29 Μαρ 2009

Grand Prix Αυστραλία : 1-2 για την Brawn

Πανευτυχείς οι δυο οδηγοί της Brawn που μέχρι πριν από τρεις εβδομάδες δε γνώριζαν αν θα αγωνιστούν φέτος
Ο Βutton δεν απειλήθηκε ποτέ κατά τη διάρκεια του αγώνα
Το ατύχημα της πρώτης στροφής
Δεν πρόλαβε να χαρεί για πολύ το τρόπαιό του ο Trulli...
O Vettel προσπάθησε να τερματίσει με τρεις τροχούς
Το ατύχημα του Kubica έπειτα από την επαφή του με τον Vettel
H έξοδος του Piquet (στο βάθος)
Πολύ καλό το ντεμπούτο του Buemi
Mερικά μόλις μέτρα διήρκεσε ο αγώνας του Kovalainen...







































































































































































































































































Ο Jenson Button διατηρήθηκε επικεφαλής καθ’ όλη τη διάρκεια του Aυστραλιανού Grand Prix για να σημειώσει τη δεύτερη νίκη της καριέρας του, με τον Rubens Barrichello να τον πλαισιώνει στο βάθρο, έπειτα από τη σύγκρουση των μαχόμενων για τη δεύτερη θέση Sebastian Vettel και Robert Kubica λίγους γύρους πριν την καρό σημαία. Την τρίτη θέση κατέλαβε ο Jarno Trulli, ο οποίος είχε εκκινήσει από το pit lane, ωστόσο, επειδή έπειτα από μια έξοδο από την πίστα υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Ιταλός επαναπροσπέρασε τον Lewis Hamilton, οι αγωνοδίκες του επέβαλλαν ποινή 25 δευτερολέπτων στο χρόνο αγώνα που είχε σημειώσει, γεγονός που τονάφησε εκτός βαθμολογούμενης οκτάδας. Η Toyota επιβεβαίωσε την πρόθεσή της να εφεσιβάλει την απόφαση, η οποία προώθησε τον Hamilton (ο οποίος πραγματοποίησε εξίσου εντυπωσιακό αγώνα) στην τρίτη θέση έχοντας ανέλθει σε αυτή από την τελευταία. Η ταχύτητα της Toyota επιβεβαιώθηκε από την 4η θέση του Timo Glock (που επίσης εκκίνησε από το pit lane), με τον Fernando Alonso να σημειώνει τέσσερις βαθμούς, το Nico Rosberg να κάνει έναν πολύ αγώνα αλλά να χάνει πολλές θέσεις στους τελευταίους γύρους και να καταλήγει 6ος, τον Sebastien Buemi να σημειώνει τους πρώτους του βαθμούς στο ντεμπούτο του στη Formula 1, ακολουθούμενος από τον team mate του, Sebastien Bourdais. Aμφότερες οι Ferrari εγκατέλειψαν...

O Ross Brawn γνώριζε πολύ καλά τι έλεγε όταν δήλωνε πριν τον αγώνα ότι η ομάδα του έχει στόχο να κατακτήσει το φετινό πρωτάθλημα και η πρώτη απόδειξη του γεγονότος ότι έχει την ικανότητα να πραγματοποιήσει αυτή τη φιλοδοξία ήταν το ντεμπούτο της στη Formula 1. H Brawn έγινε η τρίτη μόλις ομάδα στην ιστορία της Formula 1 (εξαιρουμένης της Alfa Romeo, που νίκησε τον πρώτο αγώνα στην ιστορία του θεσμού) η οποία κατέκτησε τη νίκη στο ντεμπούτο της, 33 χρόνια έπειτα από την πρώτη φορά που συνέβη αυτό, στην Αργεντινή το 1977 με την ομάδα της Wolf, η οποία είχε αγοράσει την πρώτη ενσάρκωση της Williams.

Το επίτευγμα της Brawn αποκτά ιδιαίτερη σημασία αν λάβει κανείς υπ’ όψη του το ότι η ομάδα δεν ήταν σίγουρο ότι θα καταφέρει να συμμετέχει στη σεζόν μόλις τρεις εβδομάδες πριν την έναρξή της. Το γεγονός αποδεικνύει και την αξία της συμβολής του Ross Brawn στις επιτυχίες της Ferrari επί εποχής Michael Schumacher (ιδίως αν σκεφτεί κανείς ότι κανένα από τα μονοθέσια της Scuderia δεν τερμάτισε το σημερινό αγώνα), καθώς ο Βρετανός τεχνικός κατάφερε να πάρει την προτελευταία ομάδα της περυσινής σεζόν και να την θέσει επικεφαλής μέσα σε λίγους μόλις μήνες (με τη βοήθεια των αλλαγών στους κανονισμούς) και ενώ η Honda απέσυρε την οικονομική υποστήριξή της, αναγκάζοντας τη λειτουργία σε… «safe mode» για αρκετούς μήνες, στην κρίσιμη φάση προετοιμασίας πριν την έναρξη του πρωταθλήματος. Αυτούς τους μήνες που η Brawn λειτουργούσε με το ελάχιστο δυνατό budget πραγματοποιούσε την πολύ δύσκολη τεχνική πρόκληση προσαρμογής του μονοθεσίου της (που είχε σχεδιαστεί με τον V8 της Honda ως βάση) στον κινητήρα της Mercedes, πράγμα που σημαίνει ότι εξ ορισμού έχουν γίνει κάποιοι συμβιβασμοί στο σχεδιασμό της BGP001, ανάγοντας σε ακόμη πιο αξιοθαύμαστη την επιτυχία της… νεογνού ομάδας, η οποία ενδέχεται να αύξησε τις πιθανότητές της να υποστηριχθεί σε μεγαλύτερη κλίμακα (ή να αγοραστεί) από την Virgin, σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη της τελευταίας, Richard Branson.

Ο Button δεν είχε αντίπαλο ικανό να τον απειλήσει σήμερα, αν και ο ίδιος παραδέχθηκε ότι η επαναφορά των ελαστικών του στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας έπειτα από την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας ήταν πολύ δύσκολη. Μάλιστα ο Button είχε φθείρει ασύμμετρα το συγκεκριμένο σετ με ένα βίαιο μπλοκάρισμα των φρένων, πριν τη διακοπή, κάτι που προκάλεσε έντονους κραδασμούς. Στο δεύτερο pit stop του, ο Βρετανός είχε μια μικρή καθυστέρηση, καθώς οι μηχανικοί του άργησαν να τοποθετήσουν την αντλία ανεφοδιασμού στο μονοθέσιο, αφότου ο ίδιος είχε επιλεγμένη δευτέρα στο κιβώτιο και η νεκρά δε λειτουργούσε. Στους τελικούς γύρους, η ομάδα ανησύχησε από το ρυθμό του Kubica, του οποίου όμως ο αγώνας έληξε πρόωρα… επάνω στον Vettel. O Button χαρακτήρισε το αποτέλεσμα «παραμυθένιο» για την ομάδα, δεδομένης της κατάστασης την οποία κλήθηκε να ξεπεράσει. Ίσως οι συμπατριώτες του τον θυμηθούν και πάλι έπειτα από αυτή την επιτυχία, αφότου τον είχαν παραγκωνίσει στο περιθώριο της σκιάς των επιτυχιών του Lewis Hamilton. O Button σημείωσε σήμερα τη 200ή νίκη για Βρετανό οδηγό στην ιστορία της Formula 1.

O Rubens Barrichello από την πλευρά του είχε ανάμικτα συναισθήματα από το σημερινό αγώνα, αλλά ήταν ευτυχής που τερμάτισε δεύτερος, καθώς είχε μια πολύ κακή εκκίνηση, όπου δεν κατάφερε να ξεκινήσει σωστά και παραλίγο να του σβήσει ο κινητήρας, γεγονός που τον έριξε στο μέσο της κατάταξης έως την πρώτη στροφή. Εκεί, ο Heikki Kovalainen χτύπησε από πίσω το μονοθέσιο του Βραζιλιάνου, o οποίος συγκρούστηκε με τους Nick Heidfeld και Mark Webber, με τον τελευταίο να παρασέρνει στην εγκατάλειψη τον Φινλανδό οδηγό της McLaren. Mε ζημιές στην εμπρός αεροτομή, ο Barrichello συνέχισε τον αγώνα και αφαίρεσε ακόμα ένα κομμάτι από αυτήν, έπειτα από την επαφή του με τον Raikkonen, κάτι που του κόστισε τη σταθερότητα στα φρεναρίσματα. Ο Βραζιλιάνος βρισκόταν στην 4η θέση μέχρι τη σύγκρουση των Kubica-Vettel, η οποία τον προώθησε στη δεύτερη θέση. Αστειευόμενος, ο Barrichello δήλωσε ότι κανείς δε μπορεί να ισχυριστεί ότι οι επιδόσεις της Brawn οφείλονται στο διαχύτη του μονοθεσίου της, καθώς ο δικός του είχε καταστραφεί από την επαφή του πρώτου γύρου…

Αν και οι αντίπαλοι της Brawn δεν πρόκειται να πειστούν από τα σχόλια του Barrichello, η βρετανική ομάδα δεν είναι η μόνη υπό τα πυρά των αντιπάλων της. Ιδιαίτερα αντιφατικό Σαββατοκύριακο είχε η Toyota, η οποία έπειτα από μια πολύ θετική επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές με αμφότερα τα μονοθέσιά της στην πρώτη 10άδα, ενημερώθηκε ότι ακυρώθηκε από τη διαδικασία, επειδή η πίσω αεροτομή της TF109 παρουσίαζε κάμψη μεγαλύτερη του επιτρεπτού υπό το φορτίο που ασκεί η FIA κατά τη διάρκεια των τεχνικών ελέγχων. Η Toyota βρήκε λύση στο πρόβλημα άμεσα και πραγματοποίησε τροποποιήσεις στην πίσω αεροτομή της κατά τη διάρκεια της νύχτας και με το εξάρτημα να πληροί τους κανονισμούς πλέον, οι δυο οδηγοί της εκκίνησαν από το pit lane, ωστόσο πίσω στο εργοστάσιό της στην Κολωνία θα επανεξεταστούν οι δοκιμές πιστοποίησης ελαστικότητας του αμαξώματος, καθώς το συγκεκριμένο εξάρτημα είχε μετρηθεί ότι δεν παρουσίαζε κάμψη ακόμα και υπό το διπλάσιο στατικό φορτίο από αυτό που ασκεί η FIA κατά τον τεχνικό έλεγχο.

Ο Trulli κατάφερε να αποφύγει το ατύχημα της πρώτης στροφής και στη συνέχεια πραγματοποίησε μια εντυπωσιακή ανάκαμψη, τόσο στο αρχικό κομμάτι του αγώνα όσο και πιο σημαντικά, στους τελευταίους γύρους, την οποία ο ίδιος απέδωσε στις δυνατότητες του μονοθεσίου του, κάτι που αποδείχθηκε και με την 5η θέση στην οποία είδε την καρό σημαία ο Timo Glock. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Trulli είχε μια έξοδο και έχασε τη θέση του από τον Hamilton, τον οποίο προσπέρασε ξανά, κάτι που σύμφωνα με τους κανονισμούς απαγορεύεται. Η Toyota θα ασκήσει έφεση σε αυτή την απόφαση…

Αυτή δεν ήταν η μόνη διαμάχη που έλαβε χώρα εχθές, καθώς η Williams κατέθεσε διαμαρτυρία όσον αφορά την αεροδυναμική διαμόρφωση των μονοθεσίων της Ferrari και της Red Bull (οι οποίες είχαν διαμαρτυρηθεί την Πέμπτη για την νομιμότητα του διαχύτη της Williams), την οποία ωστόσο απέσυρε στη συνέχεια, «για το καλό του σπορ», διατηρώντας όμως την ελπίδα ότι η FIA και το Τεχνικό Επιτελείο (που αποτελείται από τους τεχνικούς διευθυντές των ομάδων θα λάβουν δράση επί του ζητήματος.

Στον αγωνιστικό τομέα, η Williams δεν διέπρεψε, μονολότι επέδειξε πολύ καλό ρυθμό, καθώς ο Nico Rosberg σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Ο Γερμανός παραδέχθηκε ότι από λάθη του έπεσε στην κατάταξη, αφήνοντας ανοιχτή την πόρτα στον πρώτο γύρο χάνοντας μερικές θέσεις, ενώ στο πρώτο του pit stop υπήρξε μια καθυστέρηση, καθώς δε βίδωνε το μπουλόνι του αριστερού τροχού. Ο Rosberg αντιμετώπισε προβλήματα στους τελευταίους γύρους με τα ελαστικά του και έπεσε από την 4η στην 7η θέση. Από λάθος του εγκατέλειψε και ο Kazuki Nakajima πατώντας στο kerb της 4ης στροφής και χάνοντας τον έλεγχο, για να προσκρούσει στον τοίχο.

Η Red Bull διεθέτει επίσης ένα πολύ καλό μονοθέσιο, καθώς ο Vettel είχε τη δυνατότητα να «ανταλλάξει» μερικούς ταχύτερους γύρους στο μέσο του αγώνα με τον πάντοτε πρωτοπόρο Button, ο οποίος ποτέ δεν κατάφερε να του απομακρυνθεί πολύ περισσότερο από τη διαφορά 4 δευτερολέπτων που κατάφερε να χτίσει στον πρώτο γύρο. Ενώ ο νεαρός Γερμανός παρέμεινε δεύτερος σχεδόν σε όλο τον αγώνα, στο τελευταίο stint, όπου ο ίδιος είχε την πιο μαλακή γόμα (που έχανε απόδοση μέσα σε λίγους γύρους), όταν έγινε προφανές ότι ο Kubica, με τη μέση γόμα (καθώς είχε χρησιμοποιήσει τη μαλακή στο πρώτο του stint), θα τον προσπερνούσε, δε δέχθηκε να υποχωρήσει. Τρεις γύρους πριν από το τέλος, τα δυο μονοθέσια συγκρούστηκαν όταν ο Vettel έχασε πρόσφυση στη μέση της 3ης στροφής και παρά το ότι αμφότερα τα μονοθέσια κατάφεραν να συνεχίσουν για λίγο, οι ζημιές που είχαν υποστεί τους οδήγησαν στον τοίχο και φυσικά την εγκατάλειψη. Ο Vettel δέχθηκε ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης στη Βραζιλία, καθώς οι αγωνοδίκες έκριναν ότι ήταν ο υπαίτιος του συμβάντος, ενώ η ομάδα δέχθηκε ποινή 50.000 δολαρίων, επειδή ο Γερμανός αποπειράθηκε να διανύσει τους εναπομείναντες γύρους με τρεις τροχούς, γνωρίζοντας ότι όσοι τον ακολουθούσαν δεν επιτρεπόταν να τον προσπεράσουν υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.

Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει στο γεγονός ότι στους τελευταίους γύρους, οι αποδόσεις διακυμάνθηκαν κατά πολύ με την πτώση της απόδοσης των μαλακών ελαστικών, με τα πιο «γομοβόρα» πλαίσια να υστερούν στο τέλος και να χάνουν αρκετές θέσεις ή τη διαφορά με τα υπόλοιπα μονοθέσια που βρίσκονταν σε διαφορετική στρατηγική χρήσης των ελαστικών τους να είναι τόσο μεγάλη που έκανε το προσπέρασμα αναπόφευκτο. Επίσης, οι διαφορές μεταξύ των μονοθεσίων σε ρυθμό αγώνα δεν ήταν ιδιαίτερα μεγάλες (λόγω και τη παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας στο μέσο του αγώνα) και όλοι βρίσκονταν αρκετά κοντά μεταξύ τους. Εντυπωσιακός ήταν ο αριθμός προσπερασμάτων ιδίως για τη χάραξη της πίστας της Μελβούρνης από την οποία απουσιάζουν οι μεγάλες ευθείες που απαιτούνται θεωρητικά για την διεκπεραίωσή τους, με τα μονοθέσια με KERS να έχουν μια μεγαλύτερη ευκολία έναντι αντιπάλων τους που δεν το χρησιμοποιούσαν, όχι όμως σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Δυστυχώς, λόγω του κλαταρίσματος του ελαστικού του Heidfeld στο ατύχημα πο έλαβε χώρα κατά την εκκίνηση, δεν είχαμε ευκαιρία να συγκρίνουμε το ρυθμό του Γερμανού που χρησιμοποιούσε KERS με αυτόν του team mate του, ο οποίος δεν είχε στη διάθεσή του το σύστημα. Ο Πολωνός ήταν πολύ πιθανό να απειλήσει τον Button για τη νίκη στους τελευταίους γύρους, λόγω του πλεονεκτήματος απόδοσης που του προσέδιδαν τα πιο σκληρά ελαστικά και αυτό συνιστά ότι η BMW Sauber διαθέτει τον απαιτούμενο ρυθμό για να απειλήσει για την κορυφή. Συνεπώς, η στρατηγική χρήσης των μαλακών ελαστικών στο πρώτο stint δεν ήταν απαραίτητα λανθασμένη, όπως έμοιαζε στην περίπτωση των Ferrari, αν και ποτέ δε θα μάθουμε τι θα συνέβαινε με τα κόκκινα μονοθέσια μέχρι τον τερματισμό αφού κανένα από τα δυο δεν είδε την καρό σημαία. Aυτό οφείλεται στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί τα ελαστικά του το εκάστοτε πλαίσιο και πόσο άνετο είναι με τόσο μεγάλες αποκλίσεις στις συστάσεις των γομών.

Oι οδηγοί της Ferrari εκμεταλλεύτηκαν το KERS στην εκκίνηση, αλλά και τη μαλακή γόμα που είχαν επιλέξει για το πρώτο stint για να ανακτήσουν θέσεις, ωστόσο έχασαν πολύ ρυθμό (και θέσεις) έπειτα από το πέρας μόλις 5 γύρων, καθώς η απόδοση των ελαστικών τους έπεσε κατακόρυφα, αναγκάζοντας την ομάδα να καλέσει νωρίτερα από το προβλεπόμενο (σύμφωνα με το φορτίο καυσίμου) τους οδηγούς της στα pits. Η Ferrari επέλεξε αυτά τα ελαστικά διότι αντιμετώπιζε δυσκολίες να φέρει τα σκληρά στην κατάλληλη θερμοκρασία. Είναι προφανές ότι η Ferrari δε βρίσκεται εκεί που θα ήθελε, με το μονοθέσιό της να μοιάζει αρκετά νευρικό και φυσικά, αναξιόπιστο. Ο Kimi Raikkonen δήλωσε ότι στον 44ο γύρο, που είχε μια έξοδο και ακούμπησε ελαφρά τον τοίχο όταν έχασε τον έλεγχο της F60 σε ευθεία γραμμή, έχοντας ήδη βγει από τη στροφή, το μονοθέσιο δεν τον προειδοποίησε καθόλου για την αλλαγή πορείας που ακολούθησε, αν και παραδέχθηκε ότι πιθανότατα επρόκειτο για δικό του λάθος. Ο Φινλανδός που χαρακτήρισε τον αγώνα ως έναν από τους πιο δύσκολους της καριέρας του, πιστεύει ότι θα μπορούσε να έχει τερματίσει δεύτερος αν δεν είχε την έξοδο αυτή και δεν παρουσιάζονταν τα προβλήματα στο διαφορικό που τον οδήγησαν αργότερα στην εγκατάλειψη. Η ομάδα επέλεξε κατά τη διάρκεια του αγώνα να ακολουθήσει στρατηγική τριών pit stop με τον Massa, τα σχέδιά της όμως καταστράφηκαν τελείως από την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Ωστόσο, ο Βραζιλιάνος βρισκόταν πίσω από τον Hamilton, όταν η υποβοήθηση του τιμονιού του μονοθεσίου του έπαψε να λειτουργεί και η Ferrari αρνιόταν να κινηθεί ευθεία. Στη Ferrari πιστεύουν ότι η γλιστερή επιφάνεια του ασφαλτοτάπητα της Μελβούρνης δεν τους επέτρεψε να εκμεταλλευτούν όλο το δυναμικό του μονοθεσίου τους και απέκρυψε τις πραγματικές διαφορές δυναμικού. Η απόδοση της ιταλικής ομάδας ήταν από τις πιο απογοητευτικές της ημέρας, αν και πολλοί πίστευαν ότι το ρόλο αυτό θα τον έπαιζε η McLaren. Ωστόσο, ο Hamilton πραγματοποίησε μια εντυπωσιακή ανάκαμψη από την τελευταία θέση στους πρώτους γύρους (στους οποίος και αυτός χρησιμοποιούσε την πιο μαλακή γόμα) με αλλεπάλληλα προσπεράσματα που τον έφεραν στην 8άδα πριν την πραγματοποίηση του πρώτου του ανεφοδιασμού. Ο Βρετανός πρωταθλητής οδήγησε εξαιρετικά, παρά το ότι δεν είχε στη διάθεσή του τον καλύτερο εξοπλισμό.

Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί και για τον Fernando Alonso, ο οποίος έκανε έναν ήσυχο αγώνα, συνήθως αμυνόμενος. Ο Ισπανός αναγκάστηκε να βγει στο γρασίδι στην πρώτη στροφή για να αποφύγει το ατύχημα, χάνοντας αρκετές θέσεις και δήλωσε κάπως απογοητευμένος από τον τρόπο λειτουργίας του KERS. Eδώ αξίζει να σημειωθεί ο διαφορετικός τρόπος χρήσης του που παρατηρήθηκε μεταξύ των ομάδων, με τους οδηγούς της Ferrari να το χρησιμοποιούν για λίγο στις εξόδους των στροφών και τον Hamilton να προτιμάει πιο παρατεταμένες εφαρμογές της επιπλέον ισχύος, στις μεγαλύτερες ευθείες. Ο Alonso δήλωσε επίσης ότι η Renault θα πρέπει να βελτιωθεί στον τρόπο χρήσης των ελαστικών της. Ο Piquet δήλωσε πως για την έξοδό του έπειτα από το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας ευθυνόταν το σύστημα πέδησης του μονοθεσίου του.

Εντυπωσιακή ήταν η Toro Rosso, η ομάδα που διεξήγαγε τις λιγότερες δοκιμές από όλες το χειμώνα. Το ιταλικό μονοθέσιο είχε τη δυνατότητα να ανταγωνιστεί πολλά θεωρητικά ανώτερά του, ενώ ο Sebastien Buemi αποδείχθηκε απόλυτα ψύχραιμος στο ντεμπούτο του, παραμένοντας εκτός μπελάδων σε έναν επεισοδιακό αγώνα, χωρίς να φοβάται να μονομαχήσει σκληρά. Ο 20χρονος Ελβετός σημείωσε τους πρώτους του βαθμούς και τερμάτισε εμπρός από τον team mate του. Ένα ονειρικό ντεμπούτο.

Αποτελέσματα.

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa