Tη δεύτερη συνεχόμενη pole position του κατάφερε να σημειώσει ο Sebastian Vettel. Παρά το γεγονός ότι η Red Bull ήταν εμφανές ότι διέθετε τα ταχύτερα μονοθέσια στην πίστα σήμερα, ο Mark Webber δε θα παραταχθεί αύριο στην πρώτη σειρά (κατετάγη 3ος), αφού στην τελευταία γρήγορη προσπάθειά του συνάντησε στο δρόμο του τον Kimi Raikkonen, ο οποίος επέστρεφε στα pits και καθυστέρησε σημαντικά τον Αυστραλό. Συνεπώς, ο Rubens Barrichello βρέθηκε μεταξύ των δυο Brawn, σε μια πίστα που πάντοτε άρμοζε στο οδηγικό του στυλ. Ο πολύπειρος Βραζιλιάνος κατάφερε να στήσει καλύτερα την Brawn του από τον τοπικό ήρωα, Jenson Button o οποίος κατέχει τη χειρότερη θέση εκκίνησης σε φετινό αγώνα, αφού κατέλαβε την 6η θέση. Εκπληκτική ήταν η επίδοση του Jarno Trulli, ο οποίος θα εκκινήσει 4ος αύριο, καθώς και του Kazuki Nakajima, ο οποίος σημείωσε την καλύτερη επίδοσή της καριέρας του σε κατατακτήριες δοκιμές (5ος) και θα εκκινήσει για πρώτη φορά φέτος εμπρός από τον team mate του στη Williams, Nico Rosberg (7ος). Ο Timo Glock κατετάγη 8ος, με την Toyota να πλαισιώνει τις Red Bull, Brawn και Williams, έχοντας αμφότερα τα μονοθέσιά της στην πρώτη οκτάδα, ενώ την πέμπτη σειρά εκκίνησης θα καταλάβουν οι Kimi Raikkonen και Fernando Alonso. Δεδομένου ότι ο Mark Webber βγήκε στην πίστα πιο αργά από τον Vettel για να σημειώσει την τελευταία γρήγορη προσπάθειά του, είναι πιθανό ο Αυστραλός να είναι λίγο ελαφρύτερος από τον team mate του, κάτι που αν ισχύει, σημαίνει ότι ο Vettel βρίσκεται σε πολύ καλή στρατηγικά θέση για να οδεύσει προς τη νίκη στο Silverstone. Ο Γερμανός δήλωσε ότι οι αναβαθμίσεις που δέχθηκε η RB5 βελτίωσαν σημαντικά την απόδοσή της στις κατατακτήριες δοκιμές. Το ερώτημα είναι κατά πόσο θα είναι σε θέση ο Rubens Barrichello να τον απειλήσει, καθώς ο Jenson Button βρίσκεται αρκετά πιο πίσω για να έχει βλέψεις να επικρατήσει στον αγώνα της πατρίδας του. Πέραν της ανωτερότητας της Red Bull όσον αφορά την αεροδυναμική απόδοση στις γρήγορες καμπές, που κυριαρχούν στη χάραξη του Silverstone, την αυστριακή ομάδα βοήθησαν και οι χαμηλές θερμοκρασίες, καθώς η RB5, όντας πιο σκληρή προς τα ελαστικά της, μπορεί να τα φέρει στο ιδανικό πλαίσιο λειτουργίας πολύ πιο γρήγορα και εύκολα από την ευγενική προς τα Bridgestone, Brawn. Eπίσης, ο Button πιστεύει ότι θα μπορούσε να εξασφαλίσει ακόμα μια θέση, αν δεν τον είχε καλέσει ο αρχιμηχανικός του, Andrew Shovlin να αποτρέψει την προσπάθεια και να κατευθυνθεί στα pits, πιθανότατα για να εξοικονομήσει καύσιμα. Οι Toyota και οι Williams φαίνεται ότι είναι οι ομάδες πιο κοντά στις Red Bull και τις Βrawn στο Silverstone, με τον Jarno Trulli να είναι για μια ακόμα φορά άψογος στις κατατακτήριες δοκιμές και να εκμεταλλεύεται στο μέγιστο τις δυνατότητες του μονοθεσίου του. Ιδιαίτερη έκπληξη αποτελεί η εκπληκτική επίδοση του Kazuki Nakajima, ενός οδηγού που του αρέσουν οι γρήγορες καμπές και είναι πολύ καλός στη διέλευσή τους. Ο Ιάπωνας ήταν ταχύτερος του team mate του καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας και σημείωσε την καλύτερη επίδοση της καριέρας του σε κατατακτήριες δοκιμές. Ο Kimi Raikkonen κατάφερε να εισέλθει στο Q3 (αν και πιθανότατα ανεφοδιάστηκε με πολλά καύσιμα για αυτό), αντίθετα με τον team mate του, Felipe Massa, ο οποίος στην τελευταία προσπάθειά του στο δεύτερο σκέλος έκανε ένα λάθος στο αργό, τρίτο τμήμα της πίστας και περιορίστηκε στην 11η θέση, η οποία ωστόσο του δίνει το πλεονέκτημα επιλογής του φορτίου καυσίμου με το οποίο θα εκκινήσει. Οι δυο Ferrari είναι τα μοναδικά μονοθέσια που χρησιμοποιούν αυτό το διήμερο KERS, καθώς η αφαίρεσή του επηρεάζει αρνητικά το ζύγισμα της F60, η οποία είναι σχεδιασμένη γύρω από το συγκεκριμένο σύστημα. Ο Fernando Alonso πέτυχε και αυτός μια πολύ καλή επίδοση και πιθανότατα και αυτός έχει βαρυφορτώσει τη Renault του με καύσιμα. Ο Robert Kubica δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από τη 12η θέση (ο team mate του, Nick Heidfeld θα εκκινήσει 15ος), ενώ ιδιαίτερα απογοητευτική ήταν η επίδοση των δυο McLaren, με τον Heikki Kovalainen να κατατάσσεται 13ος και τον Lewis Hamilton να μην καταφέρνει να προαχθεί πέραν του Q1. Ο Βρετανός περυσινός νικητής στο Silverstone, βρισκόταν σε ένα γρήγορο γύρο όταν η διαδικασία διακόπηκε μερικά δευτερόλεπτα πριν τη λήξη της, αλλά δεν πιστεύει ότι θα μπορούσε να έχει κάνει κάτι καλύτερο… O λόγος για τον οποίο διακόπηκε η διαδικασία ήταν το σφοδρό ατύχημα του Adrian Sutil, ο οποίος ευτυχώς δεν τραυματίστηκε, αλλά έκανε μια προληπτική επίσκεψη στο ιατρικό κέντρο της πίστας, όπως ορίζουν οι κανονισμοί, αν ξεπεραστεί ένας συγκεκριμένος αριθμός g κατά τη διάρκεια του ατυχήματος. Ο Γερμανός δήλωσε ότι κάτι συνέβη στο σύστημα πέδησης της Force India, στο chicane της Αbbey με πάρα πολλά χιλιόμετρα… ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ |
Euro NCAP: Κανένα αστέρι στο Fiat Punto
Πριν από 6 χρόνια