O διαχύτης δυο επιπέδων της BMW SauberO Nico Rosberg επικράτησε για μια ακόμη φορά στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές, ενώ το απόγευμα, ο Heikki Kovalainen κινήθηκε ταχύτερα από όλους, σημειώνοντας τον καλύτερο χρόνο της ημέρας. Με την πίστα να είναι εξαιρετικά ακάθαρτη, οι πιλότοι δε βγήκαν το πρώτο μισάωρο, παρά μόνο για αναγνωριστικούς, σηκώνοντας ακόμη και σε μέσες ταχύτητες πολλή σκόνη. Ο Lewis Hamilton ήταν ο πρώτος οδηγός που σημείωσε γρήγορο γύρο, ενώ στη μέση της διαδικασίας, στην κορυφή βρέθηκε ο Jarno Trulli, αλλά σύντομα, ο Kazuki Nakajima κατάφερε να κινηθεί ακόμη ταχύτερα. O Iάπωνας οδηγός της Williams παρέμεινε στην κορυφή των χρόνων για πέντε μόλις λεπτά, πριν ο Felipe Massa τεθεί επικεφαλής. Στη συνέχεια, ο Sebastian Vettel κατέρριψε το χρόνο του, μονάχα για να νικηθεί από τον Hamilton λίγο αργότερα. Προσπαθώντας να ανακτήσει την πρώτη θέση, ο Massa είχε μια έξοδο στην πρώτη στροφή (όπου πολλοί οδηγοί επίσης βγήκαν εκτός πίστας, προσπαθώντας να βρουν το όριο στον ακάθαρτο ακόμα ασφαλτοτάπητα), ωστόσο ο Βραζιλιάνος ξήλωσε μέρος του πράσινου επιβραδυντικού υλικού εκτός της πίστας. Συνεπώς, 18 λεπτά πριν τη λήξη του 90λεπτου η διαδικασία διακόπηκε για να επισκευαστεί η ζημιά που προκλήθηκε. Η διακοπή προκάλεσε ένταση της δράσης στα τελευταία λεπτά, όπου σχεδόν όλοι οι οδηγοί επέστρεψαν στην πίστα. Ο Lewis Hamilton βελτίωσε και άλλο την επίδοσή του, ωστόσο, την τελευταία στιγμή, ο Nico Rosberg έκανε το γνωστό του πλέον κόλπο, για να ανέβει στην κορυφή του πίνακα των χρόνων. Τρίτος κατετάγη ο Jarno Trulli, εμπρός από τους Massa και Vettel, με τον άλλο οδηγό της Williams, Kazuki Nakajima, να κλείνει την πρώτη εξάδα. Πίσω από τον Ιάπωνα βρέθηκαν δυο πρωταθλητές, ο Kimi Raikkonen και ο Fernando Alonso, ενώ ο Rubens Barrichello ήταν ο ταχύτερος εκ των δυο οδηγών της Brawn, στην 9η θέση, με τον Heikki Kovalainen να συμπληρώνει την πρώτη 10άδα. Ο Φινλανδός οδηγός της McLaren σημείωσε την ταχύτερη επίδοση στη δεύτερη περίοδο, στην οποία τα πρώτα 16 μονοθέσια χωρίζονταν από μόλις 8 δέκατα του δευτερολέπτου. Κατά τη συμπλήρωση του μισάωρου, ο Kovalainen τέθηκε επικεφαλής, αφότου οι Hamilton και Nakajima είχαν διαδεχθεί ο ένας τον άλλο στην κορυφή. Σε εκείνο το σημείο της διαδικασίας, ο Sebastian Vettel αναγκάστηκε να παρκάρει τη Red Bull με πρόβλημα στο ημιαξόνιο της RB5. Από εκεί και πέρα, λίγα πράγματα άλλαξαν στην κατάταξη καθώς οι ομάδες πραγματοποιούσαν τα προγράμματα προετοιμασίας για τον αγώνα. Πολλοί οδηγοί βρέθηκαν εκτός πίστας, ενώ οι πιλότοι της Ferrari παραπονούνταν για την απόδοση της μαλακής γόμας των ελαστικών της Bridgestone, η οποία αποδείχθηκε, αντίθετα με τη γενική τάση μέχρι στιγμής στο πρωτάθλημα, πιο αργή από τις δυο διαθέσιμες στην Τουρκία. Στα τελευταία λεπτά, ο Fernando Alonso χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα για ένα γρήγορο γύρο, αλλά έπειτα από ένα γρήγορο πρώτο τμήμα της πίστας, η απόδοση των ελαστικών του έπεσε αισθητά. Ο Ισπανός κατέληξε δεύτερος, μόλις 6 χιλιοστά πίσω από τον Kovalainen. Tρίτος κατετάγη ο Robert Kubica, χαρίζοντας μερικά χαμόγελα στο γκαράζ της BMW Sauber, η οποία παρουσίασε στην Τουρκία της δική της έκδοση διαχύτη δυο επιπέδων, αλλά αποφάσισε να μη χρησιμοποιήσει το KERS της. Ο Nakajima κατέληξε στην 4η θέση, έπειτα από ένα περίεργο συμβάν με τον Giancarlo Fisichella στο τελευταίο chicane, όπου κανείς από τους δυο οδηγούς δεν έκανε χώρο στον άλλο. Παρά τους μόλις 4 γύρους που συμπλήρωσε, ο Vettel παρέμεινε μέχρι το τέλος της διαδικασίας στην 5η θέση, εμπρός από τους Trulli, Rosberg και Barrichello, ο οποίος ήταν και πάλι ο ταχύτερος οδηγός της Brawn, στην 8η θέση, ενώ ο Button ολοκλήρωσε το απογευματινό 90λεπτο μόλις 12ος.
...