4 Απρ 2008

GP Μπαχρέιν: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής

Felipe Massa (Ferrari)
Άπιαστος ο Massa στο Μπαχρέιν την Παρασκευή
Nico Rosberg (Williams-Toyota)
Oι Williams βρίσκονταν σε φόρμα την Παρασκευή στο Μπαχρέιν
Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
O Hamilton παραδέχθηκε ότι για την καταστροφή του μονοθεσίου του ευθυνόταν ο ίδιος, καθώς υπέπεσε σε οδηγικό λάθος
Kimi Raikkonen (Ferrari)
O ρυθμός της Ferrari ανησύχησε τους αντιπάλους της
Sebastien Bourdais (Toro Rosso-Ferrari)
O Bourdais εξέπληξε με το χρόνο που σημείωσε στη δεύτερη περίοδο
Robert Kubica (BMW Sauber)
O Kubica μοιάζει να έχει βρει το κατάλληλο στήσιμο για το μονοθέσιό του
O Felipe Massa ήταν ο ταχύτερος οδηγός αμφότερων των περιόδων ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής, με τη Ferrari να σημειώνει το 1-2 και στις δυο περιπτώσεις, θέτοντας γερές βάσεις για τη διεκδίκηση της νίκης στον αγώνα της Κυριακής.

Οι κορυφαίες ομάδες προτίμησαν να περιμένουν μισή ώρα πριν μπουν στην πίστα το πρωί, έτσι ώστε να καθαριστεί η αγωνιστική γραμμή και να στρωθεί με λάστιχο ο ασφαλτοτάπητας από τους υπόλοιπους. Ο Massa ήταν ο πρώτος από τους κορυφαίους πιλότους που σημείωσε χρόνο, αλλά σύντομα, ο Lewis Hamilton κινήθηκε ταχύτερα από το χρόνο του Βραζιλιάνου. Ο Massa κατάφερε στη συνέχεια να κατεβάσει τον χρόνο της McLaren κατά 3 δέκατα, εντούτοις, ο Κimi Raikkonen κινήθηκε ελάχιστα ταχύτερα από τον team mate του λίγο αργότερα. Ο Massa είχε απάντηση και σε αυτό το χρόνο όμως και όταν ο Φινλανδός πρωταθλητής προσπάθησε να βελτιώσει είχε μια μικρή έξοδο.

Αντίθετα με το τι συμβαίνει συνήθως, πολύ λίγοι οδηγοί κατάφεραν να βελτιώσουν τους χρόνους τους στο τελικό μέρος της διαδικασίας, με το 1-2 της Ferrari να παραμένει άθικτο (με τους ίδιους χρόνους) για τα τελευταία 40 από τα 90 συνολικά λεπτά. Η μόνη αλλαγή στην κατάταξη προήλθε από μια τελευταία εξόρμηση των δυο Williams, σε μια προσομοίωση γύρου κατατακτήριων δοκιμών με την μαλακή γόμα. Η προσπάθεια αυτή έφερε τον Nico Rosberg στην τρίτη θέση, πίσω από τις Ferrari και τον Kazuki Nakajima 6o, πίσω από τις McLaren.

H Ferrari κατάφερε να επαναλάβει την πρωινή επίδοση και στο απογευματινό 90λεπτο, με τους δυο οδηγούς της όμως αυτή τη φορά να χωρίζονται στον πίνακα των χρόνων από σχεδόν 1 δευτερόλεπτο! Η McLaren ολοκλήρωσε την περίοδο στις θέσεις 3 και 4, εντούτοις ο Lewis Hamilton έβαλε τέλος στην ημέρα του όταν στην έξοδο της 7ης στροφής 10 λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας, όταν πάτησε άτσαλα στο kerb, έχασε το πίσω μέρος της ΜΡ4-23 και κατέληξε στις μπαριέρες, προκαλώντας εκτεταμένες ζημιές στο μονοθέσιό του, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί.

Η μάχη για τον ταχύτερο χρόνο διεξήχθη κατά κύριο λόγω μεταξύ των δυο πιλότων της Ferrari, αν και ο Massa έδειχνε να πλεονεκτεί ελάχιστα καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου. Ο Raikkonen είχε καταφέρει να καταρρίψει το χρόνο του team mate του μόλις τρία λεπτά πριν την καρό σημαία, εντούτοις ο Βραζιλιάνος είχε τη δυνατότητα να βρει στις τελευταίες στιγμές της διαδικασίας ένα ακόμη δευτερόλεπτο!

Ο ίδιος ο Massa παραδέχθηκε ότι η διαφορά στους χρόνους μεταξύ των δυο Ferrari δεν είναι ενδεικτική, καθώς είχαν διαφορετικά προγράμματα δοκιμών και οι συνθήκες υπό τις οποίες επετεύχθησαν οι χρόνοι διέφεραν σημαντικά, εντούτοις ο γύρος του ήταν –κατά τον ίδιο- πολύ καλός. Τα φαινόμενα δείχνουν ότι ο Βραζιλιάνος απολαμβάνει ιδιαίτερα αυτή την πίστα και αποδίδει καλά εδώ, όντας ο περυσινός νικητής του αγώνα, κάτι που επιδιώκει να επαναλάβει φέτος.

Ο Robert Kubica ήταν ικανός να κινηθεί πολύ κοντά στο χρόνο των McLaren, καταλαμβάνοντας την 5η θέση με την ΒMW Sauber, ενώ πίσω από τον Πολωνό βρέθηκαν οι δυο Williams, με την Red Bull του David Coulthard μεταξύ τους.

Ο Sebastien Bourdais εξέπληξε με την επίδοσή του, η οποία στα αρχικά στάδια της διαδικασίας τον είχε φέρει στη δεύτερη θέση του πίνακα των χρόνων και του απέφερε την 9η θέση στην τελική κατάταξη, εμπρός από τον Nelsinho Piquet, ο οποίος κινήθηκε μισό δευτερόλεπτο ταχύτερα από τον team mate του στη Renault, Fernando Alonso.

O Ισπανός πρωταθλητής μάλιστα, ολοκλήρωσε τη μέρα του με μια επαφή, όταν ο Adrian Sutil έχασε τα φρένα του για την πρώτη στροφή. Ο Alonso πήρε την εσωτερική, ωστόσο ο Γερμανός οδηγός της Force India δεν τον είχε δει, κλείνοντας την πόρτα και προκαλώντας τη σύγκρουση μεταξύ τους, η οποία δε φάνηκε να προκαλεί ζημιές σε κανένα από τα δυο μονοθέσια.

Όσον αφορά τα όσα έχουν ειπωθεί αυτές τις ημέρες στο Μπαχρέιν, ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ο διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της Ferrari, Stefano Domenicali, δήλωσε ότι η Ferrari θα πρέπει να ανεβάσει άμεσα την απόδοσή της, καθώς δεν είναι ευχαριστημένος από το γεγονός ότι η Scuderia κατάφερε να συλλέξει «μόλις» 11 βαθμούς στους δυο πρώτους αγώνες, από τους 36 που είναι η μέγιστη συγκομιδή.

Στο στρατόπεδο της BMW Sauber, ο αγωνιστικός διευθυντής, Mario Theissen, δήλωσε ότι το ρίσκο που πήρε η ομάδα στο σχεδιασμό της F1.08 απέδωσε, αν και ο Γερμανός ξεκαθάρισε ότι το μονοθέσιο δεν έχει ακόμη την ταχύτητα των Ferrari ή των McLaren. H ομάδα πιστεύει ότι το μονοθέσιό της έχει ακόμη αρκετά μεγάλο μέρος του δυναμικού της να «ξεκλειδώσει». Ο Theissen συνεχάρη το τεχνικό τμήμα της ομάδας του για την μεγάλη πρόοδο που σημείωσε έπειτα από το απογοητευτικό rollout του περίπλοκου φετινού μονοθεσίου, βελτιώνοντάς το σε πολλούς τομείς, όπως την αλληλεπίδραση της εμπρός αεροτομής με τα barge boards και το κάτω μέρος του σασί, την ελαφρώς τροποποιημένη εμπρός ανάρτηση, αλλά και το στήσιμό του.

Ο Robert Kubica πιστεύει ότι η ομάδα πρέπει να βρει λίγη ακόμη ταχύτητα για να διεκδικήσει μια νίκη στα ίσα, καθώς στους δυο πρώτους αγώνες της σεζόν επωφελήθηκε από τα προβλήματα των άλλων. Ο Πολωνός πιστεύει ότι κατά την έλευση σε ευρωπαϊκό έδαφος οι διαφορές θα μειωθούν, καθώς όλοι γνωρίζουν την πίστα της Βαρκελώνης και θα είναι πιο εύκολη η εύρεση του ιδανικού στησίματος. Ο Kubica ανέφερε ότι σημαντικό ρόλο παίζει και ο παράγοντας τύχη στην έκβαση των αγώνων, καθώς η άμεση εύρεση του κατάλληλου στησίματος επιτρέπει την άντληση του μέγιστου δυνατού από το μονοθέσιο.

Fernando Alonso (Renault)
O Alonso δήλωσε ότι δεν ήταν εύκολη ημέρα για τον ίδιο σήμερα...
Ο Fernando Alonso προέβλεψε ότι η Renault δε θα έχει τη δυνατότητα να παλέψει για κάτι καλύτερο ούτε στο Μπαχρέιν, ωστόσο δηλώνει αισιόδοξος ότι οι αναβαθμίσεις που θα παρουσιαστούν στην R28 στην Ισπανία θα βελτιώσουν την κατάσταση. Ο Ισπανός δήλωσε επίσης ότι γνώριζε από το χειμώνα ότι θα είναι δύσκολο να προκαλέσει για νίκες με τη Renault, καθώς ένας χειμώνας δεν ήταν αρκετός για να καλύψει η γαλλική ομάδα τη διαφορά που την χώριζε πέρυσι από τις κορυφαίες, αν και δεν έκρυψε το γεγονός ότι ήλπιζε για κάτι καλύτερο. Το γεγονός ότι προς το παρόν δεν έχει τη δυνατότητα να παλέψει για το βάθρο του προκαλεί ανάμικτα συναισθήματα, αν και ευελπιστεί ότι μετά το μέσο της σεζόν θα έχει τη δυνατότητα να παλέψει για θέσεις πιο κοντά στο βάθρο.

Ο Alonso αναφέρθηκε επίσης και στην έξοδό του από τη McLaren, δηλώνοντας ότι γνώριζε πως δεν πρόκειται να κατακτήσει τον τίτλο φέτος ακόμη και αν παρέμενε στη βρετανική ομάδα, παρά το γεγονός ότι η ΜΡ4-23 αποτελεί ένα νικητήριο μονοθέσιο για τον ίδιο, λόγω των περυσινών συμβάντων που διέβρωσαν τις σχέσεις του με την ομάδα. Ο Ισπανός ανέφερε επίσης ότι προτιμάει να βρίσκεται σε μια ομάδα με την οποία τερματίζει 8ος και οι άνθρωποί της θέλουν να τερματίσει 7ος, παρά σε μια που τερματίζει 3ος αλλά συμβαίνει το αντίθετο. Ο Alonso δήλωσε ότι η McLaren δεν αποτελούσε το καλύτερο μέρος για τον ίδιο και ότι γνώριζε πως θα χάσει τον τίτλο του 2007 λόγω παράξενων και δύσκολων στην κατανόηση πραγμάτων που συνέβαιναν στην ομάδα, της οποίας η φιλοσοφία δε συμβάδιζε με τη δική του. Δήλωσε ότι ένιωσε προδομένος το 2007, «όχι από κάποιον συγκεκριμένα, αλλά γενικά». Ο Alonso εξέφρασε επίσης την άποψή του ότι η McLaren θα υποστηρίξει τον Hamilton και όχι τον Heikki Kovalainen για την κατάκτηση του τίτλου, ενώ θεωρεί παράλογη τη σύγκριση του 23χρονου Βρετανού με τον 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, Michael Schumacher.

Sebastian Vettel (Toro Rosso-Ferrari)
H McLaren είχε προσεγγίσει και τον Vettel (πέραν του Rosberg) πριν καταλήξει στον Kovalainen
Συνεχίζοντας με τις αποκαλύψεις του Σαββατοκύριακου, ο Sebastian Vettel παραδέχθηκε ότι η McLaren είχε προσεγγίσει τη Red Bull (η οποία… «κατέχει τα δικαιώματα» του νεαρού Γερμανού) για να τον αποσπάσει από αυτήν προς αντικατάσταση του Alonso. Από την πρώτη στιγμή ήταν γνωστό ότι ο Kovalainen αποτελούσε την τρίτη επιλογή της McLaren, έπειτα από τους Rosberg και όπως αποκαλύφθηκε τώρα και Vettel (μάλιστα, ο Dennis σχολίασε πρόσφατα για τον Φινλανδό πιλότο της ομάδας του ότι τον αποσυναρμολόγησε και συναρμολόγησε από την αρχή, δήλωση με την οποία ο 26χρονος διαφωνεί, λέγοντας ότι ποτέ δεν είχε αμφιβολίες για τον εαυτό του ή πεσμένο ηθικό αν και παραδέχθηκε ότι έχει βελτιωθεί). O Vettel αποκάλυψε ότι η Red Bull δεν επέτρεψε τη μετάβασή του στη McLaren, την οποία χαρακτήρισε ως σπάνια ευκαιρία, πιστεύει όμως ότι θα του παρουσιαστεί ξανά μια ανάλογη προσφορά και δεν νιώθει ότι η παραμονή του στην Toro Rosso τον κρατάει πίσω.

Όσον αφορά την μικρή ιταλική ομάδα, πραγματοποίησε το πρώτο shakedown του καινούργιου της μονοθεσίου, της STR3 (η οποία αποτελεί ουσιαστικά μια Red Bull RB4 με κινητήρα Ferrari), στην πίστα του Vairano την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς μοιράστηκε την πίστα με τη Ferrari, η οποία διεξήγαγε αεροδυναμικές δοκιμές σε ευθεία γραμμή. Πίσω από το τιμόνι του μπλε (καθώς δεν είχε βαφτεί ακόμη στα γνώριμα χρώματα της ομάδας) μονοθεσίου βρέθηκε ο 18χρονος Νεοζηλανδός Brendon Hartley, o οποίος αγωνίζεται φέτος στο βρετανικό πρωτάθλημα Formula 3 με την Carlin Motorsports, υποστηρίζεται από την Red Bull και αποτελεί τον νεαρότερο νικητή της ιστορίας του Formula Renault 2.0 Euro Cup.

Παράλληλα, οι οδηγοί, με πρωτοστάτες τους Kubica και Kovalainen, πιστεύουν ότι παρά την επιβολή ανώτατου ορίου χρόνου στο γύρο επιστροφής στα pits στις κατατακτήριες δοκιμές, η αποφυγή επανάληψης επικίνδυνων περιστατικών όπως αυτά που είδαμε πριν από δυο εβδομάδες στη Μαλαισία, θα απαιτήσει και την συνεργασία των οδηγών. Οι τελευταίοι θα πρέπει ούτως ή άλλως να βρίσκονται σε εγρήγορση αφότου έχουν τελειώσει τις προσπάθειές τους, έτσι ώστε να μην παρεμποδίσουν τους υπόλοιπους, πράγμα που μπορεί να συμβεί ακόμη και με την επιβολή ανώτατου ορίου χρόνου στο γύρο.


GP Μπαχρέιν: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, 1η περίοδος
A/AΝοΟδηγόςOμάδαΧρόνοςΔιαφοράM.Ω.Τ.Γύροι
12Felipe MassaFerrari1:32.233 211.23920
21Kimi RaikkonenFerrari1:32.3500.117210.97115
37Nico RosbergWilliams-Toyota1:32.4150.182210.82323
422Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes1:32.7080.475210.15721
523Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes1:32.8680.635209.79520
68Kazuki NakajimaWilliams-Toyota1:33.1210.888209.22524
74Robert KubicaBMW Sauber1:33.3331.100208.74916
811Jarno TrulliToyota1:33.5391.306208.29027
99David CoulthardRed Bull-Renault1:33.7881.555207.73720
105Fernando AlonsoRenault1:33.8151.582207.67719
1112Timo GlockToyota1:33.9291.696207.42528
1210Mark WebberRed Bull-Renault1:33.9501.717207.37820
136Nelson Piquet jr.Renault1:33.9811.748207.31024
143Nick HeidfeldBMW Sauber1:34.1061.873207.03517
1514Sebastien BourdaisToro Rosso-Ferrari1:34.2352.002206.75127
1615Sebastian VettelToro Rosso-Ferrari1:34.3212.088206.56332
1721Giancarlo FisichellaForce India-Ferrari1:34.8922.659205.32020
1816Jenson ButtonHonda1:34.9152.682205.27016
1917Rubens BarrichelloHonda1:35.1742.941204.71112
2020Adrian SutilForce India-Ferrari1:35.4293.196204.16422
2119Anthony DavidsonSuper Aguri-Honda1:36.1453.912202.6446
2218Takuma SatoSuper Aguri-Honda1:36.5364.303201.8236


GP Μπαχρέιν: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, 2η περίοδος
A/AΝοΟδηγόςOμάδαΧρόνοςΔιαφοράM.Ω.Τ.Γύροι
12Felipe MassaFerrari1:31.420 213.11730
21Kimi RaikkonenFerrari1:32.3270.907211.02430
323Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes1:32.7521.332210.05730
422Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes1:32.8471.427209.84226
54Robert KubicaBMW Sauber1:32.9151.495209.68829
67Nico RosbergWilliams-Toyota1:33.0221.602209.44734
79David CoulthardRed Bull-Renault1:33.0481.628209.38927
88Kazuki NakajimaWilliams-Toyota1:33.0981.678209.27633
914Sebastien BourdaisToro Rosso-Ferrari1:33.1971.777209.05437
106Nelson Piquet jr.Renault1:33.2471.827208.94237
1116Jenson ButtonHonda1:33.7102.290207.91033
125Fernando AlonsoRenault1:33.7552.335207.81026
1310Mark WebberRed Bull-Renault1:33.7822.362207.75034
1411Jarno TrulliToyota1:33.8222.402207.66138
1512Timo GlockToyota1:33.8562.436207.58630
1617Rubens BarrichelloHonda1:33.9662.546207.34335
173Nick HeidfeldBMW Sauber1:34.0232.603207.21736
1821Giancarlo FisichellaForce India-Ferrari1:34.3882.968206.41635
1920Adrian SutilForce India-Ferrari1:34.4052.985206.37934
2015Sebastian VettelToro Rosso-Ferrari1:34.7873.367205.54730
2118Takuma SatoSuper Aguri-Honda1:35.2883.868204.46624
2219Anthony DavidsonSuper Aguri-Honda1:35.7124.292203.56125

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa