| |||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||
O Sebastian Vettel χάρισε στην Red Bull την πρώτη pole position της ιστορίας της στη Formula 1, σε μια συναρπαστική διαδικασία, στην οποία για πρώτη φορά φέτος, δεν επικράτησαν οι Brawn. O Fernando Alonso εκμεταλλεύτηκε πλήρως τον καινούργιο διαχύτη της R29 –και την απουσία του KERS- για να μοιραστεί την πρώτη σειρά εκκίνησης με τον νεαρό Γερμανό, ενώ ο Mark Webber συμπλήρωσε με την τρίτη θέση την πολύ καλή σημερινή εμφάνιση της Red Bull, με τη Renault να βλέπει 3 από τα 4 μονοθέσια που χρησιμοποιούν τους κινητήρες της να βρίσκονται στις τρεις πρώτες θέσεις. Οι δυο Brawn ακολουθούν, με τον Rubens Barrichello να κατατάσσεται για πρώτη φορά φέτος υψηλότερα από τον νικητή των δυο πρώτων αγώνων, Jenson Button. O Jarno Trulli συμπληρώνει με την Toyota την τρίτη σειρά εκκίνησης, εμπρός από τους Nico Rosberg και Kimi Raikkonen. O Lewis Hamilton κατάφερε για πρώτη φορά φέτος να φτάσει ως το τρίτο σκέλος της διαδικασίας και θα εκκινήσει αύριο από την 9η θέση, ενώ εκπληκτική εμφάνιση πραγματοποίησε ο πρωτοεμφανιζόμενος οδηγός της φετινής σεζόν, Sebastien Buemi, ο οποίος κατάφερε και αυτός να μπει στην πρώτη δεκάδα για πρώτη φορά στην καριέρα του, εκμεταλλευόμενος τις αεροδυναμικές αναβαθμίσεις που παρουσιάζει στην Κίνα η Toro Rosso, αλλά και το γεγονός ότι τα χαρακτηριστικά της πίστας φαίνεται να ταιριάζουν σε αυτό το μονοθέσιο. Η Red Bull κατάφερε να κάνει το 1-3 στην Κίνα, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισαν με τον κινητήριο άξονα αμφότερα τα μονοθέσιά της στην πρωινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών (γεγονός που επέβαλε την αντικατάσταση του εξαρτήματος και στις δυο RB5, έτσι ώστε να μην επιβαρυνθεί το κιβώτιο). Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι ο Vettel συμπλήρωσε μόλις ένα γρήγορο γύρο σε κάθε σκέλος της διαδικασίας, πάντοτε την τελευταία στιγμή, καθώς η ομάδα προσπαθούσε να διανύσει όσο το δυνατό λιγότερα χιλιόμετρα με το μονοθέσιο του Γερμανού, λόγω δυσκολιών που αντιμετώπισε με αυτό, όπως παραδέχθηκε ο ίδιος ο poleman. Εκπληκτική ήταν και η επίδοση του Mark Webber, αν σκεφτεί κανείς ότι ο Αυστραλός αναρρώνει ακόμα από τα κατάγματα στο πόδι του (που ακόμα τον κάνουν να κουτσαίνει) και τον ώμο του. O Webber περίμενε τα πράγματα να είναι πιο δύσκολα για την ομάδα του. Ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner παραδέχθηκε ότι η ομάδα ακολούθησε «επιθετική» στρατηγική στις κατατακτήριες δοκιμές, κάτι που σημαίνει ότι μάλλον οι δυο RB5 έχουν ελαφρύτερο φορτίο καυσίμου από τις Brawn, οι οποίες συνήθως κουβαλάνε αρκετά καύσιμα το Σάββατο. Ωστόσο, το μονοθέσιο της Red Bull ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό τόσο στις χθεσινές ελεύθερες δοκιμές, όσο και στα δυο πρώτα σκέλη των κατατακτήριων. Στο Q2, όπου όλα τα μονοθέσια έχουν το ελάχιστο δυνατό φορτίο καυσίμου, οι δυο Red Bull ήταν τρία δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερες από τις Brawn, κάτι που συνιστά ότι η σημερινή επίδοση της Red Bull δεν προέρχεται μονάχα από το φορτίο καυσίμου. Ένα ολόκληρο χρόνο είχε να βρεθεί στην πρώτη σειρά εκκίνησης ο Fernando Alonso (από τον περυσινό αγώνα στην πατρίδα του). Οι μηχανικοί της Renault δούλεψαν μέχρι τις πέντε το πρωί για να καταφέρουν να ετοιμάσουν μια… ολοκαίνουργια έκδοση της R29. Στις χθεσινές ελεύθερες δοκιμές, η γαλλική ομάδα έκανε συγκρίσεις μεταξύ του εφοδιασμένου με KERS μονοθεσίου (Piquet) και ενός χωρίς (Alonso) και διαπίστωσε ότι το σύστημα δεν αποφέρει ιδιαίτερα κέρδη σε απόδοση, αλλά αποτελεί καλύτερο στρατηγικό εργαλείο. Με άλλα λόγια, το μονοθέσιο ήταν ταχύτερο χωρίς KERS, παρά τα χρήματα που έχουν ξοδευτεί για την εξέλιξή του. Αυτό διαπιστώθηκε και από άλλες ομάδες, με αποτέλεσμα ο αριθμός μονοθεσίων που θα χρησιμοποιεί KERS αύριο να έχει πέσει δραματικά σε σχέση με τους δυο πρώτους αγώνες της σεζόν (από 7 στα 3). Μια ακόμα πολύ σημαντική «λεπτομέρεια» στο μονοθέσιο που οδηγούσε ο Alonso, ήταν και ο καινούργιος διαχύτης (ο οποίος μεταφέρθηκε από το εργοστάσιο της ομάδας στην Κίνα με το ιδιωτικό τζετ του διευθύνοντα συμβούλου της, Flavio Briatore και έφτασε στην πίστα εχθές) ο οποίος αποτελεί μια πρώτη ερμηνεία του Enstone επί του σχεδιασμού δυο επιπέδων. Oι αλλαγές αυτές σίγουρα βελτίωσαν την απόδοση της R29, επιτρέποντας στον Alonso να φτάσει εύκολα στο Q3, ωστόσο θα πρέπει να του αποδοθεί μεγάλο μερίδιο της επίδοσης, καθώς είχε την ευκαιρία να κάνει μόλις 6 γύρους με το συγκεκριμένο πακέτο (χωρίς KERS και με τον καινούργιο διαχύτη) στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές, λόγω τεχνικών προβλημάτων. Ο Ισπανός οδηγούσε για πρώτη ουσιαστικά φορά το μονοθέσιο αυτό στις σημερινές κατατακτήριες δοκιμές και η επίδοσή του είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Η Brawn δεν κατάφερε να εξασφαλίσει την pole position για τρίτη συνεχή φορά, ωστόσο, εάν η ομάδα ακολουθεί την πάγια τακτική της, να εκκινεί τον αγώνα με αρκετά βαρύ φορτίο καυσίμου, τότε ίσως έχει κάποιο πλεονέκτημα αύριο στη στρατηγική. Ο Barrichello θα εκκινήσει για πρώτη φορά εμπρός από τον Button. O Βρετανός οδηγός δήλωσε ότι η απόδοση των Red Bull προκάλεσε εξέπληξε την Brawn, που δεν περίμενε τις RB5 να πάνε τόσο καλά, ενώ παράλληλα η επίδοση της ίδιας δεν ήταν η αναμενόμενη. Ο Button πιστεύει ότι τα προσπεράσματα στην Κίνα θα είναι πολύ δύσκολα. Ο Jarno Trulli βρέθηκε 6ος, ωστόσο ο ίδιος δήλωσε απογοητευμένος από το αποτέλεσμα, καθώς δεν κατάφερε να βρει την πρόσφυση που διέθετε στις ελεύθερες δοκιμές. Στο γκαράζ της Toyota τα πράγματα δεν ήταν ιδιαίτερα ρόδινα, καθώς απαιτήθηκε η αντικατάσταση του κιβωτίου του μονοθεσίου του Timo Glock στις ελεύθερες δοκιμές, με αποτέλεσμα ο Γερμανός οδηγός να δεχθεί ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του αυριανού αγώνα. Ο Glock κατάφερε να σημειώσει την 14η μόλις επίδοση, γεγονός που σημαίνει ότι αύριο θα εκκινήσει από την τελευταία σειρά… Παρά το γεγονός ότι ο Nico Rosberg έχει επικρατήσει στις 6 από τις 9 περιόδους ελεύθερων δοκιμών που έχουν πραγματοποιηθεί στα τρία πρώτα Grand Prix της σεζόν (ο Γερμανός έγραψε τον ταχύτερο χρόνο και στη σημερινή πρωινή περίοδο) και πάλι δεν κατάφερε να επαναλάβει την επίδοση αυτή στις κατατακτήριες δοκιμές, ωστόσο η 7η θέση παραμένει πολλά υποσχόμενη. Ο Rosberg δήλωσε ότι είχε δυσκολίες να φέρει τα ελαστικά στην ιδανική τους θερμοκρασία και πιστεύει ότι θα έχει καλό ρυθμό στον αγώνα. Ο Kimi Raikkonen κατάφερε να υπερασπιστεί την τιμή της Ferrari εισερχόμενος στην πρώτη δεκάδα (χωρίς να έχει όμως καινούργιο σετ μαλακών ελαστικών για το Q3), ωστόσο είναι εμφανές ότι και αυτό είναι ένα δύσκολο σαββατοκύριακο για τη Scuderia και απόδειξη αυτού είναι το γεγονός ότι ο Felipe Massa περιορίστηκε στην 13η θέση. O Βραζιλιάνος έκανε ένα λάθος στο γρήγορο γύρο του (στην 9η στροφή) στο Q2 που του απαγόρεψε να συνεχίσει τη διαδικασία. Ο Lewis Hamilton, με το καινούργιο αεροδυναμικό πακέτο της McLaren, εισήλθε για πρώτη φορά στο Q3 και αποτελεί τον πρώτο εκ των μονοθεσίων που είναι εφοδιασμένα με KERS και αναγνώρισε την ανάκαμψη της ομάδας, αν και παραδέχθηκε ότι οι επιδόσεις της MP4-24 απέχουν πολύ ακόμα από την κορυφή. Ο Heikki Kovalainen ήταν πιο άτυχος, καθώς στην τελευταία γρήγορη προσπάθειά του μια Red Bull τον εμπόδισε στη φουρκέτα έπειτα από τη μεγάλη ευθεία, στερώντας του την ευκαιρία να περάσει στο Q2, για 63 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Αντιθέτως, ο Buemi, στον τρίτο του αγώνα βρέθηκε στην πρώτη 10άδα, ωστόσο, επειδή είχε χρησιμοποιήσει όλα τα καινούργια σετ ελαστικών μαλακής γόμας μέχρι τότε, δεν είχε τη δυνατότητα να παλέψει για κάτι καλύτερο με την πιο σκληρή γόμα. Ο Nick Heidfeld (ο οποίος είναι ο τρίτος οδηγός, πέραν αυτών της McLaren που χρησιμοποιεί KERS αυτό το σαββατοκύριακο) δεν κατάφερε να περάσει στο Q3 για μόλις 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου, αλλά από την 11η θέση θα είναι ο πρώτος εξ αυτών που έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν το φορτίο καυσίμου με το οποίο θα εκκινήσουν τον αγώνα. Ωστόσο, η επίδοση της BMW Sauber είναι πολύ κατώτερη των προσδοκιών της, με τον Robert Kubica να σημειώνει τη χειρότερη επίδοση της καριέρας του σε κατατακτήριες δοκιμές, όντας 18ος, λόγω και ενός λάθους στη στροφή 12. Ο Πολωνός (που αποφασίστηκε να μη χρησιμοποιήσει το KERS) πιστεύει ότι ο ρυθμός του μονοθεσίου θα είναι καλύτερος στον αγώνα, ωστόσο παραδέχεται ότι η συγκεκριμένη πίστα δεν ταιριάζει στα χαρακτηριστικά της F1.09. Όσον αφορά τα μαλακά ελαστικά, παρατηρήθηκε από την Bridgestone μια διαφορά απόδοσης περίπου μισού δευτερολέπτου σε σύγκριση με την πιο σκληρή γόμα, ενώ ο ρυθμός φθοράς της δεν είναι ταχύτατος όπως συνέβη στην Αυστραλία, προσφέροντας περισσότερες στρατηγικές επιλογές. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ |
Euro NCAP: Κανένα αστέρι στο Fiat Punto
Πριν από 6 χρόνια