25 Μαΐ 2011

GP ΜΟΝΑΚΟ 2011...Preview

Χωρίς ανάσα πάμε στον 6ο αγώνα για την φετινή χρονιά στο Μοντε Καρλο. Ο Vettel, O Hamilton και ο Schumacher έρχονται με ανεβασμένη την ψυχολογία από το καλό αποτέλεσμα του προηγούμενου αγώνα αλλά και οι υπόλοιποι διεκδικητές θα θέλουν ένα καλό αποτέλεσμα. Ο Webber θα θέλει να επαναλάβει το περσινό αποτέλεσμα, ο Alonso να αποδείξει οτι ακόμα μάχεται για τον τίτλο και ο Button οτι δεν απέχει τόσο από τον ομόσταυλό του.
Ο αγώνας δεν συνηθίζει να μας προσφέρει και πολλές συγκινήσεις λόγο του οτι δεν γίνονται προσπεράσματα εύκολα, αλλά οι ειδικοί λένε οτι φέτος αυτό θα αλλάξει λόγο των νέων κανονισμών.

Το DRS (Συστήματος Μείωσης της Οπισθέλκουσας)θα βοηθήσει σε αυτό αν και απαγορεύτικε μέσα στο τούνελ. Ζώνη χρήσης του ορίστικε η ευθεία τερματισμού.

Τα ελαστικά που θα χρησιμοποιείσει η Pirelli σε αυτό τον αγώνα είναι η μαλακή και η πολύ μαλακή γόμα, και πιστεύει οτι ιδανική στρατηγική θα είναι τα 2 πιτ στοπ.


Η ΠΙΣΤΑ


Μήκος πίστας: 3,340 χλμ
Γύροι: 78
Συνολική απόσταση: 260,520
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:14.439 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)

TAYTOTHTA
Tο Grand Prix του Μονακό διεξάγεται από το 1929 στους δρόμους του μικρού και πολυτελούς πριγκιπάτου και η χάραξη της "πίστας" έχει δεχθεί εκπληκτικά λίγες αλλαγές στο πέρας όλων αυτών των δεκαετιών. Πρόκειται για έναν ξεχωριστό αγώνα από κάθε άποψη, καθώς πέραν της παγκόσμιας εμβέλειας που απολαμβάνει (τα νούμερα τηλεθέασης στην εκκίνησή του είναι συνήθως τα υψηλότερα της εκάστοτε σεζόν) αποτελεί και μια ιδιαίτερα σκληρή πρόκληση για τους οδηγούς καθώς οι μπαριέρες παραμονεύουν σε κάθε στροφή, έτοιμες να τιμωρήσουν και το παραμικρό λάθος, το οποίο είναι πολύ εύκολο να γίνει λόγω της στενότητας των δρόμων. Η θέση στη σειρά εκκίνησης είναι πολύ σημαντική λόγω της στενότητας των δρόμων που απαγορεύουν ουσιαστικά τα προσπεράσματα.
Πάντως, παρά την έλλειψη διαδρόμων διαφυγής τα επίπεδα ασφάλειας είναι υψηλότατα, ενώ οι Μονεγάσκοι φημίζονται για την ικανότητά τους να καθαρίζουν την πίστα μετά από κάποιο ατύχημα κατά τη διάρκεια του αγώνα. Από το 1955 ο αγώνας αποτελεί μόνιμη στάση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος και στα τόσα χρόνια διεξαγωγής του έχει προσφέρει πολυάριθμες εκπλήξεις και συναρπαστικούς αγώνες, καθώς αν και τα προσπεράσματα είναι σχεδόν αδύνατα, σχεδόν πάντοτε προκύπτουν απρόοπτα κατά τη διάρκεια του Grand Prix, ενώ όταν βρέχει κιόλας η κατάσταση είναι ακόμη πιο απρόβλεπτη! Για του λόγου το αληθές, αρκεί να θυμηθεί κανείς τη νίκη του Jochen Rindt το 1970, όταν ο Jack Brabham που προηγείτο προσέκρουσε στις μπαριέρες στον τελευταίο γύρο, τη μοναδική νίκη της καριέρας του Jean Pierre Beltoise το 1972, σε βρεγμένο οδόστρωμα, όπου ο Γάλλος ακολουθούσε διαφορετικές γραμμές από όλους τους υπόλοιπους οδηγούς στην έξοδο της Rascasse, το επισοδιακό Grand Prix του 1982, όπου λόγω λαθών, έλλειψη βενζίνης και τεχνικών προβλημάτων η πρωτοπορία άλλαξε χέρια στους τελευταίους γύρους 5 φορές (!) για να καταλήξει και πάλι στον Patrese ανταμοίβοντάς τον με την πρώτη νίκη της καριέρας του, τον αγώνα του 1984, όπου υπό καταρρακτώδη βροχή έλαμψε για πρώτη φορά το αστέρι του Ayrton Senna και του αδικοχαμένου Stefan Bellof, το λάθος του Senna στο chicane μετά την έξοδο του τούνελ και ενώ προηγούταν με αστρονομική διαφορά επί του team mate του, Alain Prost το 1988, οι αγωνιώδεις πέντε τελευταίοι γύροι του 1992 με Senna και Nigel Mansell να μάχονται μέχρις εσχάτων για την επικράτηση, τον επεισοδιακό αγώνα του 1996 με νικητή τον Olivier Panis (για μοναδική φορά στην καριέρα του) και μόλις τέσσερις τερματίσαντες καθώς επίσης και τη σπάνια πρόσκρουση στις μπαριέρες του Micahel Schumacher το 2004 μέσα στο τούνελ, μετά την επαφή του με τον Juan Pablo Montoya, Που άφησε σχεδόν ανενόχλητο τον Jarno Trulli να πορευθεί προς τη μοναδική μέχρι στιγμής νίκη της καριέρας του.

Λόγω του ανομοιόμορφου οδοστρώματος των δρόμων του πριγκιπάτου, οι ομάδες αυξάνουν την απόσταση των μονοθεσίων από το έδαφος (κατά περίπου 5-7 χιλιοστά, κάτι που επηρεάζει αρνητικά την αεροδυναμική απόδοση, η οποία ωστόσο δεν διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε αυτή την πίστα) ενώ για τον ίδιο λόγω χρησιμοποιούνται και πιο μαλακές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις και τις αντιστρεπτικές δοκούς, έτσι ώστε ο κάθε τροχός να είναι ανεξάρτητος από τους υπόλοιπους. Η γωνίες κάμπερ αυξάνονται για το Μονακό, όπως και η γωνία που στρίβουν οι τροχοί για την πιο κλειστή στροφή του Πρωταθλήματος (τη φουρκέτα του Grand Hotel -πρώην Lowes), η οποία διπλασιάζεται σε σύγκριση με αυτή που χρησιμοποιήθηκε στην Ισπανία! Οι 22 περίπου μοίρες που στρίβουν παραπάνω οι τροχοί απαιτούν και αλλαγές στη διαμόρφωση των ψαλιδιών της εμπρός ανάρτησης, έτσι ώστε αυτά να μην ακουμπούν στις πλήμνες των τροχών κατά την πιο αργή στροφή της πίστας. Όσον αφορά τις αεροδυναμικές ρυθμίσεις, χρησιμοποιούνται διατάξεις που παράγουν τη μέγιστη δυνατή κάθετη δύναμη, ενώ συχνά εμφανίζονται και καινούρια αεροδυναμικά βοηθήματα για να αυτξήσουν την τιμή αυτή. Καθώς η τελική ταχύτητα στο Μονακό δεν παίζει σημαντικό ρόλο, οι ομάδες δεν ανησυχούν για την αεροδυναμική αντίσταση που προκαλούν οι αεροδυναμικές αυτές διαμορφώσεις, οι οποίες βελτιώνουν τη συμπεριφορά του μονοθεσίου κατά το φρενάρισμα και την επιτάχυνση.
Οι κινητήρες δεν υπόκεινται σε μεγάλες πιέσεις, καθώς χρησιμοποιούνται στο τέρμα μόλις κατά το 50% του γύρου, ωστόσο κινδυνεύουν να περάσουν το ανώτατο όριο περιστροφής τους στις ανομοιομορφίες του εδάφους! Πολύ σημαντική είναι η καμπύλη ροπής των κινητήρων από τις πολύ χαμηλές στροφές, λόγω των πολλών αργών στροφών, στις εξόδους των οποίων είναι απαραίτητη η ομαλή επιτάχυνση. Για αυτό το λόγο το traction control και τα ενεργά διαφορικά δουλεύουν... υπερωρίες, οι σχέσεις του κιβωτίου είναι πολύ κοντές, ενώ οι πιλότοι ρυθμίζουν τη διαδρομή του γκαζιού έτσι ώστε η ιπποδύναμη να μεταδίδεται λιγότερο απότομα στον κινητήρα. Καθώς ευθείες ουσιαστικά δεν υπάρχουν και οι κοντές σχέσεις στο κιβώτιο σημαίνουν ότι ο κινητήρας δουλεύει συχνά σε υψηλές στροφές πολύ συχνά παρά το γεγονός ότι το μονοθέσιο δνε κινείται ιδιαίτερα γρήγορα, η ψύξη του κινητήρα αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό παράγοντα και για αυτό πολύ συχνά ανοίγονται οπές στο αμάξωμα, συμβιβάζοντας και πάλι την αεροδυναμική απόδοση.


Monaco Grand Prix -Προηγούμενοι Νικητές



YearTrackWinnerTeamEngine
2010 Monaco Mark Webber Red Bull Renault
2009 Monaco Jenson Button Brawn GP Mercedes
2008 Monaco Lewis Hamilton McLaren Mercedes
2007 Monaco Fernando Alonso McLaren Mercedes
2006 Monaco Fernando Alonso Renault Renault
2005 Monaco Kimi Räikkönen McLaren Mercedes
2004 Monaco Jarno Trulli Renault Renault
2003 Monaco Juan Pablo Montoya Williams BMW
2002 Monaco David Coulthard McLaren Mercedes
2001 Monaco Michael Schumacher Ferrari Ferrari
2000 Monaco David Coulthard McLaren Mercedes
1999 Monaco Michael Schumacher Ferrari Ferrari
1998 Monaco Mika Häkkinen McLaren Mercedes
1997 Monaco Michael Schumacher Ferrari Ferrari
1996 Monaco Olivier Panis Ligier Mugen Honda
1995 Monaco Michael Schumacher Benetton Renault
1994 Monaco Michael Schumacher Benetton Ford
1993 Monaco Ayrton Senna McLaren Ford
1992 Monaco Ayrton Senna McLaren Honda
1991 Monaco Ayrton Senna McLaren Honda
1990 Monaco Ayrton Senna McLaren Honda
1989 Monaco Ayrton Senna McLaren Honda
1988 Monaco Alain Prost McLaren Honda
1987 Monaco Ayrton Senna Lotus Honda
1986 Monaco Alain Prost McLaren TAG
1985 Monaco Alain Prost McLaren TAG
1984 Monaco Alain Prost McLaren TAG
1983 Monaco Keke Rosberg Williams Ford
1982 Monaco Riccardo Patrese Brabham Ford
1981 Monaco Gilles Villeneuve Ferrari Ferrari
1980 Monaco Carlos Reutemann Williams Ford
1979 Monaco Jody Scheckter Ferrari Ferrari
1978 Monaco Patrick Depailler Tyrrell Ford
1977 Monaco Jody Scheckter Wolf Ford
1976 Monaco Niki Lauda Ferrari Ferrari
1975 Monaco Niki Lauda Ferrari Ferrari
1974 Monaco Ronnie Peterson Lotus Ford
1973 Monaco Jackie Stewart Tyrrell Ford
1972 Monaco Jean-Pierre Beltoise BRM BRM
1971 Monaco Jackie Stewart Tyrrell Ford
1970 Monaco Jochen Rindt Lotus Ford
1969 Monaco Graham Hill Lotus Ford
1968 Monaco Graham Hill Lotus Ford
1967 Monaco Denny Hulme Brabham Repco
1966 Monaco Jackie Stewart BRM BRM
1965 Monaco Graham Hill BRM BRM
1964 Monaco Graham Hill BRM BRM
1963 Monaco Graham Hill BRM BRM
1962 Monaco Bruce McLaren Cooper Climax
1961 Monaco Stirling Moss Lotus Climax
1960 Monaco Stirling Moss Lotus Climax
1959 Monaco Jack Brabham Cooper Climax
1958 Monaco Maurice Trintignant Cooper Climax
1957 Monaco Juan Manuel Fangio Maserati Maserati
1956 Monaco Stirling Moss Maserati Maserati
1955 Monaco Maurice Trintignant Ferrari Ferrari
1950 Monaco Juan Manuel Fangio Alfa Romeo Alfa Romeo

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΑ
Πέμπτη 26 Μαΐου               11:00. - 12:30
                                            15:00  - 16:30
Σάββατο 28 Μαΐου             12:00  - 13:00

ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ
Σάββατο 28 Μαΐου            15:00

ΑΓΩΝΑΣ
Κυριακή 29 Μαΐου            15:00

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa