Το θριαμβευτικό 1-2 της Red Bull συμπλήρωσε ο Σεμπάστιαν Φέτελ, αφήνοντας 3ο τον Ρόμπερτ Κούμπιτσα της Renault, ενώ οι Φελίπε Μάσα (Ferrari) και Λιούις Χάμιλτον (McLaren) πήραν τις θέσεις 4 και 5 αντίστοιχα.
Ο Φερνάντο Αλόνσο με την άλλη Ferrari έκανε εξαιρετικό αγώνα, τερματίζοντας 6ος από τελευταίος μπροστά από την Mercedes του Νίκο Ρόσμπεργκ, ενώ την πρώτη 10άδα συμπλήρωσαν οι δύο Force India των Αντριαν Σούτιλ και Τόνιο Λιούτσι.
Ο μεγάλος άτυχος του αγώνα ήταν ο μέχρι πρότινος πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Τζένσον Μπάτον, ο οποίος εγκατέλειψε πολύ νωρίς λόγω μηχανικού προβλήματος στην McLaren του.
Από τη στιγμή που το προσπέρασμα στο Μονακό είναι πιο δύσκολη υπόθεση από κάθε άλλη πίστα του πρωταθλήματος, ήταν αναμενόμενο η εκκίνηση και τα pit-stops να διαμορφώσουν σε μεγάλο βαθμό το τελικό αποτέλεσμα.
Μεγάλος κερδισμένος μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ήταν ο Φέτελ, ο οποίος άρπαξε από τον Κούμπιτσα την 2η θέση και βρέθηκε ακριβώς πίσω από τον team mate του, Ουέμπερ.
Η άλλη σημαντική είδηση από την εκκίνηση ήταν το ατύχημα του Νίκο Χούλκενμπεργκ στο τούνελ, που προκάλεσε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα. Αυτή η εξέλιξη επέτρεψε στον Αλόνσο να μπει άμεσα για το μοναδικό του pit-stop χωρίς να χάσει θέση ή χρόνο, καθώς ήταν ούτως ή άλλως τελευταίος, έχοντας εκκινήσει από το pit-lane.
Την ώρα που η τύχη χαμογελούσε στον ισπανό, γυρνούσε επιδεικτικά την πλάτη στον Μπάτον. Στον 3ο γύρο ο βρετανός είδε καπνούς να βγαίνουν από το πίσω μέρος του μονοθεσίου του και αναγκάστηκε να το παρκάρει στην άκρη της πίστας, οδηγούμενος στην πρώτη του εγκατάλειψη για φέτος.
Μετά την επανεκκίνηση ο Αλόνσο κατάφερε να περάσει κατά σειρά τους Λούκα ντι Γκράσι, Γιάρνο Τρούλι, Τίμο Γκλοκ και Χάικι Κοβαλάινεν για να ανέβει 16ος. Το γεγονός ότι δεν καθυστερούσε για πολύ ώρα πίσω από τόσο αργούς συνδυασμούς, έδωσε στον ισπανό ένα σημαντικό προβάδισμα, καθώς κέρδισε πολλές θέσεις όταν οι οδηγοί μπροστά του μπήκαν στα pits για να αλλάξουν λάστιχα.
Μέχρι τον 28ο γύρο ο Αλόνσο είχε ήδη ανέβει στην 6η θέση μπροστά από Σουμάχερ και Ρόσμπεργκ, και πίσω από Χάμιλτον και Μάσα, την ώρα που οι Ουέμπερ, Φέτελ και Κούμπιτσα εξακολουθούσαν να κρατούν τις τρεις πρώτες θέσεις.
Πολύ λίγα άλλαξαν μέχρι το τέλος, παρότι υπήρξαν τρεις ακόμα είσοδοι του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα: Στον 32ο γύρο ύστερα από ατύχημα του Ρούμπενς Μπαρικέλο, στον 44ο γύρο επειδή ένα καπάκι υδρορροής είχε βγει από τη θέση του στο σημείο του ατυχήματος του βραζιλιάνου και τέλος στον 75ο γύρο λόγω μιας σύγκρουσης μεταξύ των Καρούν Τσάντχοκ και Γιάρνο Τρούλι.
Η μοναδική αλλαγή ήταν ότι ελάχιστα μέτρα πριν από τον τερματισμό κι ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας είχε μόλις μπει στα pits, ο Σουμάχερ κατάφερε να πιάσει στον ύπνο τον Αλόνσο και να του αρπάξει την 6η θέση.
Ωστόσο μετά το τέλος του αγώνα οι αγωνοδίκες επέβαλλαν ποινή 20" στον γερμανό, κρίνοντας ότι η κούρσα ολοκληρώθηκε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και ο κανονισμός σε αυτή την περίπτωση δεν επιτρέπει το οποιοδήποτε προσπέρασμα. Ετσι ο Σουμάχερ έπεσε 12ος, με τον Αλόνσο να ανακτά την 6η θέση.
Αυτό βέβαια δεν επτηρέασε σε τίποτα τη νίκη του Ουέμπερ, ο οποίος τέθηκε επικεφαλής του πρωταθλήματος, έχοντας τους ίδιους βαθμούς (78) με τον Φέτελ. Ο Αλόνσο είναι τρεις βαθμούς πίσω από τους δύο οδηγούς της Red Bull, ενώ ο Μπάτον έπεσε στην 4η θέση μετά την εγκατάλειψή του, παραμένοντας στους 70 πόντους.
ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Pos Driver Team Time 1. Webber Red Bull-Renault 1h50:13.355 2. Vettel Red Bull-Renault + 0.448 3. Kubica Renault + 1.675 4. Massa Ferrari + 2.666 5. Hamilton McLaren-Mercedes + 4.363 6. Schumacher Mercedes + 5.712 7. Alonso Ferrari + 6.341 8. Rosberg Mercedes + 6.651 9. Sutil Force India-Mercedes + 6.970 10. Liuzzi Force India-Mercedes + 7.305 11. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 8.199 12. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 9.135 13. Petrov Renault + 4 laps Fastest lap: Vettel, 1:15.192 Not classified/Εγκατέλειψαν : Driver Team On lap Chandhok HRT-Cosworth 71 Trulli Lotus-Cosworth 71 Kovalainen Lotus-Cosworth 59 Senna HRT-Cosworth 59 Barrichello Williams-Cosworth 28 Kobayashi Sauber-Ferrari 27 Di Grassi Virgin-Cosworth 26 Glock Virgin-Cosworth 23 De la Rosa Sauber-Ferrari 22 Button McLaren-Mercedes 3 Hulkenberg Williams-Cosworth 1 Βαθμολογία μετά από τον GP Monaco, round 6: Drivers: Constructors: 1. Webber 78 1. Red Bull-Renault 156 2. Vettel 78 2. Ferrari 134 3. Alonso 73 3. McLaren-Mercedes 129 4. Button 70 4. Mercedes 84 5. Massa 61 5. Renault 65 6. Hamilton 59 6. Force India-Mercedes 27 7. Kubica 59 7. Williams-Cosworth 8 8. Rosberg 54 8. Toro Rosso-Ferrari 3 9. Schumacher 30 10. Sutil 18 11. Liuzzi 9 12. Barrichello 7 13. Petrov 6 14. Alguersuari 3 15. Hulkenberg 1