O Jenson Button κατέκτησε την τέταρτη φετινή του νίκη στους πέντε αγώνες που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής, με τον Rubens Barrichello να τερματίζει πίσω του, αφότου ο Βρετανός άλλαξε τη στρατηγική του από 3 σε 2 ανεφοδιασμούς, αντίθετα από τον team mate του. Ωστόσο, με οποιαδήποτε από τις δυο στρατηγικές, η Brawn είχε τη δυνατότητα να τερματίσει εμπρός από οποιαδήποτε άλλη ομάδα και κυρίως, την Red Bull, η οποία είδε τα μονοθέσιά της να τερματίζουν στην 3η και 4η θέση, με τον Mark Webber να εκμεταλλεύεται το πολύ μεγάλο δεύτερο stint του για να ανέβει από την 5η θέση, στο τελευταίο σκαλί του βάθρου, ενώ ο αγώνας του team mate του, Sebastian Vettel οριοθετήθηκε (όπως και στο Μπαχρέιν) από ένα πιο αργό μονοθέσιο, αυτή τη φορά, τη Ferrari του Felipe Massa, ο οποίος παρέμεινε εμπρός από το Γερμανό καθυστερώντας τον για 62 από τους 66 συνολικά γύρους. Ένα πρόβλημα στον τελευταίο ανεφοδιασμό του Βραζιλιάνου όμως, όπου η αντλία δεν μετέφερε ολόκληρο το προβλεπόμενο φορτίο καυσίμου στο ρεζερβουάρ της F60, τον ανάγκασε να κάνει τους τελευταίους γύρους του πέντε δευτερόλεπτα πιο αργά από τον ανώτερο ρυθμό που είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει, έτσι ώστε να φτάσει στη γραμμή τερματισμού, γεγονός που επέτρεψε και στον Alonso να τον προσπεράσει –προς ευχαρίστηση των συμπατριωτών του που είχαν κατακλύσει την πίστα για να τον υποστηρίξουν- και να δει την καρό σημαία στην 5η θέση. Ο Massa εντέλει συμβιβάστηκε με την 6η θέση, ωστόσο η Ferrari επέδειξε εμφανή σημάδια βελτίωσης απόδοσης αν και πάλι αντιμετώπισε προβλήματα αξιοπιστίας. Τη βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσαν οι Nick Heidfeld και Nico Rosberg. O Rubens Barrichello έκανε εκπληκτική εκκίνηση και κατάφερε να αιφνιδιάσει τον team mate του, προσπερνώντας τον από την εξωτερική της πρώτη στροφής για να τεθεί επικεφαλής από την τρίτη θέση του grid. O Button αναγκάστηκε να στρίψει δεύτερος, ενώ πίσω του ο Felipe Massa εκμεταλλεύτηκε το σύστημα KERS της Ferrari για να περάσει εμπρός από τον Sebastian Vettel. Παρά το ότι ο Βραζιλιάνος ακολουθούσε αρχικά το ρυθμό των Brawn χωρίς να χάσει παραπάνω από 5 δευτερόλεπτα από τον πρωτοπόρο μέχρι το πρώτο pit stop, ήταν προφανές ότι καθυστερούσε τον Vettel, ο οποίος βρισκόταν εντός ενός δευτερολέπτου από τη Ferrari. Η Brawn ξεκίνησε τον αγώνα έχοντας προγραμματίσει στρατηγική τριών ανεφοδιασμών για αμφότερα τα μονοθέσιά της, ωστόσο το σχέδιο αυτό ήταν αρκετά ευμετάβλητο. Ο Barrichello, όντας επικεφαλής με περισσότερα καύσιμα έδειχνε φαβορί για τη νίκη, ως τον πρώτο ανεφοδιασμό του team mate του, όπου η ομάδα αποφάσισε να αλλάξει τη στρατηγική του Βρετανού σε δυο ανεφοδιασμούς, ανεφοδιάζοντάς τον για ένα μακρύ δεύτερο stint. O Barrichello παρέμεινε στην ίδια στρατηγική και παρά το ότι ανέπτυξε διαφορά 13,5 δευτερολέπτων από τον Button πριν το δεύτερο ανεφοδιασμό του, η διαφορά αυτή δεν ήταν αρκετή για να τον διατηρήσει επικεφαλής. Επέστρεψε στην πίστα στην 4η θέση, ενώ ο Button βρέθηκε στην πρωτοπορία με αρκετά καύσιμα και τον Felipe Massa 4,5 δευτερόλεπτα πίσω. Massa και Vettel ανεφοδιάστηκαν και τη δεύτερη φορά στον ίδιο γύρο, με τον Γερμανό να παραμένει πίσω από τη Ferrari. Ωστόσο, στο pit stop του Βραζιλιάνου δεν πήγαν όλα κατ’ ευχή, αφού η αντλία ανεφοδιασμού δε λειτούργησε σωστά και το ρεζερβουάρ της F60 δεν δέχθηκε όλο το καύσιμο που είχε προγραμματιστεί για να φτάσει ο Massa ως την καρό σημαία… Εντωμεταξύ, ο Button, με περισσότερα καύσιμα και το πλεονέκτημα της μαλακής γόμας (καθώς οι Massa και Vettel είχαν μεταβεί στα σκληρά ελαστικά στον τελευταίο ανεφοδιασμό τους) αύξησε τη διαφορά του στους πέντε γύρους που παρέμεινε περισσότερο στην πίστα και επισφράγισε τη νίκη του εξερχόμενος από τα pits επικεφαλής ύστερα από το δεύτερο ανεφοδιασμό του. Ένα γύρο έπειτα από το Βρετανό (στον 50ό) μπήκαν στα pits για να πραγματοποιήσουν το τελευταίο τους pit stop και οι Barrichello και Mark Webber, ο οποίος βρισκόταν στην 5η θέση από την αρχή του αγώνα, έχοντας χάσει λίγο έδαφος από τους πρωτοπόρους όμως στο δεύτερο stint, λόγω του βάρους του φορτίου καυσίμου με το οποίο ανεφοδιάστηκε στην πρώτη στάση του στα pits. Αμφότεροι εξήλθαν στην πίστα εμπρός από τον Massa, που ακόμα διατηρούσε πίσω του τον Vettel, αλλά ήταν εμφανές ότι αντιμετώπιζε δυσκολίες με τη σκληρή γόμα, έχοντας εκμεταλλευτεί πλήρως τους περισσότερους γύρους χρησιμοποιώντας τη μαλακή. Ο Barrichello εισήλθε στα pits την τελευταία φορά δυο γύρους νωρίτερα από το προγραμματισμένο, καθώς βρήκε μπροστά του τρεις πιο αργούς συνδυασμούς, οι οποίοι σίγουρα θα του είχαν κοστίσει χρόνο, αν προσπαθούσε να τους προσπεράσει. Ακόμα και αν δεν είχε συμβεί αυτό όμως, ο Βραζιλιάνος δε θα διεκδικούσε τη νίκη… Στο τελευταίο stint, με τα σκληρά ελαστικά, ο Button είχε ανώτερο ρυθμό από οποιονδήποτε άλλον, ενώ ο team mate του αντιμετώπισε δυσκολίες με αυτό το σετ ελαστικών, κάτι που τον έκανε να πιστεύει ότι ίσως κάτι είχε σπάσει στο μονοθέσιό του. Εντούτοις, κατάφερε να διατηρηθεί στη δεύτερη θέση, παρά την πίεση του πλέον εμφανώς ταχύτερου Webber, για να συμπληρώσει το 1-2 της Brawn, αν και απογοητευμένος που δεν κατάφερε να κατακτήσει τη 10η νίκη της καριέρας του. Ο Button αύξησε περαιτέρω τη βαθμολογική του διαφορά στο πρωτάθλημα από τον team mate του και η Brawn έχει ξεφύγει σημαντικά στο πρωτάθλημα κατασκευαστών με αυτή την επιτυχία. Ο Βρετανός οδηγός πιστεύει ότι με τις αναβαθμίσεις που παρουσίασε η Brawn στην Ισπανία βρίσκεται και πάλι επικεφαλής όσον αφορά την απόδοση και δήλωσε πανευτυχής που κατέκτησε τη νίκη σε μια πίστα την οποία θεωρεί αρκετά δύσκολη για τον ίδιο. Ωστόσο, ο Ross Brawn εκτιμά ότι η BGP001 θα χρειαστεί μια σημαντική αναβάθμιση στο μέσο της σεζόν για να διατηρηθεί μεταξύ των κορυφαίων. Ο ρυθμός του στο δεύτερο stint (με περισσότερα καύσιμα από τους άμεσους αντιπάλους του) ήταν πολύ καλός και καθοριστικός για την κατάκτηση της νίκης, όπως ήταν επίσης και το γεγονός ότι χρησιμοποίησε το στήσιμο που είχε βρει ο Barrichello για αυτή την πίστα, έπειτα από τις ελεύθερες δοκιμές. Aπό την άλλη, ο Barrichello ήταν λίγο απογοητευμένος, ωστόσο αναγνώρισε ότι το αποτέλεσμα ήταν ιδανικό για την ομάδα του. Ο Mark Webber, έπειτα από έναν αγώνα στρατηγικής (ακολουθώντας το παράδειγμα του Button, κάνοντας δηλαδή ένα πολύ μεγάλο δεύτερο stint με μαλακά ελαστικά) κατάφερε να ανέβει για δεύτερη φορά φέτος στο βάθρο, τερματίζοντας εμπρός από τον team mate του, Sebastian Vettel, ο οποίος ήταν απογοητευμένος από τον αγώνα του, καθώς πίστευε ότι διαθέτει ένα αρκετά καλό μονοθέσιο για να παλέψει με τις Brawn. Ωστόσο, στην εκκίνηση, ο Γερμανός δεν ξεκίνησε καλά και ο Massa τον προσπέρασε πριν καν χρησιμοποιήσει το KERS. Για τους υπόλοιπους 62 γύρους, ο Vettel ήταν κολλημένος στο διαχύτη της Ferrari, χωρίς να έχει τη δυνατότητα να προσπεράσει, έως ότου ο Massa αναγκαστεί να κόψει το ρυθμό του σημαντικά, για να εξοικονομήσει αρκετά καύσιμα για να φτάσει ως τον τερματισμό. Ο Fernando Alonso ήταν πανευτυχής με την τυχερή –όπως τη χαρακτήρισε- 5η θέση στην οποία τερμάτισε, η οποία ξεπερνούσε τις προσδοκίες της Renault έπειτα από τις προσομοιώσεις που είχε διεξάγει ύστερα από τις κατατακτήριες δοκιμές, οι οποίες συνιστούσαν ότι θα τερμάτιζε στην 9η ή 10η θέση, έχοντας κάνει μια καλή εκκίνηση που του εξασφάλισε 2 θέσεις. Στους τελευταίους γύρους επωφελήθηκε από την αναγκαστική βραδυπορία του Massa για να κερδίσει ακόμα μια θέση, αν και αναγκάστηκε να βγει σχεδόν εκτός πίστας για να προσπεράσει το Βραζιλιάνο. Ο Ισπανός ανέφερε ότι έχανε πίεση σε ένα από τα ελαστικά του, γεγονός που τον ανάγκασε να πραγματοποιήσει το δεύτερο ανεφοδιασμό του τέσσερις γύρους νωρίτερα από το προγραμματισμένο, ωστόσο, κατάφερε να διατηρηθεί εμπρός από τον Nico Rosberg. O Alonso δήλωσε ότι ο ρυθμός αγώνα της Renault R29 ήταν ικανοποιητικός, σε αντίθεση με τον διευθυντή μηχανολογίας της γαλλικής ομάδας, Pat Symonds, ο οποίος τον χαρακτήρισε κατώτερο των προσδοκιών του, υποπτευόμενος ότι το μονοθέσιο του Ισπανού μπορεί να υπέστη ζημιές στο ατύχημα της τρίτης στροφής. Eκεί, χάος ξέσπασε, όταν ο Timo Glock ώθησε εκτός πίστας τον Nico Rosberg στην πρώτη στροφή. Ο Γερμανός οδηγός της Williams επέστρεψε στην πίστα με ορμή, αναγκάζοντας τον οδηγό της άλλης Toyota, Jarno Trulli να ανοίξει τη γραμμή του στη δεύτερη στροφή, χάνοντας τον έλεγχο του μονοθεσίου του. Ο Ιταλός βγήκε στην αμμοπαγίδα πλαγιολισθαίνοντας και επέστρεψε στην πίστα χωρίς να έχει ανακτήσει τον έλεγχο του μονοθεσίου του. Η Toyota εμβόλισε την Force India του Adrian Sutil, ενώ ο Sebastien Buemi φρέναρε απότομα για να αποφύγει την εμπλοκή του στη σύγκρουση, αιφνιδιάζοντας τον team mate του, Sebastien Buemi, ο οποίος δεν πρόλαβε να φρενάρει και χτύπησε από πίσω την άλλη Toro Rosso. Και οι τέσσερις οδηγοί εγκατέλειψαν επιτόπου, ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας κλήθηκε να παρέμβει για τους επόμενους γύρους, μέχρι να καθαριστεί η πίστα από τα θραύσματα. Το Grand Prix Ισπανίας θα μπορούσε να έχει αποτελέσει τον αγώνα ανάκαμψης της Ferrari, με τον Massa να τερματίζει πιθανότατα τέταρτος, αν δεν είχε παρουσιαστεί το προαναφερθέν πρόβλημα στο δεύτερο ανεφοδιασμό του. Ο Massa αναγκάστηκε να κόψει το ρυθμό του σημαντικά στους τελευταίους τέσσερις γύρους για να αποφύγει να μείνει από καύσιμα, ή να αναγκαστεί να μπει ξανά στα pits, ωστόσο ίσως αν είχε αποφασίσει πιο νωρίς να παραχωρήσει την 4η θέση, να είχε διασώσει την 5η, καθώς θα είχε ξοδέψει λιγότερα καύσιμα κατά την υπεράσπισή της και θα μπορούσε να κινηθεί αρκετά γρήγορα στους τελευταίους γύρους για να διατηρηθεί 5ος, εξοικονομώντας παράλληλα αρκετά καύσιμα για να φτάσει ως τον τερματισμό. Επίσης, η εικόνα της ομάδας σπιλώθηκε από το χθεσινό λάθος με τον Kimi Raikkonen, που τον περιόρισε στη 16η θέση εκκίνησης, αλλά και την εγκατάλειψη του Φινλανδού όταν το πεντάλ του γκαζιού σταμάτησε να στέλνει σήμα στον κινητήρα, στον 18ο μόλις γύρο… Όπως είναι φυσικό, ο Massa, ο μεγαλύτερος αντίπαλος του πρωταθλητή στη σεζόν του 2008, έχει ήδη παραδεχθεί ότι ο φετινός τίτλος έχει χαθεί, όπως άλλωστε και ο οδηγός που φέρει φέτος το Νο. 1 στο μονοθέσιό του, Lewis Hamilton, ο οποίος τερμάτισε 9ος, μόλις εκτός των βαθμών και ένα γύρο πίσω… Ο Βρετανός δήλωσε ότι δεν υπάρχει ελπίδα επίτευξης καλών αποτελεσμάτων με την MP4-24, το φετινό μονοθέσιο της McLaren και προσέθεσε ότι δεν σκέφτεται καν το πρωτάθλημα. Ο Hamilton δήλωσε ότι οδηγεί στο απόλυτο όριο τόσο του εαυτού του όσο και του μονοθεσίου και σήμερα βρισκόταν σε μόνιμη άμυνα από τις επιθέσεις ταχύτερων μονοθεσίων, όπως η Toyota του Timo Glock, παρά το ότι το δεύτερο σετ ελαστικών του είχε φθαρεί υπερβολικά πολλούς γύρους πριν το pit stop. Στην άλλη πλευρά του γκαράζ, ο Heikki Kovalainen εγκατέλειψε έπειτα από 8 μόλις γύρους, λόγω αστοχίας κιβωτίου. Η BMW Sauber πίστευε ότι θα ανακάμψει στην Ισπανία, έχοντας φέρει ένα σημαντικά αναβαθμισμένο αεροδυναμικό πακέτο και έχοντας αφήσει στο εργοστάσιο το KERS της (το οποίο αναμένεται να δεχθεί… σμίκρυνση για να επανατοποθετηθεί στην F1.09) και κατάφερε να συλλέξει δυο βαθμούς αν και αυτό το αποτέλεσμα δεν μπορεί να αποτελέσει αφορμή για πανηγυρισμούς. Ο Nick Heidfeld κατάφερε να κερδίσει αρκετές θέσεις στην εκκίνηση, παρά το ότι χτυπήθηκε από κάποιον στο ατύχημα, ωστόσο στη συνέχεια, έχασε επαφή με τους προπορευόμενούς του στην προσπάθειά του να διατηρήσει τον Raikkonen πίσω του στους πρώτους γύρους, ακολουθώντας αμυντικές γραμμές. Εντούτοις, με τη βοήθεια της στρατηγικής της BMW Sauber, κατάφερε να βγει από τα pits έπειτα από τον τελευταίο ανεφοδιασμό του εμπρός από τον Nico Rosberg, για να τερματίσει 7ος, έχοντας εκκινήσει από την 13η θέση. Αντιθέτως, ο Robert Kubica έχασε πέντε θέσεις στην εκκίνηση, λόγω προβλήματος με το συμπλέκτη του, ενώ στη συνέχεια, ο Πολωνός παραπονέθηκε ότι το μονοθέσιό του δεν παρήγαγε καθόλου πρόσφυση. Ο Nico Rosberg πιστεύει ότι θα μπορούσε να έχει τερματίσει 5ος, αν ένα παράξενο πρόβλημα που αντιμετώπισε όλο το Σαββατοκύριακο δεν επηρέαζε τη συμπεριφορά της Williams του, κάνοντάς τη υπερστροφική χωρίς προειδοποίηση σε πολυάριθμες φάσεις του αγώνα, πριν εξαφανιστεί για να επανεμφανιστεί λίγο αργότερα… Ο Γερμανός ευνοήθηκε από την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, καθώς είχε τα περισσότερα καύσιμα από τους πρωτοπόρους και παρ’ όλα αυτά κατάφερε να κινηθεί σε ανταγωνιστικό ρυθμό, ωστόσο στη συνέχεια δεν είχε τη δυνατότητα να πιέσει στο όριο, λόγω της μεταβαλλόμενης οδηγικής συμπεριφοράς της FW31. Στην Toyota, o Jarno Trulli είχε προβλέψει από το Σάββατο ότι τα πράγματα δε θα είναι ρόδινα. Ο Ιταλός αναφέρει ότι η TF109 υπολείπεται πρόσφυσης στον πίσω άξονα στις αργές στροφές, κάτι που προκαλείται από την αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου, ενώ τόνισε ότι η δοκιμή καινούργιων εξαρτημάτων στις ελεύθερες δοκιμές δεν άφησε χρόνο για τη διαμόρφωση του κατάλληλου στησίματος για τον αγώνα. Ωστόσο, ο αγώνας του Ιταλού δε διήρκεσε περισσότερο από 2 στροφές. Ο Trulli δε θα βρισκόταν εκεί αν δεν είχε χάσει –και πάλι- χρόνο στην εκκίνηση, λόγω του «λόξιγκα» του κινητήρα του, φαινόμενο που παρουσιάστηκε και στο μονοθέσιο του Glock. O Γερμανός παραπονέθηκε ότι το μονοθέσιό του δεν είχε ποτέ το ιδανικό ζύγισμα όταν βρισκόταν με καθαρή πίστα μπροστά του, ενώ τα ελαστικά του φθείρονταν ταχύτατα όταν ακολουθούσε κάποιον άλλο. Η σημερινή επίδοση ήταν ιδιαίτερα απογοητευτική για την Toyota, η οποία ευελπιστούσε ότι θα σημείωνε αρκετούς βαθμούς. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ |
Euro NCAP: Κανένα αστέρι στο Fiat Punto
Πριν από 6 χρόνια