20 Απρ 2009

GP Κίνας: Vettel και Webber κάνουν το 1-2 για τη Red Bull


Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)
Christian Horner, Mark Webber, Sebastian Vettel, Jenson Button
Jenson Button (Brawn-Merceds)
Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes)
Sebastien Buemi (Toro Rosso-Ferrari)
Jarno Trulli (Toyota)
O Trulli χωρίς πίσω αεροτομή έπειτα από τη σύγκρουσή του με τον Kubica
Adrian Sutil (Force India-Mercedes)
Nick Heidfeld (BMW Sauber)
To τετ-α-κέ του heidfeld έπειτα από την επαφή του με τον Glock
Nico Rosberg (Williams-Toyota)























































































































































































H Red Bull βρισκόταν σε άλλο επίπεδο στις πολύ δύσκολες συνθήκες που επικρατούσαν στη Shanghai και κατάφερε να κατακτήσει την πρώτη της νίκη στη Formula 1, δια χειρός Sebastian Vettel, o οποίος όπως και πέρυσι στη Monza, απέφυγε οποιοδήποτε λάθος κινούμενος σταθερά ταχύτερα από οποιονδήποτε άλλον. Ο Mark Webber συμπλήρωσε το θρίαμβο της Red Bull τερματίζοντας στη δεύτερη θέση, ενώ οι Brawn, που δεν είχαν απάντηση στο ρυθμό της αυστριακής ομάδας, ακολούθησαν στις θέσεις 3 και 4, με τον Jenson Button να είναι ο μόνος οδηγός που έχει ανέβει σε κάθε φετινό αγώνα στο βάθρο. Οι δυο McLaren ακολούθησαν, με τον Heikki Kovalainen να τερματίζει εμπρός από έναν Lewis Hamilton που αν και εντυπωσίασε με το ρυθμό του διέπραξε πολυάριθμα λάθη. Ο Timo Glock τερμάτισε 7ος, εμπρός από έναν εκπληκτικό Sebastien Buemi, ο οποίος έχει σημειώσει βαθμούς δυο φορές σε τρεις συμμετοχές στη Formula 1. Η Ferrari απέτυχε και πάλι να καταταγεί εντός της βαθμολογούμενης οκτάδας, κάνοντας το χειρότερο ξεκίνημά της σε σεζόν από το 1981…

Η βροχή και η πολύ χαμηλή ορατότητα ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά του αγώνα όσον αφορά τις συνθήκες, οι οποίες ήταν τόσο άσχημες που ανάγκασαν την εκκίνηση του αγώνα πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, ενώ η χρήση ελαστικών βροχής ήταν η ενδεικνυόμενη καθ’ όλη τη διάρκεια του δίωρου Grand Prix. Ωστόσο, όπως και πέρυσι στη Monza, όπου κατέκτησε την πρώτη του νίκη, ο Sebastian Vettel δεν πτοήθηκε κατάφερε να επαναλάβει το περυσινό κατόρθωμά του, χαρίζοντας την πρώτη νίκη και στην κύρια ομάδα της Red Bull, η οποία στην Κίνα, σε στεγνές ή βροχερές συνθήκες διέθετε το καλύτερο μονοθέσιο. Ο Γερμανός είχε αντιμετωπίσει κάποια προβλήματα στις κατατακτήριες δοκιμές, τα οποία ωστόσο κατάφερε να διορθώσει κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ο Γερμανός ήταν σταθερά ταχύτερος από οποιονδήποτε άλλον και είχε τη δυνατότητα να απομακρύνεται με πολύ γρήγορο ρυθμό, ακόμα και ύστερα από την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Δεν απειλήθηκε ποτέ ουσιαστικά, ακόμα και όταν οι διαφορές εκμηδενίστηκαν με το αυτοκίνητο ασφαλείας. Μάλιστα, ο Γερμανός επέδειξε και επιθετικότητα, καθώς όταν βρέθηκε πίσω από τον Jenson Button έπειτα από το δεύτερο ανεφοδιασμό του (και ενώ γνώριζε ότι ο Βρετανός θα έμπαινε στα pits) δε δίστασε να εκδηλώσει την επίθεσή του και να προσπεράσει την Brawn, παρά το ότι θα μπορούσε απλά να περιμένει το νικητή των δυο πρώτων αγώνων να κάνει το pit stop του.

Ο Mark Webber συμπλήρωσε το θρίαμβο της ομάδας, με μια πολύ καλή εμφάνιση (που αποτελεί και το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του) δεδομένων των τραυματισμών που υπέστη πριν από μερικούς μήνες, οι οποίοι αν και τον έχουν δυσκολέψει στο περπάτημα, δε φαίνεται να έχουν επηρεάσει ιδιαίτερα τις επιδόσεις του.

Ο Jenson Button παραδέχθηκε ότι δεν είχε το ρυθμό να απειλήσει τις Red Bull και ανέφερε ότι είχε προβλήματα στην ανάπτυξη της ιδανικής θερμοκρασίας στα ελαστικά του. Ο Βρετανός είχε μια πολύ θεαματική μονομαχία με τον Webber λίγο μετά το μέσο του αγώνα, με αμφότερους τους οδηγού να πιέζουν στο όριο και να έχουν μικροεξόδους, ωστόσο ο Webber ήταν αισθητά ταχύτερος και κατάφερε να προσπεράσει τον Button και να τον διατηρήσει πίσω του.

Έναν ανώνυμο αγώνα διεξήγαγε ο Rubens Barrichello, ο οποίος έπεσε πίσω από τον team mate του στους πρώτους γύρους του αγώνα και έχασε γρήγορα επαφή με τους πρωτοπόρους, με αποτέλεσμα στους τελευταίους γύρους να τον πλησιάσουν οι McLaren. O Barrichello φρέναρε κατά τη διάρκεια των 20 πρώτων γύρων με μόνο 3 δισκόφρενα, αν και το πρόβλημα επιλύθηκε στον πρώτο του ανεφοδιασμό. Ωστόσο, ο Βραζιλιάνος έχασε αρκετό χρόνο όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα και τα δυο μονοθέσια της Brawn εισήλθαν μαζί στα pits, με τον Barrichello να περιμένει τον team mate του να ολοκληρώσει τον ανεφοδιασμό. Η αντίδραση της Brawn ήταν ιδιαίτερα γρήγορη όταν εισήλθε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα και κατάφερε να φέρει τον Button στη δεύτερη θέση, έχοντας πραγματοποιήσει και τον πρώτο ανεφοδιασμό του, γεγονός που στο τέλος εξασφάλισε το βάθρο στο Βρετανό.

Εξίσου ήσυχη εμφάνιση και απαλλαγμένη από λάθη έκανε και ο Heikki Kovalainen, ο οποίος μπορεί να μην εντυπωσίασε, αλλά με τη σταθερότητά του ανταμείφθηκε με τους βαθμούς της 5ης θέσης, στον πρώτο αγώνα που κατάφερε να τερματίσει (στους δυο προηγούμενους δεν είχε συμπληρώσει ούτε ένα γύρο). Δε μπορεί να ειπωθεί το ίδιο και για τον team mate του, Lewis Hamilton, ο οποίος παρά τον εντυπωσιακό ρυθμό και επιθετικότητα που επέδειξε σε μερικά σημεία του αγώνα, πραγματοποιώντας πολλά δύσκολα προσπεράσματα, ρίσκαρε υπερβολικά αρκετά συχνά, καταλήγοντας σε τετ-α-κέ και μικροεξόδους. Ένα ανάλογο περιστατικό του κόστισε την 5η θέση στους τελευταίους γύρους. Ο Βρετανός αντιμετώπιζε προβλήματα με το ρυθμό φθοράς των ελαστικών του, ο οποίος ήταν πολύ γρήγορος και ο Hamilton έχανε πρόσφυση στη συνέχεια. Συνολικά, επρόκειτο για ένα καλό σαββατοκύριακο για την ομάδα, σε σύγκριση με τον τρόπο που ξεκίνησε η σεζόν της.

Ο Timo Glock έκανε έναν αγώνα ανάκαμψης, έχοντας εκκινήσει από το pit lane και κατάφερε να τερματίσει 7ος, παρά την επάφή του με τον Nick Heidfeld στο 12ο γύρο, που προκάλεσε ζημιές στην εμπρός αεροτομή της Toyota και ανάγκασε την πρόωρη πραγματοποίηση του πρώτου pit stop του Γερμανού. Ο Jarno Trulli από την πλευρά του είχε έναν καταστροφικό αγώνα, χάνοντας πρόσφυση και ρυθμό έπειτα από λίγους γύρους και κατά συνέπεια αρκετές θέσεις, έως ότου ο Robert Kubica… προσγειώθηκε στο πίσω μέρος της Toyota του Ιταλού, τερματίζοντας τον αγώνα του πρόωρα.

Παρά το γεγονός ότι έχει σημειώσει βαθμούς σε δυο από τα τρία Grand Prix στα οποία έχει συμμετάσχει, ο πρωτοεμφανιζόμενος οδηγός της φετινής σεζόν, Sebastian Buemi, παραδέχθηκε ότι θα μπορούσε να έχει κάνει έναν καλύτερο αγώνα, αν είχε αποφύγει την επαφή με τον Vettel υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Έπειτα από αυτό το συμβάν, ο Ελβετός αναγκάστηκε να αντικαταστήσει το κατεστραμμένο ρύγχος της Toro Rosso. O Buemi πάλεψε σκληρά σήμερα με τα μεγαλύτερα ονόματα του θεσμού, επιδεικνύοντας εξαιρετική ωριμότητα για την ηλικία του.

Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει στην πολύ καλή εμφάνιση του Adrian Sutil, ο οποίος έδειχνε έτοιμος να χαρίσει στην Force India τους πρώτους της βαθμούς, όντας 6ος 6 γύρους πριν τον τερματισμό. Ο Γερμανός είχε ρισκάρει, πραγματοποιώντας τον πρώτο του ανεφοδιασμό πολύ νωρίς και παραμένοντας στην πίστα για πολλούς γύρους με το ίδιο σετ ελαστικών. Όταν αυτό φθάρθηκε όμως, ο Sutil εντέλει έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και προσέκρουσε βίαια στον τοίχο, χάνοντας την ευκαιρία…

Ο Fernando Alonso τερμάτισε μόλις 9ος παρά τη δεύτερη θέση από την οποία είχε εκκινήσει. Έχοντας το ελαφρύτερο φορτίο καυσίμου από τους πρωτοπόρους, η εκκίνηση πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν ότι χειρότερο μπορούσε να συμβεί στον Ισπανό, που αναγκάστηκε να μπει στα pits στους πρώτους γύρους και ενώ το ρυθμό καθόριζε η Mercedes-Benz του Bernd Maylander, πέφτοντας στην τελευταία θέση από την οποία κατάφερε να ανακάμψει, αλλά όχι αρκετά. Ο team mate του, Nelsinho Piquet είχε αρκετές εξόδους, καταστρέφοντας δυο φορές το ρύγχος της Renault του.

Πίσω από τον Alonso τερμάτισε ο Kimi Raikkonen ο οποίος ανέφερε στην αρχή του αγώνα ότι αντιμετώπιζε προβλήματα με τον κινητήρα του. Ο ρυθμό του Φινλανδού έπεσε αισθητά μόλις ενημέρωσε το pit wall της Ferrari, για την κατάστασή του, αλλά παρά τις αντιξοότητες, κατάφερε να τερματίσει, κάτι που δε συνέβη με τον Felipe Massa, ο οποίος έπειτα από ένα πολύ καλό πρώτο μισό του αγώνα, έχοντας φτάσει ως την τρίτη θέση, πριν τον προδώσουν τα ηλεκτρονικά της Ferrari. H Scuderia εξακολουθεί να μην έχει ούτε ένα βαθμό φέτος, έπειτα από τρεις αγώνες, κάτι που είχε να συμβεί 28 χρόνια. Ένδειξη του πόσο δύσκολα είναι τα πράγματα για την περυσινή πρωταθλήτρια κατασκευαστών.

Το Σαββατοκύριακο της BMW Sauber θα μπορούσε να είναι καλύτερο αν ένας τροχός από το μονοθέσιο του Sutil, έπειτα από το ατύχημα του Γερμανού δεν είχε χτυπήσει την F1.09 του Nick Heidfeld, ο οποίος έπειτα από αυτό έχασε σταθερότητα και τέσσερις θέσεις. Ο Robert Kubica από την πλευρά του, που εκκίνησε από το pit lane έπειτα από το ατύχημα με τον Trulli, το οποίο απέδωσε σε στάσιμα νερά τα οποία πάτησε κατά το φρενάρισμα, αναγκάστηκε να αντικαταστήσει το ρύγχος του μονοθεσίου του δυο φορές, καθώς αυτό που τοποθετήθηκε την πρώτη φορά αποκολλήθηκε έπειτα από μερικούς γύρους. Τα γεγονότα αυτά τον απέτρεψαν από τα να τερματίσει υψηλότερα από την 13η θέση.

Στη Williams, ο Nico Rosberg ο οποίος όπως και ο Alonso ανεφοδιάστηκε κατά την αρχική περίοδο αυτοκινήτου ασφαλείας, πέφτοντας τελευταίος, αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα ορατότητας με την καλύπτρα του κράνους του. Ο Γερμανός πήρε το ρίσκο να μεταβεί σε ενδιάμεσα ελαστικά, όταν η πίστα στέγνωσε λίγο, αλλά η κίνηση αυτή δεν απέδωσε, καθώς η βροχή εντάθηκε στη συνέχεια και ο Rosberg μπήκε και πάλι στα pits για ελαστικά βροχής, χάνοντας κάθε ελπίδα να σημειώσει βαθμούς. Εντωμεταξύ, ο team mate του, Kazuki Nakajima, ήταν πρωταγωνιστής πολλαπλών εξόδων.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa