Xωρίς κανένα διάλειμμα, η Formula 1 συνεχίζει το ταξίδι της μέσα στη φετινή χρονιά, με το Grand Prix της Μαλαισίας, όπου στην πρωινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής, η Williams συνέχισε από εκεί που είχε αφήσει τα πράγματα στην Αυστραλία, σημειώνοντας το 1-2, όπως ακριβώς έκανε και η Ferrari το απόγευμα. Οι ομάδες εξετάζουν το ενδεχόμενο να διαμαρτυρηθούν εκ νέου όσον αφορά το σχεδιασμό του διαχύτη των μονοθεσίων των Brawn, Toyota και Williams. H Red Bull δεν πρόκειται να επαναλάβει τις ενστάσεις της, ενώ η BMW Sauber θέλει να συγκαταλεχθεί στις ομάδες που πιστεύουν ότι επηρεάζονται αρνητικά από τις τεχνικές λύσεις των αντιπάλων τους (με τις άλλες να είναι: Ferrari, Renault, Red Bull) και να καταθέσει και αυτή στη συνεδρίαση του Διεθνούς Εφετείου στις 14/4. H ΒΜW Sauber είχε προσπαθήσει να καταθέσει ένσταση στην Αυσραλία, ωστόσο το έκανε εκπρόθεσμα. Από την πλευρά του, ο Fernando Alonso (ο οποίος ακόμα αναρρώνει από μια μόλυνση στο αυτί που τον έχει ταλαιπωρήσει τις τελευταίες ημέρες) δήλωσε ότι το πρωτάθλημα ενδέχεται να κριθεί από την απόφαση του Διεθνές Εφετείου, αν αυτό αποφανθεί ότι οι διαχύτες των τριών προαναφερθέντων ομάδων είναι νόμιμοι, καθώς ακόμα και αν αντιγράψουν το σχεδιασμό του συγκεκριμένου εξαρτήματος, οι υπόλοιπες ομάδες, θα πρέπει να διαμορφώσουν κατάλληλα και σχεδόν ολόκληρο το υπόλοιπο μονοθέσιο για να λειτουργεί βέλτιστα το συγκεκριμένο εξάρτημα και να ενσωματωθεί αρμονικά. Όσον αφορά την Brawn GP, κατά τη διάρκεια των επινίκιων στην Αυστραλία, η «καινούργια» ομάδα, ανακοίνωσε την αποδέσμευση 270 ατόμων (από τα 700 συνολικά), για να επιστρέψει στο προσωπικό που διέθετε το 2004 (όταν ονομαζόταν BAR), τα 430 περίπου άτομα. Η BMW Sauber θα αποφασίσει σήμερα το βράδυ αν θα χρησιμοποιήσει το σύστημα KERS στο μονοθέσιο του Nick Heidfeld, καθώς το πλεονέκτημα που αυτό προσφέρει είναι απειροελάχιστο. Παρά το πλεονέκτημα που προσφέρει το KERS στην εκκίνηση λόγω του μεγάλου μήκους της ευθείας πριν την πρώτη στροφή και παρά την ύπαρξη μιας ακόμη ευθείας ίδιους μήκους, το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας δεν προσφέρει πολλά περισσότερα από όσα είδαμε στη Μελβούρνη. Την ίδια στιγμή, η μοναδική ομάδα που έχει εξελίξει KERS το οποίο δε χρησιμοποιεί μπαταρίες για την αποθήκευση της συλλεγμένης ενέργειας, αλλά ένα σύστημα στροφέων, η Williams, δε γνωρίζει ακόμα ποιος θα είναι ο πρώτος αγώνας όπου θα χρησιμοποιήσει το σύστημά της. Η βρετανική ομάδα αντιμετώπισε μερικές δυσκολίες με το KERS και αυτή τη στιγμή 10 υπάλληλοί της εργάζονται πυρετωδώς για να τα επιλύσουν, επιτρέποντας την άμεση χρήση του. Το γεγονός ότι οι team mates βρίσκονται πολύ κοντά μεταξύ τους στην κατάταξη, υπονοεί ότι στη Sepang η απόδοση του μονοθεσίου έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία από ότι στην Αυστραλία. Η Williams κατάφερε να καταλάβει την κορυφή στους χρόνους της πρωινής περιόδου, μόλις στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας. Μέχρι τότε, οι Brawn βρίσκονταν επικεφαλής και πέραν των Red Bull και Toyota που είχαν ήδη αποδείξει την ταχύτητά τους στην Αυστραλία, η Ferrari έδειξε αυξημένη ανταγωνιστικότητα, αν και το μονοθέσιο του Raikkonen παρουσίασε ένα πρόβλημα, με τον πυροσβεστήρα του cockpit να ενεργοποιείται από μόνος του στο μέσο της πίσω ευθείας. Κάποιοι λένε ότι επρόκειτο για πρόβλημα στο KERS. Παράλληλα, η McLaren εργαζόταν αρκετά στα μονοθέσιά της, γεγονός που περιόρισε τον Heikki Kovalainen στη συμπλήρωση μόλις 7 γύρων. Επίσης, ιδιαίτερα επεισοδιακά ήταν τα πρώτα 90 λεπτά ελεύθερων δοκιμών στη Sepang, με πολυάριθμες εξόδους από την πίστα, χωρίς όμως να παρουσιαστεί κάτι σοβαρό. Kατά τη διάρκεια της πρώτης περιόδου, ο αγωνιστικός διευθυντής της McLaren, Dave Ryan, εθεάθη να αποχωρεί από τα paddock και λίγο αργότερα, η βρετανική ομάδα επιβεβαίωσε ότι τον έθεσε σε διαθεσιμότητα (παρά το γεγονός ότι εργάζεται σε αυτή 35 χρόνια), έπειτα από το χειρισμό του ζητήματος με τους αγωνοδίκες της Αυστραλίας, που κατέληξε στην ακύρωση του Hamilton από την πρεμιέρα της σεζόν. Στην απογευματινή περίοδο, η Ferrari έκανε την αντεπίθεσή της, σημειώνοντας τους δυο ταχύτερους χρόνους της διαδικασίας με τον Kimi Raikkonen επικεφαλής. Ωστόσο, ο Φινλανδός αντιμετώπισε και πάλι τεχνικό πρόβλημα με το KERS. Ο Sebastian Vettel ακολούθησε τις Ferrari με πίσω του τον Rosberg, ενώ οι team mates τους, οι Brawn-Μercedes και ο Kovalainen, συμπλήρωσαν την πρώτη 10άδα. Με τον κίνδυνο του μουσώνα να παραμονεύει, οι ομάδες έσπευσαν να στείλουν τους οδηγούς τους στην πίστα. Για μια ακόμη φορά οι έξοδοι από την πίστα ήταν πολλές, με πιο σημαντικό το ατύχημα του Giancarlo Fisichella, ο οποίος κατέστρεψε ολόκληρη την αριστερή πλευρά του μονοθεσίου του. Για αυτό τον αγώνα, η Bridgestone έχει φέρει τη μαλακή και τη σκληρή γόμα και πιστεύει ότι η χρήση της πρώτης, η οποία για πρώτη φορά υιοθετείται για την πίστα της Sepang, θα αποτελέσει ιδιαίτερα σκληρή πρόκληση για τις ομάδες. Εντωμεταξύ, η σκληρή γόμα είναι ελαφρώς πιο μαλακή από αυτήν που χρησιμοποιούσαν οι ομάδες στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, έπειτα από ανάλογη απαίτησή τους. Τέλος, Nico Rosberg και Robert Kubica δήλωσαν τη δυσαρέσκειά τους για την καινούργια μόδα που παρουσιάστηκε φέτος στη Formula 1, τη διεξαγωγή απογευματινών αγώνων σε Αυστραλία και Ασία, έτσι ώστε να βολεύουν περισσότερο το ευρωπαϊκό τηλεοπτικό κοινό. Συνεπώς, η εκκίνηση των δυο πρώτων φετινών Grand Prix είναι προγραμματισμένη για τις 5:00 το απόγευμα σύμφωνα με την τοπική ώρα, κάτι που σημαίνει ότι στους τελευταίους γύρους, ο ήλιος βρίσκεται πολύ κοντά στη δύση του. Αυτό, στην Αυστραλία προκάλεσε προβλήματα ορατότητας, σε επικίνδυνο βαθμό, τόσο λόγω ελλιπούς φωτισμού, όσο και λόγω της θέσης του ήλιου εκείνη την ώρα, ο οποίος βρίσκεται πολύ χαμηλά, «τυφλώνοντας» τους οδηγούς. Στη Μαλαισία, η διεξαγωγή του αγώνα το απόγευμα αυξάνει τις πιθανότητες εμφάνισης μουσώνα κατά τη διάρκειά του και αν κάτι τέτοιο συμβεί, η ορατότητα μπορεί να μειωθεί σε μηδενικά επίπεδα… Αύριο, Σάββατο, ο ΑΝΤ1 θα μεταδώσει ζωντανά στις 11:30 το πρωί τις κατατακτήριες δοκιμές. Την ίδια ώρα θα ξεκινήσει και η ζωντανή μετάδοση του αγώνα την Κυριακή. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ |
Euro NCAP: Κανένα αστέρι στο Fiat Punto
Πριν από 6 χρόνια