22 Απρ 2009

GP Μπαχρέιν: Επόμενη στάση

Το πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula 1 2009 δεν αφήνει περιθώριο για ανάπαυση και φέρνει τον 4ο γύρο του, το Grand Prix Μπαχρέιν, το αμέσως επόμενο Σαββατοκύριακο από τον αγώνα της Κίνας. Χωρίς χρόνο, λοιπόν, για πολλές σκέψεις, αναλύσεις και αναβαθμίσεις οι ομάδες τα μάζεψαν γρήγορα-γρήγορα από τη Σαγκάη και έθεσαν νέο προορισμό: την πίστα του Sakhir, που βρίσκεται 30 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της πρωτεύουσας του Μπαχρέιν, Manama.

Εκεί θα συναντηθούν σε άλλο ένα από τα «μικρά θαύματα» του Hermann Tilke, μία από τις υπερσύγχρονες πίστες που κατασκευάστηκαν όταν πριν από μερικά χρόνια ο Bernie Ecclestone ξεκίνησε την επέκταση του σπορ προς Ανατολάς. Έτσι, στο νησί του Περσικού Κόλπου που είναι το Βασίλειο του Μπαχρέιν, η βασιλική οικογένεια δεν είχε πρόβλημα να κατασκευάσει σε διάστημα μικρότερο των δύο ετών ένα από τα πληρέστερα σιρκουί της F1, δαπανώντας περισσότερα από 150 εκατ. δολάρια.



Η πίστα και η ιστορία της

Το Bahrain International Circuit είναι μια ασυνήθιστη περίπτωση πίστας. Στην πραγματικότητα, είναι ένα σύμπλεγμα τουλάχιστον 5 διαφορετικών πιστών, που μπορούν να λειτουργήσουν ανεξάρτητα ή συνολικά. Στο σύνολό του το μήκος της πίστας που χρησιμοποιείται στον αγώνα της Formula 1 είναι 5.411 μέτρα και χρειάζονται 57 γύροι για να συμπληρωθεί η απαιτούμενη απόσταση για ένα Grand Prix. Χωρά 50.000 θεατές αλλά συνήθως είναι πολύ λιγότεροι αυτοί που το παρακολουθούν από κοντά, αν και ο σχεδιασμός της πίστας προσφέρει πολύ καλή ορατότητα σε όλα τα σημεία της.

Αγωνιστικά, η πίστα του Μπαχρέιν έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου σιρκουί. Οι ευθείες συνδυάζονται με ποικιλία στροφών ενώ το μεγάλο πλάτος επιτρέπει -θεωρητικά- διαφορετικές γραμμές για να διευκολύνονται τα προσπεράσματα. Στην πράξη, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η άμμος της ερήμου, που κάθεται στην επιφάνεια της πίστας και κάνει το πάτημα εκτός γραμμής αρκετά επικίνδυνο.



Η τοποθεσία της πίστας καθορίζει τα γενικά χαρακτηριστικά του αγώνα και τις απαιτήσεις του. Στη μέση της ερήμου αυτό που κυριαρχεί είναι η ζέστη και ο καυτός ήλιος. Αυτήν την πρόκληση καλούνται να αντιμετωπίσουν οδηγοί και μηχανικοί, με τους τελευταίους να καλούνται να βρουν ειδικές λύσεις για την ψύξη των μονοθεσίων.

Τον πρώτο αγώνα που έγινε το 2004 κέρδισε ο Michael Schumacher με τη Ferrari αλλά στη συνέχεια κυριάρχησε ο Fernando Alonso με τη Renault, οποίος πήρε δύο συνεχείς νίκες το 2005 και το 2006. Την επόμενη χρονιά , «άρχοντας» του αγώνα ήταν ο Felipe Massa με τη Ferrari, ο οποίος ξεκίνησε από την pole position και δεν έχασε την πρωτοπορία μέχρι να δει πρώτος την καρό σημαία. Ο Βραζιλιάνος επανέλαβε την επιτυχία του πέρυσι, σε ένα εύκολο 1-2 της Ferrari.



Δεν υπάρχει χρόνος για αλλαγές


Με δεδομένη τη μικρή χρονική απόσταση ανάμεσα στον προηγούμενο αγώνα και σε αυτόν, τα μονοθέσια πρακτικά θα είναι τα ίδια με την Κίνα. Τα εργοστάσια δεν έχουν χρόνο για νέες αναβαθμίσεις και ετοιμάζουν τα νέα πακέτα τους για τον επόμενο αγώνα, το Ισπανικό Grand Prix, που θα είναι ο πρώτος επί ευρωπαϊκού εδάφους. Επομένως, οι προβλέψεις θα έπρεπε να είναι παρόμοιες με αυτές για τον προηγούμενο αγώνα. Ωστόσο, δεν είναι ακριβώς έτσι.

Στην Κίνα, διαταράχτηκε ελαφρώς η ισορροπία δυνάμεων και η πίστα του Μπαχρέιν έχει μερικές ιδιαιτερότητες. Πρώτα απ’ όλα, έχουμε μια νέα ομάδα-νικητή. Η νίκη του Sebastian Vettel και το 1-2 της Red Bull δεν ήταν ακριβώς τυχαίο γεγονός. Όντως, η αυστριακή ομάδα ωφελήθηκε από τις συνθήκες αλλά από την αρχή του πρωταθλήματος ήταν το πιο γρήγορο μονοθέσιο από αυτά με το «συμβατικό» διαχύτη. Τώρα που ξέρουν πώς γίνεται, δεν υπάρχει κανένας λόγος να μη διεκδικήσουν τη νίκη στο Μπαχρέιν.



Ωστόσο, πρώτο φαβορί παραμένει η Brawn GP. Με δεδομένο ότι δεν αναμένεται βροχή το Σαββατοκύριακο στο Sakhir, και η εξέλιξη των υπολοίπων αναμένεται να καθυστερήσει, τα βρετανικά μονοθέσια μάλλον έχουν ακόμα τον ανταγωνισμό «στο χέρι». Προφανώς όχι τόσο άνετα όσο στους δύο πρώτους αγώνες αλλά οι Button και Barrichello στοχεύουν ξεκάθαρα στη νίκη.

Οι δοκιμές ίσως κάνουν τη διαφορά

Φέτος, στις δοκιμές εξέλιξης κατά τη διάρκεια του χειμώνα τρεις ομάδες επέλεξαν να επενδύσουν σε δύο εβδομάδες δοκιμών στο Μπαχρέιν. Εκτός από τη Ferrari βρέθηκαν στην πίστα οι BMW Sauber και Toyota. Στην περίπτωση της ιαπωνικής ομάδας οι δοκιμές αυτές μπορεί να είναι η λεπτή γραμμή που χωρίζει κάποιες φορές την καλή εμφάνιση από τη μεγάλη επιτυχία. Με βάση την ταχύτητα που έχει δείξει στους πρώτους αγώνες, ίσως αυτή είναι μια από τις καλύτερες ευκαιρίες που θα έχει φέτος να διεκδικήσει την πρώτη της νίκη στη Formula 1.



Όσο για τους άλλους… η κατάσταση δεν είναι το ίδιο καλή. Ferrari και BMW Sauber με τίποτα δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες που καλλιεργούσαν πριν από την έναρξη της σεζόν. Η Scuderia κάνει τραγικό ξεκίνημα, δεν έχει πάρει ακόμα βαθμούς και το μονοθέσιό της είναι τόσο αργό όσο και αναξιόπιστο. Αυτήν την Κυριακή το μόνο που μπορεί να ελπίζει είναι μερικοί βαθμοί και μια ψυχολογική τόνωση για να συνεχίσει την προσπάθεια να παρουσιάσει κάτι της προκοπής στην Ευρώπη. Από τη Ferrari επίσης αναμένεται ακόμα η απόφαση αν θα χρησιμοποιήσει το KERS στο Μπαχρέιν.

Το θέμα με το KERS απασχολεί και την BMW Sauber. Πιο πολύ ωστόσο την απασχολεί το γεγονός ότι δεν παλεύει για το πρωτάθλημα, όπως θα ήθελε. Από την Κίνα έφυγε χωρίς βαθμούς, κάτι που γενικά είναι πολύ δυσάρεστο στο Μόναχο. Και στην BMW περιμένουν την αναγέννηση από το νέο διαχύτη, που όμως θα έχουν διαθέσιμο κάποια -απροσδιόριστη μέχρι τώρα- στιγμή στο μέλλον.

Όλοι είναι κοντά

Στο φετινό πρωτάθλημα αποδεικνύεται ότι οι διαφορές ανάμεσα στις ομάδες είναι μικρές, η διαφορά δυναμικότητας αλλάζει συνεχώς και είναι περισσότεροι αυτοί που είναι έτοιμοι να εκμεταλλευτούν τις απώλειες των άλλων. Μία από τις κατά τεκμήριο γρήγορες ομάδες είναι η Williams, ωστόσο οι λανθασμένες επιλογές αλλά και η ατυχία την έχουν κρατήσει μακριά από τις επιτυχίες. Αυτό σημαίνει ότι με λίγο μυαλό και λίγη τύχη ο στόχος για υψηλές θέσεις -ακόμα και το βάθρο- είναι εφικτός.



Έχουμε επίσης τις περιπτώσεις των ομάδων που έχουν δείξει τα γρηγορότερα ανακλαστικά και ήδη στην Κίνα παρουσίασαν το νέο διαχύτη τους. Οι Renault και McLaren εμφάνισαν νέο, σαφώς πιο ανταγωνιστικό πρόσωπο στη Σαγκάη και το στεγνό Μπαχρέιν θα είναι το πραγματικό δυναμόμετρό τους. Αν ρίξουμε μια ματιά στη βαθμολογία, θα δούμε άλλη μία ομάδα που έχει βαθμολογηθεί στους δύο από τους τρεις αγώνες που έχουν γίνει μέχρι στιγμής. Πρόκειται φυσικά για την Toro Rosso, που με το μονοθέσιο του Newey και την προφανώς επιτυχημένη επιλογή του Sebastien Buemi έχει κάνει το καλύτερο ξεκίνημα της ιστορίας της.

Ελαστικά - καιρός


Στο Μπαχρέιν η Bridgestone θα έχει διαθέσιμες για τις ομάδες τις ίδιες γόμες με την Κίνα, δηλαδή τη μεσαία και την πολύ μαλακή. Στον προηγούμενο αγώνα οι ομάδες αντιμετώπισαν πρόβλημα με την πολύ μαλακή γόμα καθώς το ελαστικό έδινε λίγους καλούς γύρους και ύστερα η απόδοσή του έπεφτε πολύ. Αυτό έκανε τις ομάδες να προβληματιστούν πολύ για τη στρατηγική τους στον αγώνα, αλλά η βροχή τις απάλλαξε από αυτό το βάσανο καθώς σε όλο τον αγώνα χρησιμοποίησαν τα βρόχινα.

Στην πίστα του Sakhir, ωστόσο, οι συνθήκες θα είναι εντελώς διαφορετικές, τουλάχιστον όσον αφορά τη θερμοκρασία. Πέρυσι οι διαθέσιμες γόμες ήταν η μεσαία και η μαλακή και δεν αναφέρθηκαν ιδιαίτερα προβλήματα. Παρόλα, αυτά, η συμπεριφορά των πολύ μαλακών ελαστικών αποτελεί ερωτηματικό και οι πρώτες απαντήσεις θα προκύψουν στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής.



Όσο για τον καιρό… δεν υπάρχουν απορίες. Πάνω από την έρημο τα πράγματα είναι σχετικά απλά. Θα λάμπει ο καυτός ήλιος και η θερμοκρασία τις ημέρες του Grand Prix θα κυμαίνεται στους 35 βαθμούς Κελσίου. Η μετεωρολογική υπηρεσία αποκλείει να πάθουν στη Formula 1 το σοκ που υπέστησαν στο MotoGP όταν είδαν τους ουρανούς να ανοίγουν πάνω από το… Κατάρ.

Επιστροφή σε κανονικές ώρες


Ύστερα από τρεις αγώνες σε μακρινές χρονικές ζώνες, ο αγώνας του Μπαχρέιν επιστρέφει σε πιο γνώριμες ώρες. Το κρατίδιο του Περσικού Κόλπου έχει την ίδια ώρα με την Ελλάδα, οπότε μπαίνουμε στο κλίμα για μια μακρά σειρά μεσημβρινών αγώνων. Οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής 24/4 θα πραγματοποιηθούν στις 10:00-11:30 και 14:00-15:30. οι ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου 25/4 στις 11:00-12:00 και οι κατατακτήριες στις 14:00. Ο αγώνας της Κυριακής 26/4 θα ξεκινήσει στις 15:00.

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa