O Jenson Button έγινε ο 5ος πιλότος στην ιστορία της Formula 1 που κατέκτησε 5 νίκες στους έξι πρώτους αγώνες μιας σεζόν. Σε όλες τις προηγούμενες περιπτώσεις, οι οδηγοί που είχαν καταφέρει αυτό το επίτευγμα είχαν καταλήξει να κατακτήσουν το πρωτάθλημα και προς τα εκεί φαίνεται να οδεύει και ο Βρετανός οδηγός της Brawn, η οποία σημείωσε το 1-2 για τρίτη φορά φέτος (δηλαδή στους μισούς αγώνες που έχουν διεξαχθεί), με τον Rubens Barrichello να τοποθετείται δεύτερος στην πρώτη στροφή και να παραμένει εκεί μέχρι την καρό σημαία παρά το γεγονός ότι το πρώτο σετ ελαστικών που χρησιμοποίησε (με την πιο μαλακή γόμα) φθάρθηκε πολύ γρήγορα, δημιουργώντας του δυσκολίες. Η ομάδα της Brawn επέλεξε, σε αντίθεση με την πλειονότητα να χρησιμοποιήσει την πιο μαλακή γόμα στο πρώτο κομμάτι του αγώνα, γεγονός που επέτρεψε στους οδηγούς της να πραγματοποιήσουν πολύ καλή εκκίνηση, εξασφαλίζοντας τις δυο πρώτες θέσεις. Η γρήγορη φθορά τους δημιούργησε ανησυχίες, αλλά η Brawn κατάφερε να μη χάσει το πλεονέκτημά της και να τερματίσει εμπρός από τις δυο Ferrari. H ιταλική ομάδα βρισκόταν σε πολύ καλή φόρμα σήμερα και ο Kimi Raikkonen ανέβηκε για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο, με τον Felipe Massa να τον ακολουθεί στη γραμμή τερματισμού, παρά τα λάθη που διέπραξε ο Βραζιλιάνος κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο Mark Webber, μέσω μιας αποτελεσματικής στρατηγικής προσέφερε 4 βαθμούς στη Red Bull, η οποία είχε μια πολύ κακή ημέρα, με τον Sebastian Vettel να χάνει πάρα πολύ χρόνο στο πρώτο stint διότι επέλεξε να χρησιμοποιήσει και αυτός την πολύ μαλακή γόμα και στη συνέχει να καταστρέφει το μονοθέσιό του στην έξοδο της St. Devote… O Nico Rosberg τερμάτισε στη θέση από την οποία εκκίνησε, έχοντας πραγματοποιήσει ένα πολύ μεγάλο δεύτερο stint, εμπρός από τον Fernando Alonso και τον Sebastien Bourdais, που αρνήθηκε στη Force India τον πρώτο βαθμό στην ιστορία της, καθώς διατήρησε πίσω του έναν πολύ καλό και σταθερό σήμερα Giancarlo Fisichella. To μοναδικό λάθος που διέπραξε ο Jenson Button την Κυριακή στο Μονακό ήταν να… παρκάρει το μονοθέσιό του σε λάθος μέρος μετά τον τερματισμό, γεγονός που τον ανάγκασε να τρέξει ολόκληρη σχεδόν την ευθεία εκκίνησης τερματισμού για να βρεθεί στο χώρο της απονομής, όπου τον περίμενε το πέμπτο φετινό τρόπαιο νικητή, το πιο βαρύτιμο ίσως της σεζόν, λόγω της μοναδικότητας και της ιστορίας του Grand Prix του Μονακό. Ο Button βρισκόταν απλά σε άλλο επίπεδο στους στενούς δρόμους του πριγκιπάτου και επισφράγισε τη νίκη του στο πρώτο κιόλας stint, καθώς η απαλή οδήγησή του δεν καταπόνησε τα μαλακά ελαστικά τα οποία είχε επιλέξει για την αρχή του αγώνα η Brawn, όσο το στυλ του Barrichello, ο οποίος βρέθηκε υπό την επίθεση του Raikkonen έχοντας περάσει εμπρός από τον Φινλανδό οδηγό της Ferrari στην εκκίνηση, εκμεταλλευόμενος την υπεροχή πρόσφυσης των ελαστικών του. Το γεγονός αυτό επέτρεψε στον Button να απομακρυνθεί 10 δευτερόλεπτα από την ετέρα Brawn πριν τη συμπλήρωση του 1/4 του αγώνα. Συνεπώς, από εκεί και ύστερα, το μόνο που είχε να κάνει ο Βρετανός πρωτοπόρος στη βαθμολογία ήταν να ελέγχει το ρυθμό του και τη διαφορά του από τους υπόλοιπους, προστατεύοντας και τον κινητήρα του και να φέρει το μονοθέσιό του στον τερματισμό. Επρόκειτο για άλλη μια εκπληκτική εμφάνιση από τον οδηγό που έχει κυριαρχήσει τη φετινή σεζόν, η οποία άφησε μέχρι και τον Ross Brawn χωρίς λόγια. Ο Rubens Barrichello συμπλήρωσε το θρίαμβο της Brawn, τερματίζοντας δεύτερος για τρίτη φορά φέτος, αν και χρειάστηκε να παλέψει σκληρά για να διατηρηθεί σε αυτή τη θέση, δεδομένης της πτώσης απόδοσης που παρουσίασε το πρώτο σετ ελαστικών που χρησιμοποίησε. Η φθορά των ελαστικών του οφειλόταν σε μεγάλο μέρος και στο γεγονός ότι βρισκόταν στον ακάθαρτο αέρα που άφηνε πίσω του το μονοθέσιο του Button. Ωστόσο, η ομάδα τον διατήρησε στην πίστα όσο το δυνατό περισσότερο πριν τον πρώτο του ανεφοδιασμό και ο Βραζιλιάνος κρατήθηκε εμπρός από τη Ferrari του Raikkonen. Όντας σε παρόμοια στρατηγική οι δυο οδηγοί, η κατάταξη μεταξύ τους δεν άλλαξε και ο Barrichello κατάφερε να απομακρυνθεί αρκετά στο δεύτερο stint, παρά το ότι οι ζώνες ασφαλείας χαλάρωσαν, γεγονός που τον ανάγκασε να οδηγεί διαφορετικά, αλλάζοντας και την κατανομή πέδησης προς τον εμπρός άξονα. Αλάνθαστος ήταν και ο Kimi Raikkonen, ο οποίος χάρισε στη Ferrari την πρώτη της φετινή παρουσία στο βάθρο, σε μια χάραξη που η υστέρηση της F60 στην αεροδυναμική απόδοση δεν είχε όση σημασία είχε η παραγωγή μηχανικής πρόσφυσης. Ο Φινλανδός πίεσε σε αρκετά σημεία του αγώνα τον Barrichello, ωστόσο, όπως ήταν αναμενόμενο –λόγω της στενότητας των δρόμων του Μονακό- δεν κατάφερε να προσπεράσει. Αντίθετα, αρκετά λάθη διέπραξε ο Felipe Massa, ο οποίος, βλέποντας τον Sebastian Vettel (που είχε εκκινήσει με την πολύ μαλακή γόμα) να αντιμετωπίζει αμέσως προβλήματα με την απόδοση των ελαστικών του, προσπάθησε να βρει χώρο να προσπεράσει εκεί που δεν υπήρχε. Εντέλει, στον 6ο γύρο, κόλλησε πίσω από τη Red Bull του Γερμανού στην καμπή του τούνελ (με τη βοήθεια του KERS), ωστόσο καθυστέρησε υπερβολικά το φρενάρισμά του για το chicane που ακολουθεί, το οποίο αναγκάστηκε να διασχίσει ευθεία. Παραδίδοντας πίσω τη θέση που κέρδισε άνομα από τον Vettel, ο Μασσα έχασε ακόμα μια από τον Nico Rosberg. Εντέλει, ο Vettel έχασε τρεις θέσεις στο 10ο γύρο, όταν τα ελαστικά του παρέδωσαν το πνεύμα, γεγονός που τον ανάγκασε να κατευθυνθεί πρόωρα προς τα pits για να τα αντικαταστήσει. Πέντε γύρους αργότερα, ο αγώνας του έληξε στον τοίχο της πρώτης στροφής, λόγω ενός καθυστερημένου φρεναρίσματος. Ο Massa, πραγματοποιώντας το pit stop του δυο γύρους αργότερα από τον Rosberg (ο οποίος ανεφοδιάστηκε με πολλά καύσιμα για να ελαχιστοποιήσει τους γύρους που θα έκανε με την πολύ μαλακή γόμα στο τέλος του αγώνα), κατάφερε να περάσει εμπρός από τη Williams του Γερμανού και πίσω από την άλλη Ferrari, όπου και τερμάτισε. Ο Βραζιλιάνος ωστόσο, πάτησε και με τους τέσσερις τροχούς στο δεύτερο chicane της Πισίνας αρκετές φορές, γεγονός που επέφερε τις παρατηρήσεις των αγωνοδικών, οι οποίοι ωστόσο αποφάσισαν να μη λάβουν μέτρα εναντίον του. Η Ferrari κατάφερε να εκμεταλλευτεί πλήρως το πλεονέκτημα της F60 στο Μονακό, σημειώνοντας το καλύτερο φετινό της αποτέλεσμα, αντίθετα από τη McLaren, όπου οδηγικά λάθη της στέρησαν τη δυνατότητα να σημειώσει βαθμούς. Ο Lewis Hamilton κατέστρεψε το Σαββατοκύριακό του εχθές, όταν είχε ένα ατύχημα στο πρώτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών. Σήμερα, ο Βρετανός εκκίνησε τελευταίος λόγω αλλαγής κιβωτίου και οι δυο επαφές του με τον Nick Heidfeld στην πρώτη στροφή προκάλεσαν ζημιές στο μονοθέσιό του που επηρέασαν αρνητικά την απόδοσή του. Ούτως ή άλλως, δε θα μπορούσε να έχει ανακτήσει πολλές θέσεις. Ο Heikki Kovalainen έδειχνε έτοιμος να σημειώσει μερικούς βαθμούς, όντας 7ος στο μεγαλύτερο κομμάτι του αγώνα, μέχρι τον 52ο γύρο, όπου πήρε λάθος γραμμή για στην έξοδο του πρώτου chicane της Πισίνας, έχασε το πίσω μέρος της McLaren του και προσέκρουσε στον τοίχο… Ο Mark Webber έσωσε την ημέρα της Red Bull, η οποία ήταν απογοητευτική, δεδομένων των αεροδυναμικών εξελίξεων που είχε φέρει η ομάδα στο Μονακό. Ο Αυστραλός, χάρις στην πιο συμβατική στρατηγική του, κατάφερε να βρεθεί εμπρός από τον Nico Rosberg έπειτα από την ολοκλήρωση του δεύτερου ανεφοδιασμό και των δυο και τερμάτισε 5ος, έπειτα από έναν ήσυχο αλλά σταθερό αγώνα. Ο Rosberg τερμάτισε στη θέση από την οποία εκκίνησε και ίσως η απόφαση της Williams να επιμηκύνει το δεύτερο stint του δεν ήταν η καλύτερη, δεδομένου ότι προς το τέλος του αγώνα, με πολύ λάστιχο να έχει στρωθεί στην αγωνιστική γραμμή, η πολύ μαλακή γόμα δεν αντιμετώπισε τα ίδια προβλήματα φθοράς που παρουσίασε σε όσους είχαν επιλέξει να τη χρησιμοποιήσουν στα αρχικά στάδια. O Rosberg δήλωσε ότι η 6η θέση ήταν το μέγιστο που μπορούσε να πετύχει σήμερα. O team mate του, Kazuki Nakajima, προσέκρουσε στα προστατευτικά ελαστικά της Miarabeau στον τελευταίο γύρο... Πίσω από το Γερμανό τερμάτισε ο Fernando Alonso, ο οποίος έκανε ένα πολύ μεγάλο πρώτο stint. O Ισπανός δήλωσε ότι η απόδοση της Renault δεν ήταν ικανοποιητική στο Μονακό και πως η 7η θέση (η οποία παραδέχθηκε πως ήρθε λόγω των ατυχημάτων των Vettel και Kovalainen) ήταν ότι καλύτερο μπορούσε να πετύχει. Ο αγώνας του Nelsinho Piquet έληξε πρόωρα, στον 11ο μόλις γύρο, όταν ο Sebastien Buemi προσέκρουσε στο πίσω μέρος της Renault του Βραζιλιάνου, έχοντας χάσει το φρενάρισμα για την St. Devote. Ωστόσο, τη βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσε η άλλη Toro Rosso, με τον Sebastien Bourdais, ο οποίος όπως και ο Mark Webber έκανε έναν ήσυχο και σταθερό αγώνα για να ανταμειφθεί με έναν βαθμό. Ο Γάλλος κατάφερε να διατηρήσει πίσω του έναν πολύ καλό Giancarlo Fisichella, ο οποίος σημείωσε το καλύτερό του αποτέλεσμα στον καιρό που αγωνίζεται για τη Force India. Eξαιρετικά απογοητευτική ήταν η απόδοση των Toyota και BMW Sauber, καθώς τα μονοθέσιά τους δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα στις αργές στροφές, οι οποίες χαρακτηρίζουν τη χάραξη του Μονακό… ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ |
Euro NCAP: Κανένα αστέρι στο Fiat Punto
Πριν από 6 χρόνια