Επόμενη στάση του πρωταθλήματος η Τουρκία. Ένας αγώνας που κάθε χρόνο έχει σημαντικά πράγματα να δώσει. Είναι ο πρώτος αγώνας στην Ευρώπη και μετά από κενό 3 εβδομάδων περιμένουμε να δούμε τα πρώτα αναβαθμιζμενα πακέτα των ομάδων και την δυναμική τους. Καθοριστικό ρόλο θα παίξουν τα ελαστικά λόγο πίστας και πιστεύω πως όλη την χρονιά αυτά θα είναι το κυρίαρχο μέλημα των ομάδων. "Κοιτάζοντας την πίστα και τη μορφολογία της και τα τεστ στον προσομοιωτή, το γκραν πρι της Τουρκίας θα είναι ένα κρίσιμο τεστ για τα ελαστικά" είπε ο Button ενώ σε ανάλογο ήφος και ο Hamilton "Σε αυτόν τον αγώνα θα δούμε πως οι πιλότοι θα προσπαθήσουν πάρα πολύ για να φροντίσουν τα ελαστικά τους, ιδιαίτερα στη στροφή οχτώ, η οποία είναι πολύ γρήγορη, είναι μια από τις πιο απαιτητικές σε όλο το πρωτάθλημα".
Περιμένουμε να δούμε την Red Bull ανταγωνιστική , απαλαγμένη από τα προβλήματα στο KERS που αντιμετόπισε σε προηγούμενους αγώνες. Πολύ κοντά περιμένουμε και την McLaren ίσως και στα ίσα , μιας και σε κάθε αγώνα παρουσιάζεται όλο και πιο ανταγωνιστική. Με περιέργεια περιμένουμε να δούμε τι θα κάνει η Ferrari και αν βρήκε τον .. δρόμο για την εξέλιξη. Το δρόμο που φάνηκε να βρήκε στον τελευταίο αγώνα η Mercedes GP και θα δούμε εδώ αν τελικά προχώρησε πραγματικά η ήταν απλά ένας αγώνας που ευνοήθηκε. Από κει και πίσω περιμένουμε στα ίδια επίπεδα τις ομάδες μιας και τα οικονομικά τους δεν τους επιτρέπουν να κάνουν μεγάλα ξεσπάζματα σε εξέληξη όπως οι πρωτοπόρες ομάδες. Μοναδική αλλαγή που αξίζει είναι η συγχώνευση της Lotus με την Caterham.
Από πέρσι εκείνο που θα θυμόμαστε είναι η σύγκρουση του Vettel με τον Webber, κάτι που οι ίδιοι θα θέλουν να ξεχάσουν, χάνοντας ολοκληρωτικά τον αγώνα ο πρώτος και ο δεύτερος τερμάτισε3 πίσω από τις McLaren.
Πολυνίκης σε αυτό τον αγώνα ο Massa που μέχρι στιγμής φαίνεται να έχει βρεί τον εαυτό του και επικρατεί του Alonso ίσως να δώσει ελπίδες στην Ferrari για κάτι καλό.
Η ΠΙΣΤΑ
Μήκος πίστας: 5.338 μ.
Γύροι: 58
Συνολική απόσταση: 309,396 χλμ.
Ρεκόρ πίστας (σε αγώνα): 1:24.770 (Juan Pablo Montoya, McLaren Mercedes, 2005)
Iστοσελίδα: www.istanbulparkcircuit.com
Γύροι: 58
Συνολική απόσταση: 309,396 χλμ.
Ρεκόρ πίστας (σε αγώνα): 1:24.770 (Juan Pablo Montoya, McLaren Mercedes, 2005)
Iστοσελίδα: www.istanbulparkcircuit.com
TAYTOTHTA
H πίστα του Istanbul Park, βρίσκεται δίπλα από το αεροδρόμιο της Πόλης, στην Ασιατική πλευρά του Βοσπόρου. Οι εργασίες για την κατασκευή της πίστας, την οποία σχεδίασε και πάλι ο Herman Tilke, ξεκίνησαν το Σεπτέμβριο του 2003. Το Istanbul αποτελεί μια από τις τρεις αριστερόστροφες πίστες στο καλαντάρι μετά το Interlagos και τη Σιγκαπούρη. Η πίστα αποτελεί κλασικό παράδειγμα μοντέρνου σχεδιασμού στα πρότυπα του Μπαχρέιν και της Σαγκάης. Ένα από τα χαρακτηριστικά στοιχεία της είναι οι πολυάριθμες ανωφέρειες και κατωφέρειες που παρουσιάζει, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις οδηγούν σε στροφές με τυφλή είσοδο ή έξοδο. Η πιο απαιτητική στροφή είναι φυσικά η 8η, μια παρατεταμένη αριστερή 4 κορυφών, η οποία ασκεί στα σώματα των οδηγών πλευρικές επιταχύνσεις της τάξεως των 4 g επί 7 δευτερόλεπτα! Η ανομοιομορφία τους οδοστρώματος σε αυτό το σημείο της πίστας αναγκάζει πολλές φορές τους οδηγούς να τροποποιούν τις γραμμές τους για να αποφεύγουν τα μέρη που προκαλούν τους περισσότερους κραδασμούς στο μονοθέσιο, αντί να διαφοροποιήσουν το στήσιμό του. Η απόδοση στο υψηλό φάσμα στροφών του κινητήρα ρυθμίζεται έτσι ώστε να αποφευχθεί η πιθανότητα διατάραξης του ζυγίσματος του μονοθεσίου στη στροφή 8. Το γκάζι παραμένει τέρμα πατημένο για περίπου 67% του γύρου, ενώ η επιφάνεια του ασφαλτοτάπητα δεν είναι ιδιαίτερα φθοροποιός (ωστόσο τα ελαστικά που επιλέγονται είναι σκληρά λόγω των πλευρικών φορτίσεων στη στροφή 8). Παράλληλα, ούτε τα kerb είναι ιδιαίτερα ψηλά, επιτρέποντας στους μηχανικούς να έχουν σκληρές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις και η απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος να είναι μικρή. Κρίσιμο παράγοντα στο στήσιμο των μονοθεσίων αποτελεί η μεγάλη ευθεία (16 δλ. τέρμα γκάζι), η οποία οδηγεί σε ένα σκληρό φρενάρισμα για το chicane 12, πριν από το οποίο οι πιλότοι επιλέγουν συνήθως να εξαπολύσουν τις επιθέσεις τους στις μάχες με τους αντιπάλους τους.
Tο Grand Prix του 2006 έχει μείνει στην ιστορία για το θράσος των Τούρκων που κάλεσαν τον πρόεδρος του κατεχόμενου ψευδοκράτους της Κύπρου, Mehmet Ali Talat να παραδώσει το τρόπαιο του νικητή στο Massa, πράξη η οποία κόστισε στους οργανωτές –μόλις- 2,5 εκατομμύρια ευρώ, έπειτα από την τιμωρία της FIA για την προσβολή της ουδέτερης πολιτικής της στάσης.Turkey Grand Prix - Previous winners
Year | Track | Winner | Team | Engine |
---|---|---|---|---|
2010 | Istanbul | Lewis Hamilton | McLaren | Mercedes |
2009 | Istanbul | Jenson Button | Brawn GP | Mercedes |
2008 | Istanbul | Felipe Massa | Ferrari | Ferrari |
2007 | Istanbul | Felipe Massa | Ferrari | Ferrari |
2006 | Istanbul | Felipe Massa | Ferrari | Ferrari |
2005 | Istanbul | Kimi Räikkönen | McLaren | Mercedes |
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΑ
Παρασκευή 6 Μαΐου 10:00. - 11:30
14:00 - 15:30
Σάββατο 7 Μαΐου 11:00 - 12:00
ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ
Σάββατο 7 Μαΐου 14:00
ΑΓΩΝΑΣ
Κυριακή 8 Μαΐου 13:00