O Jenson Button όδευσε ανενόχλητος προς την 6η του νίκη στους 7 αγώνες που έχουν διεξαχθεί φέτος, αφού η Red Bull δεν κατάφερε να ανακόψει ξανά το σερί νικών του Βρετανού οδηγού της Brawn. O Sebastian Vettel εκκίνησε από την pole και διατηρήθηκε επικεφαλής στην πρώτη στροφή, ωστόσο στο σύμπλεγμα στροφών 9/10 έκανε το λάθος που επέτρεψε στον Button να περάσει μπροστά. Από εκεί και πέρα ο επικεφαλής της βαθμολογίας δεν απειλήθηκε ποτέ, αφού ο Vettel ακολούθησε στρατηγική τριών ανεφοδιασμών, η οποία τον έφερε στην τρίτη θέση, πίσω και από τον team mate του, Mark Webber. Στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο Jarno Trulli, έπειτα από έναν σταθερό (αλλά και ανώνυμο) αγώνα, εμπρός από τον Nico Rosberg. Ο νικητής τα προηγούμενα 3 χρόνια στην Τουρκία, Felipe Massa, περιορίστηκε στην 6η θέση, καθώς οι Ferrari δεν ήταν αρκετά γρήγορες στον αγώνα, παρά τις καλές ενδείξεις στις κατατακτήριες δοκιμές, ενώ πίσω από το Βραζιλιάνο, ο Robert Kubica σημείωσε τους 2 πρώτους του βαθμούς φέτος, με την σαφώς βελτιωμένη (αλλά ακόμα απέχουσα πολύ από την κορυφή) BMW Sauber. O Timo Glock συμπλήρωσε τη βαθμολογούμενη οκτάδα, πραγματοποιώντας την μεγαλύτερη ανάκαμψη (5 θέσεις) από όλους τους συμμετέχοντες. Ο Button έγινε ο πρώτος οδηγός στην ιστορία του Grand Prix Τουρκίας που κατέκτησε τη νίκη χωρίς να έχει εκκινήσει από την pole position, αν και τέθηκε επικεφαλής μόλις πριν καν ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος, αφού ο Vettel βγήκε για λίγο εκτός πίστας έπειτα από προσωπικό του λάθος, όπως παραδέχθηκε, αν και οι άνεμοι που έπνεαν σε εκείνη την περιοχή τον δυσκόλευσαν σε όλες του τις διελεύσεις από το σύμπλεγμα στροφών 9/10. Στη συνέχεια, ο Button κατάφερε να απομακρυνθεί 5 δευτερόλεπτα από το Γερμανό οδηγό της Red Bull πριν τον πρώτο τους ανεφοδιασμό. Όταν κατά τη διάρκεια αυτού, έγινε εμφανές ότι ο Vettel θα σταματούσε μια επιπλέον φορά στα pits, ο αγώνας ήταν πλέον του Button, εκτός σημαντικού απρόοπτου. Ο Button δήλωσε ότι αφότου η πίστα στρώθηκε με λάστιχο ευνοούσε ακόμα περισσότερο την Brawn BGP001, την οποία χαρακτήρισε απολύτως τέλεια σε αυτό τον αγώνα, αντίθετα με προηγούμενες περιπτώσεις όπου είχαν παρουσιαστεί προβλήματα στη συμπεριφορά του μονοθεσίου και δεν άρμοζε στο δικό του οδηγικό στυλ. O Βρετανός πιστεύει ότι στην Τουρκία η Brawn βρισκόταν ένα βήμα μπροστά, αν και ο αγώνας του team mate του δεν ήταν καθόλου καλός. Για πρώτη φορά φέτος δε σημείωσαν βαθμούς αμφότερα τα μονοθέσια τη βρετανικής ομάδας, η οποία σημείωσε την πρώτη της εγκατάλειψη με το μονοθέσιο του Rubens Barrichello. O Βραζιλιάνος οδηγός αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα που είχε στην Αυστραλία στην εκκίνηση με το σύστημα προστασίας από το σβήσιμο του κινητήρα να ενεργοποιείται και να του κοστίζει 10 θέσεις. Ο Barrichello πιστεύει ότι πρόκειται για πρόβλημα στο κιβώτιο και στον υπολογισμό του σημείου αποσυμπλοκής. Στη συνέχεια, ο Barrichello, προσπαθώντας να ανακτήσει έδαφος, συγκρούστηκε με τους Heikki Kovalainen και Adrian Sutil και κατέληξε να εγκαταλείψει τον αγώνα, όντας ένα γύρο πίσω… Στο στρατόπεδο της Red Bull, της μοναδικής ομάδας που έδειχνε ότι είχε τη δυνατότητα να απειλήσει την Brawn, στην περίπτωση του Vettel, τουλάχιστον, ακολουθήθηκε η πιο αργή από τις εφαρμόσιμες στρατηγικές. Ο Γερμανός πίστευε ότι εφόσον έχασε την πρωτοπορία από τον Button, η ομάδα θα άλλαζε τη στρατηγική του σε 2 ανεφοδιασμούς, κάτι που ωστόσο δε συνέβη. Ο Vettel βγήκε στην πίστα για το δεύτερο stint του πίσω από τον Button, τον οποίο και δεν κατάφερε να προσπεράσει, παρά το ότι ήταν περίπου 0,7 δευτερόλεπτα ταχύτερός του (λόγω των λιγότερων καυσίμων) και έχασε κι άλλο χρόνο, γεγονός που τον έριξε πίσω και από τον team mate του, έπειτα από το δεύτερο pit stop του. Ο Vettel στους τελευταίους γύρους αύξησε το ρυθμό του και προσπάθησε να πιέσει τον έτερο πιλότο της Red Bull, Mark Webber, ωστόσο το pit wall της ομάδας τον ενημέρωσε ότι ο Αυστραλός είναι ταχύτερός του, για να αποτρέψει το ενδεχόμενο μονομαχίας μεταξύ τους. Όπως είναι φυσικό, ο Vettel δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος με την 3η θέση στην οποία είδε την καρό σημαία. Ιδιαίτερα βελτιωμένη εικόνα παρουσίασε η Toyota στην Τουρκία, βλέποντας αμφότερα τα μονοθέσιά της να τερματίζουν στους βαθμούς. Ο Jarno Trulli, έπειτα από μια μεγάλη μάχη με τον Nico Rosberg, εξασφάλισε την 4η θέση, ενώ ο Timo Glock κατάφερε να ανακάμψει από μια άσχημη εκκίνηση, στην οποία ένα άλλο μονοθέσιο τον έσπρωξε εκτός πίστας και να σημειώσει τον βαθμό της 8ης θέσης, συνιστώντας ότι τα προβλήματα που αντιμετώπισε η TF109 στο Μονακό με τη θερμοκρασία λειτουργίας των ελαστικών της, αφορούσαν μονάχα τους δρόμους του πριγκιπάτου. Πολύ καλά τα πήγε και η ομάδα της Williams, με τον Nico Rosberg να κερδίζει τέσσερις θέσεις στον πρώτο γύρο, έπειτα από μια καλή εκκίνηση και αρκετές σκληρές μονομαχίες. Στο δεύτερο stint, ο Γερμανός βρέθηκε στην 4η θέση, εμπρός από τον Jarno Trulli, αλλά έπειτα από τον τελευταίο ανεφοδιασμό και των δυο, ο Ιταλός οδηγός της Toyota βρέθηκε και πάλι εμπρός. Τον αγώνα του Kazuki Nakajima, που ο ίδιος θεώρησε ως τον καλύτερο της καριέρας του, κατέστρεψε ένα κάλυμμα ζάντας εμπρός τροχού, το οποίο αρνούταν να αφαιρεθεί στο δεύτερο pit stop του Ιάπωνα. Ο Felipe Massa έκανε έναν ήσυχο αγώνα, χωρίς να καταφέρει να απειλήσει ή να απειληθεί και τερμάτισε εκεί που έστριψε στην πρώτη στροφή. Η Ferrari δεν έδειξε να μπορεί να είναι όσο ανταγωνιστική εμφανίστηκε στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Kimi Raikkonen έκανε κακή εκκίνηση και έχασε αρκετές θέσεις και έπειτα από μια επαφή με τον Fernando Alonso, άρχισε να χάνει αρκετό χρόνο λόγω ζημιών στην εμπρός αεροτομή του… Ο Robert Kubica κατάφερε να σημειώσει τους πρώτους του φετινούς βαθμούς, έπειτα από έναν αλάνθαστο αγώνα, ενώ αυτός του team mate του τελείωσε πριν καν ξεκινήσει, λόγω προβλημάτων με το εμπρός αριστερά ελαστικό του, γεγονός που του κόστισε αρκετές θέσεις στην εκκίνηση. Ιδιαίτερα απογοητευτική ήταν η απόδοση των McLaren και των Renault, οι οποίες δεν κατάφεραν να βαθμολογηθούν. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ |
Euro NCAP: Κανένα αστέρι στο Fiat Punto
Πριν από 6 χρόνια