Ένας μικρός χαμός γίνεται σχετικά με την ποινή που έλαβε ο Michael Schumacher μετά το τέλος του Grand Prix του Monaco. Ο 41χρονος προσπέρασε τον Fernando Alonso στην τελευταία στροφή του αγώνα, κερδίζοντας μία θέση, αλλά οι αγωνοδίκες έκριναν το προσπέρασμα παράνομο επιβάλλοντάς του ποινή 20 δευτερολέπτων, με αποτέλεσμα να πέσει στη δωδέκατη θέση!
Ο κανονισμός αναφέρει ότι όταν ο αγώνας ολοκληρώνεται πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, αυτό αποσύρεται στο τελευταίο πέρασμα μπροστά από το pit lane, αφήνοντας στα μονοθέσια να περάσουν τη γραμμή του τερματισμού σε παράταξη. Ωστόσο, ο αντίλογος από τη Mercedes αναφέρει ότι η πίστα είχε καθαριστεί, η αποχώρηση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας είχε ανακοινωθεί και πως στα τελευταία 500 μέτρα είχαμε κανονικό αγώνα. Άλλωστε επικαλείται και τις πράσινες σημαίες που ουσιαστικά έδιναν το πράσινο φως στον Schumacher να διεκδικήσει κάτι παραπάνω.
Ο Βρετανός ήταν ο εκπρόσωπος των οδηγών στο πάνελ των αγωνοδικών του έκτου αγώνα της χρονιάς και έπαιξε το ρόλο του στην απόφαση τιμωρίας του Γερμανού για το προσπέρασμα επί του Fernando Alonso.
Η αλήθεια είναι ότι υπήρχε μία ασάφεια σχετικά με το ρόλο που παίζουν οι βετεράνοι οδηγοί σε αυτές τις αποφάσεις και υπήρχε η αίσθηση ότι η παρουσία τους ήταν καθαρά... συμβουλευτική. Να όμως όπου ο ίδιος ο Hill άλλαξε τα δεδομένα μιλώντας στους Times.
«Ήταν μία συναρπαστική εμπειρία αλλά αναρωτιέμαι αν είναι σωστό να βάζουν τους οδηγούς σε αυτή τη θέση, της ερμηνείας δηλαδή των κανονισμών. Υπέθετα ότι θα βρισκόμουν εκεί για να δώσω κάποια συμβουλή στους αγωνοδίκες βάσει της οδηγικής μου εμπειρίας. Ώστε να αποφασίσουν εκείνοι. Δική μου ειδικότητα είναι η οδήγηση, όχι η ερμηνεία ή η σύσταση κανονισμών. Νιώθω άβολα γιατί αναγκάστηκα να πάρω μία απόφαση για ένα συμβάν στο οποίο είχε εμπλακεί ο Michael», αποκάλυψε ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 1996.
Άρα οι τρεις αγωνοδίκες περίμεναν από εκείνον την ετυμηγορία για το συμβάν; Όπως και να έχει, οι οπαδοί του Schumacher θεωρούν αποκλειστικό υπεύθυνο τον Hill και ως αποτέλεσμα ο Βρετανός δεν έχει μείνει στο απυρόβλητο. Κάθε άλλο μάλιστα...
«Νομίζω ότι έπραξα ορθώς αλλά έχω ήδη δεχθεί μερικά επιθετικά email στα οποία με κατηγορούν για μεροληψία», παραδέχθηκε ο Βρετανός.
O Damon Hill, που το 1994 είχε χάσει τον τίτλο όταν ο Schumi είχε πέσει πάνω του στο Grand Prix της Αυστραλίας, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν και οι δύο και το πρωτάθλημα να πάει στο Γερμανό, δήλωσε επίσης στο BBC Sport: «Το μόνο πράγμα που με ενδιέφερε ήταν να γίνει το σωστό. Αν κάνουμε συνέχεια το σωστό, τότε οι αγώνες θα βελτιωθούν».
Μάλιστα η χαρά του Hill ,που επιτέλους θα την "έφερνε" στον Schumacher , ήταν τόοοσο μεγάλη που... "ξέχασε" να τιμωρίσει τον Barichello ...
Υπενθυμίζουμε ότι ο οδηγός της Williams πέταξε νευριασμένος το τιμόνι του όταν ακινητοποιήθηκε η διαλυμένη FW32. Μόνο που το πέταξε στην αγωνιστική διαδρομή με αποτέλεσμα να το πατήσει αρχικά η HRT του Karun Chandhok και μετά εκείνη του Bruno Senna. Αμφότεροι διαμαρτυρήθηκαν για το συμβάν ενώ όταν ρωτήθηκε σχετικά, ο Barrichello δικαιολογήθηκε υποστηρίζοντας ότι βιαζόταν να βγει από το κόκπιτ για λόγους ασφαλείας.
Μία δικαιολογία που δύσκολα θα έπειθε τους αγωνοδίκες του έκτου αγώνα της χρονιάς να μην του επιβάλλουν κάποια ποινή, αρκεί να… θυμούνταν ότι πρέπει να ασχοληθούν και με την περίπτωση του.
«Η αλήθεια είναι ότι ο Barrichello βρισκόταν στη λίστα των συμβάντων προς εξέταση. Απλά ξεχάστηκε λόγω της πίεσης να καταλήξουμε σε μία απόφαση για την προσπέραση του Schumacher», παραδέχθηκε ο Gutjahr μιλώντας στην ελβετική εφημερίδα Blick.
Πόσο ακόμα....