Ο Nico Rosberg ήταν και πάλι ο ταχύτερος οδηγός της πρώτης ημέρας ελεύθερων δοκιμών (που στο Μονακό διεξάγονται την Πέμπτη αντί της Παρασκευής), σημειώνοντας τον καλύτερο χρόνο στην απογευματινή περίοδο. Το πρωί, δυο Βραζιλιάνοι μονοπώλησαν την κορυφή των χρόνων, με τον Rubens Barrichello να ηγείται του Felipe Massa. O Rubens Barrichello σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του το πρωί στα 2/3 της 90λεπτης διαδικασίας και κανείς δεν κατάφερε να ξεπεράσει την επίδοσή του στα τελευταία λεπτά, καθώς όλοι οι οδηγοί βγήκαν στην πίστα με τα πολύ μαλακά ελαστικά (τα οποία τουλάχιστον σήμερα απέδιδαν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους στο δεύτερο γρήγορο γύρο τους), δημιουργώντας μποτιλιάρισμα που απαγόρευε τη βελτίωση των χρόνων. Τρία δέκατα του δευτερολέπτου πιο αργά από την Brawn του συμπατριώτη του κινήθηκε ο Felipe Massa με τη Ferrari, ακολουθούμενος από τις δυο McLaren, με τον Lewis Hamilton εμπρός από τον team mate του, Heikki Kovalainen, ο οποίος κατάφερε να σημειώσει την καλύτερη επίδοσή του στα τελευταία δευτερόλεπτα της διαδικασίας, παρά το μποτιλιάρισμα. H 5η θέση του Kimi Raikkonen έδωσε την αίσθηση ότι οι δυο ομάδες που μάχονταν πέρυσι για τον τίτλο, αλλά φέτος δεν έχουν πλησιάσει την κορυφή, βρίσκονται σε καλύτερη φόρμα στους δρόμους του πριγκιπάτου. Οι δυο Williams ακολούθησαν, εμπρός από τον Jenson Button ο οποίος ήταν εμφανές ότι δεν είχε καταφέρει να βρει (όπως και στις ελεύθερες δοκιμές στην Ισπανία) –ακόμα τουλάχιστον- το κατάλληλο στήσιμο της Brawn του, αντίθετα με τον team mate του. Πίσω από τον Βρετανό βρέθηκε ο Fernando Alonso με τη Renault, ενώ την πρώτη δεκάδα ολοκλήρωσε ο Mark Webber, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε με τη μετάδοση του μονοθεσίου του. O team mate του Αυστραλού στη Red Bull, Sebastian Vettel, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει της προσπάθειές του λίγο μετά την ολοκλήρωση της πρώτης ώρας, καθώς ο κινητήρας της Renault στην πλάτη του αστόχησε… Aμφότερα τα μονοθέσια της Red Bull φέρουν στο Μονακό ένα διαχύτη δυο επιπέδων, τον οποίο έπειτα από τη σημερινή αξιολόγηση η ομάδα θα αποφασίσει αν θα χρησιμοποιήσει και στον αγώνα. Η τοποθέτηση του συγκεκριμένου εξαρτήματος απαίτησε έναν μικρό συμβιβασμό στην ελκτική δοκό της πίσω ανάρτησης. Η Red Bull δεν εκτιμάει την προσθήκη αυτή ως την πανάκια λύση για την απόδοση της RB5 και ειδικά στο Μονακό, τα πλεονεκτήματα στην απόδοση δεν πρόκειται να τονιστούν, λόγω της σπανιότητας γρήγορων στροφών στις οποίες ο διαχύτης αυτός κάνει τη διαφορά. Αρνητική ήταν η απόδοση των Toyota, οι οποίες κατέληξαν στις δυο τελευταίες θέσεις της πρωινής περιόδου. Ο διευθυντής μηχανολογίας της Williams, Patrick Head, υποστήριξε την τακτική της ομάδας του να χρησιμοποιεί ελαφρύτερα φορτία καυσίμου στα μονοθέσιά της στις κατατακτήριες δοκιμές, έτσι ώστε οι οδηγοί της να εξοικειωθούν με τη συμπεριφορά της FW31 ενόψει των δυο πρώτων σκελών των κατατακτήριων δοκιμών, δηλώνοντας ότι δεν έχει υιοθετηθεί για να δημιουργεί εντυπώσεις και επικεφαλίδες. Ως αποτέλεσμα της τακτικής αυτής, ο Nico Rosberg βρέθηκε και πάλι στην πρώτη θέση των χρόνων. Ο Γερμανός πιστεύει ότι στο Μονακό (που παραδοσιακά η Williams αποδίδει καλύτερα) θα καταφέρει κάτι περισσότερο από τους προηγούμενους αγώνες, ευελπιστώντας για έναν τερματισμό στο βάθρο. Ο Rosberg εξήγησε επίσης ότι οι μεγάλες αποκλίσεις στους χρόνους του στο Ισπανικό Grand Prix οφείλονταν σε προβλήματα της FW31 στον τομέα της αεροδυναμικής που μετέβαλλαν τυχαία τη συμπεριφορά του μονοθεσίου του… Παράλληλα, ο 23χρονος Γερμανός οδηγός έχει ξεκινήσει ήδη συνομιλίες με άλλες ομάδες, εξετάζοντας τις εναλλακτικές του λύσεις για το 2010, καθώς προσπαθεί να βρει ένα πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο, αν και παραδέχεται ότι στη Williams απολαμβάνει ένα «οικογενειακό» περιβάλλον. Ο ιδιοκτήτης της βρετανικής ομάδας, Frank Williams, δήλωσε πάντως ότι θα παλέψει για να διατηρήσει τον Rosberg στο Grove, καθώς τον θεωρεί ισάξιο των Hamilton και Vettel. Ωστόσο, ο Williams παραδέχθηκε ότι η ομάδα του δεν έχει τη δυνατότητα να του προσφέρει το ίδιο υψηλές απολαβές με άλλες ομάδες του grid και η μόνη υπόσχεση που μπορεί να του παράσχει είναι ότι η βρετανική ομάδα θα πασχίσει να βελτιώσει κι άλλο το μονοθέσιό της. Ο Lewis Hamilton επέδειξε και πάλι την άνεσή του στους δρόμους του πριγκιπάτου σημειώνοντας το δεύτερο χρόνο. ΜcLaren και Ferrari, παρά το γεγονός ότι έχουν παραδεχθεί ότι το KERS θα αποφέρει στο Μονακό πολύ μικρό πλεονέκτημα, αποφάσισαν να το χρησιμοποιήσουν αμφότερες και στα δυο μονοθέσιά τους (αντίθετα με τις Renault και BMW Sauber), με τη Ferrari να ανακοινώνει ότι η F60 πετυχαίνει καλύτερη κατανομή βαρών χρησιμοποιώντας το σύστημα, καθώς το μονοθέσιο είναι σχεδιασμένο γύρω από αυτό. Τον Βρετανό πρωταθλητή ακολούθησαν οι δυο Brawn, με τον Barrichello να είναι και πάλι ταχύτερος του Button, ο οποίος μόλις στα τελευταία λεπτά κατάφερε να ανέβει στις πρώτες θέσεις. O Felipe Massa, o οποίος πιστεύει ότι στο Μονακό, η Ferrari με τη βοήθεια μερικών αεροδυναμικών αναβαθμίσεων μπορεί να πραγματοποιήσει την ανάκαμψή της, σημείωσε τον 5ο χρόνο. Ο Vettel κατετάγη 6ος, έχοντας αντικαταστήσει τον κινητήρα που αστόχησε στην πρωινή περίοδο, εμπρός από τα δεύτερα μονοθέσια των McLaren (Kovalainen), Ferrari (Raikkonen) και Williams (Nakajima). Οι δυο Renault ακολούθησαν, με τον Nelsinho Piquet να σημειώνει ταχύτερο χρόνο από τον Fernando Alonso. Δωδέκατος ήταν ο Mark Webber ο οποίος έχασε αρκετό χρόνο λόγω στην αρχή της διαδικασίας, λόγω περαιτέρω τεχνικών προβλημάτων που οι μηχανικοί του κατάφεραν εντέλει να επιδιορθώσουν, ενώ πολύ καλή επίδοση σημείωσε ο Adrian Sutil, καταλαμβάνοντας την 13η θέση. Η απόδοση των Toyota ήταν και πάλι απογοητευτική και η ομάδα παραδέχθηκε ότι αντιμετωπίζει προβλήματα με τη συνοχή απόδοσης στα μεγάλα stint, λόγω της πρόωρης φθοράς των ελαστικών. Ακόμη πιο αρνητικά ήταν τα πράγματα στην BMW Sauber, όπου εκτός από την απόδοση, η οποία είναι πολύ κάτω των προσδοκιών της, παρουσιάστηκαν και πολλά προβλήματα αξιοπιστίας, καθώς αμφότεροι οι οδηγοί της γερμανικής ομάδας αντιμετώπισαν προβλήματα με το σύστημα πέδησης της F1.09 το πρωί, ενώ το απόγευμα ο Robert Kubica πρόλαβε να συμπληρώσει μονάχα δυο γύρους πριν αστοχήσει ο κινητήρας του. Αυτός ήταν ο δεύτερος κινητήρας (εκ των 8 που επιτρέπεται να χρησιμοποιήσει συνολικά φέτος ο κάθε οδηγός) που αστοχεί φέτος στην πλάτη του Πολωνού, αν και η ομάδα ανακοίνωσε ότι σήμερα ήταν ούτως ή άλλως τελευταία προγραμματισμένη «εμφάνιση» της συγκεκριμένης μονάδας. Ο Kubica δήλωσε ότι οι αναβαθμίσεις που παρουσιάστηκαν στην F1.09 στην Ισπανία βελτίωσαν την απόδοσή της, αλλά όχι όσο θα περίμενε η ομάδα. Ο 24χρονος Πολωνός ευελπιστεί ότι οι επιπλέον αναβαθμίσεις που θα παρουσιαστούν στην Τουρκία θα βελτιώσουν ακόμη περισσότερο την απόδοση του μονοθεσίου. |
Euro NCAP: Κανένα αστέρι στο Fiat Punto
Πριν από 6 χρόνια