Ο Jenson Button κατέκτησε και πάλι την pole position την τελευταία στιγμή, παρά το ότι στην υπόλοιπη διαδικασία δεν ήταν πρωταγωνιστής, εκεί που μετρούσε, στα τελευταία δευτερόλεπτα του τρίτου σκέλους κατάφερε να παράγει έναν εκπληκτικό γύρο που τον έφερε στο Βρετανό ακόμα μια pole position. Για πρώτη φορά φέτος, μια Ferrari θα εκκινήσει από την πρώτη σειρά, με τον Kimi Raikkonen να χάνει την pole position για μόλις 25 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Στην τρίτη θέση της εκκίνησης θα παραταχθεί αύριο η άλλη Brawn, με τον Rubens Barrichello (που γιορτάζει σήμερα τα 37α γενέθλιά του), δίπλα στον οποίο θα βρίσκεται ο Sebastian Vettel. Οι Felipe Massa (παρά το γεγονός ότι ο Βραζιλιάνος κατέστρεψε το ρύγχος της Ferrari του στο Q1, κατάφερε να εισέλθει στην πρώτη δεκάδα) και Nico Rosberg ακολουθούν, με το Γερμανό οδηγό της Williams να δείχνει αρχικά ότι θα μπορούσε να παλέψει για την πρώτη θέση, εντούτοις στη συνέχεια δεν κατάφερε να σημειώσει το ίδιο καλούς χρόνους. Ο Heikki Kovalainen κατάφερε για πρώτη φορά φέτος να εισέλθει στην πρώτη 10άδα, ενώ η στρατηγική του Mark Webber να χρησιμοποιήσει μονάχα ένα σετ ελαστικών στο Q3, όταν η πίστα θα ήταν ελεύθερη, καθώς οι υπόλοιποι οδηγοί κατευθύνονταν προς τα pits για να μεταβούν στο δεύτερο σετ τους, πιθανότατα δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, αφού ο Αυστραλός οδηγός της Red Bull θα εκκινήσει αύριο από την 8η θέση, εμπρός από τον Fernando Alonso και τη δεύτερη Williams, του Kazuki Nakajima να συμπληρώνει τη 10άδα, με τον Ιάπωνα να εισέρχεται και αυτός για πρώτη φορά φέτος στο Q3. O Jenson Button παραδέχθηκε ότι μέχρι την τελευταία στιγμή, ο team mate του στην Brawn, Rubens Barrichello είχε καλύτερο ρυθμό στους στενούς δρόμους του πριγκιπάτου, καθώς ο Βρετανός δεν ήταν ικανοποιημένος από το στήσιμο του μονοθεσίου του. Εντούτοις, η ομάδα κατάφερε να βελτιώσει σταδιακά το ζύγισμα της BGP001 του πρωτοπόρου της βαθμολογίας και ο Button βρήκε για μια ακόμη φορά αυτό το κάτι παραπάνω στην πιο κρίσιμη στιγμή, ίσως όλου του τριημέρου, καθώς η pole position στο Μονακό ισοδυναμεί στην πλειονότητα των περιπτώσεων με μισή νίκη, λόγω της στενότητας των δρόμων που σχεδόν απαγορεύει τα προσπεράσματα. Όπως αποκάλυψε ο Ross Brawn αμέσως μετά την ολοκλήρωση των κατατακτήριων δοκιμών, ο Button στοχεύει να πραγματοποιήσει τον πρώτο του ανεφοδιασμό στον αγώνα στον 20ό γύρο. Ο μοναδικός λόγος για τον οποίο η Brawn δεν κατάφερε να κάνει το 1-2 ονομάζεται Kimi Raikkonen. O Φινλανδός κατάφερε να σημειώσει την καλύτερη φετινή επίδοση της ιταλικής ομάδας και έχασε για ελάχιστο την pole position. Λόγω της πολύ χαμηλού βαθμού φθοράς των ελαστικών οι ομάδες διαπίστωσαν από νωρίς ότι ακόμη και η πολύ μαλακή γόμα αποδίδει το μέγιστο των δυνατοτήτων της στον τρίτο γρήγορο γύρο. Μάλιστα ο Raikkonen σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του στον τρίτο γύρο ζωής των ελαστικών του (ενώ ο Button στο δεύτερο). O Felipe Massa ήταν πιο νευρικός από τον team mate του, όπως αποκάλυψε το λάθος που διέπραξε στο Q1 που για καλή του τύχη του κόστισε μονάχα ένα ρύγχος. Στη συνέχεια, η ομάδα τον διατήρησε στα pits για ένα πεντάλεπτο, με τον αρχιμηχανικό του, Rob Smedley να προσπαθεί να τον ηρεμήσει. Ferrari και McLaren (οι μόνες ομάδες που χρησιμοποιούν KERS σε αυτό το Grand Prix) παρουσίασαν ιδιαίτερα βελτιωμένη εικόνα, κυρίως λόγω των χαρακτηριστικών της πίστας που ευνοεί την καλή μηχανική πρόσφυση και τα μονοθέσια που δεν έχουν την καλύτερη αεροδυναμική απόδοση δεν μειονεκτούν όσο σε άλλες πίστες. Tόσο η συμμετοχή αμφότερων των Ferrari στο Q3 (για πρώτη φορά από την πρεμιέρα της σεζόν στην Αυστραλία) όσο και η 7η θέση του Heikki Kovalainen (η καλύτερη φετινή επίδοση του Φινλανδού σε κατατακτήριες δοκιμές) αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Υψηλές προσδοκίες είχε για αυτό τον αγώνα και ο Lewis Hamilton, ωστόσο οι προσπάθειά του έληξε νωρίς, λόγω ενός αδικαιολόγητου λάθους στα φρένα για την Mirabeau, ένα αρκετά αργό σημείο της πίστας και σχετικά εύκολο. Ο Βρετανός πρωταθλητής ήρθε με υπερβολική ταχύτητα στο κατηφορικό κομμάτι, έχασε το φρενάρισμα και κατέληξε στα προστατευτικά ελαστικά, καταστρέφοντας την πίσω αριστερή ανάρτηση της McLaren, προκαλώντας μάλιστα και τη διακοπή της διαδικασίας μέχρι να απομακρυνθεί το μονοθέσιό του από το επικίνδυνο σημείο. Συνεπώς, σε μια πίστα όπου είχε μια σπάνια ευκαιρία να παλέψει για ένα πολύ καλό αποτέλεσμα (ίσως και για την pole position), ο Hamilton θα εκκινήσει μόλις 16ος… Η Red Bull ίσως περίμενε περισσότερα πράγματα, διαθέτοντας και τον καινούργιο διαχύτη δύο επιπέδων για πρώτη φορά. Ωστόσο η ομάδα γνωρίζει ότι οι αργές στροφές που κυριαρχούν στη χάραξη του Μονακό δεν αποτελούν το ισχυρό σημείο της RB5. H εναλλακτική στρατηγική που ακολουθήθηκε στην περίπτωση του Mark Webber, ο οποίος χρησιμοποίησε μονάχα ένα σετ ελαστικών στο μέσο Q3, όπου βρίσκονταν τα λιγότερα μονοθέσια στην πίστα, δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, λαμβάνοντας υπ’ όψη και την καλή παρουσία του Αυστραλού στα προηγούμενα σκέλη της διαδικασίας (αν και η προσθήκη καυσίμων στο τελευταίο δεκάλεπτο αλλάζει σημαντικά τις ισορροπίες, όπως διαπιστώθηκε και στην περίπτωση της Williams). Ιδιαίτερη δυσκολία αντιμετώπισαν στις κατατακτήριες δοκιμές λόγω των χαρακτηριστικών της χάραξης του Μονακό οι BMW Sauber και Toyota. Αμφότερες οι ομάδες είδαν και τα δυο μονοθέσιά τους να αποκλείονται από τη συνέχεια της διαδικασίας από το πρώτο κιόλας σκέλος. Στη γερμανική ομάδα παραδέχθηκαν ότι άλλαξαν εντελώς το στήσιμο του μονοθεσίου από την Πέμπτη (κάτι που δε συνηθίζεται) αλλά δεν κατάφεραν να βρουν κάτι που θα βελτίωνε αρκετά την απόδοση της F1.09. Ο Nick Heidfeld ανέφερε ότι οι αλλαγές της τελευταίας στιγμής (έπειτα από τις πρωινές ελεύθερες δοκιμές) στο στήσιμο του μονοθεσίου του χειροτέρεψαν τη συμπεριφορά του, ενώ ο Robert Kubica απέδωσε την κακή του επίδοση στο γεγονός ότι βρήκε κίνηση μπροστά του με αποτέλεσμα να κρυώσουν τα ελαστικά του και να μην αποδίδουν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους στη συνέχεια. Oι δυο Toyota σημείωσαν τους τελευταίους χρόνους της διαδικασίας. Ωστόσο, η ιαπωνική ομάδα πιστεύει ότι ο Jarno Trulli θα μπορούσε να έχει καταταγεί υψηλότερα, αν ο Fernando Alonso δεν τον είχε παρεμποδίσει στην γρήγορη προσπάθειά του στο Q1, στην τελευταία στροφή. Η Toyota απευθύνθηκε στους αγωνοδίκες για το συμβάν και ο Ιταλός οδηγός δηλώνει σίγουρος ότι θα ληφθούν μέτρα για τις πράξεις του Alonso. Παρά το γεγονός ότι ο Alonso σημείωσε την ταχύτερη επίδοση στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές, στις κατατακτήριες δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 9η θέση, την οποία μάλιστα κινδυνεύει να χάσει, λόγω του προαναφερθέντος συμβάντος. Η Williams, έδειχνε ιδιαίτερα δυνατή στα δυο πρώτα σκέλη, με άδεια ρεζερβουάρ και μάλιστα στον πρώτο γύρο προσπαθειών του Q1, o Nico Rosberg βρισκόταν στη δεύτερη θέση, ωστόσο, μέχρι το τέλος του τελευταίου δεκάλεπτου των κατατακτήριων δοκιμών, ο Γερμανός έπεσε αρκετά πιο πίσω. Εντυπωσιακή ήταν η εμφάνιση της Force India, η οποία κατάφερε για πρώτη φορά φέτος να φέρει αμφότερα τα μονοθέσιά της στο δεύτερο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών. Παρά το ότι αφαιρέθηκαν δυο χρόνοι από τον Giancarlo Fisichella, επειδή έκοψε υπερβολικά δρόμο στα chicane (οι οδηγοί προειδοποιήθηκαν από τον έφορο της FIA, Charlie Whiting, ότι αν όλη η επιφάνεια του πέλματος και των τεσσάρων τροχών πατάει στα kerb στα chicane της περιοχής της πισίνας και έπειτα από το τούνελ, τότε θα γίνεται αναφορά στους αγωνοδίκες), ο Ιταλός κατάφερε να σημειώσει την 13η επίδοση, όντας ταχύτερος του team mate του, Adrian Sutil. Eντυπωσιακό ήταν και το ντεμπούτο του Sebastien Buemi με ένα μονοθέσιο Formula 1 στους δρόμους του Μονακό, καθώς ο Ελβετός, όντας 11ος, αποτελεί τον πρώτο από τους οδηγούς που έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν το φορτίο καυσίμου τους για τον αγώνα. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ |
Euro NCAP: Κανένα αστέρι στο Fiat Punto
Πριν από 6 χρόνια