Ο Jarno Trulli κατέκτησε την pole position στο Μπαχρέιν, με τον Timo Glock να τον πλαισιώνει στην πρώτη σειρά εκκίνησης, στο πρώτο 1-2 της Toyota στην ιστορία της στη Formula 1 και φυσικά, στόχος της είναι να κατακτήσει αύριο και την πρώτη της νίκη. O νικητής του προηγούμενου Grand Prix, Sebastian Vettel θα εκκινήσει από την τρίτη θέση στον αγώνα, εμπρός από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας, Jenson Button. Ενθαρρυντική ήταν η επίδοση του Lewis Hamilton, που κατετάγη 5ος, ανάμεσα στις δυο Brawn, με τον Rubens Barrichello να τον ακολουθεί. Ο Fernando Alonso σημείωσε τον 7ο χρόνο και θα παραταχθεί αύριο εμπρός από τη Ferrari του Felipe Massa. Ένατος κατετάγη ο Nico Rosberg, ενώ ο Kimi Raikkonen συμπλήρωσε την πρώτη 10άδα. H σημερινή, αποτελεί την τρίτη pole position της Toyota στη Formula 1, με την προηγούμενη να έχει κατακτηθεί στην Ιαπωνία το 2005 από τον Ralf Schumacher. O Trulli επέστρεψε στην πρώτη θέση εκκίνησης για πρώτη φορά έπειτα από τέσσερα χρόνια και το Grand Prix της ΗΠΑ εκείνης της χρονιάς, όπου ο Ιταλός χάρισε στην ιαπωνική ομάδα την πρώτη της pole position. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις εκείνες, η Toyota είχε προσπαθήσει να κλέψει τις εντυπώσεις το Σάββατο με ελαφρύ φορτίο καυσίμου, γνωρίζοντας ότι δεν είχε ελπίδες να κατακτήσει τη νίκη. Ωστόσο, στο Μπαχρέιν, η TF109, η οποία είναι από τα καλύτερα φετινά μονοθέσια σύμφωνα με τις ενδείξεις των πρώτων αγώνων, αρκετά ανταγωνιστική, δεδομένων των χρόνων που σημείωσαν οι οδηγοί της στο δεύτερο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών (όπου όλοι οι οδηγοί έχουν το μικρότερο δυνατό φορτίο καυσίμου) και αυτή τη φορά, η Toyota έχει θέσει τις βάσεις για να κατακτήσει την πρώτη της νίκη στη Formula 1. Από τη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών η Toyota έμοιαζε γρήγορη, ενώ σήμερα, στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές, ο Glock κινήθηκε ταχύτερα από όλους, αν και οι προσπάθειες του Γερμανού δεν είχαν την καλύτερη κατάληξη, καθώς προδόθηκε από τα ηλεκτρικά της TF109. Οι δυο Toyota ήταν κατά πολύ ταχύτερες στο τρίτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών, με τον Trulli να είναι τρία δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον Glock, με το Γερμανό να έχει πανομοιότυπη διαφορά από τον Vettel. Εντούτοις, ο Trulli έμεινε έκπληκτος από το γεγονός ότι κατέκτησε την pole position, καθώς πίστευε ότι το δυνατό σημείο της Toyota ήταν και αυτό το σαββατοκύριακο ο ρυθμός στον αγώνα και όχι στον ένα γύρο. Ο Ιταλός ανέφερε ωστόσο ότι υπάρχουν φόβοι για το σύστημα πέδησης στο μονοθέσιό του, καθώς η διαδρομή του πεντάλ του φρένου μεγάλωνε συνεχώς… Ο Glock ανέφερε ότι η ομάδα αντιμετώπισε εχθές προβλήματα με το σύστημα πέδησης, ωστόσο οι μηχανικοί κατάφεραν να βελτιώσουν σημαντικά το στήσιμο της TF109 κατά τη διάρκεια της χθεσινής νύχτας. Ο Γερμανός παραδέχθηκε ότι έκανε ένα λάθος στην τελική προσπάθειά του, αλλά πιστεύει ότι και χωρίς αυτό δε θα μπορούσε να φτάσει το χρόνο του team mate του. H τρίτη θέση του Vettel (ο οποίος πιστεύει ότι οι Toyota διαθέτουν λιγότερα καύσιμα από τον ίδιο) δεν κατάφερε να απομακρύνει τον εκνευρισμό της ομάδας για το γεγονός ότι στα τελευταία λεπτά του πρώτου σκέλους, η τελική γρήγορη προσπάθεια του Mark Webber καταστράφηκε από τον Adrian Sutil που κατάλαβε αργά ότι η Red Bull βρισκόταν σε γρήγορο γύρο και όταν έκανε στην άκρη, ο Webber είχε ήδη επιλέξει να προσπεράσει από την εσωτερική, προς τα εκεί δηλαδή που κινήθηκε ο Γερμανός. Για να αποφύγει τη σύγκρουση, ο Webber κινήθηκε ακόμα περισσότερο προς την εσωτερική, χάνοντας πάρα πολύ χρόνο, γεγονός που τον άφησε στη 19η θέση, αν και ο Αυστραλός δεν κρατάει κακία στον Sutil, o οποίος έσπευσε να απολογηθεί στον οδηγός της Red Bull. Eντέλει οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να επιβάλουν ποινή 3 θέσεων στην αυριανή σειρά εκκίνησης στον Sutil, ο οποίος θα εκκινήσει 19ος (έχοντας σημειώσει την 16η επίδοση). Εντωμεταξύ, στο στρατόπεδο της Brawn, o Jenson Button πιστεύει ότι η ομάδα έχει χάσει το πλεονέκτημά της όσον αφορά την απόδοση στον ένα γύρο σε σύγκριση με τους πρώτους αγώνες. Ο Βρετανός δήλωσε ότι η ομάδα δεν επέλεξε βαρύ φορτίο καυσίμου και πιστεύει ότι θα μπει στα pits στον ίδιο περίπου γύρο με τους υπόλοιπους πρωτοπόρους. Ο Button δήλωσε ότι ενώ ο ρυθμός αγώνα της Brawn είναι πολύ καλός, είναι δύσκολο για τους οδηγούς της να το εκμεταλλευτούν όταν εκκινούν από τις πιο πίσω θέσεις. Ο Βρετανός οδηγός πιστεύει ότι οι Red Bull και οι Toyota είναι ταχύτερες, ενώ τόνισε ότι στο δεύτερο σκέλος, με άδεια ρεζερβουάρ, ήταν μόλις 6ος ταχύτερος. Ο Button προσέθεσε ότι το ζύγισμα του μονοθεσίου του βελτιώθηκε με τα επιπλέον καύσιμα για το τρίτο σκέλος. Ο Lewis Hamilton, ο οποίος δήλωσε ότι η McLaren έχει πολύ καλύτερη οδηγική συμπεριφορά αυτό το σαββατοκύριακο, πιστεύει ότι με τη στρατηγική που έχει επιλέξει θα καταφέρει να παλέψει για μια θέση στο βάθρο. Αντιθέτως, απογοητευμένος ήταν ο team mate του, Heikki Kovalainen, ο οποίος σημείωσε την 11η επίδοση. Ο Hamilton ήταν ο ταχύτερος από τους 8 οδηγούς που θα χρησιμοποιούν KERS στον αγώνα, καθώς όλες οι ομάδες (McLaren, Renault, Ferrari, BMW Sauber) που διαθέτουν το σύστημα αποφάσισαν να το τοποθετήσουν σε αμφότερα τα μονοθέσιά τους. O Fernando Alonso θα εκκινήσει αύριο από την 7η θέση, στον αγώνα από τον οποίο ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Flavio Briatore πιστεύει ότι θα ξεκινήσει η αντεπίθεση της γαλλικής ομάδας. Ο Nelsinho Piquet κατάφερε για πρώτη φορά φέτος να φτάσει στο δεύτερο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών, αλλά μια έξοδος στην τελευταία στροφή κατά τη γρήγορη προσπάθειά του τον περιόρισε στην 15η θέση. Η Ferrari είδε και τα δυο μονοθέσιά της στο τρίτο σκέλος για πρώτη φορά από την Αυστραλία, ωστόσο δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει, καθώς η F60 πολύ απλά δεν είναι αρκετά γρήγορη… Ο Nico Rosberg αποκάλυψε ότι δεν ένιωθε άνετα με το μονοθέσιό του και πιστεύει ότι ήταν τυχερός που κατάφερε να φτάσει έως το τρίτο σκέλος. Ο Γερμανός αποκάλυψε ότι διαθέτει βαρύ φορτίο καυσίμου. Ο team mate του, Kazuki Nakajima ισοφάρισε την καλύτερη φετινή του επίδοση σε κατατακτήριες δοκιμές με την 12η θέση στην οποία κατετάγη. Οι δυο BMW Sauber ήταν απογοητευτικές και θα καταλάβουν την 7η μόλις σειρά εκκίνησης αύριο, με το μονοθέσιο του Robert Kubica να πιάνει δυο φορές φωτιά (μικρής έντασης) κατά τη διάρκεια των ανεφοδιασμών και ο ασύρματός του να μη λειτουργεί. Οι Toro Rosso αποκλείστηκαν από το πρώτο σκέλος της διαδικασίας, με τον Sebastien Buemi να παραδέχεται ότι αν δεν είχε υποπέσει σε ένα λάθος στο γρήγορο γύρο του, θα είχε περάσει εύκολα στο Q2. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ |
Euro NCAP: Κανένα αστέρι στο Fiat Punto
Πριν από 6 χρόνια