19 Μαΐ 2011

GP ΙΣΠΑΝΙΑΣ 2011...Preview

Πάμε για τον 5ο αγώνα σε μια πίστα που γνωρίζουν πολύ καλά όλοι, μα όλοι οι οδηγοί μιας και φέτος εκεί κάνανε διπλό σετ χειμερινών δοκιμών, λόγο της κατάργησης του Μπαχρέιν. Ξέρουν πως συμπεριφέρονται τα ελαστικά, ξέρουν τις ρυθμίσεις και όλα αυτά θα συμβάλουν ώστε να δούμε ένα πολύ καλό αγώνα.
Πολύ μεγάλο ρόλο θα παίξει και ο καλός καιρός μιας και δεν θα έχουμε απρόοπτα. Προσωπικά πιστεύω μετά από αυτό τον αγώνα θα πούμε που βρίσκεται πραγματικά η κάθε ομάδα για φέτος.

Η ΠΙΣΤΑ

Μήκος πίστας: 4.655 μ.
Γύροι: 66
Συνολική απόσταση: 307,104 χλμ.
Ρεκόρ πίστας (σε αγώνα): 1:22.680 (Felipe Massa, Ferrari, 2007)
Iστοσελίδα: www.circuitcat.com

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
Tέσσερις πίστες φιλοξένησαν το Grand Prix της Ισπανίας πριν την κατασκευή της πίστας της Καταλονίας: η Pedralbes, το Montjuich, η Jarama και η Jerez. Το ατύχημα του Rolf Stommelen το 1975 στο Montjuich που κόστισε τη ζωή τεσσάρων θεατών σήμανε τη λήξη της διεξαγωγής του Ισπανικού Grand Prix στην περιοχή της Καταλονίας… Έχοντας όμως ισχυρό αγωνιστικό παρελθόν (που εκτείνεται μέχρι το 1908), η κυβέρνηση της Καταλονίας ψήφισε την κατασκευή μιας πίστας προδιαγραφών Formula 1 τον Οκτώβριο του 1986. Ως τόπος επελέγη το χωριό του Montmelo στα προάστια της Βαρκελώνης και οι εργασίες για την κατασκευή της πίστας ξεκίνησαν το Φεβρουάριο του 1989 και ολοκληρώθηκαν μόλις μέρες πριν το πρώτο Grand Prix λάβει χώρα σε αυτήν, το Σεπτέμβριο του 1991. Οι ομάδες και οι οδηγοί γνωρίζουν την πίστα καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη του καλανταριού, καθώς εκεί διεξάγεται μεγάλο μέρος των δοκιμών εξέλιξης κατά τη διάρκεια της σεζόν αλλά και των χειμερινών προετοιμασιών τους, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούν στην ιβηρική χερσόνησο σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη εκείνους τους μήνες.

Το γεγονός ωστόσο ότι πιλότοι και μηχανικοί γνωρίζουν την πίστα σαν την παλάμη τους δε μειώνει το βαθμό δυσκολίας του αγώνα, καθώς ακόμη και οι παραμικρές αλλαγές στη θερμοκρασία και την κατάσταση της πίστας μπορεί να απαιτήσουν την αλλαγή κατεύθυνσης στο set-up και φυσικά οι συνθήκες που επικρατούν κατά το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο ουδεμία σχέση έχουν με αυτές που έχουν αντιμετωπίσει οι ομάδες κατά τις δοκιμές εξέλιξης, όσο πρόσφατα κι αν έχουν αυτές πραγματοποιηθεί. Όντας ένα πλήρες σιρκουί με μεγάλες ευθείες, γρήγορες αλλά και αργές στροφές και άσφαλτο που καταπονεί σε μεγάλο βαθμό τα ελαστικά, το στήσιμο του μονοθεσίου είναι ιδιαίτερα δύσκολη αποστολή στη Βαρκελώνη… Η ισπανική πίστα αναδεικνύει την αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων, ξεχωρίζοντας τα καλοσχεδιασμένα σασί, αν και στις αεροτομές οι μηχανικοί επιλέγουν υψηλές τιμές κάθετης δύναμης. Οι αναρτήσεις απαιτείται να είναι αρκετά σκληρές για τη βέλτιστη απόκριση των μονοθεσίων στις αλλαγές κατεύθυνσης, αν και η πίσω ανάρτηση είναι ελαφρώς μαλακότερη για να επιτυγχάνεται όσο το δυνατό καλύτερη πρόσφυση στις εξόδους από τις στροφές. Η πίστα της Καταλονίας είναι ιδιαίτερα σκληρή προς τα ελαστικά, καθώς πέραν της φθοροποιού ασφάλτου της, η χάραξή της διαθέτει πολλές γρήγορες στροφές, οι οποίες ασκούν υψηλότατες πιέσεις ιδίως στον εμπρός αριστερό τροχό. Κατά συνέπεια, οι ομάδες θα προσέξουν πολύ το ρυθμό φθοράς των ελαστικών. Αν και δεν υπάρχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις από τους κινητήρες, καθώς υπάρχουν λίγες επιταχύνσεις από χαμηλές στροφές, σημαντική είναι η ομαλή παροχή ισχύος. Για το λόγο αυτό, ιδιαίτερα δύσκολη είναι η επιλογή του μήκους των σχέσεων του κιβωτίου, η ρύθμιση των οποίων καταλαμβάνει μεγάλο μέρος της εργασίας των ομάδων κατά τις ελεύθερες δοκιμές, καθώς παραμονεύει ο κίνδυνος της υπέρβασης του ανώτατου ορίου στροφών με την 7η σχέση στη μεγάλη ευθεία, ιδίως αν πνέουν ισχυροί άνεμοι, ή όταν ο οδηγός βγαίνει από το slipstreaming του προπορευόμενού του.



Spain Grand Prix - Previous winners



Year Track Winner Team Engine
2010 Catalunya Mark Webber Red Bull Renault
2009 Catalunya Jenson Button Brawn GP Mercedes
2008 Catalunya Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari
2007 Catalunya Felipe Massa Ferrari Ferrari
2006 Catalunya Fernando Alonso Renault Renault
2005 Catalunya Kimi Räikkönen McLaren Mercedes
2004 Catalunya Michael Schumacher Ferrari Ferrari
2003 Catalunya Michael Schumacher Ferrari Ferrari
2002 Catalunya Michael Schumacher Ferrari Ferrari
2001 Catalunya Michael Schumacher Ferrari Ferrari
2000 Catalunya Mika Häkkinen McLaren Mercedes
1999 Catalunya Mika Häkkinen McLaren Mercedes
1998 Catalunya Mika Häkkinen McLaren Mercedes
1997 Catalunya Jacques Villeneuve Williams Renault
1996 Catalunya Michael Schumacher Ferrari Ferrari
1995 Catalunya Michael Schumacher Benetton Renault
1994 Catalunya Damon Hill Williams Renault
1993 Catalunya Alain Prost Williams Renault
1992 Catalunya Nigel Mansell Williams Renault
1991 Catalunya Nigel Mansell Williams Renault
1990 Jerez Alain Prost Ferrari Ferrari
1989 Jerez Ayrton Senna McLaren Honda
1988 Jerez Alain Prost McLaren Honda
1987 Jerez Nigel Mansell Williams Honda
1986 Jerez Ayrton Senna Lotus Renault
1981 Jarama Gilles Villeneuve Ferrari Ferrari
1979 Jarama Patrick Depailler Ligier Ford
1978 Jarama Mario Andretti Lotus Ford
1977 Jarama Mario Andretti Lotus Ford
1976 Jarama James Hunt McLaren Ford
1975 Montjuïc Jochen Mass McLaren Ford
1974 Jarama Niki Lauda Ferrari Ferrari
1973 Montjuïc Emerson Fittipaldi Lotus Ford
1972 Jarama Emerson Fittipaldi Lotus Ford
1971 Montjuïc Jackie Stewart Tyrrell Ford
1970 Jarama Jackie Stewart March Ford
1969 Montjuïc Jackie Stewart Matra Ford
1968 Jarama Graham Hill Lotus Ford
1954 Pedralbes Mike Hawthorn Ferrari Ferrari
1951 Pedralbes Juan Manuel Fangio Alfa Romeo Alfa Romeo

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΑ
Παρασκευή 20 Μαΐου        11:00. - 12:30
                                            15:00  - 16:30
Σάββατο 21 Μαΐου             12:00  - 13:00

ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ
Σάββατο 21 Μαΐου            15:00

ΑΓΩΝΑΣ
Κυριακή 22 Μαΐου            15:00


Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa