεν κατάφερε να το χρησιμοποιήσει στην εκκίνηση.

Ο Fernando Alonso είχε έναν ήσυχο αγώνα και δε βρέθηκε ποτέ σε θέση να απειλήσει τους προπορευόμενούς του. Αρκετά καλό αγώνα έκανε και ο team mate τoυ, Nelsinho Piquet, ο οποίος έπειτα από αρκετές μονομαχίες και ενώ μαχόταν με ένα μονοθέσιο που ήταν προφανές ότι δεν παρήγαγε αρκετή πρόσφυση στον πίσω άξονα, κατάφερε να τερματίσει 10ος, εμπρός από τον σαφώς ταχύτερο Mark Webber, ο οποίος δεν κατάφερε να φτάσει στη βαθμολογούμενη οκτάδα έπειτα από το «μπλοκ-άουτ» που του έκανε ο Adrian Sutil στις κατατακτήριες δοκιμές.

Oύτε ο Nico Rosberg κατάφερε να απειλήσει τους προπορευόμενούς του σε έναν ήσυχο αγώνα, ενώ ο team mate του, Kazuki Nakajima, ενεπλάκη σε ένα ατύχημα στην πρώτη στροφή, όπως ακριβώς και οι οδηγοί BMW Sauber, γεγονός που ανάγκασε και τους τρεις οδηγούς να μπουν στα pits πολύ νωρίς και να βρεθούν στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης, χρησιμοποιώντας μάλιστα την πιο σκληρή γόμα για τα 2/3 του αγώνα. Οι Kubica και Nakajima είχαν ακόμα μια επαφή μεταξύ τους προς το τέλος του αγώνα…

Εμφανώς βελτιωμένη ήταν η απόδοση των Force India, έπειτα από τις αεροδυναμικές αναβαθμίσεις που δέχθηκε η VJM02, δίνοντας την ευκαιρία στους οδηγούς της ομάδας να παλέψουν με άλλα μονοθέσια.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa