13 Ιουν 2010

Le Mans με θρίαμβο της Audi

Το 78ο Le Mans ολοκληρώθηκε με τον θρίαμβο της Audi, η οποία έκανε το 1-2-3 για 4η φορά από την πρώτη της εμφάνιση το 1999 στις 24ώρες του Le Mans. Τα τρία αγωνιστικά της γερμανικής εταιρείας τερμάτισαν σε παράταξη με το πλήρωμα των Romain Dumas, Timo Bernhard και Mike Rockenfeller να περνούν πρώτοι την γραμμή εκκίνησης τερματισμού στη συμπλήρωση 24ων ωρών. Ο θρίαμβος των ντιζελοκίνητων R15 ήταν ακόμα μεγαλύτερος καθώς το αντίπαλό δέος τα ντιζελοκίνητα 908 της Peugeot αποδεκατίστηκαν κατά τη διάρκεια της ημέρας αλλά και της νύχτας. Η ειρωνεία για τους Γάλλους είναι πως το μοναδικό 908 που τερμάτισε ήταν το μη εργοστασιακό αουτσάιντερ βενζινοκίνητο της ORECA – AIM.



Οι ελεύθερες δοκιμές αλλά και οι κατατακτήριες της Τετάρτης και της Πέμπτης έδειξαν πως τα γαλλικά «όπλα» είχαν την ταχύτητα καθώς κυριάρχησαν παντού. Η pole position ήταν εθνική υπόθεση, με τον τοπικό ήρωα Sebastien Bourdais στο τιμόνι του 908 με το νούμερο 3 να γράφει τον ταχύτερο χρόνο από νωρίς στο πρώτο σκέλος των κατατακτηρίων. Όλα έδειχναν πως η Peugeot θα επαναλάβει τον θρίαμβο του 2009 καθώς το ταχύτερο Audi ήταν κάτι παραπάνω από 2 δευτερόλεπτα πιο αργό. Ποτέ όμως δεν μπορείς να ξέρεις τι θα συμβεί στον αγώνα αυτό φαίνεται να το γνωρίζουν οι άνθρωποι της Audi και δεν πανικοβλήθηκαν.

Η εκκίνηση του αγώνα στις 16:00 το απόγευμα το Σάββατο 12/6 δεν είχε κάποιο απρόοπτο και τα 4 γαλλικά αγωνιστικά, 3 εργοστασιακά και ένα μη της ORECA, απομακρύνθηκαν και άρχισαν να χτίζουν διαφορά από τους διώκτες τους. Στην συνέχεια ο Nigel Mansell είχε μια άτυχη στιγμή καθώς έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου και χτύπησε στις μπαριέρες απόρροια ενός κλαταρισμένου ελαστικού. Ο Βρετανός πρώην πρωταθλητής της Formula 1 διακομίστηκε στο νοσοκομείο για προληπτικούς λόγους.

Τα πρώτα σημάδια φάνηκαν από νωρίς, με τη συμπλήρωση 3ών ωρών το 908 με το νούμερο 3 αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω προβλήματος στην ανάρτηση στα χέρια του Pedro Lamy. Ο Alan McNish είπε μετά την πρώτη του αλλαγή με τον Kristensen πως μέχρι το τέλος της ημέρας θα γίνουν πολλά. Προφητικό; Δεν νομίζω…

Στο πρώτο τέταρτο του αγώνα τα Peugeot βρίσκονταν στις 3 πρώτες θέσεις της κατηγορίας LMP1 αλλά και της γενικής κατάταξης, ο Nick Leventis με την Strakka Racing είχε τα ηνία της LMP2, στην κατηγορία GT1 ο Romain Grosjean είχε την πρωτοπορία ενώ λίγες στιγμές μετά το Ford GT δεν άντεξε και παρέδωσε το πνεύμα του στα χέρια του Natacha Gachnang. Στην κατηγορία GT2 υπήρχε μια πολύ ωραία μάχη μεταξύ της Ferrari του Pierre Kaffer και της Corvette Emmanuel Collard. Πέντε ώρες μετά την πρώτη εγκατάλειψη του πρώτου εργοστασιακού 908 τα προβλήματα συνεχίστηκαν για τους Γάλλους, αυτή τη φορά για το αγωνιστικό με το νούμερο 4  το οποίο πέρασε 4 ολόκληρους γύρους μέσα στα pit λόγω ηλεκτρικών προβλημάτων. Η πολύ ωραία μάχη μεταξύ Ferrari και Corvette έληξε άδοξα καθώς η 430 της Risi Competizione αντιμετώπισε πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων και αναγκάστηκε να μπει στα pit. Η Corvette πλέον έχει ένα άνετο 1-2 με τα δύο της αυτοκίνητα στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας GT2.



Η γαλλική κυριαρχία συνεχίστηκε, αλλά και η διακριτική παρακολούθηση των Audi, τα οποία παραμόνευαν ένα σφάλμα ή μια εγκατάληψη, η οποία δεν άργησε να έρθει. Η νύχτα έκρυβε πολλές εκπλήξεις για τα γαλλικά αγωνιστικά και στα μισά του αγώνα το μη εργοστασιακό 908 της ORECA έχασε αρκετό χρόνο στα pit λόγω μηχανικών προβλημάτων με ένα σπασμένο ημιαξόνιο, με αποτέλεσμα να πέσει στην 6η θέση. Τα δύο R15 με τα νούμερο 9 και 8 ήταν πλέον στη 2η και 3η θέση καθώς και ο Antony Davidson είχε τη δική του στιγμή στην προσπάθειά του να προσπεράσει τον Jean Alesi στη στροφή Dunlop, με αποτέλεσμα να χάσει χρόνο για αλλαγή μάσκας. Από τα τέσσερα 908 που βρίσκονταν στις πρώτες θέσεις, πλέον μόνο το ένα ήταν μπροστά, αυτό του Nicolas Minassian. Στην LMP2 η Strakka Racing συνέχιζε να έχει την πρωτοπορία όπως και οι δύο εργοστασιακές Corvette στην GT2. Στην κατηγορία GT1 η Saleen S7R της Larbre Racing ήταν στην πρώτη θέση πλέον καθώς τα Ford GT ήταν αναξιόπιστα. Καθώς το δυσκολότερο και ταχύτερο κομμάτι του αγώνα έφτανε στο τέλος του η γαλλογερμανική μάχη συνεχιζόταν και όλη στη γαλλική εταιρεία ήλπιζαν η μέρα που ξημέρωνε να ήταν καλύτερη και να μην έκρυβε άλλα προβλήματα και παγίδες. Οι ευχές και οι εκκλήσεις τους όμως δεν έπιασαν τόπο και με τη συμπλήρωση 18 ωρών, το πρωτοπόρο 908 με το νούμερο 2 στα χέρια του Franck Montagny παρέδωσε πνεύμα καθώς δεν άντεξε στην πίεση και στον ανεβασμένο ρυθμό που επέβαλε η πίεση του R15 από τη 2η θέση.



Το 1-2 των Audi μετά από 21 ώρες αγώνα έσπασε όταν μπήκε ανάμεσά τους ο Alexander Wurz με το μοναδικό εργοστασιακό 908 που είχε απομείνει στον αγώνα μετά το λάθος του Lotterer στη στροφή Arnage, χάνοντας το φρενάρισμα, με αποτέλεσμα να χτυπήσει πάνω στα προστατευτικά ελαστικά. Λίγους γύρους μετά όμως το pitstop για ανεφοδιασμό του γαλλικού κινητήρα, η τάξη επανήλθε. Μόνο καλύτερη δεν ήταν η μέρα που ξημέρωσε για τους Γάλλους καθώς το μοναδικό εργοστασιακό 908 που είχε μείνει στον αγώνα έμεινε από κινητήρα αφήνοντας το βάθρο για την Audi. Όλες οι ελπίδες και τα βλέμματα είχαν στραφεί στο μη εργοστασιακό της ORECA το οποίο πίεζε σαν τρελό στα χέρια του Loic Duval για το χαμηλότερο σκαλί του βάθρου. Για άλλη μια φορά όμως ο γαλλικός ντιζελοκινητήρας δεν άντεξε την πίεση και έσπασε μία ώρα πριν τη συμπλήρωση των 24ων ωρών. Η κατήφεια στη γαλλική ομάδα ήταν διάχυτη και τα δάκρυα στα μάτια των ανθρώπων της έκαναν την εμφάνισή τους. Πολύ δύσκολες στιγμές για όλους όσοι δούλεψαν σκληρά γι’ αυτόν τον αγώνα ο οποίος έληξε άδοξα. Στην άλλη μεριά των pit υπήρχαν πλατιά χαμόγελα και η ευφορία ήταν διάχυτη.



Νικήτρια ομάδα στην LMP2 ήταν η Strakka Racing των Jonny Kane, Danny Watts και Nick Leventis, η οποία τερμάτισε στην 5η θέση της γενικής κατάταξης πίσω από το βενζινοκίνητο 908 της ORECA – AIM. Στην κατηγορία GT1 η Saleen S7R της Larbre Competition πήρε την πρώτη θέση και η Porsche 911 της Felbermayr Proton στην κατηγορία GT2.



Ίσως οι άνθρωποι της Peugeot να πήραν το μάθημα τους καθώς οι 24 ώρες του Le Mans δεν είναι αγώνας ταχύτητας μόνο, είναι αγώνας που συνδυάζει την ταχύτητα και την αντοχή – αξιοπιστία. Η Audi έδειξε πως ήξερε τι κάνει καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, δεν έδειξε ποτέ να πανικοβάλλεται, υπήρχε ηρεμία στα pit της ομάδας, σε σχέση με τα pit της Peugeot όπου οι μηχανικοί της κάθονταν σε αναμμένα κάρβουνα παρά την πρωτοπορία τους στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Η διαφορά του αγώνα αυτού από τους υπόλοιπους είναι ότι μπορείς να παρακολουθήσεις ανθρώπους και μηχανές στο όριο για πολλές ώρες, και κάτω από αντίξοες συνθήκες, υπό τα φώτα των αυτοκινήτων στη σκοτεινή και αμείλικτη διαδρομή στους δημόσιους δρόμους του Le Mans. Όλα μπορεί να συμβούν και όλα μπορεί να αλλάξουν, δεν υπάρχουν φαβορί και αουτσάιντερ σε έναν αγώνα που διαρκεί μια ολόκληρη μέρα και όπως έδειξε το αποτέλεσμα, οι Γερμανοί της Audi έδειξαν να το γνωρίζουν πολύ καλά αυτό.

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa