| Άπιαστος ο Massa στο Μπαχρέιν την Παρασκευή | | | Oι Williams βρίσκονταν σε φόρμα την Παρασκευή στο Μπαχρέιν | | | O Hamilton παραδέχθηκε ότι για την καταστροφή του μονοθεσίου του ευθυνόταν ο ίδιος, καθώς υπέπεσε σε οδηγικό λάθος | | | O ρυθμός της Ferrari ανησύχησε τους αντιπάλους της | | | O Bourdais εξέπληξε με το χρόνο που σημείωσε στη δεύτερη περίοδο | | | O Kubica μοιάζει να έχει βρει το κατάλληλο στήσιμο για το μονοθέσιό του | | O Felipe Massa ήταν ο ταχύτερος οδηγός αμφότερων των περιόδων ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής, με τη Ferrari να σημειώνει το 1-2 και στις δυο περιπτώσεις, θέτοντας γερές βάσεις για τη διεκδίκηση της νίκης στον αγώνα της Κυριακής.
Οι κορυφαίες ομάδες προτίμησαν να περιμένουν μισή ώρα πριν μπουν στην πίστα το πρωί, έτσι ώστε να καθαριστεί η αγωνιστική γραμμή και να στρωθεί με λάστιχο ο ασφαλτοτάπητας από τους υπόλοιπους. Ο Massa ήταν ο πρώτος από τους κορυφαίους πιλότους που σημείωσε χρόνο, αλλά σύντομα, ο Lewis Hamilton κινήθηκε ταχύτερα από το χρόνο του Βραζιλιάνου. Ο Massa κατάφερε στη συνέχεια να κατεβάσει τον χρόνο της McLaren κατά 3 δέκατα, εντούτοις, ο Κimi Raikkonen κινήθηκε ελάχιστα ταχύτερα από τον team mate του λίγο αργότερα. Ο Massa είχε απάντηση και σε αυτό το χρόνο όμως και όταν ο Φινλανδός πρωταθλητής προσπάθησε να βελτιώσει είχε μια μικρή έξοδο.
Αντίθετα με το τι συμβαίνει συνήθως, πολύ λίγοι οδηγοί κατάφεραν να βελτιώσουν τους χρόνους τους στο τελικό μέρος της διαδικασίας, με το 1-2 της Ferrari να παραμένει άθικτο (με τους ίδιους χρόνους) για τα τελευταία 40 από τα 90 συνολικά λεπτά. Η μόνη αλλαγή στην κατάταξη προήλθε από μια τελευταία εξόρμηση των δυο Williams, σε μια προσομοίωση γύρου κατατακτήριων δοκιμών με την μαλακή γόμα. Η προσπάθεια αυτή έφερε τον Nico Rosberg στην τρίτη θέση, πίσω από τις Ferrari και τον Kazuki Nakajima 6o, πίσω από τις McLaren.
H Ferrari κατάφερε να επαναλάβει την πρωινή επίδοση και στο απογευματινό 90λεπτο, με τους δυο οδηγούς της όμως αυτή τη φορά να χωρίζονται στον πίνακα των χρόνων από σχεδόν 1 δευτερόλεπτο! Η McLaren ολοκλήρωσε την περίοδο στις θέσεις 3 και 4, εντούτοις ο Lewis Hamilton έβαλε τέλος στην ημέρα του όταν στην έξοδο της 7ης στροφής 10 λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας, όταν πάτησε άτσαλα στο kerb, έχασε το πίσω μέρος της ΜΡ4-23 και κατέληξε στις μπαριέρες, προκαλώντας εκτεταμένες ζημιές στο μονοθέσιό του, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί.
Η μάχη για τον ταχύτερο χρόνο διεξήχθη κατά κύριο λόγω μεταξύ των δυο πιλότων της Ferrari, αν και ο Massa έδειχνε να πλεονεκτεί ελάχιστα καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου. Ο Raikkonen είχε καταφέρει να καταρρίψει το χρόνο του team mate του μόλις τρία λεπτά πριν την καρό σημαία, εντούτοις ο Βραζιλιάνος είχε τη δυνατότητα να βρει στις τελευταίες στιγμές της διαδικασίας ένα ακόμη δευτερόλεπτο!
Ο ίδιος ο Massa παραδέχθηκε ότι η διαφορά στους χρόνους μεταξύ των δυο Ferrari δεν είναι ενδεικτική, καθώς είχαν διαφορετικά προγράμματα δοκιμών και οι συνθήκες υπό τις οποίες επετεύχθησαν οι χρόνοι διέφεραν σημαντικά, εντούτοις ο γύρος του ήταν –κατά τον ίδιο- πολύ καλός. Τα φαινόμενα δείχνουν ότι ο Βραζιλιάνος απολαμβάνει ιδιαίτερα αυτή την πίστα και αποδίδει καλά εδώ, όντας ο περυσινός νικητής του αγώνα, κάτι που επιδιώκει να επαναλάβει φέτος.
Ο Robert Kubica ήταν ικανός να κινηθεί πολύ κοντά στο χρόνο των McLaren, καταλαμβάνοντας την 5η θέση με την ΒMW Sauber, ενώ πίσω από τον Πολωνό βρέθηκαν οι δυο Williams, με την Red Bull του David Coulthard μεταξύ τους.
Ο Sebastien Bourdais εξέπληξε με την επίδοσή του, η οποία στα αρχικά στάδια της διαδικασίας τον είχε φέρει στη δεύτερη θέση του πίνακα των χρόνων και του απέφερε την 9η θέση στην τελική κατάταξη, εμπρός από τον Nelsinho Piquet, ο οποίος κινήθηκε μισό δευτερόλεπτο ταχύτερα από τον team mate του στη Renault, Fernando Alonso.
O Ισπανός πρωταθλητής μάλιστα, ολοκλήρωσε τη μέρα του με μια επαφή, όταν ο Adrian Sutil έχασε τα φρένα του για την πρώτη στροφή. Ο Alonso πήρε την εσωτερική, ωστόσο ο Γερμανός οδηγός της Force India δεν τον είχε δει, κλείνοντας την πόρτα και προκαλώντας τη σύγκρουση μεταξύ τους, η οποία δε φάνηκε να προκαλεί ζημιές σε κανένα από τα δυο μονοθέσια.
Όσον αφορά τα όσα έχουν ειπωθεί αυτές τις ημέρες στο Μπαχρέιν, ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ο διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της Ferrari, Stefano Domenicali, δήλωσε ότι η Ferrari θα πρέπει να ανεβάσει άμεσα την απόδοσή της, καθώς δεν είναι ευχαριστημένος από το γεγονός ότι η Scuderia κατάφερε να συλλέξει «μόλις» 11 βαθμούς στους δυο πρώτους αγώνες, από τους 36 που είναι η μέγιστη συγκομιδή.
Στο στρατόπεδο της BMW Sauber, ο αγωνιστικός διευθυντής, Mario Theissen, δήλωσε ότι το ρίσκο που πήρε η ομάδα στο σχεδιασμό της F1.08 απέδωσε, αν και ο Γερμανός ξεκαθάρισε ότι το μονοθέσιο δεν έχει ακόμη την ταχύτητα των Ferrari ή των McLaren. H ομάδα πιστεύει ότι το μονοθέσιό της έχει ακόμη αρκετά μεγάλο μέρος του δυναμικού της να «ξεκλειδώσει». Ο Theissen συνεχάρη το τεχνικό τμήμα της ομάδας του για την μεγάλη πρόοδο που σημείωσε έπειτα από το απογοητευτικό rollout του περίπλοκου φετινού μονοθεσίου, βελτιώνοντάς το σε πολλούς τομείς, όπως την αλληλεπίδραση της εμπρός αεροτομής με τα barge boards και το κάτω μέρος του σασί, την ελαφρώς τροποποιημένη εμπρός ανάρτηση, αλλά και το στήσιμό του.
Ο Robert Kubica πιστεύει ότι η ομάδα πρέπει να βρει λίγη ακόμη ταχύτητα για να διεκδικήσει μια νίκη στα ίσα, καθώς στους δυο πρώτους αγώνες της σεζόν επωφελήθηκε από τα προβλήματα των άλλων. Ο Πολωνός πιστεύει ότι κατά την έλευση σε ευρωπαϊκό έδαφος οι διαφορές θα μειωθούν, καθώς όλοι γνωρίζουν την πίστα της Βαρκελώνης και θα είναι πιο εύκολη η εύρεση του ιδανικού στησίματος. Ο Kubica ανέφερε ότι σημαντικό ρόλο παίζει και ο παράγοντας τύχη στην έκβαση των αγώνων, καθώς η άμεση εύρεση του κατάλληλου στησίματος επιτρέπει την άντληση του μέγιστου δυνατού από το μονοθέσιο.
| O Alonso δήλωσε ότι δεν ήταν εύκολη ημέρα για τον ίδιο σήμερα... | | Ο Fernando Alonso προέβλεψε ότι η Renault δε θα έχει τη δυνατότητα να παλέψει για κάτι καλύτερο ούτε στο Μπαχρέιν, ωστόσο δηλώνει αισιόδοξος ότι οι αναβαθμίσεις που θα παρουσιαστούν στην R28 στην Ισπανία θα βελτιώσουν την κατάσταση. Ο Ισπανός δήλωσε επίσης ότι γνώριζε από το χειμώνα ότι θα είναι δύσκολο να προκαλέσει για νίκες με τη Renault, καθώς ένας χειμώνας δεν ήταν αρκετός για να καλύψει η γαλλική ομάδα τη διαφορά που την χώριζε πέρυσι από τις κορυφαίες, αν και δεν έκρυψε το γεγονός ότι ήλπιζε για κάτι καλύτερο. Το γεγονός ότι προς το παρόν δεν έχει τη δυνατότητα να παλέψει για το βάθρο του προκαλεί ανάμικτα συναισθήματα, αν και ευελπιστεί ότι μετά το μέσο της σεζόν θα έχει τη δυνατότητα να παλέψει για θέσεις πιο κοντά στο βάθρο.
Ο Alonso αναφέρθηκε επίσης και στην έξοδό του από τη McLaren, δηλώνοντας ότι γνώριζε πως δεν πρόκειται να κατακτήσει τον τίτλο φέτος ακόμη και αν παρέμενε στη βρετανική ομάδα, παρά το γεγονός ότι η ΜΡ4-23 αποτελεί ένα νικητήριο μονοθέσιο για τον ίδιο, λόγω των περυσινών συμβάντων που διέβρωσαν τις σχέσεις του με την ομάδα. Ο Ισπανός ανέφερε επίσης ότι προτιμάει να βρίσκεται σε μια ομάδα με την οποία τερματίζει 8ος και οι άνθρωποί της θέλουν να τερματίσει 7ος, παρά σε μια που τερματίζει 3ος αλλά συμβαίνει το αντίθετο. Ο Alonso δήλωσε ότι η McLaren δεν αποτελούσε το καλύτερο μέρος για τον ίδιο και ότι γνώριζε πως θα χάσει τον τίτλο του 2007 λόγω παράξενων και δύσκολων στην κατανόηση πραγμάτων που συνέβαιναν στην ομάδα, της οποίας η φιλοσοφία δε συμβάδιζε με τη δική του. Δήλωσε ότι ένιωσε προδομένος το 2007, «όχι από κάποιον συγκεκριμένα, αλλά γενικά». Ο Alonso εξέφρασε επίσης την άποψή του ότι η McLaren θα υποστηρίξει τον Hamilton και όχι τον Heikki Kovalainen για την κατάκτηση του τίτλου, ενώ θεωρεί παράλογη τη σύγκριση του 23χρονου Βρετανού με τον 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, Michael Schumacher.
| H McLaren είχε προσεγγίσει και τον Vettel (πέραν του Rosberg) πριν καταλήξει στον Kovalainen | | Συνεχίζοντας με τις αποκαλύψεις του Σαββατοκύριακου, ο Sebastian Vettel παραδέχθηκε ότι η McLaren είχε προσεγγίσει τη Red Bull (η οποία… «κατέχει τα δικαιώματα» του νεαρού Γερμανού) για να τον αποσπάσει από αυτήν προς αντικατάσταση του Alonso. Από την πρώτη στιγμή ήταν γνωστό ότι ο Kovalainen αποτελούσε την τρίτη επιλογή της McLaren, έπειτα από τους Rosberg και όπως αποκαλύφθηκε τώρα και Vettel (μάλιστα, ο Dennis σχολίασε πρόσφατα για τον Φινλανδό πιλότο της ομάδας του ότι τον αποσυναρμολόγησε και συναρμολόγησε από την αρχή, δήλωση με την οποία ο 26χρονος διαφωνεί, λέγοντας ότι ποτέ δεν είχε αμφιβολίες για τον εαυτό του ή πεσμένο ηθικό αν και παραδέχθηκε ότι έχει βελτιωθεί). O Vettel αποκάλυψε ότι η Red Bull δεν επέτρεψε τη μετάβασή του στη McLaren, την οποία χαρακτήρισε ως σπάνια ευκαιρία, πιστεύει όμως ότι θα του παρουσιαστεί ξανά μια ανάλογη προσφορά και δεν νιώθει ότι η παραμονή του στην Toro Rosso τον κρατάει πίσω.
Όσον αφορά την μικρή ιταλική ομάδα, πραγματοποίησε το πρώτο shakedown του καινούργιου της μονοθεσίου, της STR3 (η οποία αποτελεί ουσιαστικά μια Red Bull RB4 με κινητήρα Ferrari), στην πίστα του Vairano την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς μοιράστηκε την πίστα με τη Ferrari, η οποία διεξήγαγε αεροδυναμικές δοκιμές σε ευθεία γραμμή. Πίσω από το τιμόνι του μπλε (καθώς δεν είχε βαφτεί ακόμη στα γνώριμα χρώματα της ομάδας) μονοθεσίου βρέθηκε ο 18χρονος Νεοζηλανδός Brendon Hartley, o οποίος αγωνίζεται φέτος στο βρετανικό πρωτάθλημα Formula 3 με την Carlin Motorsports, υποστηρίζεται από την Red Bull και αποτελεί τον νεαρότερο νικητή της ιστορίας του Formula Renault 2.0 Euro Cup.
Παράλληλα, οι οδηγοί, με πρωτοστάτες τους Kubica και Kovalainen, πιστεύουν ότι παρά την επιβολή ανώτατου ορίου χρόνου στο γύρο επιστροφής στα pits στις κατατακτήριες δοκιμές, η αποφυγή επανάληψης επικίνδυνων περιστατικών όπως αυτά που είδαμε πριν από δυο εβδομάδες στη Μαλαισία, θα απαιτήσει και την συνεργασία των οδηγών. Οι τελευταίοι θα πρέπει ούτως ή άλλως να βρίσκονται σε εγρήγορση αφότου έχουν τελειώσει τις προσπάθειές τους, έτσι ώστε να μην παρεμποδίσουν τους υπόλοιπους, πράγμα που μπορεί να συμβεί ακόμη και με την επιβολή ανώτατου ορίου χρόνου στο γύρο.
GP Μπαχρέιν: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, 1η περίοδος | A/A | Νο | Οδηγός | Oμάδα | Χρόνος | Διαφορά | M.Ω.Τ. | Γύροι | 1 | 2 | Felipe Massa | Ferrari | 1:32.233 | | 211.239 | 20 | 2 | 1 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:32.350 | 0.117 | 210.971 | 15 | 3 | 7 | Nico Rosberg | Williams-Toyota | 1:32.415 | 0.182 | 210.823 | 23 | 4 | 22 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:32.708 | 0.475 | 210.157 | 21 | 5 | 23 | Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:32.868 | 0.635 | 209.795 | 20 | 6 | 8 | Kazuki Nakajima | Williams-Toyota | 1:33.121 | 0.888 | 209.225 | 24 | 7 | 4 | Robert Kubica | BMW Sauber | 1:33.333 | 1.100 | 208.749 | 16 | 8 | 11 | Jarno Trulli | Toyota | 1:33.539 | 1.306 | 208.290 | 27 | 9 | 9 | David Coulthard | Red Bull-Renault | 1:33.788 | 1.555 | 207.737 | 20 | 10 | 5 | Fernando Alonso | Renault | 1:33.815 | 1.582 | 207.677 | 19 | 11 | 12 | Timo Glock | Toyota | 1:33.929 | 1.696 | 207.425 | 28 | 12 | 10 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:33.950 | 1.717 | 207.378 | 20 | 13 | 6 | Nelson Piquet jr. | Renault | 1:33.981 | 1.748 | 207.310 | 24 | 14 | 3 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | 1:34.106 | 1.873 | 207.035 | 17 | 15 | 14 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.235 | 2.002 | 206.751 | 27 | 16 | 15 | Sebastian Vettel | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.321 | 2.088 | 206.563 | 32 | 17 | 21 | Giancarlo Fisichella | Force India-Ferrari | 1:34.892 | 2.659 | 205.320 | 20 | 18 | 16 | Jenson Button | Honda | 1:34.915 | 2.682 | 205.270 | 16 | 19 | 17 | Rubens Barrichello | Honda | 1:35.174 | 2.941 | 204.711 | 12 | 20 | 20 | Adrian Sutil | Force India-Ferrari | 1:35.429 | 3.196 | 204.164 | 22 | 21 | 19 | Anthony Davidson | Super Aguri-Honda | 1:36.145 | 3.912 | 202.644 | 6 | 22 | 18 | Takuma Sato | Super Aguri-Honda | 1:36.536 | 4.303 | 201.823 | 6 | GP Μπαχρέιν: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, 2η περίοδος | A/A | Νο | Οδηγός | Oμάδα | Χρόνος | Διαφορά | M.Ω.Τ. | Γύροι | 1 | 2 | Felipe Massa | Ferrari | 1:31.420 | | 213.117 | 30 | 2 | 1 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:32.327 | 0.907 | 211.024 | 30 | 3 | 23 | Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:32.752 | 1.332 | 210.057 | 30 | 4 | 22 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:32.847 | 1.427 | 209.842 | 26 | 5 | 4 | Robert Kubica | BMW Sauber | 1:32.915 | 1.495 | 209.688 | 29 | 6 | 7 | Nico Rosberg | Williams-Toyota | 1:33.022 | 1.602 | 209.447 | 34 | 7 | 9 | David Coulthard | Red Bull-Renault | 1:33.048 | 1.628 | 209.389 | 27 | 8 | 8 | Kazuki Nakajima | Williams-Toyota | 1:33.098 | 1.678 | 209.276 | 33 | 9 | 14 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 1:33.197 | 1.777 | 209.054 | 37 | 10 | 6 | Nelson Piquet jr. | Renault | 1:33.247 | 1.827 | 208.942 | 37 | 11 | 16 | Jenson Button | Honda | 1:33.710 | 2.290 | 207.910 | 33 | 12 | 5 | Fernando Alonso | Renault | 1:33.755 | 2.335 | 207.810 | 26 | 13 | 10 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:33.782 | 2.362 | 207.750 | 34 | 14 | 11 | Jarno Trulli | Toyota | 1:33.822 | 2.402 | 207.661 | 38 | 15 | 12 | Timo Glock | Toyota | 1:33.856 | 2.436 | 207.586 | 30 | 16 | 17 | Rubens Barrichello | Honda | 1:33.966 | 2.546 | 207.343 | 35 | 17 | 3 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | 1:34.023 | 2.603 | 207.217 | 36 | 18 | 21 | Giancarlo Fisichella | Force India-Ferrari | 1:34.388 | 2.968 | 206.416 | 35 | 19 | 20 | Adrian Sutil | Force India-Ferrari | 1:34.405 | 2.985 | 206.379 | 34 | 20 | 15 | Sebastian Vettel | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.787 | 3.367 | 205.547 | 30 | 21 | 18 | Takuma Sato | Super Aguri-Honda | 1:35.288 | 3.868 | 204.466 | 24 | 22 | 19 | Anthony Davidson | Super Aguri-Honda | 1:35.712 | 4.292 | 203.561 | 25 | | |