24 Ιουν 2009

GP M. Bρετανίας: Ο Vettel νικητής στο 1-2 της Red Bull

Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)
Nico Rosberg (Williams-Toyota)
Sebastien Bourdais (Toro Rosso-Ferrari), Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes)
Giancarlo Fisichella (Force India-Mercedes)





















































































































































O Sebastian Vettel μετέτρεψε την pole position του σε νίκη στο Silverstone, όπου η επικράτησή του δεν απειλήθηκε ποτέ. Ο Γερμανός είχε τη δυνατότητα να απομακρύνεται με ρυθμό υψηλότερο του ενός δευτερολέπτου στο γύρο στο πρώτο stint, για να κατακτήσει τη δεύτερη νίκη του φέτος και την πρώτη της καριέρας του σε στεγνό αγώνα. Ο Mark Webber συμπλήρωσε το θρίαμβο της Red Bull, τερματίζοντας δεύτερος, περνώντας εμπρός από τον Rubens Barrichello που συμπλήρωσε το βάθρο, εκμεταλλευόμενος τη στρατηγική του. Εκπληκτική ανάκαμψη σημείωσε και ο Felipe Massa, ο οποίος, έχοντας εκκινήσει με πολύ βαρύ φορτίο καυσίμου και καθυστερώντας σημαντικά τον πρώτο του ανεφοδιασμό κατάφερε να βρεθεί από την 11η στην 4η θέση, εμπρός από τον Nico Rosberg, ο οποίος στους τελευταίους γύρους του αγώνα κλήθηκε να αποκρούσει –πράγμα που πέτυχε- την επίθεση του απογοητευτικού εμπρός από τους συμπατριώτες του Jenson Button. O Βρετανός πρωτοπόρος της βαθμολογίας, βλέποντας την καρό σημαία στην 6η θέση, σημείωσε το χειρότερο φετινό αποτέλεσμά του. Ο Jarno Trulli τερμάτισε 7ος, έπειτα από μια κακή εκκίνηση και αρκετά αργό ρυθμό, που τον έκανε κινητό εμπόδιο για πολλούς άλλους οδηγούς, όπως ο Kimi Raikkonen, που δεν κατάφερε να ξεπεράσει το εμπόδιο της Toyota του Ιταλού έπειτα από τον πρώτο του ανεφοδιασμό και κατέληξε να συμπληρώνει τη βαθμολογούμενη οκτάδα, παρά το ότι στους πρώτους γύρους είχε βρεθεί να μάχεται για την 4η θέση.

Ο Sebastian Vettel ήταν απλά απλησίαστος στο Silverstone. O Γερμανός εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την αναβαθμισμένη Red Bull, που είχε εμφανές πλεονέκτημα τόσο στις γρήγορες καμπές που κυριαρχούν στη βρετανική πίστα, όσο και στις θερμοκρασίες που επικρατούσαν, καταφέρνοντας να φέρει στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας τα ελαστικά της πολύ πιο εύκολα. Ο Vettel, είχε τη δυνατότητα να απομακρύνεται από τον Barrichello με ρυθμό υψηλότερο από ένα δευτερόλεπτο στο γύρο, φτιάχνοντας μέχρι το πρώτο του pit stop διαφορά 20 δευτερολέπτων, την οποία διατήρησε μέχρι τον τερματισμό, οδηγώντας αλάνθαστα. Με αυτό τον τρόπο, ο Vettel κατέκτησε την πρώτη του νίκη σε στεγνό αγώνα (οι προηγούμενες δυο είχαν έρθει υπό βροχή) και η διαφορά του από τον Button στη βαθμολογία του πρωταθλήματος είναι 25 βαθμοί με 9 αγώνες να απομένουν.

Η Red Bull κατάφερε με τη δεύτερη νίκη της να σημειώσει και το δεύτερο 1-2 στην ιστορία της, με τον Mark Webber να τερματίζει δεύτερος. Ο αγώνας του Αυστραλού οριοθετήθηκε από χθες, λόγω της παρεμπόδισης του Raikkonen στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Webber αναγκάστηκε να παραμείνει πίσω από τον Barrichello στο πρώτο stint, χωρίς να έχει τη δυνατότητα να τον προσπεράσει, κάτι που κατάφερε με τη βοήθεια της στρατηγικής, έπειτα από τον πρώτο ανεφοδιασμό και των δυο. Ο Webber όμως στη συνέχεια βρισκόταν 20 δευτερόλεπτα πίσω από τον team mate του, χωρίς ελπίδα να τον απειλήσει για τη νίκη.

Ο Barrichello έκανε μια καλή εκκίνηση, απειλώντας τον Vettel πριν την πρώτη στροφή, ωστόσο ο Γερμανός υπερασπίστηκε επιτυχώς τη θέση του και παρέμεινε επικεφαλής. Στη συνέχεια, ο Βραζιλιάνος οδηγός της Brawn δεν είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει το ρυθμό της προπορευόμενης Red Bull, ενώ η άλλη τον ακολουθούσε από κοντά. Ο Βarrichello έχασε τη δεύτερη θέση στον πρώτο γύρο των pit stop, αλλά κατάφερε να διατηρηθεί στην τρίτη, στους επόμενους ανεφοδιασμούς, όταν τον πίεζαν οι Massa και Rosberg. Aυτή ήταν η πρώτη περίπτωση φέτος στην οποία ο Barrichello τερμάτισε εμπρός από τον Button, παρά τους έντονους πόνους που είχε στην πλάτη του όλο το σαββατοκύριακο. H Brawn για πρώτη φορά φέτος δε μπορούσε να ελπίζει καν στη νίκη, αφού το προτέρημα του μονοθεσίου της, η ευγένεια προς τα ελαστικά, αποτέλεσε μειονέκτημα στο κρύο κλίμα του Silverstone.

Η Brawn ήταν η μοναδική ομάδα που επέλεξε το μεσαίο stint για να χρησιμοποιήσει τη σκληρή γόμα, γεγονός που εξηγεί την ευκολία του Webber να απομακρυνθεί από τον Barrichello, καθώς και το ότι τον πλησίασαν αυτοί που ακολουθούσαν. Ο Button από την πλευρά του, κατηγόρησε την πολύ κακή εκκίνησή του για το απογοητευτικό αποτέλεσμα που σημείωσε, καθώς εγκλωβίστηκε πίσω από τον Trulli στο πρώτο stint, ενώ στο δεύτερο δεν είχε τη δυνατότητα να κάνει τα ελαστικά του να λειτουργήσουν. Στους τελευταίους γύρους κατάφερε να πλησιάσει τον Rosberg, αλλά δε βρέθηκε ποτέ αρκετά κοντά για να απειλήσει την 5η θέση του Γερμανού.

Στην πίστα όπου πέρυσι είχε κάνει πέντε τετ-α-κέ και παρά το απογοητευτικό αποτέλεσμα στις κατατακτήριες δοκιμές, έπειτα από τον Vettel, ο Massa έκανε τον καλύτερο αγώνα, εκτελώντας στην εντέλεια την έξυπνη στρατηγική της Ferrari, η οποία είχε αποφασίσει να βαρυφορτώσει με καύσιμα το μονοθέσιο του Βραζιλιάνου, ο οποίος κατάφερε μετά τον πρώτο του ανεφοδιασμό να βρεθεί στην 5η θέση, ενώ είχε εκκινήσει 11ος. Στο δεύτερο ανεφοδιασμό του κατάφερε να αποσπάσει ακόμα μια θέση, από τον Nico Rosberg, αλλά δεν απείλησε ποτέ το συμπατριώτη του στη Brawn, Barrichello. Ωστόσο η επίδοσή του ήταν πάρα πολύ καλή, δεδομένης και της εμφάνισης του team mate του, ο οποίος είχε φτάσει να μάχεται για την 5η θέση στα αρχικά στάδια του αγώνα, έχοντας κάνει μια πολύ καλή εκκίνηση, ωστόσο στη συνέχεια παγιδεύτηκε πίσω από τον Trulli, o οποίος οριοθέτησε το ρυθμό του Φινλανδού έως την καρό σημαία.

Ο Nico Rosberg παρά το ότι είναι ευχαριστημένος με το σημερινό αποτέλεσμα, πιστεύει ότι θα μπορούσε να έχει τερματίσει μια θέση υψηλότερα, αν δεν είχε βρεθεί στο δεύτερο stint πίσω από τον Barrchello, ο οποίος κινούταν αρκετά πιο αργά, λόγω των πιο σκληρών ελαστικών, θα είχε παραμείνει στην 4η θέση και ο Massa δε θα τον είχε προσπεράσει. Το πυροτέχνημα των κατατακτήριων δοκιμών, ο Kazuki Nakajima, περιορίστηκε στην 11η θέση, αφού διέθετε τα λιγότερα καύσιμα από όλους κατά την εκκίνηση, γεγονός που τον ανάγκασε να εισέλθει στα pits πρώτος απ’ όλους, πέφτοντας αρκετά στην κατάταξη. Ο Ιάπωνας δεν κατάφερε να ανακάμψει έπειτα από αυτό.

Ο Jarno Trulli ανέφερε ότι το μονοθέσιό του δεν ξεκίνησε όπως θα έπρεπε, γεγονός που του κόστισε αρκετές θέσεις στην εκκίνηση, ενώ στη συνέχεια δε συμπεριφερόταν όπως ο ίδιος θα ήθελε, γλιστρώντας αρκετά. Ο Ιταλός βρισκόταν συνεχώς σε αμυντική θέση και περίμενε πολύ περισσότερα από αυτόν τον αγώνα. To ίδιο πρόβλημα είχε στην εκκίνηση και ο team mate του, Timo Glock.

Περισσότερα περίμεναν από αυτό τον αγώνα και οι BMW Sauber οι Renault και οι McLaren, οι οποίες δεν κατάφεραν να σημειώσουν ούτε ένα βαθμό. Ο Fernando Alonso έχασε μερικές θέσεις στην εκκίνηση και στη συνέχεια «κόλλησε» πίσω από τον πολύ πιο αργό Nick Heidfeld (ο οποίος είχε τραυματίσει την εμπρός αεροτομή του από την αρχή του αγώνα και έχανε χρόνο). Ο Ισπανός πρώην πρωταθλητής έκανε σαφές ότι η γαλλική ομάδα θα πρέπει να βελτιωθεί σε όλους τους τομείς μέχρι τον επόμενο αγώνα, στη Γερμανία. Ο αγωνιστικός διευθυντής της BMW, Mario Theissen, παραδέχθηκε ότι το σαββατοκύριακο ήταν απογοητευτικό για την ομάδα του, η οποία δήλωσε ότι θα επιταχύνει το ρυθμό εξέλιξης του μονοθεσίου της. Η ομάδα ανακοίνωσε επίσης ότι δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσει ξανά φέτος το σύστημα KERS, καθώς η αεροδυναμική εξέλιξη της F1.09 δεν αφήνει χώρο για το σύστημα, ενώ παράλληλα, προσφέρει πολύ μεγαλύτερα πλεονεκτήματα απόδοσης. Ο Lewis Hamilton έδωσε το 100% των δυνατοτήτων του όπως ισχυρίστηκε στο Silverstone ωστόσο η McLaren δεν είχε τη δυνατότητα να σημειώσει βαθμούς… Ο Βρετανός είχε θεαματικές μάχες με τους Alonso και Kubica καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα για τις πιο πίσω θέσεις. Ο Heikki Kovalainen δεν κατάφερε να τερματίσει, έπειτα από τη σύγκρουσή του με τον Sebastien Bourdais, όταν ο Φινλανδός άλλαξε δυο φορές τη γραμμή του και ο οδηγός της Toro Rosso έπεσε επάνω του.

Αντιθέτως, εξαιρετικό αγώνα έκανε ο Giancarlo Fisichella, ο οποίος τερμάτισε 10ος, έχοντας κερδίσει πολλές θέσεις στην εκκίνηση και προσπερνώντας τις BMW Sauber και τις Renault στους πρώτους γύρους (τους Heidfeld και Alonso μάλιστα με μια κίνηση). Ο Ιταλός εκτιμάει ότι αν είχε εκκινήσει από καλύτερη θέση (πράγμα που ίσως να ήταν εφικτό αν δεν είχε προκύψει το ατύχημα του team mate του στα τελευταία δευτερόλεπτα του Q1 χθες) ίσως είχε σημειώσει και βαθμούς και έπλεξε το εγκώμιο της Force India για την αλματώδη εξέλιξη που σημείωσε με το μονοθέσιό της.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa