Ο Μαρκ Ουέμπερ πανηγύρισε την πρώτη του νίκη μέσα στη χρονιά, οδηγώντας
τον αγώνα στην Βαρκελώνη από την pole position μέχρι και το πέσιμο της
καρό σημαίας. Πίσω από τον αυστραλό, στην 2η θέση, τερμάτισε ο Φερνάντο
Αλόνσο με Ferrari, ενώ ο Σεμπάστιαν Φέτελ ανέβηκε στο τελευταίο
σκαλοπάτι του βάθρου, συμπληρώνοντας το 1-3 της Red Bull.
Τόσο ο ισπανός όσο και ο γερμανός ευνοήθηκαν από την εγκατάλειψη του Λιούις Χάμιλτον δύο γύρους πριν από το τέλος. Ο βρετανός έχασε μέσα από τα χέρια του την 2η θέση εξαιτίας ενός κλαταρίσματος στο εμπρός αριστερό ελαστικό της McLaren του.Πολύ καλή εμφάνιση για τον Michael Schumacher, που έφτασε στην 4η θέση, κρατώντας με πείσμα πίσω του τον Jenson Button σε όλο τον αγώνα ενώ στην 6η θέση τερμάτισε τελικά ο Felipe Massa. Την δεκάδα έκλεισαν οι Sutil, Kubica, Barrichello και Alguersuari. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή:
Τα μονοθέσια στήθηκαν στο grid με τον ουρανό πάνω από την ισπανική πίστα να είναι συννεφιασμένος αλλά να μην προμηνύει βροχή. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα τα δύο μονοθέσιο της Red Bull έφυγαν μπροστά, με τον Vettel να προσπαθεί να εκμεταλλευτεί το slip stream πίσω από τον Webber αλλά να μην καταφέρνει να περάσει. Έτσι, ο Webber έστριψε πρώτος, με τον Vettel πίσω του και τον Lewis Hamilton στην 3η θέση. Ο Βρετανός της McLaren προσπάθησε να χωθεί στην εσωτερική αλλά δεν υπήρχε αρκετός χώρος κα σοφά ποιώντας υποχώρησε.
Πιο πίσω, οι επόμενοι τρεις οδηγοί διατήρησαν τις θέσεις τους, με τον Alonso να στρίβει στην 4η θέση μπροστά από τους Button και Michael Schumacher. Πολύ καλή εκκίνηση έκαναν ο Massa και ο Alguersuari, κερδίζοντας αρκετές θέσεις. Αντιθέτως, άσχημα ξεκίνησαν οι Rosberg και Kubica που έχασαν μερικές θέσεις. Το πρώτο θύμα ήταν ο Bruno Senna, o οποίος βγήκε στην αμμοπαγίδα και εγκατέλειψε. Ο Βραζιλιάνος γύρισε στα pit, όπυ ήδη βρισκόταν ο Heikki Kovalainen, ο οποίος δεν κατάφερε καν να ξεκινήσει λόγω προβλήματος στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Μετά την εκκίνηση πάντως τα πράγματα πήραν το δρόμο τους και οι δύο Red Bull έφυγαν στην κορυφή, χωρίς όμως να δείχνουν ικανές να απομακρυνθούν από τον Hamilton. Λίγο πιο πίσω ακολουθούσαν οι Alonso, Button και Schumacher. Έτσι κύλησαν οι επόμενοι γύροι, μέχρι να αρχίσει ο χορός των pit stop, που ήρθαν πολύ νωρίς αφού οι οδηγοί έσπευσαν να απαλλαγούν από τα μαλακά ελαστικά για να βάλουν τα σκληρά που θα τους έβγαζαν μέχρι το τέλος του αγώνα..
Από το 15ο γύρο άρχισαν οι οδηγοί να μπαίνουν στα pit για να αλλάξουν τα ελαστικά τους. Την αρχή έκαναν οι Massa και Schumacher και ακολούθησαν οι Rosberg, Button, Alonso και Vettel, με τους Webber και Hamilton να μπαίνουν τελευταίοι. Άμεσα ωφελημένοι από αυτήν τη διαδικασία αποδείχτηκαν οι Schumacher και Hamilton. Ο Γερμανός κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον Button ενώ και ο Hamilton βγαίνοντας από τα pit βρέθηκε δίπλα-δίπλα με τον Vettel, τον οποίο κατάφερε να υποσκελίσει για να πάρει τη 2η θέση.
Στους επόμενους γύρους είχαμε μια πολύ όμορφη μάχη ανάμεσα στον Button και τον Schumacher, με τον Βρετανό να προσπαθεί να περάσει με κάθε τρόπο αλλά στην πίστα της Βαρκελώνης είναι πολύ δύσκολο να προσπεράσεις και ο Button δεν τα κατάφερνε. Έμμεσο θύμα της μάχης αυτής έπεσε ο Felipe Massa, ο οποίος είχε φτάσει πίσω τους αλλά την ώρα του ντουμπλαρίσματος στον Chandhok δεν κατάφερε να αποφύγει το μονοθέσιο του Ινδού και συγκρούστηκαν ελαφρά. Στο μεταξύ, ο αγώνας του Pedro de la Rossa, ο οποίος πάρκαρε το μονοθέσιό του στο γκαράζ της Sauber και εγκατέλειψε.
Όλα αυτά φυσικά έβαιναν προς όφελος του Mark Webber, ο οποίος απομακρυνόταν με άνεση στην κορυφή, αυξάνοντας τη διαφορά από τον Lewis Hamilton, o οποίος είχε να ανησυχεί για την πίεση του Vettel, που πάντως δεν ήταν ασφυκτική. Όλοι έκαναν αγώνα υπομονής, φυλάγοντας τα ελαστικά τους -και την επιθετικότητά τους- για αργότερα.
Καθώς ο αγώνας περνούσε το μέσον του, η κατάσταση έμοιαζε να κατασταλάζει αλλά πιο πίσω τα συμβάντα δεν έλειψαν. Οι Chandhok και Alguersuari είχαν μια επαφή όταν ο Ισπανός περνούσε τον Ινδό, κάτι που κόστισε στον οδηγό της Toro Rosso μια ποινή διέλευσης και σε αυτόν της HRT μια σπασμένη εμπρός πτέρυγα. Ο Chandhok όμως στον επόμενο γύρο εγκατέλειψε ύστερα από έξοδο.
Ένας από τους χαμένους της ημέρας ήταν ο Nico Rosberg, ο οποίος εκτός από την καθυστέρηση στο pit stop είχε γενικά αργό ρυθμό, πέφτοντας στη 16η θέση. Καθώς δεν είχαν τίποτα να χάσουν, στη Mercedes αποφάσισαν να τον ξανακαλέσουν στα pit για να του βάλουν ξανά τα μαλακά ελαστικά. Αμέσως ο ρυθμός του Γερμανού έπεσε εμφανώς και πολύ γρήγορα άρχισε να κερδίζει έδαφος.
Μπαίνοντας στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα, η ημέρα έγινε λίγο δυσκολότερη για τον Sebastian Vettel, καθώς ο μηχανισμός που αλλάζει την κλίση της εμπρός πτέρυγας κόλλησε στο μονοθέσιο της Red Bull. Ταυτόχρονα ο Fernando Alonso από την 4η θέση αύξησε λίγο το ρυθμό του και άρχισε σιγά-σιγά να πλησιάζει. Πιο πίσω ο Nico Rosberg κατάφερε να μπει στην εσωτερική του Nico Hulkenberg και να κάνει επιτέλους ένα προσπέρασμα για την 15η θέση. σε αυτή την πίστα που φαίνεται να σχεδιάστηκε περισσότερο για τρένα παρά για μονοθέσια.
Και ενώ όλα έδειχναν ότι ο αγώνας θα έληγε χωρίς συγκινήσεις είδαμε ξαφνικά τον Vettel να βγαίνει εκτός πίστας και να επανέρχεται στην πίστα για να μπει στα pits 11 γύρους πριν το τέλος του αγώνα χάνοντας έτσι το βάθρο. Ο Vettel μόλις ξαναβγήκε στην πίστα ενημερώθηκε από τους μηχανικούς του να είναι πολύ προσεκτικός στα φρένα καθώς η κατάστασή τους ήταν οριακή.
Ο Lewis Hamilton έχοντας τον Alonso πίσω του να πιέζει και τους μηχανικούς του να αναρωτιόνται αν και ο Webber θα έχει αντίστοιχο πρόβλημα με τον Γερμανό άρχισε να κινείται και πάλι σε πολύ ανταγωνιστικό ρυθμό πιέζοντας τα ελαστικά του. Η τραγική στιγμή ήρθε για τον Βρετανό όταν το εμπρός αριστερό του ελαστικό δεν άντεξε και το μονοθέσιο της McLaren χτύπησε με δύναμη στα λάστιχα στην έξοδο της τελευταίας στροφής.
Ο αγώνας τελείωσε χωρίς άλλες συγκινήσεις πέραν της εγκατάλειψης του Vitantonio Liuzzi λίγες εκατοντάδες μέτρα πριν την καρό σημαία αφού τα καύσιμα της Force India στέγνωσαν μέχρι αναθυμιάσεων.
The Spanish Grand Prix
Circuit de Catalunya, Barcelona, Spain;
66 laps; 307.104km;
Weather: Dry.
Classified / κατάταξη αγώνα:
Pos Driver Team Time
1. Webber Red Bull-Renault 1h35:44.101
2. Alonso Ferrari + 24.065
3. Vettel Red Bull-Renault + 51.338
4. Schumacher Mercedes + 1:02.195
5. Button McLaren-Mercedes + 1:03.728
6. Massa Ferrari + 1:05.767
7. Sutil Force India-Mercedes + 1:12.941
8. Kubica Renault + 1:13.677
9. Barrichello Williams-Cosworth + 1 lap
10. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 lap
11. Petrov Renault + 1 lap
12. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1 lap
13. Rosberg Mercedes + 1 lap
14. Hamilton McLaren-Mercedes + 2 laps
15. Liuzzi Force India-Mercedes + 2 laps
16. Hulkenberg Williams-Cosworth + 2 laps
17. Trulli Lotus-Cosworth + 3 laps
18. Glock Virgin-Cosworth + 3 laps
19. Di Grassi Virgin-Cosworth + 4 laps
Fastest lap: Hamilton, 1:24.357
Not classified/ εγκατέλειψαν :
Driver Team On lap
Buemi Toro Rosso-Ferrari 43
Chandhok HRT-Cosworth 28
De la Rosa Sauber-Ferrari 19
Senna HRT-Cosworth 1
Kovalainen Lotus-Cosworth 1
----------------------------------------------------
H Βαθμολογία μετά τον αγώνα της Ισπανίας - round 5:
Drivers: Constructors:
1. Button 70 1. McLaren-Mercedes 119
2. Alonso 67 2. Ferrari 116
3. Vettel 60 3. Red Bull-Renault 113
4. Webber 53 4. Mercedes 72
5. Rosberg 50 5. Renault 50
6. Massa 49 6. Force India-Mercedes 24
7. Hamilton 49 7. Williams-Cosworth 8
8. Kubica 44 8. Toro Rosso-Ferrari 3
9. Schumacher 22
10. Sutil 16
11. Liuzzi 8
12. Barrichello 7
13. Petrov 6
14. Alguersuari 3
15. Hulkenberg 1