To Grand Prix της Μαλαισίας δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, λόγω της τροπικής βροχής που έπληξε την πίστα της Sepang, λίγο μετά την ολοκλήρωση του μισού της αρχικά προγραμματισμένης συνολικής απόστασης, αναγκάζοντας τον αλυτάρχη να τον διακόψει. Ωστόσο ο νικητής παρέμεινε απαράλλακτος σε σχέση με την πρεμιέρα της σεζόν, τον Jenson Button να ανεβαίνει ξανά στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, πλαισιωμένος από τους Nick Heidfeld και Timo Glock και την Brawn GP να μετράει δυο νίκες σε δυο συμμετοχές στη Formula 1. Με δεδομένο ότι δε συμπληρώθηκε το 75% της συνολικής απόστασης που είχε προγραμματιστεί, οι βαθμοί που απονέμονται είναι οι μισοί από το κανονικό (5/4/3/2,5/2/1,5/1/0,5). Kάτι αντίστοιχο είχε να συμβεί από το επεισοδιακό Grand Prix Αυστραλίας του 1991. Τη βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσαν, πέραν των τριών προαναφερθέντων οδηγών που ανέβηκαν στο βάθρο, οι Jarno Trulli, Rubens Barrichello, Mark Webber, Lewis Hamilton και Nico Rosberg, σύμφωνα με την κατάταξη που ίσχυε στον 31ο γύρο, τον προηγούμενο δηλαδή από αυτόν στον οποίο διακόπηκε ο αγώνας με καθεστώς κόκκινης σημαίας. Στην εκκίνηση, που δόθηκε σε στεγνή πίστα, οι ανακατατάξεις ήταν πάρα πολλές, με τον Nico Rosberg να τίθεται επικεφαλής από την 4η θέση, τoν Trulli να παραμένει δεύτερος, τον Fernando Alonso να εκμεταλλεύεται το KERS της Renault για να πεταχτεί στην τρίτη θέση, από την 9η και τον Button που ξεκίνησε αργά να στρίβει 4ος στην πρώτη στροφή, εμπρός από τον Kimi Raikkonen και τον Rubens Barrichello. O Robert Kubica δεν κατάφερε να εκκινήσει σωστά και λίγο αργότερα εγκατέλειψε με προβλήματα στον κινητήρα, τα οποία είχαν παρουσιαστεί ήδη στο γύρο σχηματισμού, ενώ ο Heikki Kovalainen και πάλι δεν κατάφερε να συμπληρώσει παρά μερικές εκατοντάδες μέτρα αφού είχε μια έξοδο στον πρώτο γύρο. Οι Brawn επέδειξαν αμέσως την ταχύτητά τους, με τον Barrichello να προσπερνάει τον Raikkonen και τον Button να περνάει εμπρός από τον Alonso. Oι τρεις πρώτοι απομακρύνθηκαν σημαντικά στη συνέχεια από τον Ισπανό που είχε βαρύ φορτίο καυσίμου και ο Rosberg είχε μια μικρή διαφορά ασφαλείας (μεταξύ 2,5-3 δευτερολέπτων) από τον Trulli, τον οποίο καταδίωκε στο 1 δευτερόλεπτο ο Button. Στον 3ο γύρο ο Barrichello προσπέρασε τον Alonso, ο οποίος καθυστερούσε όσους τον ακολουθούσαν, μέχρι το 10ο γύρο, όπου ο Raikkonen πέρασε εμπρός από τη Renault για να μιμηθεί το παράδειγμά του και ο Webber δυο γύρους αργότερα. Ο Vettel ξεκίνησε την περίοδο ανεφοδιασμών στο 13ο γύρο και ο Rosberg, δυο περάσματα αργότερα ήταν ο πρώτος από τους πρωτοπόρους που μπήκε στα pits. O Trulli τον ακολούθησε ένα γύρο αργότερα αλλά βρέθηκε και πάλι πίσω του, ωστόσο ο Button που παρέμεινε μέχρι το 19ο γύρο στην πίστα πριν κατευθυνθεί και αυτός προς τα pits, με μερικούς πολύ γρήγορους γύρους, κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα έπειτα από τον ανεφοδιασμό του επικεφαλής. Ο Barrichello είχε προβλήματα να ξεκινήσει έπειτα από τη δική του στάση στα pits της Brawn και επέστρεψε στην πίστα 3ος, πίσω από τον Trulli. Η Ferrari επέλεξε μια ριψοκίνδυνη στρατηγική, η οποία δεν απέδωσε εντέλει, τοποθετώντας ελαστικά βροχής στο μονοθέσιο του Raikkonen, ενώ δεν είχε πέσει ούτε μια σταγόνα στην πίστα. Ο Φινλανδός έπρεπε να μπει στα pits, καθώς δεν είχε άλλα καύσιμα και οι άνθρωποι της Scuderia, γνωρίζοντας ότι θα ακολουθήσει βροχή, προσπάθησαν να γλιτώσουν ένα pit stop. Ωστόσο, η βροχή ξεκίνησε να πέφτει στο 21ο πέρασμα και οι τρεις γύροι που είχε κάνει ο Raikkonen σε στεγνή πίστα με τα ελαστικά βροχής τα είχαν καταστρέψει τελείως, γεγονός που έθεσε τέλος ουσιαστικά στον αγώνα του Φινλανδού… Γνωρίζοντας το τροπικό κλίμα της Μαλαισίας, όλες οι ομάδες εφοδίασαν τους οδηγούς τους με ελαστικά βροχής, εκτός από την Toyota με τον Glock, ο οποίος επέλεξε τα ενδιάμεσα. Το ρίσκο της ιαπωνικής ομάδας απέδωσε εντός ολίγου, με τον Γερμανό να έχει πέσει αρχικά πολύ πίσω, αλλά στη συνέχεια να κινείται αρκετά δευτερόλεπτα ταχύτερα από τους υπόλοιπους. Την ίδια στιγμή, Webber και Hamilton είχαν μια εκπληκτική μονομαχία που διήρκεσε τρεις ολόκληρους γύρους, μέχρι ο Αυστραλός να εξασφαλίσει την 6η θέση. Σύντομα, ο Glock έφτασε στις πρώτες θέσεις, κάτι που έκανε τους πρωτοπόρους να πολλούς να μπουν στα pits για να μεταβούν σε ενδιάμεσα ελαστικά. Εκείνη ακριβώς τη στιγμή όμως, στον 30ο γύρο, η ένταση της βροχής αυξήθηκε και ο Glock, έχοντας χάσει μόλις την πρωτοπορία από τον Button, επέλεξε να μεταβεί στα ελαστικά βροχής, κάτι που έκαναν και όσοι είχαν επιλέξει να στραφούν στα ενδιάμεσα, λίγες στιγμές νωρίτερα. Το ίδιο έκανε και ο Button στη συνέχεια, ωστόσο ο μεγάλος κερδισμένος όλης της υπόθεσης, ήταν ο Nick Heidfeld, ο οποίος έχοντας εκκινήσει με βαρύ φορτίο καυσίμου, κατάφερε να συγχρονίσει τον ανεφοδιασμό του με τη μετάβαση στα ελαστικά βροχής και από εκεί που βρισκόταν εκτός της πρώτης οκτάδας, να βρεθεί δεύτερος. Ο Glock σύντομα έφτασε και προσπέρασε τον συμπατριώτη του, αλλά έπειτα από πολυάριθμες εξόδους λόγω υδρολίσθησης (Hamilton, Vettel, Buemi, Fisichella) στον επόμενο γύρο το αυτοκίνητο ασφαλείας κλήθηκε να ορίσει το ρυθμό, που πλέον κυμαινόταν σε τραγελαφικά επίπεδα. Ακόμη και πίσω από τη Mercedes όμως οι οδηγοί παραπονούνταν ότι τα μονοθέσια δεν ήταν δυνατό να οδηγηθούν, συνεπώς η κόκκινη σημαία σήμανε τη διακοπή του αγώνα. Ακολούθησε μεγάλη αναμονή, για να διαπιστωθεί αν θα συνεχιστεί ο αγώνας, ωστόσο λίγο πριν τη συμπλήρωση του δίωρου (που αποτελεί το μέγιστο χρονικό όριο που επιτρέπεται να διαρκέσει ένας αγώνας), ανακοινώθηκε η οριστική διακοπή του, με την κατάταξη να ισχύει ως είχε ένα γύρο πριν τη διακοπή. Συνεπώς, ο Heidfeld ανέκτησε τη δεύτερη θέση, ενώ ο Rosberg έπεσε στην 8η, ενώ είχε καταφέρει να ανακάμψει στον 32ο γύρο. Συνεπώς, μοιράστηκαν οι μισοί βαθμοί στους πρώτους 8, με τον Button να κατακτά ακόμα μια νίκη υπό περίεργες συνθήκες (στην Αυστραλία ο τερματισμός δόθηκε υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας). Ο Heidfeld χάρισε στη BMW Sauber τους πρώτους της βαθμούς και έγινε ο πρώτος οδηγός που ανέβηκε στο βάθρο με μονοθέσιο που χρησιμοποιεί KERS, ενώ οι Toyota πραγματοποίησαν μια πολύ καλή εμφάνιση, καταλαμβάνοντας τις θέσεις 3 και 4. Οι Webber και Hamilton σημείωσαν τους πρώτους τους βαθμούς για φέτος, ενώ σίγουρα απογοητευτική ήταν η εξέλιξη του αγώνα για τον Rosberg, όχι όσο ήταν για τη Ferrari όμως, η οποία απέτυχε να σημειώσει βαθμούς και σε αυτό τον αγώνα. Η ιταλική ομάδα έχει από το μελανό στην ιστορία της 1992 να μη σημειώσει βαθμούς σε κανέναν εκ των δυο αρχικών αγώνων της σεζόν. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ |
Euro NCAP: Κανένα αστέρι στο Fiat Punto
Πριν από 6 χρόνια