Αντίθετα με την πρωινή περίοδο, το απόγευμα στο Μόντρεαλ η δράση στην πίστα ξεκίνησε από νωρίς. Σε αυτό συντέλεσε και η απειλή της βροχής, καθώς τα σύννεφα άρχισαν να πυκνώνουν πάνω από την πίστα. Έτσι, η πλειονότητα των οδηγών βγήκε πολύ γρήγορα και άρχισε να γράφει γύρους, με αποτέλεσμα ο πίνακας των χρόνων από νωρίς να γεμίσει με ονόματα. Μέσα στα 20 πρώτα λεπτά της περιόδου όλοι εκτός από τον Jarno Trulli είχαν πάρει χρόνο και μάλιστα ο ρυθμός ήταν ταχύτερος από το πρωί.
Όπως ήταν αναμενόμενο, οι πρώτοι γρήγοροι γύροι ήρθαν από τις McLaren, με τον Jenson Button να πέφτει πρώτος κάτω από το 1:18 και τον Lewis Hamilton λίγο αργότερα να κινείται ακόμα ταχύτερα. Και οι δύο όμως βρέθηκαν πίσω από τον Nico Rosberg, ο οποίος με έναν πολύ γρήγορο γύρο ανέβηκε στην πρώτη θέση. Ακόμα και η συνήθως «συντηρητική» στις ελεύθερες δοκιμές Red Bull έδωσε δείγματα της ταχύτητάς της, με τον Vettel να ανεβαίνει στη 2η θέση και τον Webber στην 4η.
Η Ferrari στον Καναδά θα κάνει προσπάθεια να διασκεδάσει τις άσχημες εντυπώσεις από τον αγώνα της Τουρκίας και ένα βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση ήταν οι γρήγοροι γύροι του Fernando Alonso, που τον έφεραν στην 3η θέση του πίνακα λίγο πριν φτάσουμε στο μέσον της περιόδου. Ο Ισπανός ωστόσο ήταν προφανές ότι έκανε υπερπροσπάθεια για να πάρει ό,τι μπορούσε από την F10.
Πλησιάζοντας προς τη συμπλήρωση της πρώτης ώρας, ο Sebastian Vettel έστειλε το μήνυμά του. Ο Γερμανός της Red Bull έκανε έναν ταχύτατο γύρο και έγινε ο πρώτος που κατέβηκε κάτω από το 1:17, ανεβαίνοντας φυσικά στην πρώτη θέση. Ο Webber ήταν επίσης γρήγορος και πέρασε 3ος ενώ στην 4η θέση ανέβηκε ο Felipe Massa. Ο Alonso ωστόσο είχε άλλη μία απάντηση και κατάφερε να βρει λίγα δέκατα ακόμα με τα μαλακά ελαστικά, περνώντας στη 2η θέση.
Φτάσαμε 15 λεπτά πριν από το τέλος για να βγει και ο 24ος οδηγός στην πίστα. Πρόκειται φυσικά για τον Jarno Trulli, ο οποίος όλη την υπόλοιπη ώρα έμενε καθηλωμένος στο γκαράζ της Lotus λόγω μιας βλάβης στα ηλεκτρικά που προκάλεσε πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο οι μηχανικοί της ομάδας αναγκάστηκαν να λύσουν για να επισκευάσουν.
Στα τελευταία λεπτά βρέθηκαν ξανά όλοι στην πίστα αλλά είναι και το σημείο που έγινε γνωστό το πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι περισσότεροι με τα μαλακά ελαστικά. Η μαλακή γόμα εμφάνιζε πολύ έντονο graining, ύστερα από όχι πολλούς γύρους, κάτι που σίγουρα προβλημάτισε τις ομάδες για τη στρατηγική που θα χρειαστεί να ακολουθήσουν στον αγώνα. Έτσι, στο τέλος πολλοί οδηγοί ξαναφόρεσαν τη σκληρότερη γόμα για τις τελευταίες δοκιμές τους.
Στο λίγο χρόνο μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας δεν έγιναν προσπάθειες να βελτιωθούν οι χρόνοι και έτσι η περίοδος ολοκληρώθηκε με τον Sebastian Vettel στην κορυφή και τον Fernando Alonso να βρίσκεται λιγότερο από 1 δέκατο του δευτερολέπτου πίσω του. Ακολούθησαν οι Nico Rosberg, Mark Webber, Felipe Massa, Adrian Sutil, Lewis Hamilton, Robert Kubica, Michael Schumacher και Vitantonio Liuzzi.
Η 3η και τελευταία περίοδος ελεύθερων δοκιμών είναι προγραμματισμένη για τις 17:00 ώρα Ελλάδας το Σάββατο 12/6.
Pos Driver Team Time Laps 1. Vettel Red Bull-Renault 1:16.877 32 2. Alonso Ferrari 1:16.963 + 0.086 35 3. Rosberg Mercedes 1:17.151 + 0.274 34 4. Webber Red Bull-Renault 1:17.273 + 0.396 33 5. Massa Ferrari 1:17.401 + 0.524 33 6. Sutil Force India-Mercedes 1:17.415 + 0.538 28 7. Hamilton McLaren-Mercedes 1:17.522 + 0.645 29 8. Kubica Renault 1:17.529 + 0.652 36 9. Schumacher Mercedes 1:17.688 + 0.811 34 10. Liuzzi Force India-Mercedes 1:17.903 + 1.026 35 11. Button McLaren-Mercedes 1:17.961 + 1.084 33 12. Barrichello Williams-Cosworth 1:18.385 + 1.508 27 13. Hulkenberg Williams-Cosworth 1:18.447 + 1.570 41 14. Petrov Renault 1:18.582 + 1.705 40 15. de la Rosa Sauber-Ferrari 1:18.658 + 1.781 34 16. Kobayashi Sauber-Ferrari 1:19.142 + 2.265 38 17. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:19.168 + 2.291 32 18. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:19.274 + 2.397 41 19. Kovalainen Lotus-Cosworth 1:19.969 + 3.092 35 20. Chandhok HRT-Cosworth 1:20.879 + 4.002 29 21. Senna HRT-Cosworth 1:21.097 + 4.220 31 22. Trulli Lotus-Cosworth 1:21.346 + 4.469 11 23. Glock Virgin-Cosworth 1:21.488 + 4.611 25 24. di Grassi Virgin-Cosworth 1:21.577 + 4.700 30